Dierenarts met het trio (vaccinatie vs titeren)

Kells
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: Dierenarts met het trio (vaccinatie vs titeren)

Bericht door Kells »

Vaccineren is natuurlijk een deel van de omzet. Onze vaste praktijk heeft er een ook een handje van om alle vaccinaties aan te raden, met daarbij het waarschuwende vingertje. De nadelen worden doorgaans niet genoemd. Voor het titeren/vaccineren ga ik naar een andere dierenarts en zij is het met mij eens waar het de Lepto betreft.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
ranetje

Bericht door ranetje »

blondie schreef: 18 aug 2023, 20:10 Rabies zijn ze alledrie nog voor beschermd, de dames omdat ze vanuit Rusland daarvoor zijn geënt, en Aak hebben we destijds ook laten enten omdat we naar Duitsland gingen.
Wanneer was destijds?
Rabiës moet eens in de drie jaar herhaald worden voor het reizen buiten Nederland.

Ik geef ook geen L4 aangezien dat bij puppy Claire dramatisch heeft uitgepakt.
Normaal gesproken deed ik nooit DHP tegelijk met L4 en/of Rabiës..
L4 is best een pittig vaccin, dus die wilde ik altijd apart voor de honden met zeker 4 weken tussen DHP en L4.
En datzelfde doe ik ook voor de Rabiës enting.

Gelukkig zijn de titers bij Claire tot nu toe nog steeds prima, dus dan hoef ik daar minder over dwars te liggen bij de DA. :P
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wat Ranetje zegt klopt trouwens ook. Rabiës is 3 jaar geldig en als die verlopen is dan moet je een nieuwe enting en dan 3 weken wachten voor je de grens weer over mag. Die van Kells is verlopen en zij krijgt morgen een nieuwe enting want over een week of 3 gaan we naar Denemarken voor een korte vakantie.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
blondie
Posts in topic: 8

Bericht door blondie »

Goed om te weten, maar we hebben geen plannen om over de grens te gaan met de honden dit jaar. Voor Aak zou ik hem als we dat gaan doen wel moeten laten zetten.

Schrik wel van de omschrijving van Ranetje over de L4. Bij Glory vorige keer en nu ook weer merkten we wel dat ze er last van had, nu is ze weer ok. Maar zij was wel wat misselijk en slomer na de prikken.
ranetje

Bericht door ranetje »

blondie schreef: 19 aug 2023, 12:21 Goed om te weten, maar we hebben geen plannen om over de grens te gaan met de honden dit jaar. Voor Aak zou ik hem als we dat gaan doen wel moeten laten zetten.

Schrik wel van de omschrijving van Ranetje over de L4. Bij Glory vorige keer en nu ook weer merkten we wel dat ze er last van had, nu is ze weer ok. Maar zij was wel wat misselijk en slomer na de prikken.
Honden kunnen net als kleine kinderen na een vaccinatie slomer zijn en een beetje ziekjes.
Dat betekent dat het wel wat doet bij haar.
Misschien bij een volgende prik (als die nodig is, na titeren) wat meer spreiden?
Als het hierbij blijft is het geen grote ramp.

Ik ben door mijn ervaring met Claire nog veel voorzichtiger geworden.
Vorige honden hadden veel minder last.
Ik heb wel altijd zware vaccins nooit gecombineerd met de gewone cocktail.
Moest dat er altijd bij zeggen, anders zat de L4 er toch weer bij :19:
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 8

Bericht door blondie »

Ik ben wel van plan om bij oproep voor vaccinatie ze te laten titeren inderdaad, bij de da die Tineke al aangaf.

Stomme is gewoon dat ik bij de vorige honden voor mijn gevoel nooit zoveel heb laten enten. Die waren al wel volwassen natuurlijk en altijd "goed onderhouden".
Katten van toen trouwens ook alleen de prikken tot 2 jaar. Daarna ook nooit meer laten enten.

Maar wat was er met Claire dan @ranetje dat heb ik volgens mij nooit meegekregen?
ranetje

Bericht door ranetje »

blondie schreef: 19 aug 2023, 16:28 Ik ben wel van plan om bij oproep voor vaccinatie ze te laten titeren inderdaad, bij de da die Tineke al aangaf.

Stomme is gewoon dat ik bij de vorige honden voor mijn gevoel nooit zoveel heb laten enten. Die waren al wel volwassen natuurlijk en altijd "goed onderhouden".
Katten van toen trouwens ook alleen de prikken tot 2 jaar. Daarna ook nooit meer laten enten.

Maar wat was er met Claire dan @ranetje dat heb ik volgens mij nooit meegekregen?
Is niet uitgebreid op het HF geweest.
Claire is als pup na de L4 vaccinatie verlamd geraakt aan een achterpoot door een ruggenmerginfarct.
Ze is vrij goed hersteld met het nodige kunst en vliegwerk bij de DA en met allerlei extra behandelingen en oefeningen, maar niet 100% hersteld.
Afbeelding
Plaats reactie