Verstapt
Verstapt
Heavy heeft zich flink verstapt. Het ging zo snel dat ik niet precies zag hoe het gebeurde. Maar ze rende en leek ergens overheen te springen en bij het neerkomen zakte ze door haar voorpoot. Ze piepte even en liep meteen slecht
Gelukkig hadden we pijnstillers in huis dus die meteen gegeven. Het is vrijdagavond gebeurd en ik zie nog geen verbetering. Ik weet dat er een dag of 10 rust voor staat. Maar wat duurt dat lang. Ze neemt gelukkig wel haar rust en eet gewoon. Hijgt of piept niet
Waarom ze ineens een sprintje nam geen idee
Hoop maar dat het niks ernstigs is
Gelukkig hadden we pijnstillers in huis dus die meteen gegeven. Het is vrijdagavond gebeurd en ik zie nog geen verbetering. Ik weet dat er een dag of 10 rust voor staat. Maar wat duurt dat lang. Ze neemt gelukkig wel haar rust en eet gewoon. Hijgt of piept niet
Waarom ze ineens een sprintje nam geen idee
Hoop maar dat het niks ernstigs is
Re: Verstapt
Altijd vervelend, zeker hij honden op leeftijd.
Rust is dan inderdaad het beste medicijn, desnoods aangevuld met een pijnstiller.
Rust is dan inderdaad het beste medicijn, desnoods aangevuld met een pijnstiller.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Bah ik ben er gewoon beroerd van. Ik zie verder niks aan poot of knie maar nu lijkt ineens haar teen naar buiten te staan
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Ik zou ook even langs de DA gaan, al is het voor je eigen gemoedsrust. Verder geen sneetje o.i.d tussen de tenen of voetbed? Hier liep laatst een hond flink mank, bleek er een sneetje te zitten.
Beterschap met je dame
Beterschap met je dame
Nee lijkt niet uit de kom en ook geen snee te zien. Ze is rustig en als het morgen niet beter is gaan we naar de DA . Het is geen spoed ( gelukkig) haar teen lijkt dik en daardoor staat haar nagel anders
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Is haar nagel niet al helemaal gescheurd en dat ie nog net aan een stukje vastzit en daardoor naar buiten lijkt te staan?
Sterkte, hopelijk valt het mee.
Sterkte, hopelijk valt het mee.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Shit zeg, hopelijk gaat het snel beter, en anders inderdaad even na laten kijken
Dierenarts geweest. We hadden een loopplank geleend maar dat snapte of wilde ze niet dus maar in de auto getild. Het is gelukkig haar buitenste teen dus geen dragende teen. Ze heeft eraan gevoeld en stelde een foto voor. Helaas kan dat morgen pas .
Maar ze lijkt wel weer wat actiever en ze waakt weer ,nooit gedacht dat we daar zo blij mee zouden zijn
Boekje: Zijn we niet te vroeg ? gevraagd
Dat was vriend zijn idee ,had hij op internet opgezocht
Mooi boekje ,morgen een foto en hopen op het beste
Maar ze lijkt wel weer wat actiever en ze waakt weer ,nooit gedacht dat we daar zo blij mee zouden zijn
Boekje: Zijn we niet te vroeg ? gevraagd
Dat was vriend zijn idee ,had hij op internet opgezocht
Mooi boekje ,morgen een foto en hopen op het beste
-
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Duimen draaien dat het gewoon wat kneuzing is. Fijn dat ze zich toch beter lijkt te voelen. Wij hebben dat boekje ook gehad. Hopelijk is dat voorlopig nog even nog niet van toepassing. Bertus heeft zijn grote zus ook nog een hele tijd nodig.
Hopelijk is het niets! Het zijn ook zo'n bikkels he. Runar had een jaar of wat geleden pijn aan zijn poot. Totaal niet willen opstaan, dag erop liep hij er weer wel op (al mankend). Probleem was ook een teen, een steunteen.
DA vond RX niet nodig, want gebroken kon niet, gezien hij er al weer op liep. Tot er een bubbel op kwam en hij een paar weken later voor iets anders op de foto moest en ik vroeg om ondertussen ook die bobbel eens mee op foto te zetten.
Jep, gebroken geweest Dat had de DA nog niet meegemaakt in alle geval, die voelde zich super schuldig haha
DA vond RX niet nodig, want gebroken kon niet, gezien hij er al weer op liep. Tot er een bubbel op kwam en hij een paar weken later voor iets anders op de foto moest en ik vroeg om ondertussen ook die bobbel eens mee op foto te zetten.
Jep, gebroken geweest Dat had de DA nog niet meegemaakt in alle geval, die voelde zich super schuldig haha
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
Oh echt. We verwachten nu ook een breuk eerlijk gezegd . De keuze is dan niks doen,spalken of tape ,operatie of amputatieMaart schreef: ↑02 aug 2023, 07:31 Hopelijk is het niets! Het zijn ook zo'n bikkels he. Runar had een jaar of wat geleden pijn aan zijn poot. Totaal niet willen opstaan, dag erop liep hij er weer wel op (al mankend). Probleem was ook een teen, een steunteen.
Ik zou kiezen voor niets doen hoor, als het meevalt. Bij Runar ging de behandeling uiteindelijk niet veel verschillen dan wat er toen (niet) werd gedaan, opereren ging ik niet meer laten doen in alle geval. Het is vanzelf uitstekend genezen (behalve die extra botvorming dan).
och, spalken/tape uiteraard eventueel wel
och, spalken/tape uiteraard eventueel wel
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
Bij Bluf destijds idem, op gewone foto's was geen breuk te zien dus werd er aan kneuzing gedacht. Ik liet haar toen te snel weer vrij, waarop ze ging racen ipv lijnrust waardoor de herstellende breuk in de teen dus opnieuw brak. Was later te zien op 3d foto's die de fokker liet maken.Smoushond schreef: ↑02 aug 2023, 07:34Oh echt. We verwachten nu ook een breuk eerlijk gezegd . De keuze is dan niks doen,spalken of tape ,operatie of amputatieMaart schreef: ↑02 aug 2023, 07:31 Hopelijk is het niets! Het zijn ook zo'n bikkels he. Runar had een jaar of wat geleden pijn aan zijn poot. Totaal niet willen opstaan, dag erop liep hij er weer wel op (al mankend). Probleem was ook een teen, een steunteen.
Uiteindelijk met verplichte rust toch wel van hersteld, hier werd ook situatie geschetst dat amputatie wellicht noodzakelijk zou zijn maar in Bluf haar geval is ze volledig hersteld, wel waarschijnlijk arthrose maar dat was niet merkbaar bij rennen en springen meer in ieder geval.
Ik duim voor jullie dat het meevalt in ieder geval!
De teen is inderdaad gebroken. We gaan het gewoon zo laten genezen. Met rust en pijnstillers uiteraard. Dus voorlopig een week of 8 niet met Bertus spelen .
Bikkel is ze! Op naar een goed herstel
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
He.. wat rot. Maar dan weet je het nu in ieder geval.
Bluf hebben ze nog wel gepoogd telkens in te tapen/spalken, maar dat zette geen zoden aan de dijk behalve irritatie van haar kant en het afdoen van verband telkens..
Succes met haar rustig houden en naar voorspoedig herstel voor de dame!
Bluf hebben ze nog wel gepoogd telkens in te tapen/spalken, maar dat zette geen zoden aan de dijk behalve irritatie van haar kant en het afdoen van verband telkens..
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Beterschap voor haar!
Wat akelig
Beterschap!
Beterschap!
Ach wat sneu. Nu maar wat rustiger houden.
Oef, toch gebroken.
Beterschap voor de knappe dame!
Beterschap voor de knappe dame!
Dat is ook de reden waarom ze liever geen tape of spalk gaf. En met al de regen van nu wordt het ook zo vochtigblondie schreef: ↑02 aug 2023, 17:33 He.. wat rot. Maar dan weet je het nu in ieder geval.