aandacht voor Baily

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Mo-yi
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

aandacht voor Baily

Bericht door Mo-yi »

Omdat iemand die ik ken het deze hond zo ontzettend gunt en ze er bijna waren, is de match nog niet gevonden wil ik eens kijken of er hier nog iemand uit kan rollen die interesse heeft;

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... hrkbEkx5l0
Afbeelding
Nanna

Re: aandacht voor Baily

Bericht door Nanna »

Jammer van die suffe omschrijving. Ik krijg daar altijd heftige jeuk van.
S.V.
Posts in topic: 1

Bericht door S.V. »

Ik krijg altijd jeuk van de hele procedure, ik ben wel weer op zoek naar een leuke hond, asielen in Nederland stellen best nog wel wat eisen aan toekomstige verzorgers
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Mo-yi schreef: 19 aug 2023, 09:31 Omdat iemand die ik ken het deze hond zo ontzettend gunt en ze er bijna waren, is de match nog niet gevonden wil ik eens kijken of er hier nog iemand uit kan rollen die interesse heeft;

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... hrkbEkx5l0
Misschien beoordeel ik liefhebbers van Mechels verkeerd hoor :roll:
Als iemand een Mechel zoekt krijgt hij/zij toch jeuk van deze omschrijving? :Q:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ja jongens, ik heb het niet geschreven he
ik zie wel meer asielen die zulke teksten schrijven
kijk er ff doorheen
t wordt die hond zo gegund
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat een mooie leuke hond. Waarom moest ze naar het asiel?

En nee, ik vind die omschrijving ook niet zo, maar als je dit type hond zoekt, kijk je daar toch wel doorheen? Ik denk niet dat toekomstige eigenaren het daarom maar niet doen.
Afbeelding
Jackira
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Die omschrijving laat je toch gewoon voor wat het is, en de mensen die herplaatsen ook. Je hoeft er niet mee op te kunnen schieten als de hond maar leuk is. En dat is volgens mij wel zo :I:

Als ik op zoek was dan ging ik er voor :I:
AfbeeldingAfbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ondanks dat ik een Belg ben, kan ik mezelf als superslim omschrijven.

Ja hoor, vast beschreven door de slimste thuis. De grappigste ook waarschijnlijk.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Bonnie F

Bericht door Bonnie F »

Ik kijk met een schuin oog naar een nieuwe hond. Dus ik wil best door dit kinderachtige stukje heenkijken. Maar de enige nuttige info die ik er zo snel uithaal is dat ze niet met andere dieren kan. Mogelijk wel met een sterke reu.
Nanna

Bericht door Nanna »

Alfilillo schreef: 19 aug 2023, 11:51 Wat een mooie leuke hond. Waarom moest ze naar het asiel?
Ze heeft medicatie nodig. Daar begint de doorsnee africhter vrees ik niet aan.
Crutz

Bericht door Crutz »

Nanna schreef:
Alfilillo schreef: 19 aug 2023, 11:51 Wat een mooie leuke hond. Waarom moest ze naar het asiel?
Pijnstilling ivm een elleboog. Dus idd niet om factor richten en door te verkopen nee. Daarom vast weggedaan
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Nanna schreef: 19 aug 2023, 17:09
:ok:
Afbeelding
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Maart schreef: 19 aug 2023, 12:13 Ondanks dat ik een Belg ben, kan ik mezelf als superslim omschrijven.

Ja hoor, vast beschreven door de slimste thuis. De grappigste ook waarschijnlijk.
Nou inderdaad :roll:
Maar klinkt als een leuke hond. Wie weet komt hier ooit wel weer een asielherder. Dan wel weer zo'n zacht lulletje als Zorro was. Maar die bestaan echt wel.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2

Bericht door blondie »

Bonnie F schreef: 19 aug 2023, 13:24 Ik kijk met een schuin oog naar een nieuwe hond. Dus ik wil best door dit kinderachtige stukje heenkijken. Maar de enige nuttige info die ik er zo snel uithaal is dat ze niet met andere dieren kan. Mogelijk wel met een sterke reu.
Tussen de regels door las ik wel wat info en bij veel honden zit ik, als ik op zoek ben, al te schakelen en te bedenken hoe ons leven eruit ziet qua woonomgeving waar de hond na gewenning mee om zou moeten kunnen gaan.
Soms worden er dingen beschreven waarvan ik denk, met een beetje gewenning en begeleiding of inspelen op gehoorzaamheid bij een hond die niet lekker gaat met andere honden, dan kom je nog een eind.

Tenzij het echt een blinde vlek is op mensen en andere dieren, dan kun je al een beetje incalculeren dat je nooit rustig ergens even je hond los kan laten rennen.

In Leiden zit ook een mecheldame, al 3,5 jaar. Ze was onder het jaar toen ze daar werd gebracht. Ik had er voor kunnen vallen, maar met Jol wilde ik dat toen niet aangaan, en later werd ze ouder en ouder en dacht ik dat ze als ze echt zo pittig naar andere honden en vreemde mensen zou zijn, dat onze woonomgeving ook domweg niet de plek zou zijn. Maar neemt niet weg dat ik om de zoveel tijd even incheck en tot mijn spijt haar nog steeds op de site zie staan. Dit is ze, Jaimy.
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

@blondie sneu voor zo´n hond. Zo lang in het asiel al (hoewel ze het daar niet slecht heeft denk ik). Hoe zou dat kunnen? Misschien gaan de meeste mechelmensen voor een pup omdat ze het hele opvoedings- en trainingproces zelf willen doen? Jammer. Persoonlijk ben ik voor het Don´t shop adopt-principe :mann:
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2

Bericht door blondie »

Alfilillo schreef: 19 aug 2023, 18:53 @blondie sneu voor zo´n hond. Zo lang in het asiel al (hoewel ze het daar niet slecht heeft denk ik). Hoe zou dat kunnen? Misschien gaan de meeste mechelmensen voor een pup omdat ze het hele opvoedings- en trainingproces zelf willen doen? Jammer. Persoonlijk ben ik voor het Don´t shop adopt-principe :mann:
Wat bedoel je met don't shop adopt?

Geen idee waarom deze hond als jonge hond niet in het oog sprong, te weinig animo voor een mechel met zo'n gebruiksaanwijzing denk in onze regio.
Heb haar zelf nooit gezien hoor, al heb ik wel getwijfeld toen ze nog als pup/puber er zat.. maar toen was Jol er nog en dat had sowieso geen match geworden.
Daarna werd ze ouder, en wij leven gewoon in huizen met kleine tuinen en héél veel prikkels van buitenaf (veel buurthonden, veel passanten, kleine tuintjes) en vanuit huis wandelplekken waar je toch ook altijd te maken hebt met veel mensen en honden.
Ik denk dat als mensen weloverwogen een keus maken dat je bij dit type honden hoe leuk ook, je reëel moet blijven, naar jezelf toe maar ook zeker naar de hond toe.

Verderop hadden ze ook een mechelteef voor het gezin, destijds dacht ik al oei.. pittig zeker in zo'n druk gezin. En dat is ook gebleken, er waren er maar een paar die haar onder controle hadden, en naarmate ze ouder werd, werd ze ook wat feller in de tuin en reactief op andere honden. Zij is toen op een bepaald moment ook herplaatst naar een boerderij...
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Wat ik hoor zijn ze daar allemaal gek op dr. Die ik ken werkt er ook en heeft haar juist twee weken in huis genomen om wat meer beeld te kunnen geven hoe ze op "dagelijkse"dingen reageert ( visite, even alleen thuis blijven etc..en ook om even extra verwend te worden en in te schatten wat nog te sturen valt en wat niet ).
Er was vrijdag een date met een geïnteresseerde maar dat is dan toch niet doorgegaan. 'T is gewoon sneu, vandaar dat ik dacht wellicht dat hier nog iemand zit die iemand weet.
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Het verbaast me niet dat ze al een tijdje in het asiel zit. Ze springt er niet tussenuit. Net zoals 90% van de asielhonden heeft ze behoefte aan een plekje ergens buitenaf. De meeste mensen in Nederland wonen daar niet.
Ik ben het met Nanna eens dat er in de omschrijving (die tenenkrommende ik-vorm!) vrij weinig over haar karakter staat. De conclusie die je uit het stukje tekst zou kunnen trekken is dat ze het best goed heeft in het asiel en door iedereen wordt verwend.
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

blondie schreef: 19 aug 2023, 19:14

Wat bedoel je met don't shop adopt?
Dat is een slogan die inhoudt dat je beter een herplaatser kan 'adopteren' dan een hond kopen bij een fokker.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Hopelijk vinden zij en die andere langzitter in Stevenshage snel een fijne plek.

Na klapkaken is dit volgens mij het ras wat er ook het slechtst afkomt qua volk wat er op afkomt.
En maar door blijven fokken want er zitten er nog niet genoeg op de schopstoel :19:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Ik zie het hier ook. De mechelse herder is sinds een paar jaar helemaal in bij de 'stoere man' die vroeger een vechthond nam. Afgelopen tijd zie je er steeds meer in het asiel komen :ugh:
Afbeelding
alinelaila
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Sandra&co schreef: 20 aug 2023, 09:47
Tineke schreef: 20 aug 2023, 08:20 Na klapkaken is dit volgens mij het ras wat er ook het slechtst afkomt qua volk wat er op afkomt.
En maar door blijven fokken want er zitten er nog niet genoeg op de schopstoel :19:
Tja, beiden schattig als puppy en vaak complete vakidioten zodra ze een jaar oud zijn. En dan is de enige oplossing het asiel.
Klopt, en vanuit een asiel plaatsen die mechels nog moeilijker dan de staffords.. :euh:
Ik heb liever 10 staffords zitten dan 10 mechels.
Plaats reactie