Hoe het niet moet

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
EchoMira
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Hoe het niet moet

Bericht door EchoMira »

Kromme tenen en honderd keer neen.

Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: Hoe het niet moet

Bericht door Kells »

101 keer. Achterlijk volk.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Fabiola17
Posts in topic: 1
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Ik snap dat dit niet is zoals het hoort, maar is het nou zoooo erg?
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zat te wachten tot die pup uit elkaar getrokken werd…
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Sowieso broodfok want die pup is geen goldendoodle noch 8 weken oud. Ik constateer dat jullie dat niet zien. Waarvan akte.

Pup ligt in een mandje wat al heel raar is want waarom dan niet bij de eigenaren in de buurt en wordt vervolgend uit die mand getrokken en heen en weer overhandigd tussen rare drukke kinderen die instructie hadden moeten krijgen om te snappen dat je dat vanuit het blikveld van de pup moet aanpakken.

Dus ja, dat is zo erg.
De eerste kennismaking met je gezin verneuken is erg. Je nieuw hond als speelgoed inzetten is erg.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 19 okt 2023, 22:28 Ik zat te wachten tot die pup uit elkaar getrokken werd…
Mentaal gezien is dat ook precies wat er gebeurt.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

De leeftijd van de pup heb ik niet ingeschat, maar verder is de hele omgang met die pup gewoon knots. Het is duidelijk gekocht als een speelgoedje voor de kinderen en als ze er op uitgekeken zijn, dan flikkeren ze hem in het asiel. Zo zie ik het.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 19 okt 2023, 22:52 Het is duidelijk gekocht als een speelgoedje voor de kinderen en als ze er op uitgekeken zijn, dan flikkeren ze hem in het asiel. Zo zie ik het.
Of op het uiteinde van de bank. Daar kun je een hond ook tot niks degraderen.
Laatst gewijzigd door EchoMira op 19 okt 2023, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik had het geluid niet aanstaan😎
Nanna

Bericht door Nanna »

Verder valt het me in dat soort filmpjes (kinderen krijgen een pup en gaan uit hun plaat) op dat de betreffende pups doodkalm blijven en zelfs kwispelen.
Wat is dat?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zo'n wegtrekker krijgen als je blij bent zal wel amerikaans zijn.
Schreeuwen en doen is daar de volksaard.
Ik heb het hier nog nooit gezien.

De pup is niet kalm maar stil. Dat is iets anders.
Cendy

Bericht door Cendy »

Bij hoe die kinderen binnen komen krijg ik al een wegtrekker.
Kan er niet naar kijken.
Afbeelding
Pendrag

Bericht door Pendrag »

Zit die pup onder de valium ofzo?

En wat is dat op de bank? Gezellig echtpaar voor de tv gescheiden door een handige plek voor de drank. Teveel moeite om naar de tafel te reiken zeker.
Tis but a scratch
Gonnie

Bericht door Gonnie »

EchoMira schreef: 19 okt 2023, 23:21 Zo'n wegtrekker krijgen als je blij bent zal wel amerikaans zijn.
Schreeuwen en doen is daar de volksaard.
Ik heb het hier nog nooit gezien.

De pup is niet kalm maar stil. Dat is iets anders.
Ik dacht al dat ik de enige was die de reacties van volwassenen/kinderen overdreven vond. Elke keer dat gejank als iemand een pup krijgt. Maar ja, ik ben erg nuchter dus ik dacht zal wel aan mij liggen dat ik die reacties overdreven vind.
Haast in elk filmpje gaan mensen uit hun dak, heb eens een filmpje gezien dat er aan ouders wordt verteld dat ze grootouders worden, tjonge, dat geschreeuw dan, niet normaal. Toen mijn zoon en schoondochter het vertelde zei ik: o, leuk. Ik ben echt een droge hol geloof ik.
Afbeelding

Tanja en Anne
Nanna

Bericht door Nanna »

Amerikanen zijn in alles overdreven.
In winkels schijnen ze ook zo raar overdreven aardig tegen je te doen. Hou maar liever je bek want je meent er toch niks van.
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Ik vind het zo gek dat die pup daar in die mand blijft liggen. Die zal wel al doodop zijn of bang. Een normale pup wil toch bij je blijven en zal zeker reageren op drukte?
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat die pup enkel voor de kinderen is gekocht en in het asiel eindigt. Ik snap de gedachte maar het is ook wel heel negatief :mrgreen: Liever een cockadoodle als gezinshond dan de zoveelste pitbull of husky.

Mijn kind is ook vrij wild trouwens, maar ik zou echt gek worden als hij zo door het huis zou stampen en schreeuwen.
GoldenGizmo
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Nanna schreef: 20 okt 2023, 10:09 Amerikanen zijn in alles overdreven.
In winkels schijnen ze ook zo raar overdreven aardig tegen je te doen. Hou maar liever je bek want je meent er toch niks van.
Het Amerikaanse publiek is waarom ik, ondanks dat ik comedyshows vaak heel leuk vind, liever niet naar die netflix specials kijk die in de VS zijn opgenomen. Dat gekrijs de hele tijd :schrik:
Nanna

Bericht door Nanna »

OWWWWW-MY-GAWWWWD!!
Krijskrijskrijskrijskrijs.

Alleen daarom zou ik al niet naar de US willen.
Vind het sowieso een apenland dus wmb mooi links laten liggen.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 20 okt 2023, 10:09 Amerikanen zijn in alles overdreven.
Dat dacht ik eerst ook. Dat ze er niets van meenden, omdat het op ons zo overdreven overkomt. Toen ging ik een keer naar New York. Die mensen zijn gewoon echt zo. En ze menen het wel echt. Kunnen ze niks aan doen. :LOL:
runninggirl

Bericht door runninggirl »

Die pup is extreem moe ofzo? Raar om te zien.
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik vind het vooral raar dat die pup tot ze hem ontdekken stil in dat mandje ligt.
Zo wezensvreemd.
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

ranetje schreef: 20 okt 2023, 11:42 Ik vind het vooral raar dat die pup tot ze hem ontdekken stil in dat mandje ligt.
Zo wezensvreemd.
Ik heb een keer kort achter elkaar twee filmpjes op Youtube gezien met karaktertests van puppy's (van een week of 7 oud?).
Het ene nestje dat werd getest bestond uit rottweilers. Het andere nestje uit golden doodles. Allebei in Nederland.
Wat een wereld van verschil. In verhouding vond ik de golden doodles ook echt extreem rustig. Daar zat echt niets in i.v.m. de rottweilerpups.
Het zou me niets verbazen dat als je die pups in een mandje had geplaatst, dat ze daar gewoon zouden liggen, terwijl die rottweilers er 1 voor 1 waren uitgesprongen.

In Amerika fokken ze misschien nog extremer door op 'levende teddybeer' eigenschappen?
ranetje

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 20 okt 2023, 12:23
ranetje schreef: 20 okt 2023, 11:42 Ik vind het vooral raar dat die pup tot ze hem ontdekken stil in dat mandje ligt.
Zo wezensvreemd.
Ik heb een keer kort achter elkaar twee filmpjes op Youtube gezien met karaktertests van puppy's (van een week of 7 oud?).
Het ene nestje dat werd getest bestond uit rottweilers. Het andere nestje uit golden doodles. Allebei in Nederland.
Wat een wereld van verschil. In verhouding vond ik de golden doodles ook echt extreem rustig. Daar zat echt niets in i.v.m. de rottweilerpups.
Het zou me niets verbazen dat als je die pups in een mandje had geplaatst, dat ze daar gewoon zouden liggen, terwijl die rottweilers er 1 voor 1 waren uitgesprongen.

In Amerika fokken ze misschien nog extremer door op 'levende teddybeer' eigenschappen?
Misschien
Ik vindt het helemaal niks :(
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

ranetje schreef:
CatnDog schreef: 20 okt 2023, 12:23
Zo wezensvreemd.

Misschien
Ik vindt het helemaal niks :(

Ooit op een les dag van m’n instructeursopleiding had iemand een 9 weken oude labrador pup bij zich.
Die heeft letterlijk de hele dag in z’n mandje gelegen. Terwijl er dus andere honden losliepen.
Echt gewoon nul activiteit bij die pup ondanks alles.

Verbaasde me toen ook zo.

Pup en baasje waren er ook maar eenmalig
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Nou idd. Ik herken t gelukkig helemaal niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie