Kijktip: Met Bromet naar hondencursus

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Smoushond
Posts in topic: 5

Re: Kijktip: Met Bromet naar hondencursus

Bericht door Smoushond »

Hier loopt er eentje altijd los . Luistert prima. Tussen de reeën en het andere wild. Heeft een hele grote tuin waar ze ook veel in te vinden is. Schatje is het Pepper
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 14

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 23 sep 2023, 19:40
ranetje schreef: 23 sep 2023, 18:45 :LOL:
Die zijn er ongetwijfeld.
Ik kende vroeger ook iemand die, als de hond er weer vandoor was stond te stampvoeten en te schelden.
Tot ze - zoals ze mij vertelde - contact had gehad met de fokker.
Daarna had ook zij een stoeltje bij zich en de krant van die ochtend :lol1:

De andere Beagle bezitters laten hun hond niet meer los.
Maar die staan continue stil neem ik aan omdat hun hond (net zoals de labrador uit de aflevering) even van het pad af gaat om een spoor te volgen? Of de beagle loopt steeds voor hun voeten omdat hij/zij naar links of rechts gaat (en weer de andere kant op). Lijken me ook acties die je geduld continue op de proef stellen?
Lees: een beagle lijkt me echt niets voor mij :F:
Of ze worden achteruit door de bramen getrokken :mrgreen:

Ik heb ook liever geen brak. :ok:
Afbeelding
Reza
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Beagle - Duitse Herder

Bericht door Reza »

Hier zo'n geduldige Beagle eigenaar. En soms ook stampvoetend, maar dat was meer omdat hij weer wat opgevreten had.

Maar goed, de mijne ging nauwelijks uit zicht. Op het begin raakte ik nog wel eens in paniek en zette ik zelf, tot zijn grote vreugde uiteraard, de achtervolging in. Later, na gewoon door te lopen bleef hij altijd wel in zicht. Ooit meegelopen met een Beagle wandeling en die waren ook allemaal vertrokken, mijn Beagle en die van een vriendin liepen keurig bij ons. Later had ik er ook een Herder naast, dus dat is misschien ook een beetje valsspelen, die pikte hem wel eens op als hij wat achterbleef. Inmiddels loopt hij niet meer los, hij lijkt nu echt doof te zijn en voelt zich fijner aan de flexi.

Dus de verhalen herken ik ook niet echt en hoewel ik erg geduldig ben, ben ik wel te paniekerig aangelegd en wil ik ze wél in het zicht hebben. Ik heb dus ook wel gewoon wat geluk gehad met mijn rotzakje. :mrgreen:
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

ranetje schreef: 21 sep 2023, 16:20
Tamara/Bayko schreef: 21 sep 2023, 14:50 Zou die Arnoud nou blij zijn dat hij zich voor dit programma heeft laten filmen? Hoe die beaglepup vermist kon lopen lijkt me niet echt goede reclame voor een trainer/coach/school.
Dat vroeg ik me ook af.

Die dame met haar keelchakra werkte erg op mijn lachspieren.
Zowel met haar eigen Labrador als met die teckel :engel:
Dat beest was veel te dik en dan ga je beginnen over keelchakra en een brok in de keel en dan vraagt ze aan dat mens zegt dat je wat, waarop die JA zegt :19:
Wat zegt je wat?? :scratch:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 21 sep 2023, 16:23
Echt? Ik zat me wild te ergeren aan dat rare wief. Vieze oplichter.
En die arme Labrador maar in zn sop gaarkoken. Dat arme beest kreeg nul leiding.
Die hond was ook te dik dat ze dat niet aanvoelde dan. :Q:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Mo-yi schreef: 21 sep 2023, 18:16
Nanna schreef: 21 sep 2023, 16:23
Echt? Ik zat me wild te ergeren aan dat rare wief. Vieze oplichter.
En die arme Labrador maar in zn sop gaarkoken. Dat arme beest kreeg nul leiding.
"ja, maar dat doe ik omdat ik geen stress wil voor m..dat willen wij zelf immers ook niet"
oke dame, succes daarmee
kaders neerzetten en grenzen stellen betekent niet gelijk alleen maar boos zitten doen he
zou ze ook zo met kinderen omgaan? laat maar waaien en hun eigen beslissingen nemen en we zien wel waar t schip strand..kunnen ze later iig zeggen dat ze heel vrij gelaten zijn
En die Bromet zo heerlijk droogkloterig toen de hond niet meer wilde lopen, nou zou het handig zijn als hij een commando kon.
ranetje

Bericht door ranetje »

Célie schreef: 24 sep 2023, 17:53
Tamara/Bayko schreef: 21 sep 2023, 14:50 Zou die Arnoud nou blij zijn dat hij zich voor dit programma heeft laten filmen? Hoe die beaglepup vermist kon lopen lijkt me niet echt goede reclame voor een trainer/coach/school.
Dat vroeg ik me ook af.

Dat beest was veel te dik en dan ga je beginnen over keelchakra en een brok in de keel en dan vraagt ze aan dat mens zegt dat je wat, waarop die JA zegt :19:
:mrgreen:
Mij zegt het in ieder geval niks :P
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 22 sep 2023, 19:45
Johnny Jones schreef: 22 sep 2023, 19:15 Het was hilarisch. Hij doet dit zo mooi, alleen registreren en vragen stellen.
Wij hebben ook vreselijk gelachen om de labrador die er tijdens de wandeling bij was gaan liggen en niet van plan was weer op te staan. Daar sta je dan, zonder je commando's. :')
Toch ergens raar dat een hond van een doorsnee actief ras er zo bij gaat liggen.
Hij wist het duidelijk allemaal niet meer. Arme stakker.Zweefteef was niet van plan het voortouw te nemen want dat is stressvol en zielig. Tsja.
Nou dat vond ik ook raar, ik ken geen enkele (jonge) labrador die niet van wandelen houd en er dan zo bij gaat liggen.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

ranetje schreef: 24 sep 2023, 18:52
Célie schreef: 24 sep 2023, 17:53
Dat vroeg ik me ook af.

:mrgreen:
Mij zegt het in ieder geval niks :P
Mij ook niet haha maar ik ben ook niet in dat wereldje bekend :engel:
CatnDog
Posts in topic: 48
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik vond het eigenlijk wel een hele lieve aflevering.
Een stoere man met een klein hartje. Al verbaasde me het een beetje dat hij geen asielhond had gekozen.
Een jonge vrouw met een grote berner met gezondheidsproblemen. Voor duizenden euro's uitgezogen door AniCura.
De mevrouw in het roze die haar hele leven opzij zet voor haar angstige stichtinghondje.
Nanna

Bericht door Nanna »

Die poten van die bully tho😳 Die gaat niet oud worden.
Die Berner trouwens ook niet.
En mijn leven stopzetten voor een hond, no way. Sorry hond.
Persistence
Posts in topic: 10
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

De pocket bully van die man gaat het beste opgevoed worden van deze drie. Hij behandelt hem echt als hond en niet als troetelkind. Wat goed dat hij hem zo al die trappen af droeg. Ik vond het een heel relaxte hond ook voor 9 maanden.

Sambal die door de agilitytunnel door de tuin rolt :') zet dat ding toch ff vast ofzo.
Afbeelding
Josefien
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ja, een hele andere aflevering, dan de eerste die ietwat hilarisch was en dan nu iets aandoenlijks.
De man met zijn pocketbully, beide ruwe bolster blanke pit. Een leuk duo om zo samen te zien.
Dat meisje, dat door een lastige periode gaat, leunt en steunt op haar pup. Waardoor haar dus allerlei dingen ontgaan, dat de hond niet senang is. Te laat een DA inschakelt, en ze vervolgens voor die idiote kosten kwam te staan.
En dat stichtingenhondje wist Bromet helemaal in te pakken, zoals ze dat waarschijnlijk ook met haar vrouwtje doet. Ze windt ze domweg om haar vinger

Afbeelding

Ben benieuwd naar de volgende aflevering.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 1
Welke: Grieks

Bericht door ingrid48 »

ik vind het nu wel veel gaan over de mensen en minder over de honden..ik had gehoopt dat ze met een gt tips hadden voor de vrouw met de hond met verlatingsangst :19:

Maar die Bromet doet het goed, lekker relaxed luisteren en zo nu en dan wat vragen stellen :ok:
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 7

Bericht door Sterre »

CatnDog schreef: 27 sep 2023, 22:56 Ik vond het eigenlijk wel een hele lieve aflevering.
Een stoere man met een klein hartje. Al verbaasde me het een beetje dat hij geen asielhond had gekozen.
Dat snapte ik ook niet. Hij was bekend bij het asiel. Ging wandelen met de asielhonden en dan haalt hij zijn eigen hond bij een fokker.
Nanna

Bericht door Nanna »

Volgende week over mensen die werken met hun honden.
En natuurlijk gaat het meer over mensen dan honden, het is human interest. Daar kijkt het publiek voor. Niet voor opvoedtips.
Mo-yi
Posts in topic: 18
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ik vind dat juist mooi, allerlei aspecten laten zien over hoe men honden ziet en ermee omgaat.
Die pocket-bully..die heeft t wel getroffen bij die man. Ik vond dat toch wel een leuk stel, die tolereert geen nonsens volgens mij. Ik dacht trouwens wel exact hetzelfde; apart dat ie wel met asielhonden gaat wandelen en dan alsnog een pup van een fokker haalt. Maar ook prima, hij zal er zijn redenen voor hebben gehad.
Maar jeeeej, 11000,- euro in het eerste jaar al voor die sennen, menn.
Sambal zou wel een hondje zijn waar ik zo ook voor zou vallen, wat een scheetje..maar erg jammer van het hele gebeuren en alle trauma's.
Afbeelding
Gretha
Posts in topic: 9
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

"uiteraard heb ik altijd onschuldig gezeten" :LOL: :LOL: :LOL:
ingrid48 schreef: 28 sep 2023, 08:19 ik vind het nu wel veel gaan over de mensen en minder over de honden..ik had gehoopt dat ze met een gt tips hadden voor de vrouw met de hond met verlatingsangst :19:
Bromet observeert altijd alleen tijdens zijn programma's.
Dat maakt het juist zo leuk.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Die Berner had 800 euro gekost bij aanschaf. Broodfok dus.
Niet dat stamboomfok heel veel beter is hoor. Je moet helemaal je tengels niet aan dat verziekte ras branden. Nou moet ze op de financiële blaren zitten. Vond het ergens sneu want het leek me best een aardige vrouw.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik heb wel wat dingen op mijn kerfstok maar heb uiteraard altijd onschuldig gezeten en dat in 1 zin 😂😂
Die Berner was irritant aanwezig vond ik
En wat een geld zeg maar je kunt zeggen (en denken) het gaat veel kosten dus betalen of afmaken of het gaat veel kosten dus betalen of niet meer wakker laten worden dat klinkt al heel anders

Ze heeft de keuze dus wel gehad van de kliniek al snap ik dat het moeilijk is vooral in haar situatie
Sambal vond ik een leuk hondje maar wat sneu toch altijd die angst
Afbeelding
Tamara/Bayko
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Die vrouw van Sambal kwam me bekend voor. Volgens mij ken ik haar ergens van. Best een treurig verhaal vind ik het eigenlijk. Van sommige 'geredde' buitenlandertjes vraag ik me soms af of ze het niet beter hadden in het land van herkomst, alle goede bedoelingen van de nieuwe eigenaren ten spijt.

Het vlinderhondje wat volgende week voorbij komt in de aflevering over hondensport is een halfbroer van Cody. Nog meer reden om te kijken :smile: .
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Cooper
Posts in topic: 7
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Mooie aflevering weer. Wat een impact kan een hond toch hebben op een mens.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

ingrid48 schreef: 28 sep 2023, 08:19 ik vind het nu wel veel gaan over de mensen en minder over de honden..ik had gehoopt dat ze met een gt tips hadden voor de vrouw met de hond met verlatingsangst :19:
Dat had ik ook fijner gevonden, maar ik vrees dat dat de opzet is van het hele programma.
Uiteindelijk is het een beetje aapjes kijken. Kijken naar die 'vreemde mensen' met hun hondenpassie.
Het viel me op dat alle deelnemers van deze aflevering zich leken te willen verontschuldigen naar de samenleving toe. Ze weten dat dit niet normaal wordt gevonden en dat ze daarop worden beoordeeld.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 01 okt 2023, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Mo-yi schreef: 28 sep 2023, 09:24 Die pocket-bully..die heeft t wel getroffen bij die man. Ik vond dat toch wel een leuk stel, die tolereert geen nonsens volgens mij. Ik dacht trouwens wel exact hetzelfde; apart dat ie wel met asielhonden gaat wandelen en dan alsnog een pup van een fokker haalt. Maar ook prima, hij zal er zijn redenen voor hebben gehad.
Sterre schreef: 28 sep 2023, 08:38 Dat snapte ik ook niet. Hij was bekend bij het asiel. Ging wandelen met de asielhonden en dan haalt hij zijn eigen hond bij een fokker.
Ik vermoed dat hij een stabiele hond zocht, omdat hij zelf ook een rugzakje heeft en dat hij wellicht bang was dat een hond met een rugzakje dat zou versterken?
Ik denk ook dat hij wel geluk heeft gehad met de pup die hij heeft gekozen (op de pootjes na waar Nanna al op wees). Best een milde hond, qua energie ook. Niet zo'n stuiterbal. Ze leken wel goed bij elkaar te passen.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Persistence schreef: 27 sep 2023, 23:26 De pocket bully van die man gaat het beste opgevoed worden van deze drie. Hij behandelt hem echt als hond en niet als troetelkind.
Dat denk ik ook.
Toch vond ik de grote berner niet extreem onopgevoed overkomen. Het is niet dat hij zich extreem opdrong of misdroeg.
Ik denk dat het stichtinghondje het meest 'lijdt' onder de manier waarop de eigenares naar haar (was Samal een teef?) kijkt. Het blijft altijd een zielig angstig hondje dat is gered en op de reis naar Nederland zwaar is getraumatiseerd. Doordat ze daar op die manier naar blijft kijken, beperkt ze Sambal in haar vooruitgang. Nu wordt op ieder piepje van Sambal tegemoet gekomen. Ze gaat het huis niet uit omdat ze haar hond niet verder wil traumatiseren. Terwijl non-stichting honden exact dezelfde verlatingsangst kunnen vertonen.
Plaats reactie