Alternatief voor omgevingsspray?
Alternatief voor omgevingsspray?
Sinds 2 weken hebben we een nieuwe pup en tegelijkertijd met zijn komst ontdekte we een vlooienplaag. Dus hebben we de dieren (pup en poes) behandeld met advantage, en de kamer ingespoten met indoor nog wat spray, nu stond in de gebruiksaanwijzing dat ik dat de komende 3 maanden elke maand moet doen maar weet iemand daar misschien een andere oplossing voor? Het spul werkt erg op onze longen en het lijkt me voor puppert niet gezond.
En iemand nog tips om onze buitenkat zoveel mogelijk vlooivrij te houden? Zou een vlooienbandje in combinatie met advantage helpen? Ze krijgt wel druppels maar er zitten soms toch vlooien op haar, ze lijkt er geen last van te hebben maar de hond dus wel.
En iemand nog tips om onze buitenkat zoveel mogelijk vlooivrij te houden? Zou een vlooienbandje in combinatie met advantage helpen? Ze krijgt wel druppels maar er zitten soms toch vlooien op haar, ze lijkt er geen last van te hebben maar de hond dus wel.
Re: Alternatief voor omgevingsspray?
Nee onze eigen kat had vlooien en zo heeft hij ze ook gekregen. Wat zit er nog meer in die spray van beaphar behalve siliconen?Zinodo schreef: ↑10 okt 2023, 15:17 Wauw een pup met vlooien meekrijgen is wel erg bont
Wij gebruikten omgevingsspray van beaphar op basis van dimethicon. Dat is een silicone die ook in shampoo gebruikt wordt, niet giftig. Wel nonstop heel goed stofzuigen, alles wat in de was kan wassen liefsg op 60 graden, en niet dweilen, vlooien zijn dol op vocht.
Ah dankjewel. Ik zie dat deze spray maar twee weken werkzaam is en ik zou steeds 2-3 bussen nodig hebben. De indoor spray werkt wel want ik heb nog geen pietjes van hem afgekamd vandaag. Zijn er ook nog mensen die ervaring hebben met alternatieve maar wel mogelijk werkzame middeltjes zoals karnemelk of teatree olie? Zodat de vlooien in elk geval niet op de baby gaan?
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Aluinkristal oplossen in water en sprenkelen over de vloer. Is niet giftig. Maakt vlooieneitjes kapot.
Zelf gebruikten wij stronghold druppels op Peer maar sinds kort werkt dat ook al niet meer. Heb hem nu een Seresto halsband om gedaan en dat werkt goed.
Zelf gebruikten wij stronghold druppels op Peer maar sinds kort werkt dat ook al niet meer. Heb hem nu een Seresto halsband om gedaan en dat werkt goed.
tea tree en katten zijn geen goede combinatie...
Stop Animal bodyguard omgevingsspray is natuurlijk. Anibio omgevingsspray werkt ook.
Maar goed, zolang je kat buiten in een haard kan wandelen, zal ze er mee naar binnen nemen natuurlijk. Eitjes/larven overleven ook maanden, dus bij een echte plaag zul je het wel drastisch moeten aanpakken vrees ik wil je er vanaf geraken. En dan vooral zorgen dat je kat ze niet doodleuk terug van buiten meeneemt, want zo blijf je bezig.
Stop Animal bodyguard omgevingsspray is natuurlijk. Anibio omgevingsspray werkt ook.
Maar goed, zolang je kat buiten in een haard kan wandelen, zal ze er mee naar binnen nemen natuurlijk. Eitjes/larven overleven ook maanden, dus bij een echte plaag zul je het wel drastisch moeten aanpakken vrees ik wil je er vanaf geraken. En dan vooral zorgen dat je kat ze niet doodleuk terug van buiten meeneemt, want zo blijf je bezig.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Oud Duitse herder
Het is niet gek dat je nog lang vlooien op je kat vindt. Ze moeten namelijk eerst bijten om het gif in zich te krijgen en dood te gaan. Ze zeggen ook ongeveer elke vlo die je op je kat vindt is x30 in de omgeving. En de eitjes en larven gaan zich nog ontwikkelen tot vlo. Dus inderdaad de komende maanden goed blijven behandelen, stofzuigen, kleedjes boven 60graden wassen. De aanhouder wint hierin.
Dankjewel dan ga ik daar eens naar kijken. De kat komt alleen naar huis om te eten maar ik denk dus inderdaad ook dat zij steeds nieuwe vlooien meebrengt, haar binnen houden is geen optie, dan gilt ze alles bij elkaar. Ik vrees dat ik er nooit vanaf kom. Dit is nu dus al 2 weken en een paar 100 euro verderMaart schreef: ↑10 okt 2023, 18:09 tea tree en katten zijn geen goede combinatie...
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Oud Duitse herder
Wij gebruiken Credelio tablet voor de kat. Dit werkt voor 1 maand tegen teken en vlooien. Zonder gastheer kunnen ze niet voortplanten. Zelfs niet als ze jou zouden bijten. Die van ons komt ook buiten. Komt echt wel goedMum schreef: ↑10 okt 2023, 18:20Dankjewel dan ga ik daar eens naar kijken. De kat komt alleen naar huis om te eten maar ik denk dus inderdaad ook dat zij steeds nieuwe vlooien meebrengt, haar binnen houden is geen optie, dan gilt ze alles bij elkaar. Ik vrees dat ik er nooit vanaf kom. Dit is nu dus al 2 weken en een paar 100 euro verderMaart schreef: ↑10 okt 2023, 18:09 tea tree en katten zijn geen goede combinatie...
Ah dankjewel ik schrijf het meteen op.Rosanne schreef: ↑10 okt 2023, 18:41Wij gebruiken Credelio tablet voor de kat. Dit werkt voor 1 maand tegen teken en vlooien. Zonder gastheer kunnen ze niet voortplanten. Zelfs niet als ze jou zouden bijten. Die van ons komt ook buiten. Komt echt wel goedMum schreef: ↑10 okt 2023, 18:20Dankjewel dan ga ik daar eens naar kijken. De kat komt alleen naar huis om te eten maar ik denk dus inderdaad ook dat zij steeds nieuwe vlooien meebrengt, haar binnen houden is geen optie, dan gilt ze alles bij elkaar. Ik vrees dat ik er nooit vanaf kom. Dit is nu dus al 2 weken en een paar 100 euro verderMaart schreef: ↑10 okt 2023, 18:09 tea tree en katten zijn geen goede combinatie...
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Welke: Groenendaeler
Je zou ook diathomeeënaarde kunnen proberen.
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... de-1kg.htm
"Bij uw huisdier: Dit product is te gebruiken bij het bestrijden van teken, luizen, vlooien en andere parasieten. Wrijf uw hond of kat in met de Eco Conseils Diatomeeënaarde en breng dit aan op de slaapplekjes, speeltjes en knuffels van uw dier. Laat dit enkele dagen zitten. Was uw hond vervolgens grondig met water en stofzuig de accessoires. "
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... de-1kg.htm
"Bij uw huisdier: Dit product is te gebruiken bij het bestrijden van teken, luizen, vlooien en andere parasieten. Wrijf uw hond of kat in met de Eco Conseils Diatomeeënaarde en breng dit aan op de slaapplekjes, speeltjes en knuffels van uw dier. Laat dit enkele dagen zitten. Was uw hond vervolgens grondig met water en stofzuig de accessoires. "
Wij hadden ook een plaag en dat kwam vanuit de katten. Uiteindelijk zijn we de katten Credelio gaan geven en toen eindelijk kregen we de vlooiencrisis onder controle. Onze katten waren toen overigens alleen in onze achtertuin dus had ook niet verwacht dat de katten vlooien zouden oplopen. De vorige katten liepen nacht en ontij overal te struinen en bijna nooit vlooien gedoe gehad.
Wel ook in combi met omgevingsspray en in eerste instantie advantix, maar dat hielp gewoon niet (goed genoeg).
Katten nu tijdig telkens Credelio geven en toen het een plaag was uiteraard ook de honden behandeld. De honden ook met ander merk dan bekend was, Vectra 3d zijn we toen gaan geven.
Wij zijn er helaas ook wel even een paar maanden zoet mee geweest..
Wel ook in combi met omgevingsspray en in eerste instantie advantix, maar dat hielp gewoon niet (goed genoeg).
Katten nu tijdig telkens Credelio geven en toen het een plaag was uiteraard ook de honden behandeld. De honden ook met ander merk dan bekend was, Vectra 3d zijn we toen gaan geven.
Wij zijn er helaas ook wel even een paar maanden zoet mee geweest..