Volkskrant "Wat zou u doen?"
- Lothian
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Volkskrant "Wat zou u doen?"
Opereren natuurlijk.
Je kunt ze de dag van vandaag ook voor alles laten inslapen zeg, die trend vind ik ook volstrekt belachelijk. Mijn da zou het overigens ook niet doen.
Natuurlijk opereren.
Natuurlijk opereren.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
ik reken beiden goed , zolang het leed maar niet uitgerekt word, zelf zou ik een hond van die leeftijd wel laten opereren, maar ik zou zeker wel even gaan voor den second opinion en even wat prijzen vergelijken.
Als ze het alleen vertoont bij het achterna rennen van een bal en verder geen hinder heeft liet ik de boel de boel. En niet meer met een bal gooien.
Als dit het enige is dat medisch gezien aan de hand is, zou ik sowieso opereren.
Toos heeft 2 knie operaties gehad. Totaal met alle medicijnen erbij denk rond de 4500€ kwijt.
Ze was toen 1 en 2 jaar, absoluut niet aan inslapen gedacht. En dat zou m’n dierenarts ook nooit gedaan hebben.
Ze was toen 1 en 2 jaar, absoluut niet aan inslapen gedacht. En dat zou m’n dierenarts ook nooit gedaan hebben.
Ik zou eerst een bezoek aan een fysio brengen en kijken wat die zegt. Rust en gerichte beweging kan veel doen.
dit dus
en sowieso rondkijken of het niet goedkoper kan
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Dit dus
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Er is geen dierenarts die een jonge hond zou laten inslapen bij een knieblessure.
Ik zou wel een second opinion vragen om zeker te weten wat het probleem is.
En dan indien nodig opereren, of anders wat Nanna zegt
Een hond van 6,5 jaar zou ik wel laten opereren mits t geen Mastiff is wellicht.
Idd wel even rondkijken, anicura bijvoorbeeld kleed je volledig uit.
Verders geen poespas naderhand, operatie, revalidatie en weer door.
Complicaties is voor mij ook einde verhaal.
Idd wel even rondkijken, anicura bijvoorbeeld kleed je volledig uit.
Verders geen poespas naderhand, operatie, revalidatie en weer door.
Complicaties is voor mij ook einde verhaal.
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
De hond van je moeder. In de bloei van zijn leven.
Maar goed, mensen die zeggen dat ze een hond geadopteerd hebben zijn altijd mongolen.
Maar goed, mensen die zeggen dat ze een hond geadopteerd hebben zijn altijd mongolen.
- Diana
- Posts in topic: 8
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
O, echt? Ik ken een aantal podenco's die een poot missen en je merkt het niet eens Het zijn lichte, sterke en atletische honden, die hebben erg weinig last van een poot minder en laten zich er ook echt niet door beperken. Bij een zwaar gebouwde hond zou ik dat wel een ander verhaal vinden.Zinodo schreef: ↑16 sep 2023, 20:59Hmnja. Ligt eraan.
Complicaties bij mijn keesje, ergste geval, amputeer die hele been maar. Kan ze prima zonder. Dan wordt ze maar echt zo'n schotentrut als dat ze al haar hele leven lang wil zijn.
Amputeren bij een van de podenco's? Geen sprake van. Nee. Dat zou ik ze niet aandoen.
Nee bij gescheurde kruisbanden is er hopelijk geen dierenarts die een hond euthanaseert. (Tenzij oud of ziek enz)
Opereren dus of een brace. Niets doen is geen optie want dat is pijnlijk en er ontstaat artrose.
Opereren dus of een brace. Niets doen is geen optie want dat is pijnlijk en er ontstaat artrose.
- Diana
De jongere podenco's met een poot minder rennen nog steeds alle honden eruit hoor Een kennis van mij heeft ook een podencomix met drie poten (ze mist die poot al zeker zeven jaar) die inmiddels ongeveer de leeftijd van Mila heeft en die kan ook nog aardige sprintjes trekken met haar drie poten. Ze heeft wel artrose in de andere voorpoot, maar dat heeft Mila met vier poten inmiddels ook.Zinodo schreef: ↑17 sep 2023, 07:34Ja ze wennen er wel aan, maar is dat wat ik zou willen voor mijn Nomi en mijn Doortje? Leven slijten zonder te rennen? Misschien kunnen ze nog graven, als rennen en springen al niet meer kan. Is dat goed genoeg ja? Ik weet het niet. Sowieso niet bij Dora met haar spondyloserug, die kan dat echt niet bij hebben om zo scheef te lopen, dat zou drama worden.Diana schreef: ↑16 sep 2023, 23:55O, echt? Ik ken een aantal podenco's die een poot missen en je merkt het niet eens Het zijn lichte, sterke en atletische honden, die hebben erg weinig last van een poot minder en laten zich er ook echt niet door beperken. Bij een zwaar gebouwde hond zou ik dat wel een ander verhaal vinden.Zinodo schreef: ↑16 sep 2023, 20:59
Hmnja. Ligt eraan.
Complicaties bij mijn keesje, ergste geval, amputeer die hele been maar. Kan ze prima zonder. Dan wordt ze maar echt zo'n schotentrut als dat ze al haar hele leven lang wil zijn.
Amputeren bij een van de podenco's? Geen sprake van. Nee. Dat zou ik ze niet aandoen.
Maar inderdaad, voor een hond met een rugprobleem is het een ander verhaal.
Ik heb jaren geleden een oude Griffon gezien met maar één achterpoot, de andere poot was kwijtgeraakt bij een ongeluk toen hij jong was.Diana schreef: ↑18 sep 2023, 05:08De jongere podenco's met een poot minder rennen nog steeds alle honden eruit hoor Een kennis van mij heeft ook een podencomix met drie poten (ze mist die poot al zeker zeven jaar) die inmiddels ongeveer de leeftijd van Mila heeft en die kan ook nog aardige sprintjes trekken met haar drie poten. Ze heeft wel artrose in de andere voorpoot, maar dat heeft Mila met vier poten inmiddels ook.Zinodo schreef: ↑17 sep 2023, 07:34Ja ze wennen er wel aan, maar is dat wat ik zou willen voor mijn Nomi en mijn Doortje? Leven slijten zonder te rennen? Misschien kunnen ze nog graven, als rennen en springen al niet meer kan. Is dat goed genoeg ja? Ik weet het niet. Sowieso niet bij Dora met haar spondyloserug, die kan dat echt niet bij hebben om zo scheef te lopen, dat zou drama worden.Diana schreef: ↑16 sep 2023, 23:55
O, echt? Ik ken een aantal podenco's die een poot missen en je merkt het niet eens Het zijn lichte, sterke en atletische honden, die hebben erg weinig last van een poot minder en laten zich er ook echt niet door beperken. Bij een zwaar gebouwde hond zou ik dat wel een ander verhaal vinden.
Die hond ging gewoon mee op jacht (en daar komt ook snelheid bij kijken) en functioneerde uitstekend.
Het zou bij mij van de reden van amputatie afhangen.
Iemand met een jonge hond met botkanker in een achterpoot heeft de hond laten inslapen.
Dat kan ik me ook voorstellen.
-
- Posts in topic: 1
Opereren, mijn Mini uit het asiel, 12 jaar toen sprong van de bank kruisband gescheurd, geopereerd en na een paar dagen liep ze alweer als een kievit. Dat beestje liep als een naaimachientje...
Onze Beau heeft 2 losse patella's hij loopt als een trein ermee, was al bekend bij het asiel, (kwam ook op 12 jarige leeftijd) laatste jaren krijgt hij wel pijnstillers. Dus niet geopereerd, maar was, als dat echt nodig was geweest wel gebeurd.
Onze Beau heeft 2 losse patella's hij loopt als een trein ermee, was al bekend bij het asiel, (kwam ook op 12 jarige leeftijd) laatste jaren krijgt hij wel pijnstillers. Dus niet geopereerd, maar was, als dat echt nodig was geweest wel gebeurd.
- Diana
Precies, de meeste honden die niet al te zwaar gebouwd zijn, kunnen alles nog prima doen met drie poten.ranetje schreef: ↑18 sep 2023, 15:58Ik heb jaren geleden een oude Griffon gezien met maar één achterpoot, de andere poot was kwijtgeraakt bij een ongeluk toen hij jong was.Diana schreef: ↑18 sep 2023, 05:08De jongere podenco's met een poot minder rennen nog steeds alle honden eruit hoor Een kennis van mij heeft ook een podencomix met drie poten (ze mist die poot al zeker zeven jaar) die inmiddels ongeveer de leeftijd van Mila heeft en die kan ook nog aardige sprintjes trekken met haar drie poten. Ze heeft wel artrose in de andere voorpoot, maar dat heeft Mila met vier poten inmiddels ook.Zinodo schreef: ↑17 sep 2023, 07:34
Ja ze wennen er wel aan, maar is dat wat ik zou willen voor mijn Nomi en mijn Doortje? Leven slijten zonder te rennen? Misschien kunnen ze nog graven, als rennen en springen al niet meer kan. Is dat goed genoeg ja? Ik weet het niet. Sowieso niet bij Dora met haar spondyloserug, die kan dat echt niet bij hebben om zo scheef te lopen, dat zou drama worden.
Die hond ging gewoon mee op jacht (en daar komt ook snelheid bij kijken) en functioneerde uitstekend.
Het zou bij mij van de reden van amputatie afhangen.
Iemand met een jonge hond met botkanker in een achterpoot heeft de hond laten inslapen.
Dat kan ik me ook voorstellen.
En uiteraard zou het bij mij ook afhangen van oorzaak en prognose, maar vanwege het handicap daarna zou ik het bij bijvoorbeeld mijn honden niet laten.
-
Ik ken wel voorbeelden van honden met 1 achterpot en 1 voorpoot die nog steeds goed rond kwamen.
Of twee achterpoten. Als het verder een normaal gebouwde hond is kan het.
Niet normaal gebouwde honden kunnen andere dingen. Veel mopsen kunnen op de voorpoten lopen.
Voor mijn huidige honden zou ik alleen maar heel blij zijd dat ik het met een paar duizend piek af kon kopen. Geen haar die er aan denkt om ze dan maar af te laten spuiten.
Of twee achterpoten. Als het verder een normaal gebouwde hond is kan het.
Niet normaal gebouwde honden kunnen andere dingen. Veel mopsen kunnen op de voorpoten lopen.
Voor mijn huidige honden zou ik alleen maar heel blij zijd dat ik het met een paar duizend piek af kon kopen. Geen haar die er aan denkt om ze dan maar af te laten spuiten.
-
Precies.
Voor 400 piek is die poot er af, hoor. Kunnen we door.
Nee niet als je een dikke diabetische golden puddingbuks hebt maar dat is je eigen keuze.
Zeker kleine hondjes wiebelen gewoon kwispelend door je huis op 1 voor en 1 achterpoot.
Voor 400 piek is die poot er af, hoor. Kunnen we door.
Nee niet als je een dikke diabetische golden puddingbuks hebt maar dat is je eigen keuze.
Zeker kleine hondjes wiebelen gewoon kwispelend door je huis op 1 voor en 1 achterpoot.