Smous in the house Bertus
Re: Smous in the house
Het gaat nu gelukkig beter met het plassen. We hadden best een druk weekend misschien heeft het daarmee te maken. Gisteren heeft Bertus lekker bij kunnen slapen. Ik zou het wel leuk vinden als de puppy cursus begint ,nooit gedacht dat ik dat zou zeggen
Bertus heeft al een vriend de labradoodle uit het dorp ze hebben leuk gespeeld samen
Vandaag begon goed de bench was droog wij zijn daarna wel nat geworden buiten
Poepen in de regen is nog niet makkelijk voor hem
Hij begint nu ook na een uurtje wakker te zijn zelf rustig te worden ,wil dan op schoot en na een paar minuten kan ik hem in de bench leggen en is hij meteen stil
Kan ik me mooi aankleden en ontbijten en dan weer op pad met hem
Daarna mag dochter oppassen want ik moet werken
Bertus heeft al een vriend de labradoodle uit het dorp ze hebben leuk gespeeld samen
Vandaag begon goed de bench was droog wij zijn daarna wel nat geworden buiten
Poepen in de regen is nog niet makkelijk voor hem
Hij begint nu ook na een uurtje wakker te zijn zelf rustig te worden ,wil dan op schoot en na een paar minuten kan ik hem in de bench leggen en is hij meteen stil
Kan ik me mooi aankleden en ontbijten en dan weer op pad met hem
Daarna mag dochter oppassen want ik moet werken
- Zamunda
- Posts in topic: 71
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Oh die laatste foto, zo zoet. En hij heeft echt een geweldige mimiek .
Mooi dat hij nu na een uurtje zelf rustiger wordt .
Mooi dat hij nu na een uurtje zelf rustiger wordt .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Gudrun
- Posts in topic: 1
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wat een schatje!
10 weken oud en Bertus doet het goed. We hebben een ritme gevonden wat toch wel heel fijn is. Klusjes als de was en koken terwijl hij slaapt en rustig eten .
De wandelingen buiten vind hij erg leuk . We zijn nog weinig honden tegen gekomen maar dat is nou eenmaal zo hier in het dorp
Vanavond krijgt hij zijn tweede prik en gaan we hem ook wegen en na laten kijken natuurlijk
Plassen in de bench in de nacht is het enige wat nog niet goed gaat
Ik ga hem nu water over zijn brokjes geven want na zijn droge brokken drinkt hij heel veel dus even kijken of natte brokken beter bevalt en anders de bench verkleinen of wekker zetten en een keer uitlaten in de nacht
KVV was geen succes daar kreeg hij diarree van
Verder is het Genieten met een hoofdletter G
De wandelingen buiten vind hij erg leuk . We zijn nog weinig honden tegen gekomen maar dat is nou eenmaal zo hier in het dorp
Vanavond krijgt hij zijn tweede prik en gaan we hem ook wegen en na laten kijken natuurlijk
Plassen in de bench in de nacht is het enige wat nog niet goed gaat
Ik ga hem nu water over zijn brokjes geven want na zijn droge brokken drinkt hij heel veel dus even kijken of natte brokken beter bevalt en anders de bench verkleinen of wekker zetten en een keer uitlaten in de nacht
KVV was geen succes daar kreeg hij diarree van
Verder is het Genieten met een hoofdletter G
- Zamunda
Super hoor dat je je ritme gevonden hebt en zo geniet!
Vind je het erg dat hij in de nacht plast? Slaap je ernaast zodat je wakker wordt als hij gaat rommelen?
Vind je het erg dat hij in de nacht plast? Slaap je ernaast zodat je wakker wordt als hij gaat rommelen?
Ik vind het niet erg dat hij plast ben wel bang dat het een gewoonte gaat worden
Ik snap dat zijn blaas nog klein is en hij nog jong is
Ik slaap niet meer naast hem dus hoor hem niet
Hij slaapt heel goed op zijn plek waar hij ook overdag slaapt dus dat wil ik niet meer verplaatsen dan moet ik zelf maar verplaatsen
Bench verkleinen vind ik eigenlijk ook weer een verandering waar hij misschien van in de war kan raken en een celstofmatje of kranten gaat verscheurd worden
Er staat nu een mandje in zijn bench en hij plast naast het mandje op de onderbak
Dan maar wekker zetten en kijken hoe dat gaat en dan bedoel ik vooral hoe dat gaat met mij want onderbroken nachten kunnen migraine opleveren
Op de bank in slaap om 24.00 dan de wekker om 03.00 en daarna mijn bed in lijkt me wel wat
Bertus is mee naar de dierenarts geweest. Hij weegt nu 3,7 kg .Hij was erg rustig en onder de indruk van alle nieuwe geurtjes en de dierenarts. Alles zag er goed uit ,balletjes ingedaald en hart en longen klonken goed . Tandjes waren ook goed maar dat hadden we al gevoeld
Hij gedroeg zich voorbeeldig dus het zal vast raar geklonken hebben dat ik hem een grote ondeugd noemde toen ze vroeg hoe het ging
Hij piepte ook niet bij de prik en hij had jawel vlooien
Dat vermoeden had ik al want hij was die dag veel aan het krabben
Het was een hele kleine vlo dus net uitgekomen maar hij heeft 2 weken geleden een pipet gehad dus zou niet moeten kunnen
Na een check in de computer bleek dat het pipetje tot 2 kg was en Bertus waarschijnlijk al zwaarder was dus heeft het niet voldoende geholpen
Over een paar dagen weer maar ontvlooien dus eerst even laten bijkomen van de enting en alle kleedjes maar weer goed uitwassen en flink stofzuigen om de eitjes te verwijderen
Het is wat Bertus heeft graag veel vriendjes
We hebben het nog even gehad over de nachten en het plassen en ze gaf ook het advies om de bench te verkleinen
Dat hebben we gedaan ik heb zijn speelgoedmand in de bench gezet en ben om 23.00 gaan slapen nadat hij had geplast en gepoept
We slapen beneden maar een paar meter van hem af . Er zit wel een deur tussen maar ik hoor hem wel als hij geluid maakt
Het was de hele nacht stil ook toen ik nog naar de wc ging die naast hem is
Vroeg me midden in de nacht nog af of dat doortrekken van de wc hem misschien tot plassen zou zetten
Maar vanmorgen om half 7 was de bench droog en deed Bertus een hele lange plas in de tuin
Hij kan het dus best maar waarom zou je het doen als het niet hoeft ?
Bij de fokster sliep hij in een bench en uitloop naar ren waar geplast werd hij was het zo gewend natuurlijk
De rest van het nest is ook allemaal geprikt en gewogen Bertus is duidelijk aan top met zijn gewicht
Ze zijn ook allemaal zo verschillend dat is leuk om te zien
Lang en kort haar en hoge en korte pootjes wel allemaal een gekrulde staart
Het broertje van Bertus heeft nadat hij een paar dagen thuis was zijn pootje gebroken
Hij sprong/ viel uit de armen van het baasje
Is geopereerd en gelukkig is het gips er nu af en gaat het goed
Ik heb gemerkt dat Bertus rustig wordt van vogel geluiden misschien omdat hij vaak in de tuin was en sliep dus ik zet nu vogelgezang voor hem op ipv de radio
Het lijkt erop dat hij het woordje nee begrijpt want hij kan zo ineens je broek loslaten als ik nee zeg
Dat is superknap vind ik . Vandaag doen we even rustig aan en morgen ga ik met hem naar school dat stond nog op mijn lijstje dacht ik ( ik heb er niet meer op gekeken ) ik liep gisteren met hem op het zandpad lekker beetje van de zon genieten en hij was wat aan het snuffelen en dartelen en ineens kwam er een puber aangefietst met veel lawaai muziek normaal zou ik het storend vinden maar nu dacht ik joepie
Hij had ook nog een pet op en handschoenen aan iets wat Bertus nog niet kende . Hij stopte zelfs en lokte Bertus die het eerst vreemd vond maar toch ging kijken . Heel fijn !
Hij gedroeg zich voorbeeldig dus het zal vast raar geklonken hebben dat ik hem een grote ondeugd noemde toen ze vroeg hoe het ging
Hij piepte ook niet bij de prik en hij had jawel vlooien
Dat vermoeden had ik al want hij was die dag veel aan het krabben
Het was een hele kleine vlo dus net uitgekomen maar hij heeft 2 weken geleden een pipet gehad dus zou niet moeten kunnen
Na een check in de computer bleek dat het pipetje tot 2 kg was en Bertus waarschijnlijk al zwaarder was dus heeft het niet voldoende geholpen
Over een paar dagen weer maar ontvlooien dus eerst even laten bijkomen van de enting en alle kleedjes maar weer goed uitwassen en flink stofzuigen om de eitjes te verwijderen
Het is wat Bertus heeft graag veel vriendjes
We hebben het nog even gehad over de nachten en het plassen en ze gaf ook het advies om de bench te verkleinen
Dat hebben we gedaan ik heb zijn speelgoedmand in de bench gezet en ben om 23.00 gaan slapen nadat hij had geplast en gepoept
We slapen beneden maar een paar meter van hem af . Er zit wel een deur tussen maar ik hoor hem wel als hij geluid maakt
Het was de hele nacht stil ook toen ik nog naar de wc ging die naast hem is
Vroeg me midden in de nacht nog af of dat doortrekken van de wc hem misschien tot plassen zou zetten
Maar vanmorgen om half 7 was de bench droog en deed Bertus een hele lange plas in de tuin
Hij kan het dus best maar waarom zou je het doen als het niet hoeft ?
Bij de fokster sliep hij in een bench en uitloop naar ren waar geplast werd hij was het zo gewend natuurlijk
De rest van het nest is ook allemaal geprikt en gewogen Bertus is duidelijk aan top met zijn gewicht
Ze zijn ook allemaal zo verschillend dat is leuk om te zien
Lang en kort haar en hoge en korte pootjes wel allemaal een gekrulde staart
Het broertje van Bertus heeft nadat hij een paar dagen thuis was zijn pootje gebroken
Hij sprong/ viel uit de armen van het baasje
Is geopereerd en gelukkig is het gips er nu af en gaat het goed
Ik heb gemerkt dat Bertus rustig wordt van vogel geluiden misschien omdat hij vaak in de tuin was en sliep dus ik zet nu vogelgezang voor hem op ipv de radio
Het lijkt erop dat hij het woordje nee begrijpt want hij kan zo ineens je broek loslaten als ik nee zeg
Dat is superknap vind ik . Vandaag doen we even rustig aan en morgen ga ik met hem naar school dat stond nog op mijn lijstje dacht ik ( ik heb er niet meer op gekeken ) ik liep gisteren met hem op het zandpad lekker beetje van de zon genieten en hij was wat aan het snuffelen en dartelen en ineens kwam er een puber aangefietst met veel lawaai muziek normaal zou ik het storend vinden maar nu dacht ik joepie
Hij had ook nog een pet op en handschoenen aan iets wat Bertus nog niet kende . Hij stopte zelfs en lokte Bertus die het eerst vreemd vond maar toch ging kijken . Heel fijn !
Ja toch wel ? Nu twijfel ik weer. Het hele nest dus broers en zusjes is wel droog in de nachtZazoe schreef: ↑14 okt 2021, 08:16 Een pup is net als een baby niet in staat om met actief op te houden. Natuurlijk gaat dit in de loop vam de tijd beter, maar volledige blaascontrole is er niet.
Dan zou ik liever kiezen voor voldoende ruimte zodat hij droog kan gaan liggen na een ongelukje.
En er ook voor kiezen om er extra uit te gaan in de nacht.
Maar wat doet hij het verder knap, het is ook fijn om een ritme te vinden weer in je dag, maar dan nu mét pup.
Ze zijn nu 10 weken
Toch maar weer meer ruimte geven dan ?
Hij geeft het trouwens al netjes aan bij de deur als hij moet plassen en poepen
Moeilijk hoor mijn dochter heeft een Jack hussel en die heeft dus ook altijd in de bench geplast en doet dat nog steeds en die is nu 13 vandaar mijn twijfel
Dat ritme vind ik fijn inderdaad
Fijn dat alles goed was bij de DA. Balen weer van de vlooien zeg, dat schoonmaakgedoe is een heel karwei.
Heerlijke foto's weer hier!
Ik heb voor de nacht altijd de wekker gezet, zo rond 4u, en dat totdat ik merkte dat ze echt door sliepen. Maar omdat ze bij mij in bed liggen voelde ik sowieso wel iedere beweging en kon ik ze zo buiten zetten.
Heerlijke foto's weer hier!
Ik heb voor de nacht altijd de wekker gezet, zo rond 4u, en dat totdat ik merkte dat ze echt door sliepen. Maar omdat ze bij mij in bed liggen voelde ik sowieso wel iedere beweging en kon ik ze zo buiten zetten.
- Zamunda
Kijk dat mannetje dan . En wat mooi dat hij nu al zo goed op je nee reageert!
Maar kijk goed naar hem en doe waar je je goed bij voelt .
Ik zou gaan voor meer ruimte geven en hem de kans geven te plassen (dus bij hem zijn in de nacht of wekker zetten). Maar legio mensen doen juist wel de bench verkleinen, het punt is een beetje dat je niet weet of hij het nu echt al op kan houden en ook: hoe dat voelt. Want wel op kunnen houden maar misschien zelfs pijn hebben van de zeer volle blaas vind ik ook niet wenselijk.
Maar kijk goed naar hem en doe waar je je goed bij voelt .
Wat een heerlijk smoeltje, gewoon op elke foto
Geef hem inderdaad rustig de tijd om zindelijk te worden, sommige puppen zijn er snel mee, andere doen er wat langer over. Het hondje dat er hier het langste over deed was dat pas met 6 maanden, daarvoor soms nog ongelukjes. Ze was gewoon een hondje dat lang 'pup' was.
Geef hem inderdaad rustig de tijd om zindelijk te worden, sommige puppen zijn er snel mee, andere doen er wat langer over. Het hondje dat er hier het langste over deed was dat pas met 6 maanden, daarvoor soms nog ongelukjes. Ze was gewoon een hondje dat lang 'pup' was.
Re: Smous in the house Bertus
Bertus lijkt zich echt steeds meer thuis te voelen bij ons. We worden blij begroet bij thuiskomst en het bijten is ook echt veel minder. Hij vind het leuk om met me bezig te zijn , een bal ophalen of wat oefenen met hier en zit
En die neus dat is toch zo leuk om te zien hoe goed die werkt
Hij heeft ook zo leuk met Heavy gespeeld vandaag
Ik weet nu waar de muizen lopen en waar ze langs binnen komen
En die neus dat is toch zo leuk om te zien hoe goed die werkt
Hij heeft ook zo leuk met Heavy gespeeld vandaag
Ik weet nu waar de muizen lopen en waar ze langs binnen komen
- Zamunda
Ach wat heerlijk, en hij is nog nuttig ook .
- Hondenpoot
- Posts in topic: 9
Wat fijn dat het zo goed gaat. En leuk dat ze samen spelen!
We zijn weer wakker na een droge nacht . En vandaag lekker een vrije dag . Die begon vanmorgen al met een flinke regenbui waar Bertus toch wel van onder de indruk was . Maar hij moest ook poepen . Ik heb hem maar mee naar binnen genomen en we zijn doorgelopen naar de tuin en daar wilde hij wel poepen want daar is minder regen ofzo ?
Zal wel komen doordat er minder wind is . Lekker lummelen vandaag en flink aan de schoonmaak . Als het vanmiddag droog is nog even langs school met hem. Soms loop ik buiten met hem en dan wordt hij aan het einde van de wandeling erg wild . Dan is er teveel gebeurd ,zijn we verschillende mensen tegen gekomen waar hij aandacht van kreeg of heeft hij teveel honden ontmoet enz
Dan loopt zijn emmertje over op zich niet raar of vreemd maar hij reageert het dan op mijn benen af nu heb ik wel laarzen aan maar hij klemt zich grommend en bijtend om mijn laarzen heen en als ik hem losmaak blijft hij maar terugkomen . Laatste keer kon ik hem afleiden met een brokje door te laten zitten maar zodra ik bewoog hing hij weer in mijn laarzen
Ik ben een beetje bang dat dat ook bij school gebeurd
Zal wel komen doordat er minder wind is . Lekker lummelen vandaag en flink aan de schoonmaak . Als het vanmiddag droog is nog even langs school met hem. Soms loop ik buiten met hem en dan wordt hij aan het einde van de wandeling erg wild . Dan is er teveel gebeurd ,zijn we verschillende mensen tegen gekomen waar hij aandacht van kreeg of heeft hij teveel honden ontmoet enz
Dan loopt zijn emmertje over op zich niet raar of vreemd maar hij reageert het dan op mijn benen af nu heb ik wel laarzen aan maar hij klemt zich grommend en bijtend om mijn laarzen heen en als ik hem losmaak blijft hij maar terugkomen . Laatste keer kon ik hem afleiden met een brokje door te laten zitten maar zodra ik bewoog hing hij weer in mijn laarzen
Ik ben een beetje bang dat dat ook bij school gebeurd
Dat zal je altijd zien.
Geniet van je vrije dag en van Bertus.
Geniet van je vrije dag en van Bertus.
Ik geniet echt van je avonturen met Bertus.
Wat een heerlijk hondje, met echte puppenstreken!
Wat een heerlijk hondje, met echte puppenstreken!
Indrukwekkend hoor!
Ik vind het zulke leuke puppenfoto's. En heel fijn dat je zo eerlijk bent dat het soms ook wel aanpoten is, ik wil bij een ooit volgende hond ook graag beginnen met een pup. Denk ik. Even het topic blijven volgen nog.
- Zamunda
Wat een ongelofelijk leuk snoetje heeft hij toch .
Helpt het dan niet als je gewoon een minuut of vijf/tien stil blijft staan/zitten? Even tot rust komen op één plek? Trekspelletje, beetje snuffelen naar brokjes en dan hem nog even zelf laten doen?Soms loop ik buiten met hem en dan wordt hij aan het einde van de wandeling erg wild . Dan is er teveel gebeurd ,zijn we verschillende mensen tegen gekomen waar hij aandacht van kreeg of heeft hij teveel honden ontmoet enz
- glashelder
- Posts in topic: 1
-
- Posts in topic: 8
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Hij is wel erg leuk hoor. Wat een karakter. Ook zo herkenbaar hoe je over zijn puppy perikelen schrijft. Gelukkig is het allemaal een fase en moet je soms even de juiste knopjes vinden. Als jij het gevoel hebt dat iets zoals langs school toch teveel gaat zijn, lekker voor een andere dag laten. Komt wel.