Wat doen met energieke hond met dit snert weer?

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Sterre
Posts in topic: 1

Re: Wat doen met energieke hond met dit snert weer?

Bericht door Sterre »

Ja heb ik ook altijd zo raar gevonden. Mijn Duitse staande korthaar sprong met een grote boog de vijver in en zwemmen maar. Ook de zee in. Maar regen vond ze vreselijk. En zelfs ‘s morgens bij de eerste plas zonder regen maar het gras was nat. Nou op de tenen in het gras en gauw een plas en van het gras af. :piew:
Gonnie
Posts in topic: 3

Bericht door Gonnie »

Ja, dat is hier ook zo. Tanja gaat rustig het water in ze zwemt niet, maar haar buik wordt wel nat. Anne gaat hooguit met haar voetjes in het water staan, maar liever niet. Ze heeft nu wel een nieuwe hobby, sinds ze in Oostenrijk een muisje heeft gevangen, zoekt ze nu muisjes, en daar krijgt ze het schijnbaar zo warm van dat ze af en toe in de sloot gaat liggen. Maar water van boven schijnt anders te zijn. Trouwens een dure hobby die ze heeft, bij het graven en haar snuit in de gaten te proppen heeft ze haar snuit verwond, was maar een klein wondje, maar is gaan ontsteken, dus naar de dierenarts geweest, kostte even haast 75 euro drie dagen antibiotica en een consult.
Afbeelding

Tanja en Anne
Tineke

Bericht door Tineke »

Abra vindt het echt verschrikkelijk maar eenmaal in het buitengebied valt het mee.
Het rondje door de wijk dat is echt een drama met haar met regen

Luus en Jimi hebben er minder moeite mee.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Nanna

Bericht door Nanna »

Een dwergtekkel van een vriendin liep als het regende met haar ogen dicht. Hahahaha! Om de gruwelijkheid niet te hoeven aanschouwen.
Omega
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Quinta maakt het niet uit of het nou van onder of van boven is, als ze maar nat wordt. :euh:
Een dag niet nat is een dag niet geleefd. :pffff:
Afbeelding
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Haha ja gek is dat regen anders is dan zelf plonzen.

Als het lukt ga ik tussen de ergste buien door, maar zo niet dan moeten we er allemaal gewoon aan geloven, helaas pindakaas.
Vanochtend nog in regenpak.
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier gaan ze niet eens door plassen heen tenzij ze niet anders kunnen en dan met véél tegenzin en zwemmen doen ze al helemaal niet aan. :')
Regen boeit ze niet zoveel, ze zijn wat minder enthousiast en de lange wandeling mag wat hen betreft ingekort worden maar zolang het niet hagelt of dusdanig stormt dat ik zo ongeveer kan vliegeren met ze of dikke takken kan wegkoppen/ontwijken lopen ze prima mee.
Bij zeer stevige, ijskoude windvlagen zoeken ze wel graag de routes op waar ze beschut kunnen lopen, maar dat doe ik zelf ook al. :P
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Nanna schreef: 02 aug 2023, 12:36 Waarom hebben zoveel honden eigenlijk een hekel aan regen?
Niet alleen honden :P

Afbeelding
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

pioenroos schreef: 02 aug 2023, 14:54
Nanna schreef: 02 aug 2023, 12:36 Waarom hebben zoveel honden eigenlijk een hekel aan regen?
Niet alleen honden :P

Afbeelding
Haha! Dat wilde ik net zeggen. Hoeveel mensen vinden het fijn om in de zee of een zwembad te zwemmen of in bad te liggen, maar hebben tegelijkertijd een hekel aan regen? Voor mij geldt dat wel in ieder geval :engel:
Laatst gewijzigd door Diana op 02 aug 2023, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

pioenroos schreef:
Niet alleen honden Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik vind regen helemaal niet onprettig. Het enige vervelende aspect is dat je kleding nat wordt en dan voorts ook uren nat blijft.
Als we allemaal in de blote kont zouden rondlopen had ik er nul moeite mee.
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Nanna schreef: 02 aug 2023, 15:40 Ik vind regen helemaal niet onprettig. Het enige vervelende aspect is dat je kleding nat wordt en dan voorts ook uren nat blijft.
Ik heb vanochtend een enorme bui op mijn dak gekregen, maar dankzij mijn poncho bleef ik helemaal droog. Aloy daarentegen... :LOL:
Gonnie
Posts in topic: 3

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 02 aug 2023, 13:45 Een dwergtekkel van een vriendin liep als het regende met haar ogen dicht. Hahahaha! Om de gruwelijkheid niet te hoeven aanschouwen.
Toen ik Tanja en Anne nog niet zo lang had, moesten ze plassen maar het regende buiten, dus Anne plaste heel snel, al deed ze eerst alsof, toen wilde ze natuurlijk naar binnen, maar Tanja vertikte het die sprong steeds tegen me op, ik zei dat ze eerst moest plassen. Anne bleef trekken om naar binnen te gaan, die heb ik toen maar opgetild, toen ging het echt keihard regenen. Anne ging me toch gillen er kwamen mensen op hun balkons kijken of ik ze niet aan het mishandelen was. Gerard stond me op de galerij op te wachten want die dacht dat er wat gebeurd was met Anne.
Afbeelding

Tanja en Anne
Tamara/Bayko
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Ik probeer tussen de buien door te lopen. Op dagen dat het onophoudelijk regent worden we nat. Het zij zo. Niet wandelen is voor Cody geen geschikte optie, dan wordt 'ie na een poosje vervelend.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Nanna

Bericht door Nanna »

Frootje schreef: 02 aug 2023, 15:56
Nanna schreef: 02 aug 2023, 15:40 Ik vind regen helemaal niet onprettig. Het enige vervelende aspect is dat je kleding nat wordt en dan voorts ook uren nat blijft.
Ik heb vanochtend een enorme bui op mijn dak gekregen, maar dankzij mijn poncho bleef ik helemaal droog. Aloy daarentegen... :LOL:
Nou ja, ook dat. Als ik met vier doorweekte Puli’s thuiskom is ‘o joy’ niet het eerste dat ik denk…
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Katus hier duikt in iedere plas die ze tegenkomt, maar bij een spat regen is het gillen..

Afbeelding

Als de R uit de maand is zwemmen ze bijna dagelijks. Maar regen vinden ze walgelijk.

Mira doet echt alsof er lava uit de lucht valt. Ze is een keer weggelopen. Terug naar de auto. Dat ik de tering kon genieten.
Laatst gewijzigd door EchoMira op 02 aug 2023, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanna

Bericht door Nanna »

Topsi zag regen als een persoonlijke gesel van God.
Maar ze nam het MIJ kwalijk.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Alleen mijn allereerste hond had een pesthekel aan water. Zij bliefde niet te wandelen in de regen en ze liep ook met een grote boog om plassen heen. De setters die ik heb en had waren/zijn dol op water en het maakt niet uit waar het vandaan komt. Toevoeging, douchen vinden ze niet lollig, maar dat heeft denk ik meer te maken met de geur van shampoo. :mrgreen:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Cendy

Bericht door Cendy »

Nanna schreef: 02 aug 2023, 13:45 Een dwergtekkel van een vriendin liep als het regende met haar ogen dicht. Hahahaha! Om de gruwelijkheid niet te hoeven aanschouwen.
Dat doet Toos ook, en dan helemaal in elkaar gedoken alsof ze zwaar wordt mishandeld :piew:
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

regen dat vinden ze niet erg, de tollers tenminste. maar nat gras en plassen op de straat dat is horror, daar krijg je natte voeten van.
ecco de roemeen vind alles waar hij nat van wordt geen hol aan.
Plaats reactie