Logement
-
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Logement
Een van de allerleukste kanten van ons hondenkransje is dat je heel soms een logeetje krijgt.
Volgende week komt nicht Luna hier vakantie houden.
Ik vind de naam ook vreselijk maar ik mocht niet kiezen dus daar hebben we het verder niet over. Het is almerechic, ik weet het. Onvergeeflijk maar dat komt er van als je kinderen laat kiezen hoe het jonge hondje noemt.
Luna mag van mijn zus niet los op de wandeling maar dat mogen mijn honden ook niet met een ander dus dat lijkt me helder.
Het moet in de hondentuin gebeuren. Daar lopen poezen, kippen en konijnen dus op zich ook best leuk voor een whippet.
De mijne lopen er los tussen maar dat doen we met lulu denk ik niet. Dan maar fietsen.
Dan is er nog de onderlinge werking. Luna is 2 en Echo is 3 en ze zijn De Béste Vriendinnen dus grenzeloos en daar zie ik het misgaan. Mira gaat er nog niet naar kijken, dat weet ik nu al maar die twee hebben heel erg veel interesse in elkaar. Geweldloze schatjes allebei maar dat wil je dan ook faciliteren en de valkuilen een beetje ontwijken.
Elkaars mand en auto besnuffelen duurt een kwartier. Het is goed.
Dus hysterisch spelen doen we niet. Iederen gaat na het fietsen gewoon in de bench en dan krijg je daar hapjes. We nemen geen risico's.
Verder gaat Luna gewoon ook mee naar kantoor, denk ik. Een weekje mensen zien in de zomervakantie is voor haar ook weer een stap vooruit.
Hoe doen jullie dat met oppashonden?
Volgende week komt nicht Luna hier vakantie houden.
Ik vind de naam ook vreselijk maar ik mocht niet kiezen dus daar hebben we het verder niet over. Het is almerechic, ik weet het. Onvergeeflijk maar dat komt er van als je kinderen laat kiezen hoe het jonge hondje noemt.
Luna mag van mijn zus niet los op de wandeling maar dat mogen mijn honden ook niet met een ander dus dat lijkt me helder.
Het moet in de hondentuin gebeuren. Daar lopen poezen, kippen en konijnen dus op zich ook best leuk voor een whippet.
De mijne lopen er los tussen maar dat doen we met lulu denk ik niet. Dan maar fietsen.
Dan is er nog de onderlinge werking. Luna is 2 en Echo is 3 en ze zijn De Béste Vriendinnen dus grenzeloos en daar zie ik het misgaan. Mira gaat er nog niet naar kijken, dat weet ik nu al maar die twee hebben heel erg veel interesse in elkaar. Geweldloze schatjes allebei maar dat wil je dan ook faciliteren en de valkuilen een beetje ontwijken.
Elkaars mand en auto besnuffelen duurt een kwartier. Het is goed.
Dus hysterisch spelen doen we niet. Iederen gaat na het fietsen gewoon in de bench en dan krijg je daar hapjes. We nemen geen risico's.
Verder gaat Luna gewoon ook mee naar kantoor, denk ik. Een weekje mensen zien in de zomervakantie is voor haar ook weer een stap vooruit.
Hoe doen jullie dat met oppashonden?
Laatst gewijzigd door EchoMira op 02 aug 2023, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Logement
Ik heb niet zo vaak oppashonden, maar als ze er zijn, dan draaien ze gewoon mee in de roedel. Als ik logees heb, dan zijn het setters die ik al wat langer ken. Die honden lopen hier ook gewoon los, samen met mijn eigen honden. Vijf of zes honden tegelijk uitlaten is wel een beetje veel en dat zal ik nu niet zo snel meer doen. Niet zozeer omdat ik dat niet aan kan, maar meer omdat er tegenwoordig veel meer honden in de buurt lopen en dat die niet allemaal even gezellig zijn.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Ja, gewoon meedraaien is mijn modus ook. En misschien wordt het dat ook wel. Kwestie van aanvoelen hoe het op dat moment gaat.
Wat we niet willen is zus moeten bellen dat ik haar hond kwijt ben.
Wat we niet willen is zus moeten bellen dat ik haar hond kwijt ben.
- Saschesfloor
- Posts in topic: 1
Hier is net het hondje van mijn zusje weer weg. Die draait gewoon mee met mijn meiden en loopt ook gewoon los. Het enige waar ik ze echt in heb beperkt is rauzen door het huis. Had nu 3 jonge honden en als ik ze niet de juiste richting op dirigeerde dan bleef het maar doorgaan. Verder was het go with the flow.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Saschesfloor schreef: ↑03 aug 2023, 00:09 Hier is net het hondje van mijn zusje weer weg. Die draait gewoon mee met mijn meiden en loopt ook gewoon los. Het enige waar ik ze echt in heb beperkt is rauzen door het huis. Had nu 3 jonge honden en als ik ze niet de juiste richting op dirigeerde dan bleef het maar doorgaan. Verder was het go with the flow.
OK. Nog een stem voor niet te moeilijk doen dus.
Wij hadden één van de honden van Rens mee op vakantie verleden week.
Die draait gewoon met alles mee net als onze honden.
Hij wandelt overigens wel los waar mogelijk maar we wandelen hier ook regelmatig met hem dus hij is ons gewend.
Rens kan zelf helemaal niet meer met haar honden wandelen dus ze lopen überhaupt los met verschillende andere mensen.
Die draait gewoon met alles mee net als onze honden.
Hij wandelt overigens wel los waar mogelijk maar we wandelen hier ook regelmatig met hem dus hij is ons gewend.
Rens kan zelf helemaal niet meer met haar honden wandelen dus ze lopen überhaupt los met verschillende andere mensen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Hier draaien logeetjes gewoon mee. Net als Peer altijd aangelijnd. Alleen als een hond niet op de bank mag mag het bij mij ook niet en Peer dan ook even niet. Heeft Peer geen moeite mee; die ligt net zo lief op zijn ligkussen.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Hier draaien ze gewoon mee. Of ze los mogen/kunnen, hangt totaal van de individuele hond af. Spelen mogen ze hier ook gewoon, dat heeft bij mijn honden nooit gedoe gegeven. Eigenlijk doe ik dus niets anders dan anders
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik voer de logé in een aparte ruimte, maar das meer omdat Dívka lichte voedselnijd heeft en ik geen gedoe wil als ik ff afgeleid ben ofzo.
Verder ligt het aan hoe moeilijk of makkelijk de logé is of ik de honden in 1x uitlaat of 2x loop, de lange wandelingen zijn 's zomers vaak 's nachts en/of rond zonsopkomst wanneer je vrijwel niemand tegenkomt dus dan gaan ze allemaal tegelijk mee.
Deze zomer zou Toby komen logeren, die is met uitlaten vrij moeilijk (bijt wanneer een mens of hond binnen zijn bereik komt en contact maakt).
Dat gecombineerd met Dívka die vreemde honden spannend vindt en Mahdu die meerelt omdat de andere honden tekeer gaan loopt niet lekker dus de korte rondes zou ik in 2x doen tenzij er iemand mee loopt die Dívka kan vasthouden.
Als het ff kan draaien logé's hier gewoon mee in het dagelijks riedeltje, dus gewoon alles tegelijk uitlaten, alleen ff apart met voeren, gewoon mee op visite etc en in principe blijft alles aangelijnd tenzij we het omheinde losloopveld bezoeken.
Verder ligt het aan hoe moeilijk of makkelijk de logé is of ik de honden in 1x uitlaat of 2x loop, de lange wandelingen zijn 's zomers vaak 's nachts en/of rond zonsopkomst wanneer je vrijwel niemand tegenkomt dus dan gaan ze allemaal tegelijk mee.
Deze zomer zou Toby komen logeren, die is met uitlaten vrij moeilijk (bijt wanneer een mens of hond binnen zijn bereik komt en contact maakt).
Dat gecombineerd met Dívka die vreemde honden spannend vindt en Mahdu die meerelt omdat de andere honden tekeer gaan loopt niet lekker dus de korte rondes zou ik in 2x doen tenzij er iemand mee loopt die Dívka kan vasthouden.
Als het ff kan draaien logé's hier gewoon mee in het dagelijks riedeltje, dus gewoon alles tegelijk uitlaten, alleen ff apart met voeren, gewoon mee op visite etc en in principe blijft alles aangelijnd tenzij we het omheinde losloopveld bezoeken.
Ik had pas Guusje twee weken te logeren. Die is hier al vanaf pupsbeen kind aan huis.
Die loopt dus gewoon los en speelt in huis met Katus dat de stukken eraf vliegen
Met onbekende logees nam ik dat risico van loslopen niet maar Luna kent jou en je honden. Ik zou echt niet bang zijn dat ze wegrent.
En spelen in de tuin met Echo is toch leuk? Nou, dan zal er een keer een grauw vallen. Boeie.
Die loopt dus gewoon los en speelt in huis met Katus dat de stukken eraf vliegen
Met onbekende logees nam ik dat risico van loslopen niet maar Luna kent jou en je honden. Ik zou echt niet bang zijn dat ze wegrent.
En spelen in de tuin met Echo is toch leuk? Nou, dan zal er een keer een grauw vallen. Boeie.
- ellen en de birmanen
wij hebben regelmatig logeetjes en die draaien gewoon met de dagelijkse routine mee. sommige die vaker zijn geweest mogen van mij los, als ze voor het eerst komen dan gaan ze aan de lange lijn. verder doen we niet moeilijk. als ze in huis willen spelen helemaal prima. soms valt er een grauw en een snauw, jammer dan dat is honds gedrag en dat mag. als het een serieuze vechtpartij wordt dan grijpen we uiteraard in. maar dat komt zelden voor.
- Omega
- Posts in topic: 2
- Welke: Nu een echte toller
Logeetjes draaien gewoon mee in de dagelijkse routine. Ik heb alleen honden te logeren die ook met de uitlaat mee gaan en dan nog alleen de honden waar ik mee kan huizen. Met uitlaten mogen ze dus gewoon los, net als anders.
In huis spelen mag als het rustig gaat, anders ga ze maar in de tuin rotzooien.
In huis spelen mag als het rustig gaat, anders ga ze maar in de tuin rotzooien.
Hier draait alles samen.
Loge's die ik niet ken eten wel eerst apart en rouwdouwen in huis wordt op een laag pitje gezet.
Loslopen buiten doe ik met vreemde honden nooit maar met bekende honden wel hoor.
Tenzij ik al van te voren weet dat ze niet goed luisteren.
Dan niet.
Verder maak ik nergens een big deal van en moeten logees gewoon de regels volgen die mijn eigen honden ook moeten volgen.
Loge's die ik niet ken eten wel eerst apart en rouwdouwen in huis wordt op een laag pitje gezet.
Loslopen buiten doe ik met vreemde honden nooit maar met bekende honden wel hoor.
Tenzij ik al van te voren weet dat ze niet goed luisteren.
Dan niet.
Verder maak ik nergens een big deal van en moeten logees gewoon de regels volgen die mijn eigen honden ook moeten volgen.
Nu geen logeerhonden meer, vroegah ( jemig wat lang geleden) wel eens en meedraaien in de roedel moest gewoon, uiteraard wel rekening houden met de logee zelf, qua eetgewoontes, wandeltijd enz.
Ik heb toen twee goldens en een cavaliertje als regelmatige logees gehad en moet zeggen dat ze knapper naar huis gingen dan dat ze kwamen paar kilo's eraf en beter geborsteld.
En meedraaien in de roedel moest gewoon, ik kon geen twee aparte hondenhuishoudens erop na houden. Wat aanpassing in lengte van wandelingen of apart eten oid , geen probleem, maar verder moest het wel naast elkaar lopen
Ik heb toen twee goldens en een cavaliertje als regelmatige logees gehad en moet zeggen dat ze knapper naar huis gingen dan dat ze kwamen paar kilo's eraf en beter geborsteld.
En meedraaien in de roedel moest gewoon, ik kon geen twee aparte hondenhuishoudens erop na houden. Wat aanpassing in lengte van wandelingen of apart eten oid , geen probleem, maar verder moest het wel naast elkaar lopen
De honden van vrienden komen in vakantietijd altijd bij ons. Ook nu we geen hond hebben. Voor knokken was ik nooit bang maar ik gaf ze wel een paar meter uit elkaar eten en ik hield toezicht. Loslopen was nooit een probleem. Alhoewel de laatste keer de hond een niet eerder ontdekte fascinatie voor kieviten bleek te hebben. Rende het stomme beest met zijn kop omhoog dwars door de pioen en maisvelden heen. Heel bizar. Laat je een hond uit die niet met zijn neus op de grond loopt maar recht omhoog.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Om maar een voorbeeld te noemen, bij mogen honden bijvoorbeeld wel op de bank en mee naar boven om te slapen. Bij een van de honden mag dat thuis niet, bij mij dus wel, ik ga geen politieagentje zitten spelen.
Een van de andere honden mag thuis het gras overhoop graven, dat doen we bij ons dus niet, dan ga je weer naar binnen.
- Jackira
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Wijj hebben wel eens een paar weken het hondje van oudste zoon te logeren. Onze honden kennen hem goed maar vinden hem nog steeds wel echt een loge van buitenaf.
Omdat het nogal een kwetsbaar hondje is (een korte snuit), en hij volop overal aan meedoet omdat hij in zijn eigen hoofd groter is dan in werkelijkheid, laten wij hem niet alleen thuis met onze andere honden. Voorheen wel maar hij wordt nu wat ouder en meer ziekig. Dus wat meer bescherming nodig.
Verder draait hij gewoon mee. Hij loopt bij ons niet los want hij jaagt op fietsers met z'n stomme kop En ik wil inderdaad ook niet zoon en schoondochter moeten vertellen dat hij kwijt of erger is.
Omdat het nogal een kwetsbaar hondje is (een korte snuit), en hij volop overal aan meedoet omdat hij in zijn eigen hoofd groter is dan in werkelijkheid, laten wij hem niet alleen thuis met onze andere honden. Voorheen wel maar hij wordt nu wat ouder en meer ziekig. Dus wat meer bescherming nodig.
Verder draait hij gewoon mee. Hij loopt bij ons niet los want hij jaagt op fietsers met z'n stomme kop En ik wil inderdaad ook niet zoon en schoondochter moeten vertellen dat hij kwijt of erger is.
In Zwitserland heeft een Border terrier van 14 jaar oud in 1 nacht ruim 160 km. gelopen.
Terug naar de baas vanaf het oppasadres.
Ze heeft het nog gered ook.
Terug naar de baas vanaf het oppasadres.
Ze heeft het nog gered ook.
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
- Kells
- Posts in topic: 3
- Welke: Ierse Setters
Nou en? Wat is het probleem?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Nee niks. Ik moest er om lachen.
Ik zet wel een extra bench in de auto want om ze nou op te stapelen vind ik ook weer onnodig terwijl de hormonen driestemmig samenzingen maar verder verandert het niet echt.
Mijn honden gaan altijd mee dus ze zien wel heel veel maar ze mogen bijna niks. Luna gaat ook luisteren maar dat ik dat dan nog moet aanbrengen kost moeite...een beetje.
Ze komt dus gewoon gezellig. Wel even echt het eigen mandje en bakje mee want ze is het niet gewend en daar mag best even aandacht voor zijn. Tot ik geen zin meer heb en dan hou je je smoel.