Het zal je oma maar wezen
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Het zal je oma maar wezen
Ja, maar onder het motto van het is goed zo. Ik zeg weg er mee.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Honden: 2
Ja maar die hond daagde het ook wel uit
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou, het is natuurlijk op geen enkele manier een excuus maar het is wel dom om je hond tegen een grotere hond te laten kafferen, ja.
Je ziet toch zelf ook dat dat geen hond is waar je conflicten mee wil? Waarom sta je het dan toe?
Mijn honden mogen het om exact die reden niet. Gevaarlijk.
En dan bedoel ik dus niet dat het dan jouw schuld is. Maar er is meer te koop dan de schuldvraag toch? We willen het voorkomen. Nou. Waarom staat jouw hond dan te middelvingeren?
Er staat ook weleens een hond tegen mijn honden te blaffen.
In geen énkele wereld komt het dan bij ze op om die hond voorts vakkundig te slopen.
Dat soort kutjoekels moet gewoon van de aardbodem af.
Ruim meteen die hele HR bende maar op.
In geen énkele wereld komt het dan bij ze op om die hond voorts vakkundig te slopen.
Dat soort kutjoekels moet gewoon van de aardbodem af.
Ruim meteen die hele HR bende maar op.
-
Ja dat ook. Allebei.
Mijn honden gaan dan trouwens ook meeblaffen en na een minuutje denken ze "nou, dit gaat ook nergens heen" en dan gaan ze gewoon hollen. Dat is normaal hondengedrag. Niet die hysterische bloeddorst.
Ik ben al weg als ik zo'n apparaat zie, laat staan dat ze de aandacht mogen trekken.
Mijn honden gaan dan trouwens ook meeblaffen en na een minuutje denken ze "nou, dit gaat ook nergens heen" en dan gaan ze gewoon hollen. Dat is normaal hondengedrag. Niet die hysterische bloeddorst.
Ik ben al weg als ik zo'n apparaat zie, laat staan dat ze de aandacht mogen trekken.
Laatst gewijzigd door EchoMira op 22 sep 2023, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik denk dat heel veel hondeneigenaren helemaal niet weten hoe ze zoiets niet toe moeten staan. De meeste hondeneigenaren die ik ken zijn helemaal niet zoals de mensen hier op dit forum heel bewust met dit soort dingen bezig. Die mensen hebben gewoon een hond. En die gaan ze dan uitlaten en dan blaft hij naar vreemde honden. Dat vinden ze dan wel vervelend en dan lopen ze gewoon snel door en klagen ze er een keer over tegen een andere hondeneigenaar als ze samen staan te socializen in het losloopparkje. Maar echt eraan werken doen ze niet want ze weten gewoon niet eens waar ze moeten beginnen.
Aloy blaft(e) ook erg naar andere honden, ik heb daaraan gewerkt (en haar wat meer tijd gegeven om ouder te worden) en inmiddels gaat het best goed! Maar toen ik een paar weken geleden degene in het hondenpark was waartegen geklaagd werd en ik mijn ervaring deelde om te laten zien dat het echt kan verbeteren met wat tijd en aandacht, verzuchtte die vrouw alleen maar dat dat haar wel heel veel werk leek met een fulltime baan en de kinderen ernaast. En zo is het toch ook vaak, niet dat ze verwaarloosd worden, maar voor veel mensen is de hond wel bijzaak.
Aloy blaft(e) ook erg naar andere honden, ik heb daaraan gewerkt (en haar wat meer tijd gegeven om ouder te worden) en inmiddels gaat het best goed! Maar toen ik een paar weken geleden degene in het hondenpark was waartegen geklaagd werd en ik mijn ervaring deelde om te laten zien dat het echt kan verbeteren met wat tijd en aandacht, verzuchtte die vrouw alleen maar dat dat haar wel heel veel werk leek met een fulltime baan en de kinderen ernaast. En zo is het toch ook vaak, niet dat ze verwaarloosd worden, maar voor veel mensen is de hond wel bijzaak.
En ik vind dat je niet een xl Bully of Akita of weet ik wat voor bijter mag kopen ‘als bijzaak’.
Of om bepaalde achtergebleven lichaamsdelen kracht bij te zetten.
Ik stel een pittig examen voor, vier keer zoveel hondenbelasting, aansprakelijkheid op naam van één persoon zetten (dus niet zakkig kijkend zeggen van ‘muh soon Djelaino liet hem uit’), gemuilkorfd en kort aangelijnd in de openbare ruimte.
En als ie schade aanricht aan mensen hetzelfde behandelen alsof je zelf met een mes hebt lopen steken. Het gevang in en de hond afmaken.
En daarna kijken we of het nog leuk is om zo’n bloeddorstig kreng aan te schaffen.
Of om bepaalde achtergebleven lichaamsdelen kracht bij te zetten.
Ik stel een pittig examen voor, vier keer zoveel hondenbelasting, aansprakelijkheid op naam van één persoon zetten (dus niet zakkig kijkend zeggen van ‘muh soon Djelaino liet hem uit’), gemuilkorfd en kort aangelijnd in de openbare ruimte.
En als ie schade aanricht aan mensen hetzelfde behandelen alsof je zelf met een mes hebt lopen steken. Het gevang in en de hond afmaken.
En daarna kijken we of het nog leuk is om zo’n bloeddorstig kreng aan te schaffen.
-
Laten zitten, naar je kijken en zeggen dat niet mogen blaffen.
Het gerommel in de marge dat veel mensen goed genoeg vinden is geen reden om er dan maar niets van te verwachten. Neem gewoon lekker geen hond als je er geen moeite in gaat stoppen.
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Dat mormel valt de hond aan en de persoon wordt hierbij onderuit geschoffeld. De titel doet anders vermoeden.
Ja, hij greep oma niet maar die hond. Maar dat mens had wel dood kunnen wezen. Wat een rotklap…Persistence schreef: ↑22 sep 2023, 14:06 Dat mormel valt de hond aan en de persoon wordt hierbij onderuit geschoffeld. De titel doet anders vermoeden.
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ja dat is zeker zo. Ze blijft ook liggen maar blijft de riem wel vasthouden.
- alinelaila
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Er worden er genoeg in beslag genomen (en afgemaakt) die schade hebben aangericht aan mens of hond. Maar die andere partij zit er dan wel mooi mee. Voor je leven getekend, omdat Tyson even een puntje moest maken.
Wat je zegt; Er zou veel meer ingezet moeten worden op preventieve maatregelen, maar ik vrees dat we dat nooit zullen meemaken.
Ze kreeg haar hond zelf al niet mee, ze probeerde de hond mee te trekken om over te steken.Nanna schreef: ↑22 sep 2023, 14:08Ja, hij greep oma niet maar die hond. Maar dat mens had wel dood kunnen wezen. Wat een rotklap…Persistence schreef: ↑22 sep 2023, 14:06 Dat mormel valt de hond aan en de persoon wordt hierbij onderuit geschoffeld. De titel doet anders vermoeden.
Had die hond zelf harder gaan trekken richting de andere hond dan had ze ook een klapper gemaakt volgens mij.
Neemt niet weg dat ik idee heb dat die andere hond los liep en inderdaad getriggerd raakte door het uitkafferen. Met een hond die zo op uitdaging kan reageren moet je geen risico nemen en denken dat hij goed genoeg luistert, die moet gewoon ook aan de lijn op straat.
in geen enkele wereld dat ik blijf staan of toesta dat mijn hond ( je ) andere honden uitkaffert of dat ik Zil zou toestaan om er even op in te gaan als zo`n ****** zijn bek niet kan houden..maar inderdaad de meeste zijn niet heel erg bezig met honden gedrag, die hebben hun telefoon en zijn er mee bezig terwijl de hond ook nog ergens in de buurt zou moeten zijn ( hopen ze). ik kom ze alvast vaak maar liever niet tegen op korte afstand
Het is duidelijk.
We moeten klaarblijkelijk doodstil met honden die zich welhaast onzichtbaar maken over straat want anders trekt Bullitface het niet.
We moeten klaarblijkelijk doodstil met honden die zich welhaast onzichtbaar maken over straat want anders trekt Bullitface het niet.
Pitbullminnend Nederland. En et leg an de opfoeding.
Het aloude mantra
- Saschesfloor
Nee honden worden niet vals geboren, die worden zo gemaakt En vervolgens trekt Danger de volgende hond aan flarden. Lekker verbieden die zooi.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Ik wil het filmpje niet zien.
En ja... blaffen kan iets uitlokken, ik heb er ook zo een die moord en brandt schreeuwt tegen vreemde honden, ik ben altijd doodsbang dat ik zo'n joekel tegen kom. En tuurlijk mag ze het niet en ontloop ik andere honden. Verschil is wel, dat ik de van mij gewoon aan een lijntje kan houden, " meetrekken" of optillen. Ik kan het haar niet aan haar verstand brengen dat het nogal dom en overmoedig is om tekeer te gaan tegen killer of danger of scarface . Hoe irritant of ongepast ze zich ook gedraagt, geen vrijbrief om verscheurd te worden.
En het is nou ook niet zo, dat die lieverds het alleen doen bij blaffende, irritante hondjes.
Ik zou ze graag uit het straatbeeld zien verdwijnen.
En ja... blaffen kan iets uitlokken, ik heb er ook zo een die moord en brandt schreeuwt tegen vreemde honden, ik ben altijd doodsbang dat ik zo'n joekel tegen kom. En tuurlijk mag ze het niet en ontloop ik andere honden. Verschil is wel, dat ik de van mij gewoon aan een lijntje kan houden, " meetrekken" of optillen. Ik kan het haar niet aan haar verstand brengen dat het nogal dom en overmoedig is om tekeer te gaan tegen killer of danger of scarface . Hoe irritant of ongepast ze zich ook gedraagt, geen vrijbrief om verscheurd te worden.
En het is nou ook niet zo, dat die lieverds het alleen doen bij blaffende, irritante hondjes.
Ik zou ze graag uit het straatbeeld zien verdwijnen.