Verbod honden
- malinois
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Verbod honden
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Loraine
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Re: Verbod honden
Alweer?
We hebben de RAD/pitbullwet gehad en ze waren een paar jaar terug nog bezig met de HR honden lijst ofzo.
We hebben de RAD/pitbullwet gehad en ze waren een paar jaar terug nog bezig met de HR honden lijst ofzo.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Het zal mij benieuwen wat er van terecht komt.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Ik ben benieuwd hoe dat uiteindelijk allemaal vorm moet gaan krijgen.
- Diana
- Posts in topic: 11
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Mij ook. Er kwam ook jaren geleden opeens zo'n lijst van HR-honden en daar werd toen bij nader inzien toch ook maar niets mee gedaan.
Werken op basis van kenmerken in plaats van op rassen lijkt mij in ieder geval zinvoller dan specifieke rassen gaan verbieden, want dan komt gewoon de volgende brute kruising daarvoor in de plaats.
-
- Welke: Grieks
goed plan
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Goed plan, maar er komt natuurlijk weer niets van terecht.
Leuk bedacht zo vlak voor de verkiezingen.
Leuk bedacht zo vlak voor de verkiezingen.
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou, eerst maar kijken wat het echt wordt. Ze verneuken de boel daar nogal eens.
Ze moeten dat totaal anders aanvliegen. Leg ALLE verantwoordelijkheid bij één eigenaar. Dus niet van ‘me soontje Djalynio liep der mee’.
Bijtincident bij honden is inbeslagname en testen. Bijtincident bij mensen is inbeslagname en afspuiten.
Plus een zo hoge boete dat er naast de uitkering voorlopig flink bijgeklust zal moeten worden.
Bijtincident bij honden is inbeslagname en testen. Bijtincident bij mensen is inbeslagname en afspuiten.
Plus een zo hoge boete dat er naast de uitkering voorlopig flink bijgeklust zal moeten worden.
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Dit mag van mij bij alle hondensoorten.Nanna schreef: ↑04 okt 2023, 12:01 Ze moeten dat totaal anders aanvliegen. Leg ALLE verantwoordelijkheid bij één eigenaar. Dus niet van ‘me soontje Djalynio liep der mee’.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Dat staat ook in het artikelDiana schreef:Mij ook. Er kwam ook jaren geleden opeens zo'n lijst van HR-honden en daar werd toen bij nader inzien toch ook maar niets mee gedaan.
Werken op basis van kenmerken in plaats van op rassen lijkt mij in ieder geval zinvoller dan specifieke rassen gaan verbieden, want dan komt gewoon de volgende brute kruising daarvoor in de plaats.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Diana
Ja, dat las ik, ik ben het dus eens met die gedachtegangmalinois schreef: ↑04 okt 2023, 12:24Dat staat ook in het artikelDiana schreef:Mij ook. Er kwam ook jaren geleden opeens zo'n lijst van HR-honden en daar werd toen bij nader inzien toch ook maar niets mee gedaan.
Hoe zie je dat dan voor je.Cooper schreef: ↑04 okt 2023, 12:10Dit mag van mij bij alle hondensoorten.Nanna schreef: ↑04 okt 2023, 12:01 Ze moeten dat totaal anders aanvliegen. Leg ALLE verantwoordelijkheid bij één eigenaar. Dus niet van ‘me soontje Djalynio liep der mee’.
Een bepaald type hond determineren is lastig. Een bijtincident is clear as a bell.
Straf dat dusdanig af dat Wynaylo niet eens meer naar een bijthond durft te kijken, laat staan aanschaffen.
We hoeven daarin niet alle honden mee te nemen. Je kunt een schofthoogte instellen, alles daaronder is vrijgesteld. “Jao maor sjowawas bijtuh ook hoorrr”.
Ja. Maar daar komen geen plastisch chirurgen aan te pas.
Bepaalde deelstaten in Duitsland hebben dat toch al. Muilkorf plicht in het openbaar boven de 40cm of zoNanna schreef:Een bepaald type hond determineren is lastig. Een bijtincident is clear as a bell.
Straf dat dusdanig af dat Wynaylo niet eens meer naar een bijthond durft te kijken, laat staan aanschaffen.
We hoeven daarin niet alle honden mee te nemen. Je kunt een schofthoogte instellen, alles daaronder is vrijgesteld. “Jao maor sjowawas bijtuh ook hoorrr”.
- GoldenGizmo
- Welke: Golden retriever
In sommige deelstaten heb je volgens mij ook dat hond en baas moeten slagen voor bepaalde examens, wil je de hond los laten lopen en/of geen muilkorf hoeven gebruiken in de openbare ruimte. Zo was onze toenmalige buurman aan z'n ridgeback gekomen: de eigenaresse had hem herplaatst omdat hij in Duitsland niet los mocht en/of zonder muilkorf buiten mocht (ik weet het niet meer precies of het beiden was of één van beiden). Dus die kwam lekker in Nederland wonen waar hij los liep. Volgens mij was het dezelfde hond die wel eens zijn bezoek heeft gebeten... Wij hebben op straat gelukkig nooit een incident gehad (behalve dat hij een keer de jaszak van m'n vriend probeerde leeg te eten ) maar ik zou daar dus niet op bezoek hoeven... En helemaal vertrouwd heb ik hem ook nooit.Crutz schreef: ↑04 okt 2023, 13:05Bepaalde deelstaten in Duitsland hebben dat toch al. Muilkorf plicht in het openbaar boven de 40cm of zoNanna schreef:Een bepaald type hond determineren is lastig. Een bijtincident is clear as a bell.
Op zich ben ik daar wel voor, niet eens per se alleen voor bepaalde typen honden of honden vanaf een bepaalde grootte, maar voor allemaal: laat eerst maar eens zien dat je weet hoe je ermee om moet gaan en dat je hem onder controle hebt, ook zonder lijntje eraan.
- Diana
Hier in Spanje is dat in best veel gemeentes (waaronder die van mij) officieel ook zo, dat alle honden boven de 20 kilo in het openbaar altijd een muilkorf moeten dragen. In de praktijk wordt het hier (en meestal) echter niet gehandhaafd bij honden die gewoon braaf zijn, zich netjes gedragen en niet in de rondte bijten. Maar heb jij een grotere hond die wel iemand bijt, dan krijg je natuurlijk wél die boete omdat jouw hond geen muilkorf droeg.
Er zijn gemeentes waar ze het strenger handhaven, zeker op drukke plekken als op de markt bijvoorbeeld. Je krijgt dan niet meteen een boete hoor, maar wordt verzocht om of de hond te muilkorven, of weg te gaan.
Er zijn gemeentes waar ze het strenger handhaven, zeker op drukke plekken als op de markt bijvoorbeeld. Je krijgt dan niet meteen een boete hoor, maar wordt verzocht om of de hond te muilkorven, of weg te gaan.
-
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Goed plan, maar wel eerst zien of het er door komt.
Ik ben voor uiteraard!
Ik ben voor uiteraard!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Mits goed uitgewerkt zou het voor de honden zelf ook goed kunnen uitpakken.
Zit best veel leed achter sommige rassen waar patsertjes zich toe voelen aangetrokken enkel om hun uitstraling.
En dat houdverbod flink uitbreiden zodat er ook geen volgende hond meer komt.
Zit best veel leed achter sommige rassen waar patsertjes zich toe voelen aangetrokken enkel om hun uitstraling.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Eens. Ik vind het een goed plan.Tineke schreef: ↑04 okt 2023, 14:35 Mits goed uitgewerkt zou het voor de honden zelf ook goed kunnen uitpakken.
In mijn buurt zijn er nu ook wat bijgekomen, zeker 2 volwassen Staffords die naast de kinderwagen worden uitgelaten. En ook nog een paar kleinere bully ‘s. De kleinere versie wordt ook losgelaten. Ik hoop dat het goed blijft gaan.
Zelf ben ik wel voor een verbod of minstens aanlijn- en muilkorf gebod voor Stafford en pitbulls enzo.
Zelf ben ik wel voor een verbod of minstens aanlijn- en muilkorf gebod voor Stafford en pitbulls enzo.
Het is de VVD he, die heeft nog nooit iets gedaan wat ze beloven, iets met verkiezingsretoriek of zo