Ik zeg geen nooit maar tot nog toe willen we liever gewoon een pup tzt :-)CatnDog schreef: ↑18 aug 2023, 22:18 Zou je echt niet open staan voor een leuke actieve herplaatser?
Zoiets als Aika: (ja ook nog eens geen reu maar een teef )
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... nekeburen/
Nadenken over een ‘volgende’ hond
Re: Nadenken over een ‘volgende’ hond
- CatnDog
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ze zijn er wel eerlijk over dat ze gedragsproblemen heeft, maar ze wordt op en aantal fronten wel iets te rooskleurig beschreven. 'Leuk en actief' is wellicht een beetje kort door de bocht bij haar.EchoMira schreef: ↑19 aug 2023, 18:28 Vast een lief beest, hoor, maar met 1 jaar uit een verwaarloosde situatie, dan naar een gezin dat een tweede kind krijgt (want een mechelaar/border collie is altijd handig tussen de babies door) en geen tijd voor haar heeft. En "als ze geen aandacht krijgt kan ze in oude gewoontes vervallen".
Sorry maar daar heb ik geen zin in. Die hond gaat echt niet om niks voor de tweede keer in drie jaar ergens anders heen.
Ik stoor me altijd een beetje aan honden die worden herplaatst door de geboorte van een (tweede) kind met als reden 'tijdgebrek' en dat ze dan van een andere eigenaar eisen dat die wel de hond op nummer 1 zet (plus tien andere eisen). Terwijl ze er zelf de tijd niet voor wilden maken.
- CatnDog
Ik wil je ook niet van je eerste voorkeur afbrengen, hoor. Maar je weet natuurlijk nooit wat er ineens op je pad komt.jenn90 schreef: ↑19 aug 2023, 20:13Ik zeg geen nooit maar tot nog toe willen we liever gewoon een pup tzt :-)CatnDog schreef: ↑18 aug 2023, 22:18 Zou je echt niet open staan voor een leuke actieve herplaatser?
Zoiets als Aika: (ja ook nog eens geen reu maar een teef )
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... nekeburen/
Geen idee waar deze vandaan komt…hij stond op de facebookgroep voor Hongaarse herdershonden
-
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik zeg helemaal niets over babies en honden want het is hier op het forum ook meteen janken geblazen, hoor.CatnDog schreef: ↑19 aug 2023, 20:20 Ik stoor me altijd een beetje aan honden die worden herplaatst door de geboorte van een (tweede) kind met als reden 'tijdgebrek' en dat ze dan van een andere eigenaar eisen dat die wel de hond op nummer 1 zet (plus tien andere eisen). Terwijl ze er zelf de tijd niet voor wilden maken.
Kennen we Mijke nog-nog-nog-og-og?
Maar goed, herplaatsen is altijd beter dan een hond houden die je niet wil hebben. Ik wil hem alleen niet.
-
Maar ook echt klein. Ik zal het filmpje van onlangs even posten.
De hoogte zit hem puur in de poten. Het lijf en dan met name haar achterhand is klein. Het tekkelsyndroom maar dan andersom.
Op zich geloof ik best dat een grotere reu heus kan maar of ze er zelf ook voor gaat staan betwijfel ik, ofzo.
De grootte van de pups geloof ik wel maar ze moet eerst gedekt worden en ik ga haar niet vasthouden. Het moet gewoon normaal. Of anders helemaal KI.
Maar ik vind de hier bekende reuen echt heel leuk dus het is een dilemma. Ik zit ook vooral te kijken naar waar ik zelf een pup van wil hebben en dat verklap ik nog niet. Ik wil ook nog wat dingen over vachtjes uitzoeken want ik ben echt heel blij met een minimale vacht.
- CatnDog
Het gaat natuurlijk ook niet allemaal vanzelf bij iedere hond-kind combinatie. Als het niet soepel gaat, zal je het toch echt zelf moeten begeleiden.
Hier een stel katten (nee geen kinderen) die niet op een hond zaten te wachten. Prima. Jullie hoeven elkaar niet fantastisch te vinden, maar jullie moeten wel respectvol met elkaar omgaan. Respect als in: dan geef je elkaar maar de ruimte.
Ik dacht dat het met Mijke en de hond en kinderen wel goed ging? Volgens mij had ze helemaal niet de pittige herder die ze van tevoren had verwacht? Meer een softie?
Eens dat herplaatsen een optie moet zijn. Maar dan moet je niet net doen alsof jij er dan nog wat over te zeggen hebt.
Ik zou persoonlijk nooit een herplaatser in huis nemen waarvan de ex-eigenaren eisen dat ze nog af en toe langs willen komen/erop willen passen.
- Desiree
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Ik heb nog een Roderick, die is niet zo heel groot. Met zijn 14 maanden heeft hij nu de 56 cm en 14,5 kg aangetikt. Inmiddels is hij wel al embark getest en ik wil over enkele maanden ook wel zijn rug, heupen en ellebogen op de foto laten zetten.EchoMira schreef: ↑19 aug 2023, 21:49Maar ook echt klein. Ik zal het filmpje van onlangs even posten.
De hoogte zit hem puur in de poten. Het lijf en dan met name haar achterhand is klein. Het tekkelsyndroom maar dan andersom.
Op zich geloof ik best dat een grotere reu heus kan maar of ze er zelf ook voor gaat staan betwijfel ik, ofzo.
De grootte van de pups geloof ik wel maar ze moet eerst gedekt worden en ik ga haar niet vasthouden. Het moet gewoon normaal. Of anders helemaal KI.
Maar ik vind de hier bekende reuen echt heel leuk dus het is een dilemma. Ik zit ook vooral te kijken naar waar ik zelf een pup van wil hebben en dat verklap ik nog niet. Ik wil ook nog wat dingen over vachtjes uitzoeken want ik ben echt heel blij met een minimale vacht.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat heeft mijke daarmee te maken? Voor zover ik weet heeft zij nog nooit een hond herplaatst.EchoMira schreef: ↑19 aug 2023, 21:42Ik zeg helemaal niets over babies en honden want het is hier op het forum ook meteen janken geblazen, hoor.CatnDog schreef: ↑19 aug 2023, 20:20 Ik stoor me altijd een beetje aan honden die worden herplaatst door de geboorte van een (tweede) kind met als reden 'tijdgebrek' en dat ze dan van een andere eigenaar eisen dat die wel de hond op nummer 1 zet (plus tien andere eisen). Terwijl ze er zelf de tijd niet voor wilden maken.
Kennen we Mijke nog-nog-nog-og-og?
Maar goed, herplaatsen is altijd beter dan een hond houden die je niet wil hebben. Ik wil hem alleen niet.
-
- Posts in topic: 2
Ja hè. Ik ben nu 33 en om me heen heeft bijna iedereen wel een gezin gestart. Er hebben zoveel honden moeten vertrekken De hond vond het niet leuk of inderdaad tijdgebrek. Of teveel honden wat niet handig bleek.CatnDog schreef: ↑19 aug 2023, 20:20 Ze zijn er wel eerlijk over dat ze gedragsproblemen heeft, maar ze wordt op en aantal fronten wel iets te rooskleurig beschreven. 'Leuk en actief' is wellicht een beetje kort door de bocht bij haar.
Ik stoor me altijd een beetje aan honden die worden herplaatst door de geboorte van een (tweede) kind met als reden 'tijdgebrek' en dat ze dan van een andere eigenaar eisen dat die wel de hond op nummer 1 zet (plus tien andere eisen). Terwijl ze er zelf de tijd niet voor wilden maken.
Ergens snap ik het ook wel hoor, het is best druk om alles (goed) te combineren. Maar ik kan me zo slecht voorstellen dat ik er zelf voor zou kiezen. Die honden zijn echt een deel van mij, ik ben zo vreselijk gek op ze. Zelfs nu met kind is dat gevoel niet veranderd. Ik zou me echt verscheurd voelen als er eentje weg zou moeten.
Maar goed, ik heb dan ook een partner die er hetzelfde over denkt. Plus dat ik mijn kind bij de opvang breng zodat ik een dag met de honden heb Daar hebben mensen ook weer een mening over haha. Ik vind hun tijd en aandacht ook gewoon heel belangrijk.
Mijke haar hond overleed, die heeft ze niet herplaatst.
- CatnDog
Ik vind huisdieren zo'n enorme verrijking voor opgroeiende kinderen. Ik zou het altijd proberen te combineren.Rennendehond schreef: ↑20 aug 2023, 16:09 Ja hè. Ik ben nu 33 en om me heen heeft bijna iedereen wel een gezin gestart. Er hebben zoveel honden moeten vertrekken De hond vond het niet leuk of inderdaad tijdgebrek. Of teveel honden wat niet handig bleek.
Ergens snap ik het ook wel hoor, het is best druk om alles (goed) te combineren. Maar ik kan me zo slecht voorstellen dat ik er zelf voor zou kiezen. Die honden zijn echt een deel van mij, ik ben zo vreselijk gek op ze. Zelfs nu met kind is dat gevoel niet veranderd. Ik zou me echt verscheurd voelen als er eentje weg zou moeten.
Maar goed, ik heb dan ook een partner die er hetzelfde over denkt. Plus dat ik mijn kind bij de opvang breng zodat ik een dag met de honden heb Daar hebben mensen ook weer een mening over haha. Ik vind hun tijd en aandacht ook gewoon heel belangrijk.
Ik zie huisdieren ook als gezinsleden. Die herplaats je niet zo snel.
Ik heb laatst voor de grap een T-shirt gekocht met de tekst (in het Frans) 'We hebben de kinderen weggedaan omdat de kat allergisch was'
Mijke heeft tegenwoordig een Hollandse herder in combi met haar kinderen en volgens mij gaat het haar, de kinderen en de hond prima!
- Alfilillo
- Posts in topic: 4
- Welke: Podenco en kruising
Jeetje, echt? Daar schrik ik best wel van.Rennendehond schreef: ↑20 aug 2023, 16:09
Er hebben zoveel honden moeten vertrekken De hond vond het niet leuk of inderdaad tijdgebrek.
Misschien zijn we te perfectionistisch. Als iedereen wat water bij de wijn doet, is het volgens mij prima te combineren.
Met Mijke en hond en kinderen gaat het inderdaad prima. Ik wil niet over hen praten waar ze zelf niet bij zijn, maar volgens mij hebben ze groot plezier samen.
-
Ik zei helemaal niets over mijke haar honden.
Ik zei dat ik niets zeg over mensen met honden en kinderen en haalde Mijke aan als casus van waarom niet.
Het wordt onmiddellijk spastisch getoeter op niks af.
Ik zei dat ik niets zeg over mensen met honden en kinderen en haalde Mijke aan als casus van waarom niet.
Het wordt onmiddellijk spastisch getoeter op niks af.
- CatnDog
De onderwerpen 'kinderen' en 'honden' liggen altijd gevoelig. Laat staan de combinatie ervan.
- malinois
- Posts in topic: 5
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Xanu is een echte atleet, zo soepel als een elastiekje en vindt ook alles leuk. IGP maar zeker ook Dock Diving. Detectie vindt ie ook prachtig, hij is echt overal voor in. Net ging ik wandelen (ben in Oostenrijk) en dan is er een omgevallen boom waar hij op moet kijken, staat er een trailer ergens geparkeerd springt ie erop, loopt er over heen en springt er weer af alsof t dagelijkse gang van zaken is. Zit er geen bodem in (staan op t industrieterrein in NL trailers bijv waar lading in gehangen wordt) kijkt ie eerst met zn voorpoten erop en springt dan niet. Hij is ook geen doodloper wat dat betreft. Ik heb al wat (x) mechels gehad maar dit vind ik echt zo'n leuke hond. En niet omdat ie van mij is hoor, ik zou hem net zo geweldig vinden bij een ander. Maar ik denk idd ook niet wat ts zoekt. Een date met een windhond lijkt me overig best wellicht een leuke combi. Lijken me ook echt sportieve honden. Maar als Xanu een teef was geweest had ik Dakar zeker eens gebruikt, lijken me ook super sportieve honden.Dipsy20 schreef:
Ik denk dat jou reu haar goed zal aanvullen
Maar het zullen dan echte sporthonden worden
Wij doen IGP met haar en echt alles is leuk met haar om te doen
Iets minder knettergek in die kop mag best wel maar voor de rest super leuk teefje altijd in om samen dingen te ondernemen
Leertsuper snel schakelt heel goed veld aan thuis uit en vooral lekker ondeugend
Het is het Mecheltje in mijn OP
Maar denk niet dat ts zo iets zoekt
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
@CatnDog Ach tuurlijk niet, niet op 't hondenleven, met ons honden freaks. Hier ook 2 zoons opgegroeid tussen de gewone honden, diensthonden, katten, konijnen, eenden en kippen. Geen punt.
Ik zou zeggen een leuke werklijn korthaar Jack Russell. Superleuke toffe hondjes en als EchoMira nog een leuk reutje zoekt, super sociale, fijn gespierde ubergrappige Herbert is een optie, uit gezonde oud wordende lijnen.
Ik zou zeggen een leuke werklijn korthaar Jack Russell. Superleuke toffe hondjes en als EchoMira nog een leuk reutje zoekt, super sociale, fijn gespierde ubergrappige Herbert is een optie, uit gezonde oud wordende lijnen.
Laatst gewijzigd door Budkes op 21 aug 2023, 04:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat denk ik wel ja. Soms denk je ook gewoon te moeilijk. Ik heb kind weleens later in bed gestopt omdat we eerst de honden nog goed uit moesten laten en ik dat alleen uit moest zoeken. Ik heb zo’n buggy waarmee je hard kunt lopen en dacht: we zien het onderweg wel. Ze waren superbraaf naast die wagen. In het donker door de miezer met twee honden naast je buggy hardlopen. Was echt heel erg leuk.Alfilillo schreef: ↑20 aug 2023, 16:46Jeetje, echt? Daar schrik ik best wel van.Rennendehond schreef: ↑20 aug 2023, 16:09
Er hebben zoveel honden moeten vertrekken De hond vond het niet leuk of inderdaad tijdgebrek.
Misschien zijn we te perfectionistisch. Als iedereen wat water bij de wijn doet, is het volgens mij prima te combineren.
Sowieso is ons ritme wat euh, flexibel. Maar daar krijg ik vaak genoeg commentaar over hoor. Moeders van mijn leeftijd die de hele dag doorbrengen met vaste tijden en taken voor zichzelf. Ik krijg dat niet voor elkaar.
Manu heeft heel lang een hekel aan mijn zoon gehad. Snap ik wel Dus er kwam een grondbox voor zoon.
Ik heb natuurlijk naast een baby ook een pup genomen. Ik zal dat niemand aanraden want ik vond het echt wel heel erg zwaar. Maar die pup is wel uitgegroeid tot een hond waar een treinbaan omheen wordt gebouwd, die vingers vol pindakaas af likt, die soms als hoofdsteun functioneert als zoon moe is en die als eerste wordt gezoend als kind weer thuis is. Het is een heel klef perfect plaatje geworden.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik twee grote honden uitlaten en een peuter meenemen wel een uitdaging vind. Ik weet soms niet hoe ik het moet doen. Meeko gaat nog wel, die wacht wel even als mijn zoon weer steen 133 inspecteert op die 50 meter die we vooruit gekomen zijn. Die komt ook achter me aan als ik in een sprint achter zoon aan moet. Manu niet, die verveelt zich dan (terecht) en gaat pleite. Dus ik ben met zo’n wandeling echt enorm aan het duizendpoten en ik ben nog nooit geslaagd. Er gaat altijd wel iets niet naar mijn zin maar misschien is dat dan maar zo. Volgens de omgeving doe je het toch nooit goed dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Manu gaat vaak maar aan de riem mee. Daar voel ik me weleens schuldig om maar gelukkig heb ik nu ook voldoende tijd hem privé wat ruimte te geven, zonder mekkerende peuter
Ik zal erover ophouden in Jennifers’ topic, sorry!
Jammer dat Meeko niet mee doet aan de Hollandse herder, dat was wel wat voor jou geweest! Ik weet wel dat ze nog een andere reu zoekt voor outcross dus wie weet is dat wat. Ik houd het even in de gaten.
- Jackira
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Hond en kind zijn wat mij betreft pas een leuke combinatie als het kind een jaar of 3 a 4 is. Voor die tijd is het vooral opletten dat de een de ander niks doet.
Ik zie het nu aan oudste kleinzoon en Nola. Ik ga vaak met kleinzoon naar de speeltuin als andere kleinzoon slaapt. Man is dan toch thuis. We gaan dan naar de speeltuin in het losloopbos want daar is zand en water, het recept voor een leuke tijd.
Nola moet dan altijd mee van kleinzoon, en hij wil dan eerst stokken zoeken voor Nola en gooien en hij roept haar als ze te ver wegloopt (Nooltje hierblijven). En Nola loopt als een echte hysterische herder op te letten of kleinzoon nog in beeld is. Ze moet in de speeltuin aan de buitenrand blijven en naast een bankje liggen. Dat doet ze keurig. (anders krijg je gedoe met anderen want ze mag eigenlijk niet in de speeltuin).
Afgelopen week zat ik met een krijsende peuter omdat hij niet in de sloot mocht in het bos. Want Nola mocht wel.
Ik denk dat als de factor werk er nog bij komt dat mensen het veel te druk krijgen en de hond snel de dupe is. Kind, hond en werk samen is alleen voor de echte hondenmensen vol te houden denk ik.
Ik zie het nu aan oudste kleinzoon en Nola. Ik ga vaak met kleinzoon naar de speeltuin als andere kleinzoon slaapt. Man is dan toch thuis. We gaan dan naar de speeltuin in het losloopbos want daar is zand en water, het recept voor een leuke tijd.
Nola moet dan altijd mee van kleinzoon, en hij wil dan eerst stokken zoeken voor Nola en gooien en hij roept haar als ze te ver wegloopt (Nooltje hierblijven). En Nola loopt als een echte hysterische herder op te letten of kleinzoon nog in beeld is. Ze moet in de speeltuin aan de buitenrand blijven en naast een bankje liggen. Dat doet ze keurig. (anders krijg je gedoe met anderen want ze mag eigenlijk niet in de speeltuin).
Afgelopen week zat ik met een krijsende peuter omdat hij niet in de sloot mocht in het bos. Want Nola mocht wel.
Ik denk dat als de factor werk er nog bij komt dat mensen het veel te druk krijgen en de hond snel de dupe is. Kind, hond en werk samen is alleen voor de echte hondenmensen vol te houden denk ik.
Oh heerlijk zo'n nuchtere moeder , en ook nog eens kind naar de opvang ivm tijd voor de hondenRennendehond schreef: ↑20 aug 2023, 16:09Ja hè. Ik ben nu 33 en om me heen heeft bijna iedereen wel een gezin gestart. Er hebben zoveel honden moeten vertrekken De hond vond het niet leuk of inderdaad tijdgebrek. Of teveel honden wat niet handig bleek.CatnDog schreef: ↑19 aug 2023, 20:20 Ze zijn er wel eerlijk over dat ze gedragsproblemen heeft, maar ze wordt op en aantal fronten wel iets te rooskleurig beschreven. 'Leuk en actief' is wellicht een beetje kort door de bocht bij haar.
Mijke haar hond overleed, die heeft ze niet herplaatst.
In een ver verleden toen mijn eigen kinderen nog klein waren had ik ook honden.
Vond het eigenlijk prima te doen en ook heel goed voor de kinderen die ook dol op honden waren en zijn.
En inderdaad na het kind of kinderen zie je weleens dat een hond moet vertrekken.
Denk dat het nummer één is van reden tot herplaatsing, of in ieder dan toch wel hoog in de top vijf van herplaats redenen.
Op de voet gevolgd door een tweede hond aanschaffen.
En meestal moet dan de al aanwezige hond plaats maken.
Vind ik ook altijd zo vreemd want voor zo'n jonge nieuwe hond is dat toch altijd minder ingrijpend zou je denken, als het om een pup gaat uiteraard , en je bent aan de oudere al meer gehecht lijkt mij.
Neemt niet weg dat herplaatsen ten alle tijde nog beter is dan een hond houden die je eigenlijk liever niet meer wil.
Qua dekreu aanleveren hebben jullie niets aan Jimi , zelf vind Xanu heel leuk, zou ik een passende teef hebben en een nestje willen zou ik zeker bij Mal aankloppen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Alfilillo
- Posts in topic: 4
- Welke: Podenco en kruising
En vergeet niet dat jouw zoon, en straks dochter, daardoor flexibele kinderen zijn. Dat is heel wat waard.Rennendehond schreef: ↑20 aug 2023, 20:50 Maar die pup is wel uitgegroeid tot een hond waar een treinbaan omheen wordt gebouwd, die vingers vol pindakaas af likt, die soms als hoofdsteun functioneert als zoon moe is en die als eerste wordt gezoend als kind weer thuis is.
Ik ben zelf niet van de RRR en vooral wat betreft de rust en de regelmaat heeft dat met cultuur te maken. Niet dat alles beter is in Spanje hoor, zeker niet, en veel is ook hetzelfde, maar mensen blijven hier niet thuis omdat een baby op een bepaalde tijd een middagdutje moet doen in het eigen ledikant. Die gaan gewoon mee in de buggy en als ze moe zijn vallen ze daar wel in in slaap. En als ze een keer niet of later slapen is het ook geen probleem. Zeker 's zomers is het heel normaal om om 1 uur 's nachts slapende baby's in buggies op straat te zien, of rennende peuters op pleinen.
Ik heb mijn kinderen altijd overal mee naartoe gesleept, heel vaak naar theaters en concerten ook. Die vielen daar gewoon in slaap. Kon je een kanonskogel naast afschieten.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Als Peer wat in te bregngen had hij hij een geweldige papa kunnen zijn.
Een rustig en zacht karakter en mooie bouw.
Maar ja.
Een rustig en zacht karakter en mooie bouw.
Maar ja.