Ik heb er wel een deurbel camera opgezet, hij ging gewoon z’n kong leeg eten en toen in z’n mandje liggen slapen, en toen ik thuiskwam was hij ook gewoon stil, maar we hadden dit al geoefend in de tweede week met korte uitstapjes en hij slaapt ‘s nachts ook alleen in z’n bench, wel met de poes in de kamer. Ik had wel de radio aangezet en de verwarming een klein beetje aan omdat het anders misschien te koud is voor hem.Hylos schreef: ↑18 okt 2023, 15:48Mooi! Fijn dat het goed gegaan is.
Xavi (Stafford kruising) was ook zo'n hond waarbij zulke dingen makkelijk gingen.
Maar als je zoiets bij mijn Muiske deed dan scheet ie de boel onder van angst en dat is ontzettend sneu voor je pup.
Houdt t wel in de gaten, het kan zo ineens veranderen.
Opvoeding van onze eerste pup ooit
Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit
Hè bah dat klinkt niet lekker met je enkel.Cooper schreef: ↑18 okt 2023, 14:54 Hmmm, het lopen zonder trekken gaat nog niet echt lekker. Ik ben me toch gisteren door mijn enkel gegaan. Meneer trok me zo van de stoep af en knik deed m'n enkel .
Binnenshuis komt er wel meer rust. De avonden zijn rustiger aan het worden . Overdag ging het eigenlijk al wel prima.
Dat stomme getrek ook
Fijn dat de avonden rustiger worden dat was hier ook het begin
Eigenlijk gaat hier ook alles goed behalve dat stomme trekken
- Cooper
- Posts in topic: 109
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Ja, dat trekken is me wat. Ik probeer allerlei dingen uit zoals stilstaan, draai van 180 graden, mopperen, niet mopperen , teruggaan naar huis, het helpt niet.Smoushond schreef: ↑18 okt 2023, 17:27Cooper schreef: ↑18 okt 2023, 14:54 Hmmm, het lopen zonder trekken gaat nog niet echt lekker. Ik ben me toch gisteren door mijn enkel gegaan. Meneer trok me zo van de stoep af en knik deed m'n enkel .
Binnenshuis komt er wel meer rust. De avonden zijn rustiger aan het worden . Overdag ging het eigenlijk al wel prima.
Hè bah dat klinkt niet lekker met je enkel.
Dat stomme getrek ook
Haast helpt ook niet ik probeer wel om hem al zo rustig mogelijk de deur uit te krijgen . Eerst even zitten en wachten en deur open en wachten enz maar de ene keer helpt het wel en de andere keer niet.Cooper schreef: ↑18 okt 2023, 19:19Ja, dat trekken is me wat. Ik probeer allerlei dingen uit zoals stilstaan, draai van 180 graden, mopperen, niet mopperen , teruggaan naar huis, het helpt niet.Smoushond schreef: ↑18 okt 2023, 17:27Cooper schreef: ↑18 okt 2023, 14:54 Hmmm, het lopen zonder trekken gaat nog niet echt lekker. Ik ben me toch gisteren door mijn enkel gegaan. Meneer trok me zo van de stoep af en knik deed m'n enkel .
Hè bah dat klinkt niet lekker met je enkel.
Dat stomme getrek ook
Trekken aan de lijn blijft bij Snuck ook een ding. Ik merk dat het bij hem ook wel echt verschil maakt hoeveel riemlengte hij heeft. Tot een paar maanden terug kon hij maar omgaan met een riemlengte tot 1 meter. Inmiddels is het al 1,5 meter. En niet dat hij dan echt aan een ontspannen lijn loopt, maar mijn arm kan in een hoek blijven ipv uitgestrekt te zijn.
- CatnDog
- Posts in topic: 18
- Welke: Groenendaeler
Loop je met zo'n korte lijn? Maak je het jezelf niet heel erg moeilijk als je hem zo weinig ruimte geeft?
-
- Posts in topic: 21
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen.
Bij de kapstok lijn ik ze aan en daarna lopen ze met mij mee. Niet andersom.
Ga nou gewoon een keer een kort wandelingetje alleen maar op jouw manier doen.
Wat mij betreft nadat hij zijn eigen relletje al heeft gehad. Maar kunnen we überhaupt netjes in arbeidsdraf met het baasje mee dreutelen? Weet je hond wat dat is?
Want als je dat niet hebt is dat het probleem.
Bij de kapstok lijn ik ze aan en daarna lopen ze met mij mee. Niet andersom.
Wat mij betreft nadat hij zijn eigen relletje al heeft gehad. Maar kunnen we überhaupt netjes in arbeidsdraf met het baasje mee dreutelen? Weet je hond wat dat is?
- Cooper
Hij weet volgens mij dondersgoed wat er van hem verwacht wordt want de ene wandeling gaat goed en de andere niet.EchoMira schreef: ↑18 okt 2023, 23:48 Ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen.
Bij de kapstok lijn ik ze aan en daarna lopen ze met mij mee. Niet anIk dersom.
Vanochtend ging bijvoorbeeld prima maar vanmiddag niet. Ik ben rechtsomkeert gegaan, ik had er geen zin meer in.
Ik loop trouwens momenteel met een drie meter lijn. Niet zodat hij 3 meter vooruit kan lopen maar om hem snuffelruimte te geven als hij niet trekt.
- CatnDog
- Posts in topic: 18
- Welke: Groenendaeler
Ik loop ook met een 3 meter lijn. Ik kan de lijn ook dubbel doen (1,5 meter), maar dat doe ik zelden. Ik vind 1 en 1,5 meter persoonlijk te kort voor een normale wandeling. Bij het wandelen aan de ontspannen lijn hoeft hij van mij ook niet te volgen.
- Cooper
Ik merk wel dat als ik alleen met Cooper wandel ,dus zonder één van mijn dochters of iemand anders die meeloopt, het beter gaat.
Er is dan natuurlijk meer aandacht voor wat we aan het doen zijn.
Er is dan natuurlijk meer aandacht voor wat we aan het doen zijn.
Nuh. Of met een 8meter flex die ik, afhankelijk van waar we lopen, op een bepaalde lengte vastzet
Voor korte stukjes tijdens het loslopen een 1,5 meter riem die ik evt kort pak tot een halve meter.
Of aan de heupgordel met bungeelijn van 1,1m tot 2meter.
Geef ik Snuck een 3meterlijn, trekt hij als een idioot. Geef ik hem maar 1 meter ruimte, loopt hij heel netjes naast me.
Maar hij loopt 85% van de tijd gewoon los in het bos of op de hei
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik herken dat wel van Amy, die trekt ook eerder en meer aan een langere lijn dan aan een korte lijn. Maar Amy loopt niet veel los, dus loopt wel meestal aan een lange lijn. Gelukkig is het trekken nu afgenomen naar voortdurend een lichte druk op de lijn zetten Alleen de eerste minuut/minuten van de wandeling wil dat nog wel eens overgaan in trekken, maar inmiddels is haar even tot de orde roepen genoeg. Lichte druk op de lijn vind ik geen probleem. Als we bergop lopen, mag ze op commando trekken en dan stopt ze ook netjes met trekken als ik het zeg.Ybbihs schreef: ↑21 okt 2023, 12:52Nuh. Of met een 8meter flex die ik, afhankelijk van waar we lopen, op een bepaalde lengte vastzet
Voor korte stukjes tijdens het loslopen een 1,5 meter riem die ik evt kort pak tot een halve meter.
Geef ik Snuck een 3meterlijn, trekt hij als een idioot. Geef ik hem maar 1 meter ruimte, loopt hij heel netjes naast me.
Zij was als jonge hond echt een hardnekkige trekker. Geen enkele van mijn andere honden heeft ooit heel erg aan de riem getrokken, die snapten allemaal heel snel dat dat niet de bedoeling is. Maar dat was bij Amy echt lastiger aan haar verstand te peuteren, die loopt uit zichzelf ook nooit rustig en ongeveer in mijn tempo, maar altijd in een vlotte draf. Alleen aan het eind van een heel lange wandeling als het heel warm is, loopt ze wel eens in stap.
Haha, wat leuk om te lezen.Diana schreef: ↑21 okt 2023, 13:35Ik herken dat wel van Amy, die trekt ook eerder en meer aan een langere lijn dan aan een korte lijn. Maar Amy loopt niet veel los, dus loopt wel meestal aan een lange lijn. Gelukkig is het trekken nu afgenomen naar voortdurend een lichte druk op de lijn zetten Alleen de eerste minuut/minuten van de wandeling wil dat nog wel eens overgaan in trekken, maar inmiddels is haar even tot de orde roepen genoeg. Lichte druk op de lijn vind ik geen probleem. Als we bergop lopen, mag ze op commando trekken en dan stopt ze ook netjes met trekken als ik het zeg.Ybbihs schreef: ↑21 okt 2023, 12:52Nuh. Of met een 8meter flex die ik, afhankelijk van waar we lopen, op een bepaalde lengte vastzet
Zij was als jonge hond echt een hardnekkige trekker. Geen enkele van mijn andere honden heeft ooit heel erg aan de riem getrokken, die snapten allemaal heel snel dat dat niet de bedoeling is. Maar dat was bij Amy echt lastiger aan haar verstand te peuteren, die loopt uit zichzelf ook nooit rustig en ongeveer in mijn tempo, maar altijd in een vlotte draf. Alleen aan het eind van een heel lange wandeling als het heel warm is, loopt ze wel eens in stap.
Het is herkenbaar met Snuck. Hij loopt inmiddels echt wel netter aan de lijn, paar maanden geleden zette hij nog met 2 poten tegelijk af aan het einde van de lijn. Dat doet hij gelukkig niet meer, maar er is wel altijd druk op de lijn als hij meer dan 2 meter lijn heeft.
Wat mij wel heeft geholpen qua begrip voor zijn gedrag was toen ik vorige maand dacht te gaan hardlopen met hem. Ik verwachtte dat hij flink zou gaan trekken, maar hij liep ineens in een keurige draf naast me de hele tijd. Oftewel, we liepen nu op zijn ideale tempo.
En ach, Snuck is nog niet eens 2 dus hij doet het al heel netjes. Shib was 8 toen ik hem pas aan z'n verstand gepeuterd kreeg dat hij niet als een idioot hoefde te trekken. Mijn verwachtingen wat aan de lijn lopen betreft zijn ook niet zo hoog.