Forthyron bijwerking?
Forthyron bijwerking?
Suus kreeg Forthyron ivm te trage schildklier. Ze werd af en toe misselijk van die pillen, liet haar eten staan en ontlasting was soms zwart. Omeprazol bij gegeven, klachten werden alleen maar erger. Gestopt met de Forthyron (in overleg met DA) klachten verdwenen volledig. Eetpatroon en ontlasting weer normaal, niet meer misselijk geweest.
Waardes waren lager dan 6, met pillen 49
Nu hebben we dus een probleem, ze heeft die pillen nodig want de waardes van de schildklier schieten als een raket naar beneden. Vandaag (4 weken na laatste pil) al lager dan 13.
Dierenarts kent deze bijwerking niet van deze pillen. Jullie wel?
Waardes waren lager dan 6, met pillen 49
Nu hebben we dus een probleem, ze heeft die pillen nodig want de waardes van de schildklier schieten als een raket naar beneden. Vandaag (4 weken na laatste pil) al lager dan 13.
Dierenarts kent deze bijwerking niet van deze pillen. Jullie wel?
- Gudrun
- Posts in topic: 2
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Re: Forthyron bijwerking?
Ken het niet, maar is een veel lagere dosis geen optie? Ik zeg maar wat, beginnen met 1/4 e of zo ( desnoods bij mensenapotheek laten maken) en kijken wat ae doet? Als het op de waardes zo goed werkte kan minder en trager misschien ook wel.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Tuurlijk wel. Met die pillen naar de apotheek (en voorschrift dierenarts) en laten maken... ze vermalen en wegen af en doen in capsules. Ik neem zlef iets waarvan de gebruikelijke dosis 75 mg is, de kleinst verkrijgbare 25 (niet deelbaar) en ik heb gemaakte capsules van 5 mg...
Alternatief is, als die dingen goed oplosbaar zijn, oplossen tot 5 ml en vb 1 ml van geven.
Of om de andere daof 2 keer per week geven als die dingen lang werken.
Maar misschien is er een alternatief medicijn waar ze minder last van heeft... die kleintjes zijn nogal gevoelig he.
- Pemba
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Tibetaanse terriër
Senghe had er geen enkele bijwerking van.
Er is nog een schildkliermedicijn maar ik weet zo niet hoe dat heet. Ik dacht Thyrax.
De medicijnen niet geven is schadelijk voor de hond dus ik zou zeker verder zoeken.
Er is nog een schildkliermedicijn maar ik weet zo niet hoe dat heet. Ik dacht Thyrax.
De medicijnen niet geven is schadelijk voor de hond dus ik zou zeker verder zoeken.
De DA is aan het overleggen voor een alternatief. Anders zijn haar schildklierwaardes goed maar gaat ze dood aan een maag/darm bloeding of vermagering omdat ze niet meer eet. Beetje damned if we do or damned if we don't.
Net de DA aan de telefoon gehad. We gaan nu de humane variant proberen. Hoop dat deze geen complicaties geven.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Hopen dat deze wel goed werken zonder nare bijverschijnselen.