Bultjes bij mezelf (1x acupunctuur gehad)

Petra
Posts in topic: 25

Bultjes bij mezelf (1x acupunctuur gehad)

Bericht door Petra »

Ik heb sinds Puk er is bultjes en een branderig gevoel, vooral op mijn handen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Zou het bv over kunnen gaan, bij voorkeur zonder medicatie?
En zou het ook kunnen komen door haar puppyvacht?
Laatst gewijzigd door Petra op 05 sep 2023, 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Petra

Re: Bultjes bij mezelf

Bericht door Petra »

Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:18 Heb je een nieuwe handcreme?
Nee niks nieuws, en als ik Puk aangeraakt heb, dan wordt het erger. Ik heb haar van de week ook gewassen omdat ik hoopte dat het dan wat beter zou worden, maar helaas.
Als ik de andere honden aai heb ik nergens last van.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:22
Petra schreef: 01 sep 2023, 15:20
Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:18 Heb je een nieuwe handcreme?
Nee niks nieuws, en als ik Puk aangeraakt heb, dan wordt het erger. Ik heb haar van de week ook gewassen omdat ik hoopte dat het dan wat beter zou worden, maar helaas.
Ja, zit niks anders op, ik kom haar halen. :mann: :I:
Nee, serieus, kan dat?? Dat is toch raar met hoe veel honden jij hebt? En Puk haar shampoo, zou dat het zijn?
Ik had het al voor ik haar waste, zelf dacht ik eerst dat het aan de urine lag die ik op moest ruimen, maar dat heb ik ook al een paar dagen niet hoeven doen.
Afgelopen woensdag haar dan maar van ellende gewassen omdat het echt niet leuk meer was. Daarna leek het even wat beter te gaan, maar nu is het weer terug.
Puk heeft wel een heel andere vacht dan dat de andere honden hebben.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:27
Petra schreef: 01 sep 2023, 15:25
Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:22

Ja, zit niks anders op, ik kom haar halen. :mann: :I:
Nee, serieus, kan dat?? Dat is toch raar met hoe veel honden jij hebt? En Puk haar shampoo, zou dat het zijn?
Ik had het al voor ik haar waste, zelf dacht ik eerst dat het aan de urine lag die ik op moest ruimen, maar dat heb ik ook al een paar dagen niet hoeven doen.
Afgelopen woensdag haar dan maar van ellende gewassen omdat het echt niet leuk meer was. Daarna leek het even wat beter te gaan, maar nu is het weer terug.
Puk heeft wel een heel andere vacht dan dat de andere honden hebben.
Ja maar allergie gaat normaal niet op de haar zelf, maar op de huidschilfers en kwijl en dat soort dingen. Dus dan zou de haarvorm geen verschil moeten maken zou je denken... :scratch:
Ik hoop dat het aan de wolligheid van haar vacht ligt, want dan heb ik kans dat het beter wordt als ze haar volwassen vacht heeft.
De bultjes zijn niet duidelijk te zien, maar wel te voelen. En ze jeuken en branden.
Ik denk inderdaad ook op haar speeksel te reageren, want als ze mijn handen likt wordt het ook erger.
In het verleden reageerde ik ook met bultjes op de urine van pups.
Afbeelding
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Heeft ze misschien een vlooienmiddel gehad voor je haar kreeg ?
Petra

Bericht door Petra »

Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:32 Ik denk dat het iets anders moet zijn. Het moet haast wel. Loopt zij graag door prikkelbosjes of brandnetels of zo, dat dat in haar vacht blijft hangen en dat je daarop reageert?
Nee, daar is ze nog niet mee in aanraking geweest.
Het kan ook zijn dat er hier in het gras iets zit, want ze heeft zelf ook jeuk. Net als Odie, die ook een langere vacht heeft.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:34
Petra schreef: 01 sep 2023, 15:29
Ik denk inderdaad ook op haar speeksel te reageren, want als ze mijn handen likt wordt het ook erger.
In het verleden reageerde ik ook met bultjes op de urine van pups.
Ah shit ik zie net dat je dit hebt toegevoegd. Dat is een groter probleem ja.
Van het speeksel van de anderen heb ik geen last.
Zou pup speeksel anders zijn?
Ik zit echt gewoon te janken, want als het niet over gaat dan weet ik het ook niet meer.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:35
Petra schreef: 01 sep 2023, 15:34
Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:32 Ik denk dat het iets anders moet zijn. Het moet haast wel. Loopt zij graag door prikkelbosjes of brandnetels of zo, dat dat in haar vacht blijft hangen en dat je daarop reageert?
Nee, daar is ze nog niet mee in aanraking geweest.
Het kan ook zijn dat er hier in het gras iets zit, want ze heeft zelf ook jeuk. Net als Odie, die ook een langere vacht heeft.
Hopelijk is dat het!
Aan de ene kant hoop ik dat ook, maar aan de andere kant niet want dat zou betekenen dat ik het elk jaar weer kan krijgen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Nou. Pas op de plaats.
Haal bij het Kruidvat even wat hooikoortstabletjes. Kijken of het met histamine beter gaat.
Kan best aan die puppyvacht liggen.
Petra

Bericht door Petra »

Teckeltoos schreef: 01 sep 2023, 15:33 Heeft ze misschien een vlooienmiddel gehad voor je haar kreeg ?
Nee, volgens de fokker in ieder geval niet.
Wel denk ik dat ze haar vacht met iets hebben behandeld waardoor die minder klit.
Maar dat heb ik er dan afgelopen woensdag denk ik uitgewassen.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Nanna schreef: 01 sep 2023, 15:39 Nou. Pas op de plaats.
Haal bij het Kruidvat even wat hooikoortstabletjes. Kijken of het met histamine beter gaat.
Die tabletjes gebruik ik al. Ik heb nu wel zwaardere besteld.
Ik hoop echt dat het over gaat als de pupvacht weg is.
Heb jij er ervaring mee dat het aan de puppyvacht kan liggen?
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Zinodo schreef: 01 sep 2023, 15:48 Ik hoop het zo voor je dat je het kan vinden en oplossen. :vlinder:
Dankjewel, ik hoop het ook, want het is echt zo'n leuk hondje!
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Petra schreef: 01 sep 2023, 15:40
Ik hoor het wel vaker, ook dat er op verschillende vachtsoorten verschillende reacties zijn.
Zelf ben ik allergisch voor katten en reageer heftiger op de normale gladharige katten dan op gladharige katten met een pluisvacht.
Maar met mijn pluiskorthaartje moest ik ook aan de hooikoortsmedicatie en een mondkapje op wanneer ik de krabpaal schoonmaakte omdat ik anders bijna stikte. :blauwoog:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Loraine schreef: 01 sep 2023, 15:54
Petra schreef: 01 sep 2023, 15:40
Ik hoor het wel vaker, ook dat er op verschillende vachtsoorten verschillende reacties zijn.
Zelf ben ik allergisch voor katten en reageer heftiger op de normale gladharige katten dan op gladharige katten met een pluisvacht.
Maar met mijn pluiskorthaartje moest ik ook aan de hooikoortsmedicatie en een mondkapje op wanneer ik de krabpaal schoonmaakte omdat ik anders bijna stikte. :blauwoog:
Ik had niet verwacht dat ik zo op haar zou reageren, zeker niet omdat ze een doorgroeivacht heeft.
Van mijn ademhaling heb ik gelukkig (nog) geen last, dat lijkt me helemaal erg.
Ik heb totaal geen last van de andere honden, alleen weet ik niet meer of ik jaren geleden ook zo reageerde op de vacht van Odie, die had ook een pluisvacht als pup.
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Het heeft een heel groot aandeel gehad in het besluit om geen nieuwe kat meer te halen toen mijn pluiskorthaartje overleed.

Ik zou het nog even aankijken nu je nieuwe medicatie besteld hebt en proberen te voorkomen dat ze je handen likt etc.
Wellicht gaat het over wanneer ze de vachtwissel gehad heeft.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Loraine schreef: 01 sep 2023, 16:03 Het heeft een heel groot aandeel gehad in het besluit om geen nieuwe kat meer te halen toen mijn pluiskorthaartje overleed.

Ik zou het nog even aankijken nu je nieuwe medicatie besteld hebt en proberen te voorkomen dat ze je handen likt etc.
Wellicht gaat het over wanneer ze de vachtwissel gehad heeft.
Ik kijk het zeker nog aan, want ik hoop echt dat het over gaat, of dat ik er zelf gewoon aan gewend raak en daardoor geen last meer heb op den duur.
Het duurt denk ik nog wel even voor ze haar vachtwissel heeft?
Handen likken doet ze niet heel vaak, maar als ik haar aai dan probeert ze het wel. En dat is best lastig te voorkomen omdat ze dan snel over mijn pols likt. Wordt dus goed kijken hoe ik haar aai haha.
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Ik geloof dat ze met ±8-9 maanden t/m ±18 maanden in de vachtwissel kunnen zitten maar ik kan er een paar maanden naast zitten. 😉
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Loraine schreef: 01 sep 2023, 16:11 Ik geloof dat ze met ±8-9 maanden t/m ±18 maanden in de vachtwissel kunnen zitten maar ik kan er een paar maanden naast zitten. 😉
Dat wordt dan met wat pech nog lang uitzitten haha.
Ze is net 14 weken.
Afbeelding
annnie
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Broertje heeft ook bij het ene beest meer last, dan het andere van allergie klachten. Ik duim voor je dat het puppenvacht is
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

annnie schreef: 01 sep 2023, 16:52 Broertje heeft ook bij het ene beest meer last, dan het andere van allergie klachten. Ik duim voor je dat het puppenvacht is
Het is zo vervelend om last te hebben. Dankjewel, ik hoop het ook echt.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ach, wat vervelend. Ik duim met je mee.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hé nee toch 😩 ik had ook jeuk en bultjes van het speeksel van Jip en als ik hem kamde last van mijn ademhaling. Van Bertus zijn speeksel heb ik geen last. Ik hoop dat het de puppy vacht is . Als je erg moe wordt en gaat hoesten wel in de gaten houden hoor
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Smoushond schreef: 01 sep 2023, 17:59 Hé nee toch 😩 ik had ook jeuk en bultjes van het speeksel van Jip en als ik hem kamde last van mijn ademhaling. Van Bertus zijn speeksel heb ik geen last. Ik hoop dat het de puppy vacht is . Als je erg moe wordt en gaat hoesten wel in de gaten houden hoor
Ja, in de gaten houden ga ik het zeker allemaal.
Ik hoest wel wat, maar dat kan ook fantoom zijn haha.
Afbeelding
Desiree
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Klinkt wel een beetje als een allergie.

Ik heb er zolang als ik me kan herinneren flink last van. Bij de ene hond meer dan de ander. Roderick geeft me net als Izzy bijna geen klachten maar Droef weer wel heel erg. Ik ben er wel aan gewend nu en zorg alleen dat Droef niet in mijn gezicht komt als ik de deur uit moet want naast bultjes en jeuk wordt het ook nog eens rood bij mij. Overigens heb ik het ook bij katten en van kattenharen krijg ik het ook best benauwd. Pas rond mijn 13de begon ik klachten te krijgen. Dat begon voor mijn ratten en hamsters. Eigenwijs als ik was heb ik het heel lang vol geprobeerd te houden tot aan mondkapjes en handschoenen aan toe als ik ze optilde, uiteindelijk toen de hamsters overleden waren en de ratten nog leefde heb ik toen besloten om de ratten te herplaatsen omdat ze beter verdiende en ik weer adem wilde halen(alles stond toen nog op mijn slaapkamer). Mijn allergie voor honden en katten is gelukkig niet erger geworden. De laatste keer dat ik een rat vast hield liep ik daarna rond als een opgezwollen michelinmannetje.

Hopelijk neemt het na de vachtwissel af voor je en wordt het niet juist nog erger.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Desiree schreef: 01 sep 2023, 19:17 Klinkt wel een beetje als een allergie.

Ik heb er zolang als ik me kan herinneren flink last van. Bij de ene hond meer dan de ander. Roderick geeft me net als Izzy bijna geen klachten maar Droef weer wel heel erg. Ik ben er wel aan gewend nu en zorg alleen dat Droef niet in mijn gezicht komt als ik de deur uit moet want naast bultjes en jeuk wordt het ook nog eens rood bij mij. Overigens heb ik het ook bij katten en van kattenharen krijg ik het ook best benauwd. Pas rond mijn 13de begon ik klachten te krijgen. Dat begon voor mijn ratten en hamsters. Eigenwijs als ik was heb ik het heel lang vol geprobeerd te houden tot aan mondkapjes en handschoenen aan toe als ik ze optilde, uiteindelijk toen de hamsters overleden waren en de ratten nog leefde heb ik toen besloten om de ratten te herplaatsen omdat ze beter verdiende en ik weer adem wilde halen(alles stond toen nog op mijn slaapkamer). Mijn allergie voor honden en katten is gelukkig niet erger geworden. De laatste keer dat ik een rat vast hield liep ik daarna rond als een opgezwollen michelinmannetje.

Hopelijk neemt het na de vachtwissel af voor je en wordt het niet juist nog erger.
Jeetje, dat is wel een heel erge vorm dan.
Ik hoop dat ik ook wat desensibiliseer door juist veel met haar vacht in aanraking te komen.
Dat moet ik namelijk wel doen, want ze heeft een vacht die veel gekamd moet worden om klitten te voorkomen.
Ik heb haar fokker even een bericht gestuurd met de vraag of hij er ervaring mee heeft en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen qua verzorging. Nu aan het wachten op antwoord.
Afbeelding
Plaats reactie