Ja dat dacht ik dus ook. Ik gok zomaar dat ik geen verschil ga bemerken, maar wie weet xDDiana schreef: ↑28 sep 2023, 19:56Ja, maar welke hond laat z'n staart recht en strak naar beneden hangen? Het is normaal dat er een klein boogje in zit, ook als de staart niet de grond raakt.Rosanne schreef: ↑28 sep 2023, 19:47Ja maar dan moet ik hem wel dus echt helemaal strak trekken. En dan alleen een klein puntje haar, maar als ik los laat dan houd hij hem zelf licht omhoog. Ik heb hem nu een klein stukje geknipt, zodat hij hem echt niet raakt. Eens kijken of er verschil gaat zijn. Zo niet dan denk ik dat ik het gewoon zo laat. Hij laat hem zelf dus sowieso niet over de grond gaan.
Ik ben benieuwd of je verschil gaat merken!
Staartpunt knippen?
-
- Posts in topic: 10
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Re: Staartpunt knippen?
Van Chara net wat gevonden stil hangt ie dus, maar zodra ze in rust gaan lopen veranderd de manier waarop de staart gehouden wordt al.
zat me rot te zoeken naar neutrale foto's maar ze is altijd aan het rennen of spelen besef ik me en dan is haar staarthouding sowieso wat hoger
Ik zou me er niet zo druk om maken, als de haren van de zwarte punt écht wat te lang worden kun je bijpunten, maar anders zou ik er zelf gewoon van afblijven..
zat me rot te zoeken naar neutrale foto's maar ze is altijd aan het rennen of spelen besef ik me en dan is haar staarthouding sowieso wat hoger
Ik zou me er niet zo druk om maken, als de haren van de zwarte punt écht wat te lang worden kun je bijpunten, maar anders zou ik er zelf gewoon van afblijven..
Ik vond een foto van Finn toen hij jonger was, je moet even door de letters heen kijken, maar dan zie je inderdaad dat hij toen nog zijn staart wel licht boog.
Later toen hij wat last kreeg van zijn laatste rugwervels gebruikte hij zijn staart minder snel en liet hem voor mijn gevoel echt hangen, dat zal de reden zijn geweest dat de haren van de zwarte punt wat vaker de grond raakten.
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Nooit geweten zeg. Voor de korthaar zegt de standaard denk ik hetzelfde als voor de langhaar:
Staart: Lang, de wervels komen tenminste tot de punt van de hak. In rust laag gedragen, maar met een lichte opwaartse buiging aan de punt. Bij opwinding mag de staart vrolijk gedragen worden, maar nooit over de rug.
Kan echt nergens een foto vinden met een hangende staart, hij draagt hem altijd vrolijk
- Diana
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, is hetzelfde voor de korthaar collie. In de Engelse lijnen zie je heel veel te korte staarten bij de langhaar.Persistence schreef: ↑29 sep 2023, 13:35Nooit geweten zeg. Voor de korthaar zegt de standaard denk ik hetzelfde als voor de langhaar:
Staart: Lang, de wervels komen tenminste tot de punt van de hak. In rust laag gedragen, maar met een lichte opwaartse buiging aan de punt. Bij opwinding mag de staart vrolijk gedragen worden, maar nooit over de rug.
Kan echt nergens een foto vinden met een hangende staart, hij draagt hem altijd vrolijk
Door het lange haar lijkt de staart van Mila wat langer dan hij is, maar als je voelt komt de staart net wel/net niet tot aan de punt van de hak.
Bij Fayah komt hij er duidelijk iets overheen.
Bij veel opwinding dragen ze allebei hun staarten wel eens over de rug trouwens
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 1
- Welke: Golden retriever
Heel ander ras natuurlijk, maar Gizmo z'n staart knip ik af en toe wel bij. Als ik daar te lang mee wacht, hangt hij inderdaad op de grond (dusdanig dat je op de haren kunt gaan staan wanneer hij rechtop staat met z'n staart neutraal omlaag). En het is me wel eens opgevallen dat hij na een knipbeurt zijn staart iets hoger droeg dan daarvoor.
-
Ja Brego houd hem precies hetzelfde als Chara. Tot nu toe merk ik nog helemaal niks. Nog steeds dezelfde clownblondie schreef: ↑29 sep 2023, 12:11 Van Chara net wat gevonden stil hangt ie dus, maar zodra ze in rust gaan lopen veranderd de manier waarop de staart gehouden wordt al.
-
Aahja dan zou het voor mij ook een no brainer zijn. Bij Brego hangt hij dus niet op de grond. Pas als ik zelf hem dus naar beneden trek dan zou de punt de grond raken, dus voor hem valt het denk ik mee. Ik heb het nu wel licht bijgewerkt om te kijken of het anders gaat zijn. Tot nu toe geen verschil nog bemerkt.GoldenGizmo schreef: ↑29 sep 2023, 18:09 Heel ander ras natuurlijk, maar Gizmo z'n staart knip ik af en toe wel bij. Als ik daar te lang mee wacht, hangt hij inderdaad op de grond (dusdanig dat je op de haren kunt gaan staan wanneer hij rechtop staat met z'n staart neutraal omlaag). En het is me wel eens opgevallen dat hij na een knipbeurt zijn staart iets hoger droeg dan daarvoor.
Als er ook niets over in de rasbeschrijving staat lijkt het me meer een fabel (of een tijdelijke hype?)
Ik kan me niet voorstellen dat een geknipte staartpunt er natuurlijker uit ziet.
Brego heeft een mooie staart met een mooie vorm in het haar.
Ik zou er echt niets aan doen.
Ik kan me niet voorstellen dat een geknipte staartpunt er natuurlijker uit ziet.
-
Ja ik kon er nergens wat over terug vinden, maar omdat het gros van de mensen ermee kwamen ging ik toch twijfelen. Dan liever hier ook maar eens vragen. Ik had het nu wat bij gepunt, maar merk zoals verwacht geen verschil. Ik ga het weer lekker laten groeien zoals het was. Een mooie verfkwast staartranetje schreef: ↑03 okt 2023, 15:12 Als er ook niets over in de rasbeschrijving staat lijkt het me meer een fabel (of een tijdelijke hype?)
- Diana
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Oh die broeken zelfs helemaal weggeknipt.. ziet er niet uit nee.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Dat willen ze dan 'rond' afknippen en het moet 'functioneel' zijn.
Zo zonde!
Die setter van Nanna ik ook niet om aan te zien. Dan zie ik eerlijk gezegd 100 x liever zo'n opgedirkte poedel. Dat leent zich er dan nog wel voor.
Ik heb de staart van Zeno nog nooit bijgeknipt. Dat is bij hem ook niet nodig. Zijn staart is denk ik ongeveer even lang als die van Fayah.
- HillieS
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes