En ik ook.
Kijktip: Met Bromet naar hondencursus
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Kijktip: Met Bromet naar hondencursus
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- CatnDog
- Posts in topic: 48
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Het was wel goed dat Frans Bromet daar even doorheen prikte, ja. Die hond blafte inderdaad de hele boel bij elkaar zodra ze uit zicht was.*Esther schreef: ↑13 okt 2023, 18:16 Die mevrouw met die blaffende buitenlander. Ja, hij merkt dat er wat anders is nu jullie er zijn. Ja, het is anders want we gaan op vakantie, dat heeft hij door. Mens, al die smoesjes. Ga gewoon eens opvoeden? Dat herinner ik me ook wel van alle hondencursussen. Al die invullingen waarom Fifi dat gedrag vertoonde. Ook daar zit een grens aan. En die verklaringen maken dan dat het allemaal maar mag gebeuren? Ik vond het ook niet zo'n prettig karaktertje nu zo.
- Josefien
- Posts in topic: 10
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Mensen, die weinig zelfreflectie hebben, trappen makkelijk in de 'boobytraps' die hij plaatst.CatnDog schreef: ↑13 okt 2023, 17:03 Ik vind dat hij de grenzen van mensen soms overgaat. Je kan het zien aan de mensen wanneer dit gebeurt. Ze hebben voor hun gevoel dan iets gezegd dat ze helemaal niet willen delen met heel Nederland. Dat vind ik wel een beetje misbruik maken van een bepaalde (directe) ondervragingstechniek. Leuk voor het programma. Leuk voor mensen die houden leedvermaak. Maar niet leuk voor die mensen zelf.
Zo niet bij dat meisje met die zieke Berner, hij prikte mbt tot haar ex, ze gaf aan het daar niet over te willen hebben. Ook bij die meneer met zijn pocketbully, en zijn delictverleden lukte dat niet.
Hij deed dat vroeger al bij Man Bijt Hond. Hahaha. Daarom was het ook zo meesterlijk. Met dat sullige hoofd en die zeikstem mensen precies daar krijgen waar ie ze hebben wou.
Als je meedoet aan dat programma kun je dus even wat afleveringen van hem terugkijken en dan weet je exact wat je te wachten staat.
En verder werkt het net als dit forum. Je vertelt wat je kwijt wilt en wat prive is hou je ook zo.
Als je meedoet aan dat programma kun je dus even wat afleveringen van hem terugkijken en dan weet je exact wat je te wachten staat.
En verder werkt het net als dit forum. Je vertelt wat je kwijt wilt en wat prive is hou je ook zo.
Ik vind zijn reactie na een bepaald antwoord in veel afleveringen erg sterk.
Hmmm.. ja.. Vindt u?
En dan valt het stil omdat ze toch even gaan nadenken over wat ze nu precies zeiden en of dat wel zo'n kloppend antwoord/reactie was..
Hmmm.. ja.. Vindt u?
En dan valt het stil omdat ze toch even gaan nadenken over wat ze nu precies zeiden en of dat wel zo'n kloppend antwoord/reactie was..
- CatnDog
Klopt. Die twee stonden sterk genoeg in hun schoenen om een blokkade op te werpen. Toch had hij uit zichzelf die ethische grens liever niet getrokken. Hij had er vast meer over willen horen.Josefien schreef: ↑14 okt 2023, 00:15 Mensen, die weinig zelfreflectie hebben, trappen makkelijk in de 'boobytraps' die hij plaatst.
Zo niet bij dat meisje met die zieke Berner, hij prikte mbt tot haar ex, ze gaf aan het daar niet over te willen hebben. Ook bij die meneer met zijn pocketbully, en zijn delictverleden lukte dat niet.
- CatnDog
Klopt. Maar niet iedereen is dus in staat om daar weerstand tegen te bieden. Dat vind ik toch wel een beetje sneuig. Als ze zelf de boel lopen te verdraaien vind ik het niet zo erg, maar bij de mensen die gewoon naief of 'te goed voor deze wereld' zijn wel. Die eigenares met dat vlinderhondje had niets verkeerd gedaan en die had dat voor mijn gevoel ook niet verdiend.Nanna schreef: ↑14 okt 2023, 09:38 Hij deed dat vroeger al bij Man Bijt Hond. Hahaha. Daarom was het ook zo meesterlijk. Met dat sullige hoofd en die zeikstem mensen precies daar krijgen waar ie ze hebben wou.
- CatnDog
De stabijpup: 'Die gaat naar Duitsland, die zijn we dan kwijt"
- Mo-yi
- Posts in topic: 18
- Welke: Malamute-husky
Ik vind het sowieso niet zo handig om met een puppyklas naar een park te gaan..tenminste als de kom-hier er nog niet echt inzit wil je toch wel eerst wat successen hebben, dus omheind zou ik doen. Later zijn afleidingen wel goed om te oefenene natuurlijk maar ik zie nu al vaker zulke puppen daar gaan "trainen"en het is eerder chaotisch als dat het enig doel bereikt volgens mij
Dat was geen Wetterhoun
Een leuke kruising, dat wel. Misschien een F1 gebeuren of zo?
Een leuke kruising, dat wel. Misschien een F1 gebeuren of zo?
- CatnDog
Ik vond hem ook niet erg temperamentvol overkomen. Hij zal wel moe zijn geweest.
Het waren ook opvallend correcte mensen dit keer. Als in: de meest luxe bench, extra vrieskast voor vers vlees, een nieuwe schoenenkast.
Het waren ook opvallend correcte mensen dit keer. Als in: de meest luxe bench, extra vrieskast voor vers vlees, een nieuwe schoenenkast.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 18 okt 2023, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- CatnDog
Eens. Het lijkt mij ook verstandiger om te beginnen met een meer gecontroleerde omgeving. Ook qua vreemde honden dat langs kan komen denderen.Mo-yi schreef: ↑18 okt 2023, 22:37 Ik vind het sowieso niet zo handig om met een puppyklas naar een park te gaan..tenminste als de kom-hier er nog niet echt inzit wil je toch wel eerst wat successen hebben, dus omheind zou ik doen. Later zijn afleidingen wel goed om te oefenene natuurlijk maar ik zie nu al vaker zulke puppen daar gaan "trainen"en het is eerder chaotisch als dat het enig doel bereikt volgens mij
Teckelpup nam de benen.
“Nou moet je even wachten en dan pas roepen”
Ik gillen op de bank. Die loopt gewoon door
En ja hoor, Otto strietste zo de parkeerplaats op.
“Nou moet je even wachten en dan pas roepen”
Ik gillen op de bank. Die loopt gewoon door
En ja hoor, Otto strietste zo de parkeerplaats op.
- CatnDog
Het baasje lag ook te lachen om die opmerking volgens mij. Ze had ook wel door dat dat niet ging helpen.
- Mo-yi
- Posts in topic: 18
- Welke: Malamute-husky
ja, wachten tot ie even weer aandacht heeft..hee da's gek..een pup in een park met veel afleidingen..waarom geen aandacht? pup weg..nou ga maar halen dan
-
- Posts in topic: 1
M’n collega attendeerde me erop dat ze van hondenschool gabber mee deden, toen maar meteen terug gekeken. Leuk om Ziggy te zien en ook nog even kort neefje flash het wordt een grote Perry family zoTamara/Bayko schreef: ↑05 okt 2023, 21:55Klopt. De BorderPap is een zoon van Ziggy. Geweldig nestje was dat, ik had er zo een pup van willen hebben . De moeder van die pups is een nestzus van PerryPersistence schreef: ↑05 okt 2023, 20:57Wat leuk dat je Simone en Ziggy ook kent, ze heeft ook een Schotse korthaar en sinds kort een borderpap.Tamara/Bayko schreef: ↑28 sep 2023, 18:14
Het is nogal een bezig bijtje dat allerlei sporten beoefent, maar agility is wel favoriet. Ik wist niet dat ze aan dit programma zouden gaan meewerken dus ik ben benieuwd naar de reportage.
- Diana
- Posts in topic: 15
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja precies, dat kan prima met de meer baasgerichte rassen, een jonge collie- of herderpup bijvoorbeeld. En dan nog zou ik dat zelf niet met een heel klasje pups in een druk park doen, dat wordt al snel onoverzichtelijk, maar wel gewoon als ik zelf met de pup wandel en het goed in de gaten kan houden.
Maar de zelfstandige types gaan hoe jong dan ook vaak toch gewoon lekker zelf op onderzoek en avontuur. Hier ook laatst iemand met een podencopup van 8 weken die de pup al drie uur kwijt was. Af en toe zag ze de pup ergens in de verte langs scheuren, in de bosjes springen of een zwiepend staartpuntje. Die pup was zich prima aan het vermaken en had daar de baas echt niet bij nodig Ze kwam uiteindelijk met de tong op de grond, helemaal onder het zand ergens weer uit de bosjes gerend toen ze het zelf wel mooi geweest vond
- *Esther
- Posts in topic: 12
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Op FB werd mij duidelijk gemaakt dat de Wetter écht een stamboom had. Zeker een F2 van de eerdere kruisingen dan....
*typo
*typo
Laatst gewijzigd door *Esther op 19 okt 2023, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cooper
- Posts in topic: 7
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Waren dat die mensen die hun hond zo druk vonden? Dan mogen ze een dagje op Cooper passen .
Hun hond lag super braaf op een matje te dutten terwijl er een cameraploeg in huis staat.
- CatnDog
Ja, ze vonden hun hond druk. Misschien waren hun vorige honden wel heel erg schlomo?
- Loraine
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Dan hebben ze nog geen Dívka meegemaakt.
De mensen om me heen met een high energy hond vinden haar verschrikkelijk druk.
Maar ze is vooral ook hyper én vlug in haar bewegingen, loopt daarbij te tetteren/piepen en is nogal in your face qua aandacht vragen enzo dus het is niet gewoon actief maar echt op alle fronten zeer aanwezig.
En visite is te leuk dus de opwinding is daarbij nogal hoog waardoor ze niet tot rust komt.
Wanneer ik alleen ben met de honden is ze een stuk rustiger, rondom voeren en wandelen, wanneer er post op de mat valt, aangebeld wordt en wanneer ze met Mahdu of Joep speelt is ze wel ff heel hyper maar dat zijn 5 minuten rondom de genoemde punten, daarnaast dribbelt ze om me heen als ik in huis aanrommel maar gaat dan vrijwel altijd binnen een paar minuten weer naar de slaapkamer om daar te chillen of met een knuffel te klooien.
Moet er wel bij zeggen dat 3x per week ongeveer 3 kwartier tot anderhalf uur wandelen (afhankelijk vd route, prikkels etc), dagelijks een snuffelronde en evt 1x per week fietsen/tuincentrum of bewust drukke situaties opzoeken het minimum is om haar binnenshuis rustig te houden.
Ik hou nu 3-4x per week de lange wandeling en evt 1x fietsen aan, dat is voor alle partijen goed vol te houden, indien mogelijk pakken we een extra lange wandeling mee.
Wanneer dat om wat voor reden niet lukt gaat ze eens met de uitlaatservice mee, krijgt ze een ingevroren likmat of geef ik een goede kluif zodat ze toch bezig blijft.
En als Joep er is wandelt die gewoon mee, speelt tussendoor wat vaker met haar en na zijn vertrek ligt ze de volgende dag nog veel te slapen.
Komend weekend 3 dagen Joep, dinsdag zie ik haar dan vrijwel niet.
Maar heel eerlijk, een wat relaxtere hond ligt me beter.
Een volgende, wat hopelijk nog een jaar of 8 duurt (dan zijn ze 14 à 15 jaar), wordt er één met een wat rustiger en stabieler karakter.
De mensen om me heen met een high energy hond vinden haar verschrikkelijk druk.
Maar ze is vooral ook hyper én vlug in haar bewegingen, loopt daarbij te tetteren/piepen en is nogal in your face qua aandacht vragen enzo dus het is niet gewoon actief maar echt op alle fronten zeer aanwezig.
En visite is te leuk dus de opwinding is daarbij nogal hoog waardoor ze niet tot rust komt.
Wanneer ik alleen ben met de honden is ze een stuk rustiger, rondom voeren en wandelen, wanneer er post op de mat valt, aangebeld wordt en wanneer ze met Mahdu of Joep speelt is ze wel ff heel hyper maar dat zijn 5 minuten rondom de genoemde punten, daarnaast dribbelt ze om me heen als ik in huis aanrommel maar gaat dan vrijwel altijd binnen een paar minuten weer naar de slaapkamer om daar te chillen of met een knuffel te klooien.
Moet er wel bij zeggen dat 3x per week ongeveer 3 kwartier tot anderhalf uur wandelen (afhankelijk vd route, prikkels etc), dagelijks een snuffelronde en evt 1x per week fietsen/tuincentrum of bewust drukke situaties opzoeken het minimum is om haar binnenshuis rustig te houden.
Ik hou nu 3-4x per week de lange wandeling en evt 1x fietsen aan, dat is voor alle partijen goed vol te houden, indien mogelijk pakken we een extra lange wandeling mee.
Wanneer dat om wat voor reden niet lukt gaat ze eens met de uitlaatservice mee, krijgt ze een ingevroren likmat of geef ik een goede kluif zodat ze toch bezig blijft.
En als Joep er is wandelt die gewoon mee, speelt tussendoor wat vaker met haar en na zijn vertrek ligt ze de volgende dag nog veel te slapen.
Komend weekend 3 dagen Joep, dinsdag zie ik haar dan vrijwel niet.
Maar heel eerlijk, een wat relaxtere hond ligt me beter.
Een volgende, wat hopelijk nog een jaar of 8 duurt (dan zijn ze 14 à 15 jaar), wordt er één met een wat rustiger en stabieler karakter.
- Célie
- Posts in topic: 14
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ja dat zeggen de mensen met de meest vreemdste kruisingen vaker, is meestal zo'n zelfgefabriceerd floddergeval.
- *Esther
- Posts in topic: 12
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ik heb het niet goed geformuleerd. Ze hebben een heel aantal rassen ingebracht in de Wetter. Eerst Poedel, later Lab. Pas nog iets maar dat ben ik alweer vergeten.