Verlichting hond & jijzelf

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Sanne
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Verlichting hond & jijzelf

Bericht door Sanne »

Wat gebruiken jullie voor verlichting nu het weer eerder donker wordt?

Voor je hond(en)? Voor jezelf?

Wat vind je fijn?

Enne, ook mensen met Chihuahua's/kleine hondjes? Wat is fijn zonder dat ze een halve bouwlamp meeslepen? :engel:
Jackira
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Re: Verlichting hond & jijzelf

Bericht door Jackira »

De honden hebben Orbiloc lampjes op hun tuig. Zelf heb ik geen verlichting op of aan.
AfbeeldingAfbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Geen. Ik ga in het donker niet wandelen.
In de winter rond half vijf een laatste bosronde en voor het slapen gaan voor de deur pissen.
Alex
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Ik hijs mezelf in dit ding met lampjes. Het is hier echt heel erg donker want ook geen straatverlichting of lichtvervuiling, dus ik heb iets nodig om te zien.

Saba draagt fietslampjes aan haar tuig en soms zo'n halsband die ik om een van de handvaten van het tuig wikkel. Kerstboompje.
Saba 💜 23-05-24
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Hier genoeg wandelmogelijkheden met lantaarnpalen dus geen verlichting.
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Onze honden hebben tuigjes met aan weerszijde houdertjes waar kleine zaklampjes inpassen. Werkt supergoed. Mensen reageren er altijd heel leuk op als ze vier van die honden aan zien komen lopen.
Afbeelding
Bo en de honden
GoldenGizmo
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Gizmo draagt in het donker een lichtgevende halsband. Zo eentje:
Afbeelding

Zelf draag ik een reflecterend hesje. Ik heb in het verleden ook bandjes met lichtjes gehad die ik om mijn armen droeg, maar die deden het niet meer/zijn kwijt. Die wil ik nog nieuwe hebben, want met licht ben je veel beter zichtbaar dan met alleen zo'n reflecterend hesje.
Zulke waren dat, volgens mij jaren geleden ooit bij de aldi of de lidl gekocht:
Afbeelding

En ik heb ook altijd nog een los zaklampje mee voor als het ergens wat donkerder is. Er zijn hier in het dorp maar weinig straten met een stoep, dus ik wil toch wel graag goed zichtbaar zijn, zeker als ik bijvoorbeeld over het industrieterrein loop.
GoldenGizmo

Alex schreef: 13 okt 2021, 19:33 Ik hijs mezelf in dit ding met lampjes. Het is hier echt heel erg donker want ook geen straatverlichting of lichtvervuiling, dus ik heb iets nodig om te zien.

Saba draagt fietslampjes aan haar tuig en soms zo'n halsband die ik om een van de handvaten van het tuig wikkel. Kerstboompje.
Ooh, die heb ik op mijn verlanglijstje gezet, lijkt me kei handig!
Marielle
Welke: Labrador

Bericht door Marielle »

Ik ben hartstikke onzichtbaar met mijn donkergroene jas en zwarte hond. Maar we lopen in het donker of op de dijk met straatverlichting, of op een donker veld waar dan toch nooit iemand komt.
Afbeelding
Maple
Veertje

Bericht door Veertje »

Orbiloc lampjes op de tuigen van de honden en Tess draagt nog een fluor roze veiligheidshesje van Hurtta. Ik draag een reflecterend tuigje met aan de voor en achterkant lampjes. En dan heb ik nog een zaklamp bij me als ik soms wil zien wat de honden doen.

Zonder kan ik echt niet hier, dan zouden we allang onder een auto hebben gelegen.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Alex
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

GoldenGizmo schreef: 13 okt 2021, 19:39
Alex schreef: 13 okt 2021, 19:33 Ik hijs mezelf in dit ding met lampjes. Het is hier echt heel erg donker want ook geen straatverlichting of lichtvervuiling, dus ik heb iets nodig om te zien.

Het is een prima ding, zeker voor die prijs! Ik doe er al bijna 3 jaar mee en dan echt door weer en wind plus over een dikke winterjas gefrot (ben net de Michelin Man maar goed, we komen niemand tegen). Zit een USB bij om op te laden, heb hem meestal op standje schijnwerper en dan gaat hij maar 3 uur mee maar hey, voor dat geld.
Saba 💜 23-05-24
Mo-yi
Posts in topic: 10
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Alex schreef: 13 okt 2021, 19:42
GoldenGizmo schreef: 13 okt 2021, 19:39

Het is een prima ding, zeker voor die prijs! Ik doe er al bijna 3 jaar mee en dan echt door weer en wind plus over een dikke winterjas gefrot (ben net de Michelin Man maar goed, we komen niemand tegen). Zit een USB bij om op te laden, heb hem meestal op standje schijnwerper en dan gaat hij maar 3 uur mee maar hey, voor dat geld.
die lijkt me ook wel wat ja
ik woon erg achteraf, lange laan nog tussen weilanden in, maar zelfs een witte hond zie je gewoon te laat en die lange laan is vrij smal ( 1 auto )..dus naast dat Mo met een lampje oploopt wil ikzelf ook nog wel iets ja
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik heb voor mezelf een lichtgevend harnas en een hoofdlamp.
Aan de buggy hangen reflecterende sterren en komt een lichtsnoertje op batterijen te hangen.
Dívka had een lichtband maar die laadt niet meer op, er is een nieuwe onderweg.
Beide honden hebben normaliter een lampje aan het tuig hangen en dat tuig heeft reflecterende stiksels, idem dito voor hun halsbanden.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Ik gebruik eigenlijk gewoon niks. Ze lopen in het donker aan de lijn of gaan los in het parkje waar gewoon lantaarn palen staan.

Wel vind ik het een grappig gezicht om al die kerstversiering te zien buiten aan mouwen en aan honden.
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Tamara schreef: 13 okt 2021, 19:53 Ik gebruik eigenlijk gewoon niks. Ze lopen in het donker aan de lijn of gaan los in het parkje waar gewoon lantaarn palen staan.

Wel vind ik het een grappig gezicht om al die kerstversiering te zien buiten aan mouwen en aan honden.
Ik fiets en loop veel in het donker, de honden zijn dan wel aangelijnd maar een zwarte hond is vrijwel onzichtbaar dan, zeker als je op slecht verlichte stukken loopt. :Q:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
GoldenGizmo

Tamara schreef: 13 okt 2021, 19:53 Ik gebruik eigenlijk gewoon niks. Ze lopen in het donker aan de lijn of gaan los in het parkje waar gewoon lantaarn palen staan.

Nou ja, dat ligt er ook wel aan waar je loopt natuurlijk. Gizmo loopt in het donker ook sowieso aangelijnd aan de korte lijn. Maar ik weet nog dat ik een aantal jaren geleden in het donker naar mijn ouders reed en ergens buitenaf langs een 80km-weg een stel met hond tegenkwam. Ik zag ze ruim op tijd omdat ze verlichting droegen (zowel de mensen als de hond). Pas toen ik een stuk dichterbij was, zag ik dat de mensen ook zo'n hesje droegen. Vandaar dat ik er dus echt ook wel voor mezelf ook verlichting bij wil, zeker als ik in het buitengebied loop. (Hoewel ik tegenwoordig 's avonds of 's ochtends vroeg niet meer zo ver loop met Gizmo, dat wil hij niet meer)
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Waar ik ‘s avonds loop is dat eigenlijk niet nodig, dus ik heb het niet. Froo is spierwit, dus ik denk dat mensen haar ook wel snel zullen zien in het donker. Aan de andere kant is ze wel heel klein, maar daar doet een lampje toch weinig aan. Ze loopt wel aan de riem en ik let altijd gewoon goed op of er iets aan komt, maar het loopt hier dood voor auto’s dus dat zijn dan toch vaak fietsers of brommers.
Nanna

Bericht door Nanna »

Als je in het donker langs een 80 km weg gaat wandelen ben je sowieso niet goed bij je hoofd.
Verlicht of niet.
Tamara

Bericht door Tamara »

Ja, okay, in het buitengebied is het een fijn idee als je in het donker loopt, vooral op die landweggetjes.

In het donker met de honden weg vind ik sowieso niet fijn, dus ik ga voor een kort rondje als we er nog uit gaan voor de laatste ronde in de winter.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Tamara schreef: 13 okt 2021, 20:03 Ja, okay, in het buitengebied is het een fijn idee als je in het donker loopt, vooral op die landweggetjes.

In het donker met de honden weg vind ik sowieso niet fijn, dus ik ga voor een kort rondje als we er nog uit gaan voor de laatste ronde in de winter.
ja ik heb 1 optie om het bos in te gaan..maar in het donker zie ik echt geen steek en met zaklamp lijkt me zo niet heel handig
of idd de lange laan aflopen, die is vrij smal en buurtjes komen thuis ( klooster ) dus best wat mensen die aankomen of weggaan, en onze achterbuur-boer komt, zeker nu, met mammoets van traktoren daaroverheen..menigmaal al in de bosjes moeten duiken
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

in de winter, als t echt sneeuwt en vriest..da's 1 dag leuk, maar daarna is het 1 ijsbaan..wordt ook niet gestrooid..ik heb ook van die grip-zooltjes met spikes die je om je laars kan trekken, reuze handig..en dan ben ik weer mega blij dat Mo geen trekkert is want manmanman, spannend zulke wandelingen ..zo gauw ik kan schiet ik dan weiland in, versere sneeuw , beter grip
Afbeelding
GoldenGizmo

Nanna schreef: 13 okt 2021, 20:02 Als je in het donker langs een 80 km weg gaat wandelen ben je sowieso niet goed bij je hoofd.
Verlicht of niet.
Dat ligt er ook maar net aan waar je woont hè. Het was 'gewoon' een buitenafweg waar ook huizen staan. Dus voor hetzelfde geld waren het mensen die daar woonden en even de hond uitlieten, of te voet van/naar familie/vrienden/kennissen in de buurt gingen met de hond :19:
GoldenGizmo

Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 20:11 in de winter, als t echt sneeuwt en vriest..da's 1 dag leuk, maar daarna is het 1 ijsbaan..wordt ook niet gestrooid..ik heb ook van die grip-zooltjes met spikes die je om je laars kan trekken, reuze handig..en dan ben ik weer mega blij dat Mo geen trekkert is want manmanman, spannend zulke wandelingen ..zo gauw ik kan schiet ik dan weiland in, versere sneeuw , beter grip
Zulke dingen heb ik ook. Ideaal inderdaad. Ik heb ze ook regelmatig gebruikt toen ik 's ochtends kranten rondbracht en er sneeuw, ijs of ijzel lag.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

GoldenGizmo schreef: 13 okt 2021, 20:18
Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 20:11 in de winter, als t echt sneeuwt en vriest..da's 1 dag leuk, maar daarna is het 1 ijsbaan..wordt ook niet gestrooid..ik heb ook van die grip-zooltjes met spikes die je om je laars kan trekken, reuze handig..en dan ben ik weer mega blij dat Mo geen trekkert is want manmanman, spannend zulke wandelingen ..zo gauw ik kan schiet ik dan weiland in, versere sneeuw , beter grip
Zulke dingen heb ik ook. Ideaal inderdaad. Ik heb ze ook regelmatig gebruikt toen ik 's ochtends kranten rondbracht en er sneeuw, ijs of ijzel lag.
ideaal he!
ik ben benieuwd hoe mn buurtje dat gaat doen straks, die heeft nu een hond /herder die zowel haar als dr vriend de hele laan doortrekt, wie laat wie uit roepen ze zelf al lachend..dat wordt nog wat straks
Afbeelding
GoldenGizmo

Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 20:21
GoldenGizmo schreef: 13 okt 2021, 20:18
ideaal he!
ik ben benieuwd hoe mn buurtje dat gaat doen straks, die heeft nu een hond /herder die zowel haar als dr vriend de hele laan doortrekt, wie laat wie uit roepen ze zelf al lachend..dat wordt nog wat straks
Gewoon een slee erachter hangen? :idee:
Plaats reactie