Verlichting hond & jijzelf

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Mo-yi
Posts in topic: 10
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Verlichting hond & jijzelf

Bericht door Mo-yi »

GoldenGizmo schreef: 13 okt 2021, 20:23
Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 20:21
GoldenGizmo schreef: 13 okt 2021, 20:18

Zulke dingen heb ik ook. Ideaal inderdaad. Ik heb ze ook regelmatig gebruikt toen ik 's ochtends kranten rondbracht en er sneeuw, ijs of ijzel lag.
ideaal he!
ik ben benieuwd hoe mn buurtje dat gaat doen straks, die heeft nu een hond /herder die zowel haar als dr vriend de hele laan doortrekt, wie laat wie uit roepen ze zelf al lachend..dat wordt nog wat straks
Gewoon een slee erachter hangen? :idee:
prima idee, doen wij gezellig mee..maar wel op een weiland, niet het weggetje waar die tanks voorbij komen :schrik:
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 1

Bericht door Dagmar »

Ik moet nog eens ergens zo'n vreselijk lelijke high-vis jas vinden. Met Jaap rijd ik over een onverlichte 60 km weg.
Hij heeft een orbiloc, ik een hesje :mann:
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Ik vind een rondje wandelen in de avond niet vervelend, zeker door de stad als je ook lekker naar binnen kan loeren. :x
We lopen vaak met z'n tweeën en kunnen dan ook even bijpraten. Die orbiloclampjes vond ik zo ontzettend duur, dus ik ben op zoek gegaan naar een alternatief. De goedkoopste lampjes van 89 cent van de Action waren echt te slecht, dus ik ben nu al een tijd tevreden met de net wat duurdere lampjes van de hema: https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 98125.html

Afbeelding

Ik ben er pas alleen nog wel een kwijtgeraakt op een te smal halsbandje, dus ik moet nog wel iets verzinnen waardoor het wat beter vast blijft zitten. Op het tuigje zit het keurig vast.
Veertje
Posts in topic: 3

Bericht door Veertje »

Dit is wat ik zie met zaklamp. Zonder zaklamp kon ik niet eens een foto maken 😅

Afbeelding
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Alex
Honden: 2
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 20:11 in de winter, als t echt sneeuwt en vriest..da's 1 dag leuk, maar daarna is het 1 ijsbaan..wordt ook niet gestrooid..ik heb ook van die grip-zooltjes met spikes die je om je laars kan trekken, reuze handig..en dan ben ik weer mega blij dat Mo geen trekkert is want manmanman, spannend zulke wandelingen ..zo gauw ik kan schiet ik dan weiland in, versere sneeuw , beter grip
Heb ik me vorig jaar ook aangeschaft want ook veel niet-gestrooide weggetjes hier en die had ik echt eerder moeten halen, héél fijn!
Saba 💜 23-05-24
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Alex schreef: 13 okt 2021, 20:50
Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 20:11 in de winter, als t echt sneeuwt en vriest..da's 1 dag leuk, maar daarna is het 1 ijsbaan..wordt ook niet gestrooid..ik heb ook van die grip-zooltjes met spikes die je om je laars kan trekken, reuze handig..en dan ben ik weer mega blij dat Mo geen trekkert is want manmanman, spannend zulke wandelingen ..zo gauw ik kan schiet ik dan weiland in, versere sneeuw , beter grip
Heb ik me vorig jaar ook aangeschaft want ook veel niet-gestrooide weggetjes hier en die had ik echt eerder moeten halen, héél fijn!
:E:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Natalie schreef: 13 okt 2021, 20:47 Ik kan vanuit huis twee kanten op; het bos in of de landwegen op. Dat is allebei best donker. Het bos ga ik in het donker niet in, dan blijven de landwegen over. Ik word daar echt niet opgemerkt als ik zonder verlichting op pad ga. Mijn ochtendwandeling is rond 06.30 en helaas is dat nu ook al in het donker. Ik had een mooie lichtgevende halsband voor Abel, maar die verdwijnt in zijn vacht :Q:
Dat heeft dus weinig zin. Daarom draag ik nu zelf een reflecterend hesje. Veel verkeer kom ik niet tegen, meestal helemaal niets, maar die ene keer dat er toch een auto aan komt wil ik wel graag gezien worden.
Hier hetzelfde, ik heb hier ook een topic gemaakt, ik heb een handig lichtje voor op het harnas, op handvat op de rug dus, beter zichtbaar..maar da's alleen handig op harnas ..alhoewel..via beeztees is zo'n zelfde en die is eigenlijk bedoeld voor op de lijn te zetten..dus misschien is dat nog een optie voor je?
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Natalie schreef: 13 okt 2021, 21:04
Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 20:57
Natalie schreef: 13 okt 2021, 20:47 Ik kan vanuit huis twee kanten op; het bos in of de landwegen op. Dat is allebei best donker. Het bos ga ik in het donker niet in, dan blijven de landwegen over. Ik word daar echt niet opgemerkt als ik zonder verlichting op pad ga. Mijn ochtendwandeling is rond 06.30 en helaas is dat nu ook al in het donker. Ik had een mooie lichtgevende halsband voor Abel, maar die verdwijnt in zijn vacht :Q:
Dat heeft dus weinig zin. Daarom draag ik nu zelf een reflecterend hesje. Veel verkeer kom ik niet tegen, meestal helemaal niets, maar die ene keer dat er toch een auto aan komt wil ik wel graag gezien worden.
Hier hetzelfde, ik heb hier ook een topic gemaakt, ik heb een handig lichtje voor op het harnas, op handvat op de rug dus, beter zichtbaar..maar da's alleen handig op harnas ..alhoewel..via beeztees is zo'n zelfde en die is eigenlijk bedoeld voor op de lijn te zetten..dus misschien is dat nog een optie voor je?
Dat is wel handig ja! Aan de lijn zelf is eigenlijk ook best een goed idee, dan ziet de automobilist in ieder geval dat er nog meer loopt dan alleen een persoon. Nu wandel ik nog grotendeels in de schemering en parkeer ik Abel in de berm zodra ik een auto zie, maar het duurt niet lang meer voor het écht donker is en dan vind ik iets extra’s voor de hond toch ook wel prettig ja :)
ja zo dacht ik ook, nu loopt alleen Mo met lichtje..en ik soms met een fluor-reflector regenbroek als ik in donker of met mist over een fietspad moet..maar ik een lampje en ook iets aan de riem is wel duidelijker dat daar iets-met-iets loopt denk ik
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Ik huppel vaak 's ochtends om 6.15 over de hei met Lou en heb dan zelf op het beloningstasje wat op m'n rug zit een rood fietslampje zitten, maar vooralsnog heb ik geen licht bij Lou en verder ook niet bij mezelf. Ik ken de paden op de hei zo goed en doordat het open is, heb ik altijd wel zicht. Lampje bij Lou heb ik wel geprobeerd, maar dan zie ik zelf niet meer goed. ;) Ik heb wel een hoofdlampje, maar ik vind dat teveel 'prikkel' dus die gebruik ik zo min mogelijk. Ik heb wel een zaklamp bij, voor noodgevallen.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik wandel hier niet in het donker, het is hier overal pikdonker en de paden zijn met daglicht al lastig begaanbaar. De deur staat wel de hele avond open, dus de honden kunnen gewoon de tuin in en daar een plasje doen.
Ik had wel zo'n knipperende halsband voor Taartje voor als zij 's avonds in de tuin ergens achter een struik ging liggen en mij vervolgens niet hoorde als ik riep dat ze binnen moest komen. Mijn tuin heeft overigens wel verlichting, maar in een donkere hoek zag ik haar dan evengoed niet liggen en die knipperende halsband zag ik overal doorheen.
Afbeelding
~Suzanne~
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Sinds ik gelezen heb dat honden last hebben van een lampje, zeker als het een knipperlampje is, gebruik ik dat niet meer.
Ik gebruik een hoofdband met led-verlichting, maar alleen als ik ze uitlaat waar weinig licht is, bijvoorbeeld op een vakantie-adres.
Gewoon thuis, waar ik weet waar ik loop, vind ik dat niet nodig.

Wat ik wel een fijn idee vindt, is een refelecterende lijn; daar wil ik er nog een paar van kopen, maar dan weer voornamelijk voor op vakantie, dat aankomend verkeer echt ziet dat er mens/hond loopt; je kan dan niet altijd kiezen waar je loopt, de weg, een trottoir...

Suzanne
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

~Suzanne~ schreef: 13 okt 2021, 21:25 Sinds ik gelezen heb dat honden last hebben van een lampje, zeker als het een knipperlampje is, gebruik ik dat niet meer.
Ik gebruik een hoofdband met led-verlichting, maar alleen als ik ze uitlaat waar weinig licht is, bijvoorbeeld op een vakantie-adres.

Wat ik wel een fijn idee vindt, is een refelecterende lijn; daar wil ik er nog een paar van kopen, maar dan weer voornamelijk voor op vakantie, dat aankomend verkeer echt ziet dat er mens/hond loopt; je kan dan niet altijd kiezen waar je loopt, de weg, een trottoir...

Suzanne
idd, maar op rug of op de lijn hebben ze daar geen last van verder
Afbeelding
runninggirl

Bericht door runninggirl »

Zinodo schreef: 13 okt 2021, 21:21 Wij hebben van die nep orbilocs van ome ali. En een hoofdlampje. We zijn praktisch een wandelend landingsbaan voor vliegtuigen :lol:
Ja, die dus. Vorig jaar toen ze 4 euro per stuk ofzo waren meteen een voorraadje aangelegd. :mrgreen:
Hoofdlamp heb ik ook mee op de wijk-avond-wandelingen. Staat niet aan maar soms is het handig bijschijnen als er iets op de grond ligt.
Ik heb ook nog wel vaak van die om de arm lampjes, je bent voor auto's toch een stuk beter zichtbaar als je oversteekt.
Cendy

Bericht door Cendy »

Wij wonen midden in de polder en verlichting is er hier niet.
Ik trek dus een reflecterend hesje aan en Toos krijgt een halsband met led verlichting om.
Je schrikt je kapot als je auto rijdt en er loopt iemand buiten zonder enige verlichting, je ziet ze echt pas op het laatste moment.
Afbeelding
Rataplan

Bericht door Rataplan »

Ik loop er als een wegwerker bij savonds :mrgreen: In het donker heb ik nog een poosje met een mijnwerkerslampje door het bos gelopen maar dat was niets, ik verblindde eerst de honden en toen mijn man :mrgreen: dat doen we dus niet in het donker meer.
Meta

Bericht door Meta »

Marlett schreef: 13 okt 2021, 20:40 Afbeelding

Ik ben er pas alleen nog wel een kwijtgeraakt op een te smal halsbandje, dus ik moet nog wel iets verzinnen waardoor het wat beter vast blijft zitten. Op het tuigje zit het keurig vast.
Deze heb ik ook voor Goofy aan zijn jasje en Daisy en Zaar hebben van die lichtgevende halsbanden
wij lopen in het bos maar daar rijden ook auto's en fietsen af en toe dus het is wel handig als ze gezien worden zelf hebben zowel man als ik een kleine zaklamp
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Fenneke
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Afbeelding

Met de wandeling en zo'n orbid lampje aan de riem . Ik heb zelf een armband om
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Veertje

Bericht door Veertje »

Ik vind het overigens ook wel prettig om in het donker te kunnen zien of er iemand anders (met hond) wandelt. Kwam laatst een vrouw tegen die haar hondje uitliet en zij had alleen zo'n reflecterend hesje aan. Daar heb je natuurlijk niks aan als je geen auto bent. Tess en Finn hadden haar natuurlijk wel iets eerder door dan ik, maar toen was ze echt nog maar op een meter of 10 van me af. Schrok me dood :Q: Een andere man loopt altijd met een blauw ledlampje in zijn hand en eentje om zijn hond. Die herken ik al heel vroeg. Vind dat toch wel fijn, dan kan je nog eens beslissen een andere kant op te lopen (voor zover die opties er hier zijn) of om de honden op tijd kort aan de lijn te nemen.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 4
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wij hebben deze:

Afbeelding

Ideaal want oplaadbaar met usb, waterdicht (je moet er niet mee gaan zwemmen, maar een regenbui kan prima), en hij zit lekker. En t voordeel van een hoofdlamp tov een lamp op je lijf vinden wij dat je licht schijnt naar de kant waar je heen kijkt. Zonder nadenken.

De honden hebben niets speciaals om.
T park bij ons op korte afstand is pikkedonker, want geen lampen. Dus wordt t rondje wel heeeel kort anders.
Afbeelding
~Suzanne~
Posts in topic: 2
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 21:56
~Suzanne~ schreef: 13 okt 2021, 21:25 Sinds ik gelezen heb dat honden last hebben van een lampje, zeker als het een knipperlampje is, gebruik ik dat niet meer.

Suzanne
Toch wel; hun blikveld is zo ruim dat ze die lampjes op de rug echt zien en daar hinder van hebben. Op de lijn, bij het handvat / lus dan weer niet, maar niet bij tuig / halsband.

Suzanne
Inge
Welke: Mechelse herders

Bericht door Inge »

Ik loop sinds deze week 's ochtends met een hoofdlamp. Tussen de weilanden is het anders voor mij te donker, ben nachtblind.
De honden hebben niets om qua lampjes oid, die worden verlicht door mijn hoofdlamp.
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika

Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

~Suzanne~ schreef: 14 okt 2021, 15:29
Mo-yi schreef: 13 okt 2021, 21:56

Suzanne
Toch wel; hun blikveld is zo ruim dat ze die lampjes op de rug echt zien en daar hinder van hebben. Op de lijn, bij het handvat / lus dan weer niet, maar niet bij tuig / halsband.

Suzanne
zeker van? ik heb zelf t idee dat ze er nul last van heeft op dr rug, zet m sowieso nooit op knipperen
Afbeelding
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Als ik bij m'n ouders in de polder ben zo'n fietslampje van een euro of 2 ergens aan de lijn. Hier in de stad niets, maar ze zijn ook altijd aangelijnd in het donker en we blijven dan op het gedeelte met lantaarns.
Afbeelding
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Colin heeft een lampje aan z’n halsband, zijn voornamelijk witte kleur helpt ook. Het valt me trouwens wel op hoeveel mensen hun (zwarte) hond zonder verlichting en soms zelfs los over een autoweg laten lopen, als ik dan aan het hardlopen ben en ik zie de hond pas op het laatste moment dan ziet een auto ze misschien ook te laat. Ik zeg dan ook wel tegen de baasjes dat de hond niet te zien is.
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

GoldenGizmo schreef: 13 okt 2021, 19:38 Gizmo draagt in het donker een lichtgevende halsband. Zo eentje:
Afbeelding

Ja, deze heeft Ushi ook in 6 verschillende kleuren (vond Marco handig om voorraad te hebben) alleen dan via Aliexpres
Plaats reactie