De boze husky

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Mo-yi
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: De boze husky

Bericht door Mo-yi »

CatnDog schreef: 20 okt 2023, 11:18
Mo-yi schreef: 19 okt 2023, 18:03 Afbeelding

:mrgreen:
:I:
Ik vind die vacht persoonlijk helemaal geen probleem. Ik zou meer moeite hebben met zo'n boze uitdrukking (die heeft Mo-yi niet) en met het sterke jachtinstinct van een husky (valt bij Mo-yi ook wel mee?). Als alle husky's waren zoals Mo-yi wist ik het wel.
Mo is ook meer mal als hus, ze is een stuk gemoedelijker. Wel heel zelfstandig, ze kan prima los maar kan wel ver gaan, ze heeft een houding van; ja ik zie je heus wel, ben ff bezig, kom zo.. En hoewel ik dat juist zo waardeer is het met het loslopen wel een dingetje. Dus wel op grote overzichtelijke velden en als ik kaas bij heb, dan vindt ze het wel geinig om regelmatig uit haarzelf naar me toe te komen en te gaan zitten..kaassssje asseblief dankuwelll.
Nu met haar alopecia verhaard ze dus zo goed als niks meer, al was dat ook nog te doen, veel buiten kammen dan valt t wel mee.
Iedereen zal zo zn once-in-a-lifetime hond hebben, Mo is de mijne..in alles passen we zo goed bij elkaar
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 9
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Mo-yi schreef: 20 okt 2023, 11:47 Mo is ook meer mal als hus, ze is een stuk gemoedelijker. Wel heel zelfstandig, ze kan prima los maar kan wel ver gaan, ze heeft een houding van; ja ik zie je heus wel, ben ff bezig, kom zo.. En hoewel ik dat juist zo waardeer is het met het loslopen wel een dingetje. Dus wel op grote overzichtelijke velden en als ik kaas bij heb, dan vindt ze het wel geinig om regelmatig uit haarzelf naar me toe te komen en te gaan zitten..kaassssje asseblief dankuwelll.
Nu met haar alopecia verhaard ze dus zo goed als niks meer, al was dat ook nog te doen, veel buiten kammen dan valt t wel mee.
Iedereen zal zo zn once-in-a-lifetime hond hebben, Mo is de mijne..in alles passen we zo goed bij elkaar
O, natuurlijk malamute. Ik haal husky's en malamutes snel door elkaar. Kunnen malamutes ook zo'n 'boze' tekening hebben of is dat alleen een husky-ding?

Wat heerlijk is dat toch. Twee handen/poten op één buik. Genieten.
Nanna

Bericht door Nanna »

Malamutes kunnen ook de boze tekening hebben

Afbeelding

Ik prefereer ook het witte brilletje of geheel witte gezicht

Afbeelding

Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 9
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 20 okt 2023, 12:35 Malamutes kunnen ook de boze tekening hebben
Afbeelding
In vergelijking met de husky valt het nog wel mee. :lol1:
Persistence
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Het mensvriendelijke vind ik erg aantrekkelijk in huskies, de neiging om weg te lopen en het jachtinstinct niet zo.
Maar een pomski lijkt me dan wel leuk, de boze blik vind ik niet zo erg persoonlijk en zwart-wit juist mooi.
Afbeelding
Plaats reactie