Zelfvertrouwen
Zelfvertrouwen
Zo zie je maar hoe belangrijk dat is.
GELOOF in jezelf, MEEN het en je bent de baas over de roedel.
GELOOF in jezelf, MEEN het en je bent de baas over de roedel.
Re: Zelfvertrouwen
Geweldig.
Ben benieuwd of dat bij ander vee ook zou lukken
Ben benieuwd of dat bij ander vee ook zou lukken
Het is een Canadese gans en die staan sowieso bekend om hun ego, korte lontjes en rotzakkerij.
Ik vrees dat we dan hetzelfde beeld zien
Ik vrees dat we dan hetzelfde beeld zien
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Nou, mijn wijlen teckel Thelma was niet onder de indruk van ganzen
Ze ging bij zonnig weer altijd op een vaste plek even te water. Op een dag zat daar een groep ganzen die uiteraard meteen tekeer gingen tegen haar. Ze bekeek ze eens, keek nog om naar mij want ik stond uiteraard te roepen dat ze nú moesten komen
Maar mevrouw had zin in haar voetenbadje en wandelde zo tussen die hissende en klapwiekende ganzen het water in Na een minuut of 2 wandelde ze op gemakkie weer terug, de hissende ganzen totaal negerend
Ze ging bij zonnig weer altijd op een vaste plek even te water. Op een dag zat daar een groep ganzen die uiteraard meteen tekeer gingen tegen haar. Ze bekeek ze eens, keek nog om naar mij want ik stond uiteraard te roepen dat ze nú moesten komen
Maar mevrouw had zin in haar voetenbadje en wandelde zo tussen die hissende en klapwiekende ganzen het water in Na een minuut of 2 wandelde ze op gemakkie weer terug, de hissende ganzen totaal negerend
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Haha!
Ik sta wel te kijken van vooral die tijgers Aangezien Amy wel eens een gans te grazen heeft genomen en die binnen een seconde de nek had omgedraaid, moet ik haar blijkbaar wel credits geven voor haar moed, gezien de reacties van bovenstaande dieren En dat is dan een hondje van 20 kilo, die gans was groter dan zijzelf.
Ik sta wel te kijken van vooral die tijgers Aangezien Amy wel eens een gans te grazen heeft genomen en die binnen een seconde de nek had omgedraaid, moet ik haar blijkbaar wel credits geven voor haar moed, gezien de reacties van bovenstaande dieren En dat is dan een hondje van 20 kilo, die gans was groter dan zijzelf.
Maar was dat een Canadese gans. Die staan ook wel bekend als ‘Cobra chickens’ en al helemaal als ze broeden of kuikens hebben.Diana schreef: ↑19 sep 2023, 22:50 Haha!
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik heb ook weleens gehoord 'the brave one is always the first to die'. Het loopt echt niet altijd goed af.
Ik zie twee tijgers. Stel 1 van die 2 komt van de verkeerde kant (wordt niet opgemerkt door de gans), dan heb je gillende kinderen. Of het wordt nacht. Of de nagels van de tijger blijven net in de gans hangen. Het kan allemaal heel snel verkeerd voor de gans aflopen.
Met die runderen ook. Er hoeft er maar 1 net haar bips om te draaien en met een hoef op de gans te staan.
Ik zie twee tijgers. Stel 1 van die 2 komt van de verkeerde kant (wordt niet opgemerkt door de gans), dan heb je gillende kinderen. Of het wordt nacht. Of de nagels van de tijger blijven net in de gans hangen. Het kan allemaal heel snel verkeerd voor de gans aflopen.
Met die runderen ook. Er hoeft er maar 1 net haar bips om te draaien en met een hoef op de gans te staan.
Uiteraard. Evengoed heeft die hele gans dan nóg geen fuck gegeven.CatnDog schreef: ↑19 sep 2023, 23:09 Ik heb ook weleens gehoord 'the brave one is always the first to die'. Het loopt echt niet altijd goed af.
Je moet ze bewonderen
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Dat is waar. Die gaat alsnog onder als een baas.Nanna schreef: ↑19 sep 2023, 23:11Uiteraard. Evengoed heeft die hele gans dan nóg geen fuck gegeven.CatnDog schreef: ↑19 sep 2023, 23:09 Ik heb ook weleens gehoord 'the brave one is always the first to die'. Het loopt echt niet altijd goed af.
Je moet ze bewonderen
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Geen idee wat voor soort gans het was. Het was in ieder geval geen broedseizoen.Nanna schreef: ↑19 sep 2023, 22:55Maar was dat een Canadese gans. Die staan ook wel bekend als ‘Cobra chickens’ en al helemaal als ze broeden of kuikens hebben.Diana schreef: ↑19 sep 2023, 22:50 Haha!
Ganzen over het algemeen kunnen denk ik wel redelijk intimiderend zijn. De collie waarmee ik opgroeide - en dat was geen bangelijke hond - is ook wel eens achterna gezeten door een groepje van 8-10 boerenganzen die van een erf ontsnapt waren. Reken maar dat ze rende voor haar leven en er echt niet over dacht om de confrontatie met die ganzen aan te gaan.
Bij Amy was het al einde verhaal voor de gans voordat er überhaupt een confrontatie plaats kon vinden.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Wij moeten soms ganzen heel dicht passeren op een fietspad en Aloy gaat dan altijd even op de scootmobiel. Ik vind het altijd maar enge beesten. Eigenlijk vind ik dat ook van zwanen maar die vind ik vaak nog wel wat eerlijker. Ik heb als kind eens een gans achter me aan gehad die boos werd terwijl ik nog niet eens zo dicht in de buurt was. Jeugdtraumaatje.
Toen ik vroeger leerlingverpleegstertje was woonde ik in een zusterflat. Jawel.
Mobiele telefoons bestonden nog niet, kijkbuiskinderen.
Dus als je wat te melden had kon je je buiten in een telefooncel vervoegen. En daar stonden dus van die grote witte ganzen Als het tegenzat knepen die hissend in je poten. Ik moest er altijd enorm om lachen maar anderen niet. Dus helaas zijn ze gevangen en elders uitgezet…
Mobiele telefoons bestonden nog niet, kijkbuiskinderen.
Dus als je wat te melden had kon je je buiten in een telefooncel vervoegen. En daar stonden dus van die grote witte ganzen Als het tegenzat knepen die hissend in je poten. Ik moest er altijd enorm om lachen maar anderen niet. Dus helaas zijn ze gevangen en elders uitgezet…
-
- Honden: 2
In het Westland barst het van de Canadezen en die gingen het hele jaar rond gewoon op de loop voor Manu hoor. Wij hebben ook een tijdje geiten gehad en die joegen elke hond weg, al moesten ze beuken. Maar zodra Manu de auto uit stapte gingen ze in de stal. En dan had Manu nog niet eens zijn jachtknop aan gezet.
Op Animal Event waren ze ook bezig met schapen hoeden en toen ik langs liep met Manu zag je de schapen meteen reageren. Ik ben toen ook weg gegaan natuurlijk.
Ik denk dat die dieren heel goed weten wanneer een roofdier op scherp gaat. Gisteren was ik in de dierentuin en zag ik ook de dikke eksters en eenden op nog geen meter afstand van een ijsbeer. Die beesten kunnen overal gaan luilakken, maar nee hoor, ze zitten naast een IJSBEER. Waarom
Als Manu in de tuin ligt kan er ook van alles vlakbij hem komen zonder dat hij erom maalt. Maar eenmaal in beweging gaat iedereen toch op scherp.
Op Animal Event waren ze ook bezig met schapen hoeden en toen ik langs liep met Manu zag je de schapen meteen reageren. Ik ben toen ook weg gegaan natuurlijk.
Ik denk dat die dieren heel goed weten wanneer een roofdier op scherp gaat. Gisteren was ik in de dierentuin en zag ik ook de dikke eksters en eenden op nog geen meter afstand van een ijsbeer. Die beesten kunnen overal gaan luilakken, maar nee hoor, ze zitten naast een IJSBEER. Waarom
Als Manu in de tuin ligt kan er ook van alles vlakbij hem komen zonder dat hij erom maalt. Maar eenmaal in beweging gaat iedereen toch op scherp.
Een vriendin had een buurman die witte ganzen hield als wakers omdat hij niet van honden hield. Als je ‘s avonds daar het pad af ging holden ze allemaal gillend achter je aan, op jacht naar je enkels. Haar hond bleef binnen, die was bang van ze.
Als je schreeuwde hadden ze de grootste lol. Als je stilstond gingen ze op een afstandje snaterend overleggen en er was er altijd wel een die de aanval inzette.
Brr.
Als je schreeuwde hadden ze de grootste lol. Als je stilstond gingen ze op een afstandje snaterend overleggen en er was er altijd wel een die de aanval inzette.
Brr.