Stille liefdes
- CatnDog
- Posts in topic: 91
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: Stille liefdes
Wat een leuk hondje!
- annnie
- Posts in topic: 18
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Ze is prachtig! Niemand had me verteld dat als je aan een galgo begint, je ze wil gaan sparen in alle kleurtjes
- galga's
- Posts in topic: 20
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ik heb nog niet alle kleurtjes gehad, maar ik vind ze ook niet allemaal even mooi.
Score tot nu toe:
Zwart (al dan niet met witte bles) 4
Blue brindle 1
Creme 1
Bruin (sable) 1
Koe 1
Gladhaar 7
Ruwhaar 1
Helemaal blauw of helemaal choco heeft niet mijn voorkeur, maar wel in de brindle of koe vorm. Gladhaar standaard brindle hoeft ook niet, in ruwhaar dan weer wel. We zien wel wat het gaat worden in de toekomst.
- annnie
galga's schreef: ↑21 sep 2023, 05:01
Ik heb nog niet alle kleurtjes gehad, maar ik vind ze ook niet allemaal even mooi.
Score tot nu toe:
Zwart (al dan niet met witte bles) 4
Blue brindle 1
Creme 1
Bruin (sable) 1
Koe 1
Gladhaar 7
Ruwhaar 1
Helemaal blauw of helemaal choco heeft niet mijn voorkeur, maar wel in de brindle of koe vorm. Gladhaar standaard brindle hoeft ook niet, in ruwhaar dan weer wel. We zien wel wat het gaat worden in de toekomst.
Haha je komt al een aardig eind. Kun je me ook vertellen met welk brindle kleurtje ik gestart ben?
- Persistence
- Posts in topic: 39
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
- CatnDog
Wat een leukerd!
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Leuk kleurtje
Je bent gestart met in principe een standaard brindle, maar ze noemen dit vaak een reverse brindle, omdat het lichte strepen op een donkere achtergrond is. Het is alleen geen vaste kleurbenaming, want bij de brindle Franse buldoggen noemen ze dit een normale brindle en donkere strepen op een lichte achtergrond een reverse brindle. Om het simpel te houden
- Tamara/Bayko
- Posts in topic: 1
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Dit gehele nest is echt heel erg leuk. Als ik een Schotse Herder korthaar pup zou willen kopen, dan alleen van deze fokker.Persistence schreef: ↑21 sep 2023, 19:15 Er is nog een Schotse collie korthaar reutje beschikbaar, vrijgekomen na reservering.
Ik hou niet eens zo van tricolor maar als hij net zo wordt als z’n vader… dat vind ik echt een hele mooie hond
En het karakter lijkt me ook fijn. Zucht…
- annnie
Haha, ok. Lekker logisch weergalga's schreef: ↑22 sep 2023, 05:22Leuk kleurtje
Je bent gestart met in principe een standaard brindle, maar ze noemen dit vaak een reverse brindle, omdat het lichte strepen op een donkere achtergrond is. Het is alleen geen vaste kleurbenaming, want bij de brindle Franse buldoggen noemen ze dit een normale brindle en donkere strepen op een lichte achtergrond een reverse brindle. Om het simpel te houden
-
- Posts in topic: 24
- Welke: Oud Duitse herder
Het is dat wij echt geen tweede hond willen, maar
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... lasserdam/
- CatnDog
Het is wel een dotjeRosanne schreef: ↑23 sep 2023, 14:36 Het is dat wij echt geen tweede hond willen, maar
Het waren haar broers (links en midden) die mijn aandacht trokken. Maar ja, ik zoek geen reu. Toen ik las dat hun zusje ook in het asiel zit, ben ik toch even gaan zoeken. Er staan helemaal niet veel honden op de website van deze stichting, maar ik was kennelijk toch al een paar keer voorbij haar advertentie gescrold. Ze heeft geen uitsproken opvallend uiterlijk, maar de beschrijving van haar karakter spreekt mij enorm aan. Daarom heb ik toch wat meer informatie gevraagd en sindsdien krijg ik haar niet meer uit mijn hoofd Ik hoop voor dit leuke meisje dat er snel interesse in haar is, maar mocht ze na de jaarwisseling nog steeds in het asiel zitten dan mag ze wat mij betreft hier komen wonen. Ik moet het nog wel even overleggen
Die broers (zeker de middelste ruwhaar) springen inderdaad in het oog. Maar als je lang naar die ogen kijkt en naar dat bekkie dan straalt zij ook zeker heel veel uit. Waarom zo lang wachten.. zou vragen of je wat bewegende beelden van haar kunt krijgen om een beter beeld te kunnen vormen, ik denk dat je hier een hele lieve trouwe dame aan gaat krijgen
Ik heb al een paar filmpjes ontvangen inderdaad, maar die zijn al wel wat ouder. Toen ik deze foto vandaag zag bleek ze overduidelijk alweer een stuk gegroeidblondie schreef: ↑19 okt 2023, 17:01 Die broers (zeker de middelste ruwhaar) springen inderdaad in het oog. Maar als je lang naar die ogen kijkt en naar dat bekkie dan straalt zij ook zeker heel veel uit. Waarom zo lang wachten.. zou vragen of je wat bewegende beelden van haar kunt krijgen om een beter beeld te kunnen vormen, ik denk dat je hier een hele lieve trouwe dame aan gaat krijgen
Ze zijn in maart als pup in het asiel opgevangen en sinds mei mogen ze naar NL reizen, maar er is nog geen enkele interesse getoond. Ik vind het zo raar.
Wijzelf hebben aankomende maanden nog allemaal plannen waardoor het heel hectisch gaat zijn. Er wordt een nieuwe schuur gebouwd, wat betekent dat er vreemde mensen in de tuin rondlopen en dat de tuin tijdelijk niet ontsnappingsproof is. Vervolgens gaan we na kerst nog een week op vakantie. Ze mag gerust mee, maar dat is voor een hond die net uit Tenerife overgevlogen is waarschijnlijk wat teveel gevraagd. Bovendien was ik eigenlijk nog niet op zoek Ik probeerde erachter te komen wat voor een type mij aanspreekt, wat goed bij Abel zou matchen en welke stichtingen ik in de gaten moet houden.
@Natalie ja, dan is het verstandig om te wachten. Wie weet t.z.t springt er een andere hond ook uit. En goed om inderdaad rond te neuzen en te bedenken wat en bij jou/jullie en een goede match zou kunnen zijn met Abel.
Hier heb ik ook goed gekeken en proberen in te schatten wat bij Aak zou kunnen matchen en ook bij ons. Ik keek ook her en der, ook op FB bij specifieke rassen en herplaatsers die daar aangeboden werden. Dan overleg met mijn vriend als een hond mij aansprak en uiteindelijk zijn we redelijk goed geslaagd
Hier heb ik ook goed gekeken en proberen in te schatten wat bij Aak zou kunnen matchen en ook bij ons. Ik keek ook her en der, ook op FB bij specifieke rassen en herplaatsers die daar aangeboden werden. Dan overleg met mijn vriend als een hond mij aansprak en uiteindelijk zijn we redelijk goed geslaagd
als je serieus interesse hebt zou ik gewoon aangeven wat de problemen nu zijn, en dat je haar graag vanaf januari wilt. als er verder toch geen interesse is willen ze haar misschien best voor je vasthouden.Natalie schreef: ↑19 okt 2023, 17:26Ik heb al een paar filmpjes ontvangen inderdaad, maar die zijn al wel wat ouder. Toen ik deze foto vandaag zag bleek ze overduidelijk alweer een stuk gegroeidblondie schreef: ↑19 okt 2023, 17:01 Die broers (zeker de middelste ruwhaar) springen inderdaad in het oog. Maar als je lang naar die ogen kijkt en naar dat bekkie dan straalt zij ook zeker heel veel uit. Waarom zo lang wachten.. zou vragen of je wat bewegende beelden van haar kunt krijgen om een beter beeld te kunnen vormen, ik denk dat je hier een hele lieve trouwe dame aan gaat krijgen
Ze zijn in maart als pup in het asiel opgevangen en sinds mei mogen ze naar NL reizen, maar er is nog geen enkele interesse getoond. Ik vind het zo raar.
Wijzelf hebben aankomende maanden nog allemaal plannen waardoor het heel hectisch gaat zijn. Er wordt een nieuwe schuur gebouwd, wat betekent dat er vreemde mensen in de tuin rondlopen en dat de tuin tijdelijk niet ontsnappingsproof is. Vervolgens gaan we na kerst nog een week op vakantie. Ze mag gerust mee, maar dat is voor een hond die net uit Tenerife overgevlogen is waarschijnlijk wat teveel gevraagd. Bovendien was ik eigenlijk nog niet op zoek Ik probeerde erachter te komen wat voor een type mij aanspreekt, wat goed bij Abel zou matchen en welke stichtingen ik in de gaten moet houden.
Nee, exact. En als toch iemand anders haar graag een plekje wil bieden, dan is dat ook prima. Dan zal even slikken zijn, maar ik heb inmiddels ook wel gezien dat er echt heel veel leuke honden zijn. De stichting weet van onze situatie en ze weten nu ook wat voor een type/karakter we zoeken. We zijn in contact, we hebben twee fijne telefoongesprekken gehad en ze hebben aangeboden ons op de hoogte te houden van eventuele nieuwe 'vondelingen' (hoe je het maar noemen wil) die in de toekomst naar NL toe zullen komen. Dat komt wel goed
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Dat ruwhaar broertje is wel heel erg leuk
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- CatnDog
Langzitter/moeilijk plaatsbare Heidi.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... n-tilburg/
Ik zie haar regelmatig langs komen op Verhuisdieren (steeds met een nieuwe advertentie). Ik denk dat zeker al een half jaar in de opvang in Nederland zit.
Ik snap het ook wel. Het ras. Het formaat. Artrose.
Ik zie haar regelmatig langs komen op Verhuisdieren (steeds met een nieuwe advertentie). Ik denk dat zeker al een half jaar in de opvang in Nederland zit.
- Persistence
- Posts in topic: 39
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
9 jaar ook al. Sneu hoor, ze klinkt buiten de artrose om wel als een heel plaatsbare hond.CatnDog schreef: ↑30 okt 2023, 18:49 Langzitter/moeilijk plaatsbare Heidi.
- CatnDog
Ze lijkt me ook de kwaadste niet. Ze doet normaal naar bezoek.Persistence schreef: ↑30 okt 2023, 19:26 9 jaar ook al. Sneu hoor, ze klinkt buiten de artrose om wel als een heel plaatsbare hond.
-
- Posts in topic: 7
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Haar oren eraf gehaald, hoe vreselijk.
En fokteef, ook al zo erg.
Zo jammer dat die niet een fijn huisje krijgt.
En fokteef, ook al zo erg.
Zo jammer dat die niet een fijn huisje krijgt.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Die valt toch niet op naast BregoRosanne schreef:Het is dat wij echt geen tweede hond willen, maar