Opvoeding van onze eerste pup ooit

Mum
Posts in topic: 16

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Mum »

Cooper schreef: 08 sep 2023, 11:29
Mum schreef: 06 sep 2023, 18:21
Nanna schreef: 30 aug 2023, 17:30
Daar krijg je bij die agressieve vechtgevallen al die doodgebeten kinderen van. DatdeeTysonandersnooit. Terwijl je het van kilometers afstand aan zag komen. Maar hij bescherremde Djalaino juist altijd.
We gaan het zien en beleven. Scheelt wel dat wij asociale mensen met enig gevoel voor fatsoen zijn. Ja ze bestaan.
1 ding is zeker, opvoeden gaat tijd in zitten. En soms frustrerend. Maar hier op het forum krijg je super goede adviezen. Toch zou ik als je in de toekomst tegen (grote) problemen aanloopt professionals inschakelen die bij jou ter plekke kunnen komen.
Die tijd heb ik gelukkig en de zin is er ook. En ik heb op dat andere forum inderdaad goede adviezen gehad wbt problemen met Buddhaatje. Vandaag ingeschreven voor de puppy cursus, begint eind oktober. En een clicker gekocht voor thuis.
Cooper
Posts in topic: 109
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

:ok:
Crutz
Posts in topic: 3

Bericht door Crutz »

Mum schreef:Is dit het algemene puppentopic?? Want over een paar weken komt m’n nieuwe pup, een kruising pitbull/dogo Argentino, ik heb er veel zin in maar maak me ook enigszins zorgen of ik het allemaal nog wel kan en weet aangezien de laatste pup die ik opgevoed heb al 13 jaar geleden is, en diezelfde pup is inmiddels 2 jaar dood Afbeelding maar nu dus een nieuwe pup en eind september gaan we hem ophalen. Ik heb dan ook 3 weken vakantie, de pup is dan 7 weken. Alles is nieuw en spannend aan zo’n nieuwe pup, ik begrijp goed dat hij niet ons Buddha is maar mijn man denkt er wat te simpel over( is nog van het ligt aan de opvoeding stempel) maar lees mee en sta altijd open voor suggesties
Ehnnnn jullie stonden toch op de lijst voor een volle dogo pup?
Isabel
Posts in topic: 3

Bericht door Isabel »

Mum schreef: 06 sep 2023, 18:08
Isabel schreef: 06 sep 2023, 17:51 Ik bedoel met leidraad dat deze pup niet jullie Buddha is, wellicht in de zin dat Buddha de reden is dat jullie voor deze pup gaan maar dat geeft geen garantie voor hetzelfde recept zegmaar. Dat is wat ik probeer mee te geven.
Nee ik ga er vol in en heb er zoveel zin in. Een van de grootste moeilijkheden zal ons antisociale gedrag zijn, wij houden niet van vreemden enzovoort, buiten familie komt er vrijwel niemand hier.
Volgens mij is dat alleen maar goed, fijn focussen op jullie eigen pup en hem of haar ook leren dat hij of zij niets moet met de rest van de wereld. Als eigen vertrouwd en ok is dan is het helemaal geen probleem om bij sporadisch bezoek je hond weg te sluiten.
En dan nog kun je nieuwe mensen introduceren mits je het de moeite waard vind

Afbeelding

Mattie maakt ook nieuwe vrienden als ik het de moeite waard vind.

En wellicht is jullie pup socialer dan jullie😂
Mum

Bericht door Mum »

Hij is er!! Het is net of ik Buddha terug heb alleen is deze veel knuffeliger. Eerste nacht heeft ie alles bij elkaar gegild maar gisteren ging het al beter, heb zelfs van 22.30 tot 1.30 kunnen slapen en toen van 2.00 tot 5.30.

Afbeelding

De krabpaal heeft ie ook ingenomen. Poes vond het oké.
Mum

Bericht door Mum »

Crutz schreef: 08 sep 2023, 20:07
Mum schreef:Is dit het algemene puppentopic?? Want over een paar weken komt m’n nieuwe pup, een kruising pitbull/dogo Argentino, ik heb er veel zin in maar maak me ook enigszins zorgen of ik het allemaal nog wel kan en weet aangezien de laatste pup die ik opgevoed heb al 13 jaar geleden is, en diezelfde pup is inmiddels 2 jaar dood Afbeelding maar nu dus een nieuwe pup en eind september gaan we hem ophalen. Ik heb dan ook 3 weken vakantie, de pup is dan 7 weken. Alles is nieuw en spannend aan zo’n nieuwe pup, ik begrijp goed dat hij niet ons Buddha is maar mijn man denkt er wat te simpel over( is nog van het ligt aan de opvoeding stempel) maar lees mee en sta altijd open voor suggesties
Ehnnnn jullie stonden toch op de lijst voor een volle dogo pup?
Dat klopt en de fokker heeft ook pups gehad maar dat waren 3 teefjes en 1 reutje, er waren er maar 4 en omdat wij als derde op de wachtlijst voor een reu stonden en deze fokker maar 1 nest per jaar fokt begrepen we dat het misschien nog wel 2 jaar kon duren voordat wij aan de beurt zouden zijn. Besloten om daar niet op te wachten maar gewoon verder te zoeken. En nu heb ik deze kleine schat gevonden. Gisteren ook al een begin gemaakt met de clicker. Les 1 is oogcontact maken als ik z’n naam zeg. Zodat ie in elk geval begrijpt dat we hem bedoelen als we die naam zeggen. Hij gaat ook al netjes buiten plassen en poepen. Nog wel in de tuin want op het veldje aan de overkant is nog veel afleiding voor hem.
CatnDog
Posts in topic: 18
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Mum schreef: 25 sep 2023, 12:42 Hij is er!! Het is net of ik Buddha terug heb alleen is deze veel knuffeliger. Eerste nacht heeft ie alles bij elkaar gegild maar gisteren ging het al beter, heb zelfs van 22.30 tot 1.30 kunnen slapen en toen van 2.00 tot 5.30.

Afbeelding

De krabpaal heeft ie ook ingenomen. Poes vond het oké.
Heel veel plezier met de kleine man. Wat een topper. Wat is zijn naam?
Hier ook een pup die de eerste nacht alles bij elkaar schreeuwde, maar dat was daarna helemaal over. Hij was totaal niet knuffelig, dus geniet ervan.
Mum

Bericht door Mum »

Puppert is hier inmiddels 3 weken en het gaat langzaam beter, hij slaapt gewoon in z’n bench nu zonder huilen. Maar volgende week moet ik weer gaan werken dus dan zal hij overdag wat langer in de bench moeten. Hoe doen anderen dit?

Ik hoef maar 4 uur en 15 minuten te werken, de ene week werk ik 3 dagen achter elkaar en de andere week ma di za zo, plus 5 minuten fietsen van en naar werk, dus het is niet heel lang.

Tot nu toe ben ik vanaf de 2e week om de dag ongeveer een uur weggegaan (naar sportschool) en dat ging allemaal goed maar daar kan ik uiteraard zelf bepalen hoe lang ik blijf.
Iemand tips?

Verder gaat het allemaal wel oké, ben inmiddels begonnen met de clicker en daar reageert hij heel goed op. Hij is wel wat bijterig, vooral als hij al moe is, en heeft soms een grote smoel erop staan dus een strakke opvoeding is wel nodig bij hem.
Smoushond
Posts in topic: 41

Bericht door Smoushond »

Ik zou een oppas regelen. Dat het nu al een uurtje goed gaat is heel knap. Als je volgende week hem ineens dagenlang uren alleen laat is het maar de vraag wat er gaat gebeuren. Als hij gaat janken,blaffen of slopen omdat het hem te lang duurt dan heb je een probleem
Afbeelding
Mum

Bericht door Mum »

Smoushond schreef: 13 okt 2023, 08:01 Ik zou een oppas regelen. Dat het nu al een uurtje goed gaat is heel knap. Als je volgende week hem ineens dagenlang uren alleen laat is het maar de vraag wat er gaat gebeuren. Als hij gaat janken,blaffen of slopen omdat het hem te lang duurt dan heb je een probleem
Nou dagenlang en urenlang valt ook wel mee. Het gaat om 4 uur en 15 minuten per keer, en als ik nu een oppas ga zoeken denk ik eigenlijk meer dat ik het dan het alleen laten gewoon uit aan het uitstellen ben, hij zal dat toch moeten op een gegeven moment. En liever wil ik hem ook niet bij iemand anders laten in de lerende periode, bang dat hij gedrag aanleert wat ik dan weer af moet leren. Zoals schooien bijv.
Ybbihs
Posts in topic: 5

Bericht door Ybbihs »

Mum schreef: 13 okt 2023, 08:23
Smoushond schreef: 13 okt 2023, 08:01 Ik zou een oppas regelen. Dat het nu al een uurtje goed gaat is heel knap. Als je volgende week hem ineens dagenlang uren alleen laat is het maar de vraag wat er gaat gebeuren. Als hij gaat janken,blaffen of slopen omdat het hem te lang duurt dan heb je een probleem
Nou dagenlang en urenlang valt ook wel mee. Het gaat om 4 uur en 15 minuten per keer, en als ik nu een oppas ga zoeken denk ik eigenlijk meer dat ik het dan het alleen laten gewoon uit aan het uitstellen ben, hij zal dat toch moeten op een gegeven moment. En liever wil ik hem ook niet bij iemand anders laten in de lerende periode, bang dat hij gedrag aanleert wat ik dan weer af moet leren. Zoals schooien bijv.
Je bent het niet aan het uitstellen, je bouwt het op. Door iemand na 1,5 uur te laten komen. Dan na 2 uur, na 2,5 uur, etc. Kost je oppas voor een week of 3-4 hooguit.
Maar he als jij vindt dat het wel kan, prima. Maar dan ook niet straks gaan janken omdat je pup ineens toch niet meer alleen kan blijven omdat jij het allemaal wel mee vond vallen.

En wat gedrag betreft, pups zijn flexibel hoor. Het is heus niet dat als hij een keer schooit in die paar weken dat dat direct het nieuwe normaal is.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Als schooien steaks zijn grootste probleem is mag je je handjes dichtknijpen.
Cooper

Bericht door Cooper »

Oei, ruim vier uur. Kijk, een keertje is niet erg. Maar standaard 3 a 4 dagen in de week is best veel, op de leeftijd van jouw hond.
Mum

Bericht door Mum »

Cooper schreef: 13 okt 2023, 17:35 Oei, ruim vier uur. Kijk, een keertje is niet erg. Maar standaard 3 a 4 dagen in de week is best veel, op de leeftijd van jouw hond.
Ik werk de ene week ma- di en za-zo
En de andere week wo-Do-Vrij van 8.30 tot 12.30. Mijn jongste dochter (thuiswonend) werkt alleen ma-di-wo. In het weekend is m’n man thuis dus effectief gaat het over 2 ochtenden per week om de de week. Ik heb 0 sociale contacten behalve mijn gezin van 4 (met een kind van 18 nog thuis en de ander van 23 past op met een dagje weg ofzo) en collega’s en ook 0 behoefte aan en sowieso geen zin om een vreemde in ons huis te laten dus een oppas is verder uitgesloten. M’n baan opzeggen trouwens ook en gelukkig heb ik maar aan één kant buren die zelf ook 40 uur werken. Ik vroeg om tips, niet om meningen en ik zal heus niet de enige zijn lijkt mij.
Mum

Bericht door Mum »

Sandra&co schreef: 13 okt 2023, 20:40 Kun je komende tijd geen vakantiedagen opnemen op die 2 ochtenden dat je moet werken om de week? Anders is het toch maar gewoon op hoop van zegen dat dat beestje niet compleet over z'n tyfusje gaat in die tijd en je daar de rest van z'n leven de vruchten van mag plukken.
Nee ik heb nu net 3 weken vrij gehad en nog 21 uur over tot 31 december dus die dagen bewaar ik voor calamiteiten. Met m’n directe collega afgesproken dat we het vakantie rooster werken dus dat is om de dag werken met 2 dagen achter elkaar vrij. Dus volgende week hoeft hij maar 1 ochtend alleen te zijn want op donderdag en zaterdag is er iemand en de week erop hetzelfde. Vanaf daar is het weer het normale 3 dagen doordeweeks waarvan hij 1 dag echt alleen is aaneengesloten of 2 doordeweekse dagen en 2 weekenddagen
Mum

Bericht door Mum »

Zinodo schreef: 13 okt 2023, 20:44 Anders in de auto meenemen en daarin laten slapen? Kun je een oogje in het zeil houden en om de zo vaak even langs gaan.
Ook geen rijbewijs dus vandaar dat ik in m’n eigen dorp werk. Ik ben lui en heb geen zin om ver te fietsen.
Mum

Bericht door Mum »

Zinodo schreef: 13 okt 2023, 21:14 Kun je iig iemand op stand by hebben? Camera erop en als het dreigt mis te gaan dat iemand iig de eerste aantal keren gauw naar huis gaat. Een van je kinderen misschien?
Jongste dochter van 18 woont nog thuis en zij werkt alleen ma-di-wo, wel de hele dag. De andere heeft vorig jaar met onze en schoonouders hulp een appartement gekocht samen met haar vriend en zij moeten beiden nog 1,5 jaar studeren, en ze werkt dus heel veel tijd heeft ze niet over maar ze wil wel oppassen als we een dagje weg willen waar puppy niet mee kan. De jongste past op als ze thuis is. Dus voor die twee aaneengesloten dagen (ma-di) wordt het lastig. Dan zal hij 4 uur en 20 minuten alleen zijn. Ik doe schoonmaakwerkzaamheden dus van naderhand blijven zitten is er niet echt bij, ik werk op 5 minuten fietsen en 15 minuten lopen van huis
Cooper

Bericht door Cooper »

Tips dan:
Goed uitlaten vantevoren.
Radio aanlaten.
Een kong met lekkers erin, is ie even lekker mee bezig.
En succes natuurlijk.
Smoushond
Posts in topic: 41

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 13 okt 2023, 21:48 Tips dan:
Goed uitlaten vantevoren.
Radio aanlaten.
Een kong met lekkers erin, is ie even lekker mee bezig.
En succes natuurlijk.

Ja dat inderdaad. Lekker moe maken en eventueel een uurtje eerder opstaan.
Afbeelding
Kimmie
Posts in topic: 2
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Hoe oud is je pup dan nu?

Ik heb 2 puppies maar laat die nog geen uren alleen, die zijn nu 4 en 5 maanden oud... zoveel uur in een kooi is toch niet goed, kan je niet een ren maken ofzo?

Een argentijn heeft echt wel heel veel beweging nodig, en is zeer baas gericht, zijn geen honden om lang en veel alleen te zijn, dan gaan ze zichzelf wel vermaken :engel:
Kimmie
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Puppie is dan nu 12 weken ongeveer... pfff, dat is echt wel heel lang alleen voor zo'n jong hondje...
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Hier ook een oppas gehad, en ze weten precies bij de oppas schooien ze nooit.... ..... .....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Esther
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Ik hou ook niet van 'vreemden' in mijn huis. Maar met Bjarne nu een heel lieve jonge vrouw die ze tegen betaling uitlaat en wat extra's voert. Ze zijn dol op haar, zelfs Ted! Het was goed zoeken maar dit is een topoplossing!
Dat zou ik jouw pup ook gunnen. Jouw pup is ook echt alleen. Die van mij zijn met 3. En volwassen.
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

Hmmm, het lopen zonder trekken gaat nog niet echt lekker. Ik ben me toch gisteren door mijn enkel gegaan. Meneer trok me zo van de stoep af en knik deed m'n enkel :help1: .

Binnenshuis komt er wel meer rust. De avonden zijn rustiger aan het worden :ok: . Overdag ging het eigenlijk al wel prima.
Mum

Bericht door Mum »

Nou het is allemaal goed gegaan hoor, pup leeft nog en is nog steeds blij.
Plaats reactie