Voetverzorging

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Teckeltoos
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Teckel

Voetverzorging

Bericht door Teckeltoos »

Ik doe mijn best om Peer zijn voetjes een beetje mooi te houden. Ik gebruik daarvoor een baby schaartje. Die is afgerond dus minder kans dat ik hem in de voetkussentjes knip. Peer vind het niet leuk en spartelt tegen. Nou wil even een brul wel helpen hem een poosje rustig te blijven maar ik ben vooral bang hem pijn te doen.
Is er ook zoiets als een mini tondeuse of iets anders waarmee ik zijn voetjes mooi kan bijhouden ?
Nanna

Re: Voetverzorging

Bericht door Nanna »

Liggen en je bek houden. Dat deed hij hier ook.
Daarna ZDL. Zang dans en leverworst.
Frootje
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik doe bij Froo aan de houdgreep en streng zijn, anders spartelt zij ook enorm. Ze haat het maar ik vind ook wel eens iets stom. :F: Ik denk trouwens wel dat er tondeuses en dingen voor zijn maar dan zou ze het nog steeds haten en ik ga niet al dat geld uitgeven alleen maar voor haar voetjes. :schrik:

Ze krijgt achteraf wel veel snoep. :mrgreen:
Teckeltoos

Even wezen kijken bij ome Ali en heb iets gevonden en besteld.
Voor die prijs wilde ik het erop wagen.

Afbeelding
Zazoe

Bericht door Zazoe »

Benieuwd of het werkt en of het geluid van zo'n apparaat niet alleen maar mee voor onrust zorgt.

Hier wordt alles toegelaten en koek na ( en bij langdurig aan hem frutten ook wel tijdens )

Misschien zou een lickimat nog helpen ter afleiding of met 2 personen, 1 voeren, 1 knippen.
Isabel

Bericht door Isabel »

Ik doe niks aan voetverzorging hier, maar dat is ook niet nodig. Mooie korte haartjes tussen de tenen, nagels slijten vanzelf en zijn 'duimpjes' trimt ie zelf.
Teckeltoos

Zazoe schreef: 12 sep 2023, 19:13 Benieuwd of het werkt en of het geluid van zo'n apparaat niet alleen maar mee voor onrust zorgt.

Hier wordt alles toegelaten en koek na ( en bij langdurig aan hem frutten ook wel tijdens )

Misschien zou een lickimat nog helpen ter afleiding of met 2 personen, 1 voeren, 1 knippen.
Werkt boven verwachting goed en ik durf nu meer. Ik heb het ding eerst een paar keer aan naast hen neergelegd en toen hij niet reageerde wat lekkers gegeven. Zo kon hij wennen aan het geluid. Voor blijven liggen is nog steeds overredingskracht nodig maar dat komt dus niet door het trimmertje. De Z.D.L. methode werkt bij Peer ook goed.
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Doe maar lekker spartelen hoor, met je hele 12 kilo.
Kwestie van goed vastpakken. Een deken er vrij strak omheen helpt ook.
Laatst gewijzigd door EchoMira op 23 sep 2023, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik knip bij vier honden de poten. Zonder soebatten.
Bij Peer ook gedaan dus hij kan het prima. Hij neemt gewoon een loopje met je😂
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik zag in de VS de uitvinding van het jaar. :idea:
Een hond in een draagzak met de vier poten er doorheen en dan aan die zak ophangen in de garage.
Het spartelen bij het nagels knippen was meteen over.
Heb het zelf niet geprobeerd, ik doe gewoon een of twee nagels per keer :mrgreen:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Puli’s hebben ideale vachten maar soms klit het haar ook tussen de voetzolen. Ze hebben dan ‘een steentje in hun schoen’.
Dan is het liggen geblazen en zit ik net zo lang met mn nagelschaartje te frotten tot ik het eruit heb.
Vinden ze dat leuk? Nee. Maar ja, ik vind het dan weer niet leuk om naar de tandarts te gaan maar ik moet toch. Zo hebben we allemaal wat.
Plaats reactie