Mand

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
EchoMira
Posts in topic: 13
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Mand

Bericht door EchoMira »

Wat heb je staan? Wat vind je er wel en niet fijn aan?

Ik zoek nog manden voor buiten. Is er een oplossing die nat mag regenen maar niet muf wordt?
Ik dacht gewoon zo'n kindermatrasje op een paar pallets maar dan wordt het weer zo'n sloppenwijk.

Tegenwoordig ligt Mira graag reekalfje te spelen in het hoge gras dus die vibe zou ik leuk vinden.
Zazoe
Posts in topic: 1

Re: Mand

Bericht door Zazoe »

Hk9 stretcher met een dekbed erop. En kussentjes omdat hij zn kop er zo lekker op legt.
Handig schoonmaken, en mee te nemen bij vakanties.

Bij de oppas op werkdagen heeft hij een mand teddy, een ovaal ding van stof met een wat hogere kant. Daarbij vindt hij weer prettig om zn kop er soms wat op te leggen.
kloesje
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Hier liggen nu 3 donutmanden waar de honden echt helemaal gek op zijn. Ook heb ik nog een groot biabed met een welness fleece kleed erin, daar liggen ze in de winter echt heel graag.
De pup heeft een binnenkenneltje met een dik vetbed en een donutmand erin,
In de serre liggen nog een oud kussen en 1 zachte mand met dikke randen, waar ze ook graag nog liggen, al hebben ze ook wel voorkeur voor de loungebank :ok:
Buiten heb ik die stretcher van de Lidl staan met een vetbed erop, helaas compleet gesloopt door het puppengeweld, maar ze spelen er nog wel graag op.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
EchoMira

Bericht door EchoMira »

kloesje schreef: 21 jun 2023, 21:52
Buiten heb ik die stretcher van de Lidl staan met een vetbed erop, helaas compleet gesloopt door het puppengeweld, maar ze spelen er nog wel graag op.
Oh ja, natuurlijk. Vetbed!
Dat is wat ik mis!
Wat stom. Jaren in huis gehad en inderdaad, dat werkt het best. Op een stretcher.

Meteen even bestellen.
Kells
Posts in topic: 7
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik heb een stel van deze dingen, maar hoe die zich houden weet ik niet en ik heb een paar van die oude vouwbare vierkante dingen. Die waren origineel groen/wit gestreept en kwamen bij Witjes vandaan. De bekleding heb ik vervangen door tentdoek en dat is aardig bestand tegen krabben.
Afbeelding
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Binnen hebben ze beiden een bench die overdag open staat en waar ze graag in liggen. Op de bank ligt nog een donut mand voor Tux, de best aankoop ooit. Ze vindt het heerlijk. Ze past er maar net in, maar dat vindt ze juist fijn. Helemaal opgerold in een super zacht mandje.

Buiten heb ik niks. Cash ligt gewoon op de grond, gras of stenen en Tux ook. Maar zij ligt ook wel op één van de 2 relax fauteuils die op de veranda staan. Verwend tot op het bot :engel:
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Stretchers heb ik staan... buiten ligt er niks op, binnen een reuze loungekussen van Cranenbroek.

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Teckeltoos
Honden: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

In huis is Peer de prins op de erwt oftewel die ligt graag op een stapel zachte kussens.
Buiten verkiest hij het koele gras boven kussens.
Anders had ik al lang zo'n stretcher met zonnedak gekocht.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Binnen heb ik deze staan
Afbeelding

Buiten hebben ze de bank (voor en achter) om op te liggen, en Chara vind het grappig om op een bamboe bankje te liggen waar zo'n palletkussen op ligt.
Als ik meer tuinoppervlak had gehad had ik vast ook wel iets met steigerhout gemaakt of zo, ook voor de katten.
.
Kells

Bericht door Kells »

Voor binnen heb ik twee van deze en een orthopedisch kussen in de bench. Ze liggen trouwens vaker op de bank of de stoelen.
Afbeelding
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Binnen heb ik manden met schapenvel erin buiten heb ik zo'n kunststofmand met kussen er in van witjes (DEZE ) die is licht waterafstotend en droogt ook weer supersnel.

Afbeelding[/url]
Dirkje
Posts in topic: 4
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Deze mand met een schapenvacht er in.

Afbeelding

En een nep-Bia Bed waar de kat ook in slaapt.

Het originele Bia Bed staat boven gloednieuw in de verpakking om op marktplaats verkocht te worden. Dirkje weigert om er in te gaan liggen. :hmmm:
Afbeelding
Anneke
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Beetje overdreven maar we hebben voor één hond een kussen, een donutmand en een schapenvacht. Plus dat hij regelmatig op de bank ligt. Maar het kussen is zijn favoriete plek.
Ook van Fynn trouwens, de hond van mijn schoonzus. Hij past er eigenlijk net niet op maar vouwt zich helemaal op.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Anneke schreef: 22 jun 2023, 21:55 Beetje overdreven maar we hebben voor één hond een kussen, een donutmand en een schapenvacht. Plus dat hij regelmatig op de bank ligt. Maar het kussen is zijn favoriete plek.
Ook van Fynn trouwens, de hond van mijn schoonzus. Hij past er eigenlijk net niet op maar vouwt zich helemaal op.
Ik heb een prima deal met mijn honden. Ik laat ze uit en ik voer ze en verder ga je uit mijn ogen want ze slapen ook in bed en ze gaan mee naar het werk dus ...het is ook een keer genoeg oogcontact.
Papa houdt van je maar papa houdt ook van koken en ik wil gewoon niet de hele tijd hoeven te zeggen dat je in de weg staat. Dan stuur ik je gewoon verder achteruit.

Maar dat werkt alleen als daar dan ook een heerlijke relaxplek staat. Zomers koel en in de schaduw en swinters warm en knus.
Beter verwend dan verwaarloosd.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 22 jun 2023, 13:02 Ze liggen trouwens vaker op de bank of de stoelen.
Afbeelding
Ze liggen eigenlijk vooral op mijn bed. Onder het dekbed.
Het is niet perfect maar ze vinden het daar zo heerlijk.

Enfin, dat beantwoordt de binnenkwestie en buiten vind ik die ademende stretcher met een stuk vetbed een leuk plan.
Mira kennende wil ze dan eem vetbedtosti.
Kells

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 22 jun 2023, 22:28
Kells schreef: 22 jun 2023, 13:02 Ze liggen trouwens vaker op de bank of de stoelen.
Afbeelding
Ze liggen eigenlijk vooral op mijn bed. Onder het dekbed.
Het is niet perfect maar ze vinden het daar zo heerlijk.

Enfin, dat beantwoordt de binnenkwestie en buiten vind ik die ademende stretcher met een stuk vetbed een leuk plan.
Mira kennende wil ze dan eem vetbedtosti.
Die van ons liggen op het dekbed. Het zijn niet van die koukleumen.
Fenneke
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Dirkje schreef: 22 jun 2023, 20:51

Het originele Bia Bed staat boven gloednieuw in de verpakking om op marktplaats verkocht te worden. Dirkje weigert om er in te gaan liggen. :hmmm:
Welke maat en kleur ? :engel:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Dirkje

Bericht door Dirkje »

Fenneke schreef: 24 jun 2023, 13:50
Dirkje schreef: 22 jun 2023, 20:51

Welke maat en kleur ? :engel:
Je hebt pb. :smile:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nou ik heb twee goedkopere kusssen van amazon afgehaald.
Voor een comfortconnaisseur als Mira is is het niet snel goed genoeg en toch...kan ze er wel aan wennen.

Ze lag al bijna 4 jaar in de werpkist in de keuken met allemaal dekens en met regelmaat ook een gepikte sok. Die heb ik eergisteren uit elkaar gehaald en op de storthoop gegooid. Nog steeds mooie planken. Zelf gemaakte bak. Trots op maar klaar.
Op papier is dit comfortabeler maar daar kan ze emotioneel nog niet aan.

Echo vindt het allemaal fantastisch maar die vindt sowieso altijd alles leuk.

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Werpkist weggegooid? Wil je geen nest meer?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 21 jul 2023, 22:56 Werpkist weggegooid? Wil je geen nest meer?
Jawel. Als ik het gepland krijg maar dan maak ik een nieuwe.
Ik heb dat ding lang genoeg gezien.

Het is gewoon en gezaagd en geschroefd trespa ding. Niet mooi ofzo.

In 25 hoop ik op een nestje met Echo of met haar broer. Als ik daar niets uit hou dan 2 jaar later weer.
Mira is volgend jaar 8 en voor een tweede nest voor een whippet is dat doodnormaal. Maar ik denk niet dat ik volgend jaar genoeg tijd heb.
En om eerlijk te zijn weet ik niet wat een half broer van echo hier moet toevoegen.

Ik wil gewoon eigenlijk maximaal 3 honden. Dat is al zo veel.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ondertussen zat ik er naar te kijken om de autobench knus te maken voor de winter.
Ik moet voor mijn werk soms naar het centrum van de stad en dan in parkeergarages of nog erger op straat parkeren en ik ben dan bang dat mensen ze in mijn auto zien zitten en moeilijk gaan doen.

Ze zijn nooit alleen thuis dus ze gaan met mij mee. En ja, dan zitten ze soms 3 uur in de auto. Dat is nog steeds veel leuker dan alleen thuis blijven wat de huilstruiken wel normaal vinden.
Daarnaast vind Echo het echt niet leuk om aandacht te krijgen als het de bedoeling is dat je daar genegeerd wordt. :hmmm:
Dan gaat ze bezorgd kijken en haar oren naar achteren doen en dat heb ik liever niet.
Dus lekker uit zicht en extra warm. Win-win-win.

Wat vinden we?

Afbeelding

Is natuurlijk wel pikkedonker in die tent en dat vind ik niet zo nodig dus een raampje laat ik wel open.
Laatst gewijzigd door EchoMira op 25 okt 2023, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Kells

Bericht door Kells »

Met een pluchen mandje er in vinden ze het helemaal prima, denk ik.
Dirkje

Bericht door Dirkje »

Ziet er goed uit. Lekker warme dekentjes en ze zitten heerlijk. Heel fijn dat ze uit het zicht zijn.

Inderdaad dat gebemoei van mensen als ze een hond in de auto zien zitten. Dirkje wordt er ook ongemakkelijk van als er aandacht is van buitenaf. Hoe vriendelijk ze het ook bedoelen.

Ook zij zit wel langere tijd in de auto. Vind ze prima. Inderdaad prettiger dan alleen thuisblijven.
Afbeelding
Plaats reactie