Huidvraag
Re: Huidvraag
Is er een afkrabsel onderzocht?
Het kan een mijt of een schimmel zijn die dit veroorzaakt.
Het kan een mijt of een schimmel zijn die dit veroorzaakt.
Er is nog geen afkrabsel gemaakt. Gaat as dinsdag gebeuren.
Dit speelt al maanden en lijkt (mijn theorie) een soort restverschijnsel te zijn na al haar klachten van vorig jaar september tm afgelopen februari.
Ze gaat iedere 2-3 weken in bad en dat hielp goed (in die zin dat haar huid en vacht tot de volgende wasbeurt rustig waren. Maar ze is een week geleden in bad geweest en het is nu alweer volle bak terug. Dus het wordt erger ipv minder. Ik heb ergens het idee dat het iets van idd een schimmel of een gist is, waar ze normaliter prima mee zou kunnen dealen om het zelf op te lossen, maar dat nu zelf niet meer kan.
Ik vind het alleen zo lastig, want we hebben natuurlijk al een grandioos dierenartsen traject achter de rug en ik wil haar dat niet nogmaals aandoen. Daardoor houdt het me ergens tegen om weer de stap naar de da te maken. Want als er uit dat krabsel niks uitkomt, wat dan?
Ze lijkt er zelf geen last van te hebben. Is vrolijk en eet en drinkt goed. Maar iets gaat er natuurlijk niet goed. En waar trek je dan die grens?
Maargoed, afkrabsel is relatief simpel dus dat laten we dinsdag doen en wie weet komt daar wel iets concreets uit. Anders vind ik het nog een overweging om haar voor een maand bvb apoquel te geven om allergie uit te sluiten hoewel ik niet het idee heb dat het dat is. En anders, ja dat zien we dan wel weer.
Dit speelt al maanden en lijkt (mijn theorie) een soort restverschijnsel te zijn na al haar klachten van vorig jaar september tm afgelopen februari.
Ze gaat iedere 2-3 weken in bad en dat hielp goed (in die zin dat haar huid en vacht tot de volgende wasbeurt rustig waren. Maar ze is een week geleden in bad geweest en het is nu alweer volle bak terug. Dus het wordt erger ipv minder. Ik heb ergens het idee dat het iets van idd een schimmel of een gist is, waar ze normaliter prima mee zou kunnen dealen om het zelf op te lossen, maar dat nu zelf niet meer kan.
Ik vind het alleen zo lastig, want we hebben natuurlijk al een grandioos dierenartsen traject achter de rug en ik wil haar dat niet nogmaals aandoen. Daardoor houdt het me ergens tegen om weer de stap naar de da te maken. Want als er uit dat krabsel niks uitkomt, wat dan?
Ze lijkt er zelf geen last van te hebben. Is vrolijk en eet en drinkt goed. Maar iets gaat er natuurlijk niet goed. En waar trek je dan die grens?
Maargoed, afkrabsel is relatief simpel dus dat laten we dinsdag doen en wie weet komt daar wel iets concreets uit. Anders vind ik het nog een overweging om haar voor een maand bvb apoquel te geven om allergie uit te sluiten hoewel ik niet het idee heb dat het dat is. En anders, ja dat zien we dan wel weer.
Afkrabsel is heel simpel, dus dat lijkt me niet zo belastend voor de hond.
Het zal natuurlijk wel iets kosten om na te laten kijken (plus de eventuele zalf/medicatie).
Nee precies. Muilkorf om met smeerkaas, snel even krabben en daarna een berg koekjes. En dan kijken we weer verder.
De kosten boeien me niet. Ze heeft me al een fortuin gekost dus dit kan er ook nog wel bij.
Geen gisten, bacteriën of schimmels.
Apoquel meegekregen en kijken of we het daarna verbeterd krijgen
Apoquel meegekregen en kijken of we het daarna verbeterd krijgen
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik zou zelf even een microscoop kopen. Gewoon zo'n kinderding.
Ik heb gemist waarvoor je eerder een traject had. Wat was dat?
Ik heb gemist waarvoor je eerder een traject had. Wat was dat?
De dierenarts heeft t al gedaan, hoef ik t niet meer te doen
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik was al helemaal enthousiast aan het worden. Als kind had ik voor Sinterklaas zo'n microscoop gehad.
Het werkt bij huidziekten en die variëren van jeuk tot huidontsteking.
Haar weerstand is niet top idd. Het kan zijn wat je zegt, het kan ook zijn dat voeding toch een rol speelt, het kan ook iets heel anders zijn.
We kunnen het allemaal tot in detail laten onderzoeken en uitzoeken, maar na alles wat er het afgelopen jaar al heeft gespeeld, wil ik vooral de makkelijkste weg kiezen voor Lou. 7 jaar geleden was haar huid en vacht ook drama en is dat toen met behulp van de apoquel heel goed onder controle gekomen. Voor nu vind ik dit dan ook een logische stap om te proberen.