Puck
Puck
Sinds ik 1 augustus bij mijn man ben weggegaan (scheiding is er bijna door), ben verhuisd met 4 honden is Puck rap achteruit gegaan.
Alsof al die jaren onder spanning leven zijn lijf en geest 'bezig' hielden.
Eenmaal hier kwam er rust en Puck hoefde niet meer altijd 'aan te staan'.
Het ging daarna snel.
Moeilijker lopen, meer slapen, wankelen, gevorderde staar en soms lijkt hij wel dement.
Vaak schrikt hij zomaar zich de tandjes van iets of durft hij ineens niet meer naar buiten.
En toen ineens een tia.
Mijn mooie lieve stabiele Puck is ineens heel oud...en hij moet nog 9 worden
Alsof al die jaren onder spanning leven zijn lijf en geest 'bezig' hielden.
Eenmaal hier kwam er rust en Puck hoefde niet meer altijd 'aan te staan'.
Het ging daarna snel.
Moeilijker lopen, meer slapen, wankelen, gevorderde staar en soms lijkt hij wel dement.
Vaak schrikt hij zomaar zich de tandjes van iets of durft hij ineens niet meer naar buiten.
En toen ineens een tia.
Mijn mooie lieve stabiele Puck is ineens heel oud...en hij moet nog 9 worden
Re: Puck
Ik ga niet snel naar de dierenarts maar hiermee zou ik wel gaan.
Liefst een dierenarts die verder kijkt dan een bloedonderzoek. Misschien werkt de praktijk zelfs wel samen met een gedragstherapeut die medicatie voor kan schrijven als er niets gevonden wordt.
Cholodin is een voedingssupplement wat zou kunnen helpen.
Selgian is een medicijn wat je alleen op recept kan krijgen
Liefst een dierenarts die verder kijkt dan een bloedonderzoek. Misschien werkt de praktijk zelfs wel samen met een gedragstherapeut die medicatie voor kan schrijven als er niets gevonden wordt.
Nou ja dit, en als het echt die klachten zijn dat je denkt aan dementie dan kan Cholodin een goed supplement zijn. Jol heeft dat ook op een bepaald moment gekregen en dat werkte echt op bepaalde symptomen zoals lusteloos, onverklaarbare angst en voor haar bewegingsgestel.Sandra&co schreef: ↑17 sep 2023, 17:35Ja inderdaad, het is wel heel jong voor die klachten. Kan natuurlijk, want stress veroudert. Maar ik zou toch willen weten waar ik kan ondersteunen.Sirene schreef: ↑17 sep 2023, 17:01 Ik ga niet snel naar de dierenarts maar hiermee zou ik wel gaan.
Ik ben al geweest, meerdere keren.Sirene schreef: ↑17 sep 2023, 17:01 Ik ga niet snel naar de dierenarts maar hiermee zou ik wel gaan.
Daarom weet ik ook dat hij staar heeft.
Bloedwaardes waren goed.
Wel lichte spondylose in de rug en lichte artrose in een heup.
Maar verder konden ze niets vinden.
En ik heb een kundige dierenarts die juist buiten het boekje denkt.
Wat een verdrietig verhaal joh
Wat je zegt over die TIA, weet je zeker dat het geen GVS is?
(Geriatrisch vestibulair Syndroom)
In het laatste geval herstelt dat vaak behoorlijk goed.
Wat extra vitamine B12 kan dan meehelpen bij het herstel.
Wat je zegt over die TIA, weet je zeker dat het geen GVS is?
(Geriatrisch vestibulair Syndroom)
In het laatste geval herstelt dat vaak behoorlijk goed.
Wat extra vitamine B12 kan dan meehelpen bij het herstel.