Dagboek Ramble 16/8 rontgen
Re: Puppydagboek Ramble
Lang geleden een update geplaatst nu maar weer even:
Ramble is nu ruim 6 maanden en groeit heerlijk op, voor de eventuele sport lijkt hij super fanatiek te worden wat ik wel erg prettig vind en ook al heeft het daarbij zo z’n uitdagingen ik vind het heerlijk. We zijn begonnen met wat ‘pre’ agility tunnels opzoeken (toestelfocus) leren wachten bij de start spelen en veel ‘prikkels’ en geluid tijdens wedstrijden. Hij is aardig stuurbaar, maar zo langs een wedstrijdring moet ik wel scherp blijven want als er een hond langs rent is natuurlijk een trigger om te blaffen en mee willen rennen . Maar hij reageert perfect op de clicker en gaat al steeds beter daar niks mee te hoeven. Met andere honden gaat het ook super nog wat onzeker maar dat mag gewoon wij zoeken bewust geen andere honden op aangezien ik genoeg mensen ken met sociale honden en ik zijn rugzak gewoon lekker gevuld wil hebben met goede ervaringen. Hij luistert aardig perfect als we ergens anders heen lopen om honden te ‘ontlopen’ en scheelt ook dat Dakar dat super doet (goed voorbeeld ) in huis pakt hij perfect zijn rust en als hij dan even dol is, is hij nu er ook netjes uit te halen. Water is helemaal het einde volgens Ramble vandaag heeft hij voor het eerst gezwommen en ik moet zeggen dat ging al aardig netjes vergeleken met Rally en dakar als pup
Volgende week hebben we een workshop bij de schapen even kijken of het instinct er zit en hij geen shoarma wil maken.
Ramble is nu ruim 6 maanden en groeit heerlijk op, voor de eventuele sport lijkt hij super fanatiek te worden wat ik wel erg prettig vind en ook al heeft het daarbij zo z’n uitdagingen ik vind het heerlijk. We zijn begonnen met wat ‘pre’ agility tunnels opzoeken (toestelfocus) leren wachten bij de start spelen en veel ‘prikkels’ en geluid tijdens wedstrijden. Hij is aardig stuurbaar, maar zo langs een wedstrijdring moet ik wel scherp blijven want als er een hond langs rent is natuurlijk een trigger om te blaffen en mee willen rennen . Maar hij reageert perfect op de clicker en gaat al steeds beter daar niks mee te hoeven. Met andere honden gaat het ook super nog wat onzeker maar dat mag gewoon wij zoeken bewust geen andere honden op aangezien ik genoeg mensen ken met sociale honden en ik zijn rugzak gewoon lekker gevuld wil hebben met goede ervaringen. Hij luistert aardig perfect als we ergens anders heen lopen om honden te ‘ontlopen’ en scheelt ook dat Dakar dat super doet (goed voorbeeld ) in huis pakt hij perfect zijn rust en als hij dan even dol is, is hij nu er ook netjes uit te halen. Water is helemaal het einde volgens Ramble vandaag heeft hij voor het eerst gezwommen en ik moet zeggen dat ging al aardig netjes vergeleken met Rally en dakar als pup
Volgende week hebben we een workshop bij de schapen even kijken of het instinct er zit en hij geen shoarma wil maken.
- Zamunda
- Posts in topic: 14
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Puppydagboek Ramble 15/5 nieuwe update
Wat een leuke update! Lekker met hem bezig en dan die foto's van Ramble in Dakar's poten .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- pioenroos
- Posts in topic: 6
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Knappe kerel
Fijn dat hij fanatiek is en je lekker met hem bezig kan zijn al
Fijn dat hij fanatiek is en je lekker met hem bezig kan zijn al
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Echt de mooiste merle die ik al heb gezien .
Ik ben erg slecht in updates plaatsen
Maar ondertussen is hij bijna 8 maanden oud en wat een heerlijke hond is het oké ook soms ook een puberende etter die ik even achter het behang wil plakken
Gisteren is hij voor de 2e keer bij de schapen geweest en wat vind hij het al een heerlijk spelletje!
Maar ondertussen is hij bijna 8 maanden oud en wat een heerlijke hond is het oké ook soms ook een puberende etter die ik even achter het behang wil plakken
Gisteren is hij voor de 2e keer bij de schapen geweest en wat vind hij het al een heerlijk spelletje!
-
- Posts in topic: 8
- Honden: 1
- Welke: DH
Re: Dagboek Ramble 23/6 2e keer bij de schapen
Leuk, fanatiek
Volgens mij wil hij af en toe het liefst met de schaapies spelen
Volgens mij wil hij af en toe het liefst met de schaapies spelen
- Zamunda
- Posts in topic: 14
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Leuk weer om te zien!
OS met dank aan Hakunamatata
Ik moet t dagboek eigenlijk updaten Whoeps maar Ramble is vanmiddag gerontgend en goedgekeurd!!
- Kells
- Posts in topic: 2
- Welke: Ierse Setters
Re: Dagboek Ramble 16/8 rontgen
Toppie, gefeliciteerd!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- malinois
- Posts in topic: 1
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: Dagboek Ramble 16/8 rontgen
Super! Gefeliciteerd!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi