Logement

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
EchoMira
Posts in topic: 8
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Logement

Bericht door EchoMira »

Gisteren is ze gearriveerd.
Vannacht perfect geslapen. Geen enkel signaaltje tot 8 uur toen ik opstond en toen was ze ook gewoon tevreden.

Vandaag mee naar kantoor want dat kon niet anders. Meerdere mensen gezien. Beetje blaffen maar wel gewoon vriendelijk.
Loopt allemaal gesmeerd.

Zometeen even een rondje doen en dan weer slapen. De loopsheid speelt nog geen rol. Ja, drie druppels.
Kells
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Super! :ok:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
kloesje
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Logeer huishonden zijn hier enkel welkom als het goed gaat met mijn honden. Laatste keer bij de eerste nacht een hekje geplaatst, maar ze zijn zo goed samen, dat ze de rest van de 10 dagen bij de andere honden in huis heeft gelopen.
Pups gaan in de nacht wel in de bench als ze dat thuis ook zo gewend zijn.

We kunnen vanuit de achtertuin direct het land op waar ze kunnen los lopen. Als de honden goed luisteren gaan ze gewoon mee in de roedel los en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Logeer herders gaan in de kennels, hebben allen een eigen nachthok. Zij worden individueel uitgelaten, afhankelijk van het appèl mogen ze los lopen, anders aan een uitloopriem. Ook gaan ze 1 keer per dag op het plein, hier kunnen ze dan heerlijk rond scharrelen en graven in de privé zandbak.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
EchoMira
Posts in topic: 8
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nou, ze is er nu 2 dagen.
Het gaat gewoon heel goed maar omdat ik zo'n hondennerd ben kijk ik dan toch naar wat er scheelt aan de ruim voldoende.

Mira wil niet liggen in dezelfde kamer als Luna. Dat is heel duidelijk want dat doet ze gewoon niet. Ze gaat liever in de bijkeuken staan wachten dan dat ze gaat liggen in haar keuken (waar ze haar pups grootgebracht heeft) met Luna erbij. Dus dat hoeft ze ook niet, die gaat in de slaapkamer. Gewoon met alle deuren open maar wel een indeling mijnerzijds.

Uur 50 en ze zijn gewoon allemaal tevreden thuis. Liggen te pitten na veel geklieder met water op deze toch wat koelere augustusdag.
Ze hebben gespeeld en gerend dus nu is het lekker meuren.

Op een bepaald moment heeft Luna Echo een kras op de kop gegeven en dat is niet wat Echo zoekt want die heeft 0 agressie in zich en daar vind ik iets van maar ik kan er nu even niets mee.
Het is prima op een hondenleven maar dat is wel de eerste keer dat mijn hondje zoiets mee heeft gemaakt en dat mag ook een naam hebben. Ze was echt ontdaan en wilde niet meer meedoen.
En omdat Luna dan aangelijnd was kon ze niet naar het baasje lopen zonder terug naar luna te gaan dus daar had ze het een paar minuten moeilijk mee. Gewoon tijdens het wandelen maar ik zag het wel. Daarna was het ook weer vrolijk.

Het is gewoon een derde hond in plaats van het eeuwige tweetal en dat moet even verwerkt worden maar meer is het ook niet.
Tussen Echo en Luna verandert het nu gewoon wel echt maar dat is onvermijdelijk als de jongste voor het eerste loops is. Die verandering is zelfs zoals het hoort.

Ik vind het heel interessant. Ook omdat ik me nu realiseer dat ik echt geen 4e hond wil. Liever ook geen 3 maar dat is niet heilig. Een pup van Echo zou ik heel erg leuk vinden. Ook logistiek prima te doen.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Leuk om je observaties te lezen.
Ik snap dat je even moest slikken toen Echo haar eerste kras op haar kop kreeg.
Herkenbaar.
Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

De hond van m'n zus komt in September een paar dagen logeren.
Toos en Pip zijn de beste vriendinnen dus ik verwacht niet echt problemen daarmee.
Ze kunnen ook samen in een camper klieren dus thuis moet ook wel lukken.
Wel is het een hele angstige hond natuurlijk, wel stapelgek op m'n partner en mij dus daar verwacht ik ook geen problemen mee.
Ik ben wel benieuwd hoe ze het buiten doet met uitlaten. Gelukkig is het bij ons niet druk, en anders rij ik wat verder de polder in, kan ze daar uitrazen.
Afbeelding
Plaats reactie