Treeplankje
Treeplankje
Ik kom weleens een oudere man op een scootmobiel tegen in het bos. Hij heeft een Aussie die hij bij zich roept als er andere honden aankomen, dan moet ie even op het treeplankje zitten.
Dat doet ie ook braaf.
Bij mijn honden hoeft dat niet want ik heb teven en dat gaat prima. Het zijn net reuen waarmee het weleens mis kan gaan.
Die meneer vertelde dat hij vorige week een jongen zag met een pitbulloïde. De jongen niks in de gaten want uiteraard telefoon en de klapkaak liep los.
Die zag de hond op het treeplankje en trok hem er zo af.
Vechten dokter. Jongen had pitbulloïde wel rap weer te pakken maar de Aus bloedde aardig bij zijn bek.
Het verweer van de jongen?
“Het is hier losloopgebied”.
Die man zei het is dat ik op de scootmobiel zat want anders was de broek van mn reet gezakt.
Dat doet ie ook braaf.
Bij mijn honden hoeft dat niet want ik heb teven en dat gaat prima. Het zijn net reuen waarmee het weleens mis kan gaan.
Die meneer vertelde dat hij vorige week een jongen zag met een pitbulloïde. De jongen niks in de gaten want uiteraard telefoon en de klapkaak liep los.
Vechten dokter. Jongen had pitbulloïde wel rap weer te pakken maar de Aus bloedde aardig bij zijn bek.
Die man zei het is dat ik op de scootmobiel zat want anders was de broek van mn reet gezakt.
Re: Treeplankje
Dat is shit voor die scootrijder.
Helaas de vaker voorkomende nitwit ontmoet.
Alleen wat schade aan de bek?
Is hond verder onderzocht op verborgen verwondingen?
Helaas de vaker voorkomende nitwit ontmoet.
Alleen wat schade aan de bek?
Is hond verder onderzocht op verborgen verwondingen?
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Arme Aus. Het zal ook eens niet.
Aloy moet ook vaak op het plankje zitten als er een hond aankomt. Niet omdat het ruzie zou worden trouwens hoor, maar aan de lijn mag ze geen kennismaken en in het losloopgebied is ze een lompe koe en mag ze alleen kennismaken als ik zie dat het een hond is die je de pis niet lauw maakt. Er worden géén hondjes meer de stuipen op het lijf gejaagd, verdorie.
Maar we zullen dit maar niet aan haar vertellen, Aloy denkt altijd dat ze bij mij op het plankje veilig is. Nou keer ik zelfs met scootmobiel binnen een halve seconde om als ik zoiets zie lopen hoor. Ik heb hier helemaal geen zin in en ik vertrouw mensen voor geen meter. Vroeger hoorde ik nog wel eens "hij doet niks hoor!", maar tegenwoordig hoor ik dat zelfs niet meer want dan ben ik allang weg. Sorry voor de mensen die er verantwoord mee omgaan maar er lopen echt teveel idioten met honden. Overigens speelt Aloy als ik te voet in een losloopgebied ben vaak wel met andere honden, maar als ik op de scoot zit kan ik weinig doen dus wil ik haar graag wat meer bij me houden en wat beter in de gaten houden.
Aloy moet ook vaak op het plankje zitten als er een hond aankomt. Niet omdat het ruzie zou worden trouwens hoor, maar aan de lijn mag ze geen kennismaken en in het losloopgebied is ze een lompe koe en mag ze alleen kennismaken als ik zie dat het een hond is die je de pis niet lauw maakt. Er worden géén hondjes meer de stuipen op het lijf gejaagd, verdorie.
Maar we zullen dit maar niet aan haar vertellen, Aloy denkt altijd dat ze bij mij op het plankje veilig is. Nou keer ik zelfs met scootmobiel binnen een halve seconde om als ik zoiets zie lopen hoor. Ik heb hier helemaal geen zin in en ik vertrouw mensen voor geen meter. Vroeger hoorde ik nog wel eens "hij doet niks hoor!", maar tegenwoordig hoor ik dat zelfs niet meer want dan ben ik allang weg. Sorry voor de mensen die er verantwoord mee omgaan maar er lopen echt teveel idioten met honden. Overigens speelt Aloy als ik te voet in een losloopgebied ben vaak wel met andere honden, maar als ik op de scoot zit kan ik weinig doen dus wil ik haar graag wat meer bij me houden en wat beter in de gaten houden.
- Célie
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Maar geen bijtvastgebied dus hou dat kreng dan gewoon aan de lijn ipv met je smoel op tiktok te loeren.Nanna schreef: ↑12 okt 2023, 16:22 Ik kom weleens een oudere man op een scootmobiel tegen in het bos. Hij heeft een Aussie die hij bij zich roept als er andere honden aankomen, dan moet ie even op het treeplankje zitten.
Dat doet ie ook braaf.
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Ik snap dat getelefoneer tijdens het uitlaten überhaupt niet.
Ik kan dat niet eens, want dan zie ik niet wat mijn hond uitspookt en dat wil ik weten
Hier in het bos lopen mensen te telefoneren voor hun werk terwijl ze de hond uitlaten.
Dat is toch beter dan de hond helemaal niet uitlaten denk ik dan maar
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Precies. Heb werkelijk nog nooit een telefoon bij me gehad tijdens het uitlaten, dat is nu juist het perfecte hond & baas tijd.
Ons Portugese meisje Farah.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik snap dat gepiep over die telefoon niet.
Hoelaat het is, waar ik heen gaan, of het gaat regenen, foto's maken...allemaal telefoon. Dus waarom dan er van uitgaan dat ik dom loop te tiktokken? En ook al is dat wel zo, ik kan echt prima de omgeving in de gaten houden en op mijn telefoon kijken.
Een agressieve hond hoort niet in het bos. Ook niet aangelijnd met een alziende havik van een eigenaar. Die heeft zijn keuze gemaakt toen hij zo'n imbeciele pacman kocht. Uit mijn ogen.
Laatst gewijzigd door EchoMira op 15 okt 2023, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik heb de hele dag hond en baas tijd dus dat hoeft niet even snel nog geregeld te worden en mijn honden spelen met elkaar. Het is voor mij ook vrije tijd. Dus ik kijk wel op mijn telefoon. Vind ik leuk.
Dat zegt helemaal niets over al dan niet op mijn honden letten.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik heb altijd een telefoon bij me, ik ga er voor terug als ik hem vergeet. Er zal mijn honden of mij eens iets gebeuren. Dan kan ik geen kant op. De honden zijn niet (lang) te dragen voor mij en achterlaten is nooit een optie. Ik maak er darnaast vaak en veel fotos mee en voor t weer is t ideaal. Ik zit nooit te tiktokken onderweg, of op fb of instagram. Maar als t nodig is om te bellen (klantenservice bijv metwachttijden van 10 min) dan bel ik en doe hem in mn kontzak onder t lopen. Als ze eindelijk opnemen pak ik hem wel weer. Zal toch eens moeten want op t werk kan t ook niet en de pauzes zijn veelal te kort met zulke wachttijden.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Heb altijd wel de aaipet mee in mn schoudertas maar dat is puur voor de foto’s.
Zal ook wel moeten want buitenshuis heb ik er geen internets op
Heb wel een telefoon maar die ligt van 1000 uitlaatrondes 999 keer ergens te verstoffen.
Zal ook wel moeten want buitenshuis heb ik er geen internets op
Heb wel een telefoon maar die ligt van 1000 uitlaatrondes 999 keer ergens te verstoffen.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ik wel, om een foto te nemen haha maar meestal vergat ik dat dan weer omdat ik loop te genieten van alles wat ik zie.
Ik heb wel een telefoon bij me tegenwoordig.
Om te kunnen bellen als er iets gebeurt.
Zoals laatst toen een hond van iemand anders een aangereden ree vond met twee gebroken voorpoten.
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Ik zeg ook niet dat ik m'n telefoon niet bij me heb. Maar inderdaad alleen voor als er iets zou gebeuren ofzo.
Telefoneren in de auto kan ik ook niet. Ja, als ie stil staat op een parkeerterrein .
Telefoneren in de auto kan ik ook niet. Ja, als ie stil staat op een parkeerterrein .