Rare opvoed kronkels

ranetje
Posts in topic: 4

Re: Rare opvoed kronkels

Bericht door ranetje »

Ik ben ook wel eens vrij onzichtbaar en de mensen die ik tegen kom daar zie ik ook vaak alleen een silhouet van (van zowel baas als hond).
Ik ben ook slechthorend, dus ik zal het ook niet altijd goed horen. Dus moet ik zelf extra opletten vind ik (ik heb geen jas met SH op de rug :P )
Hoor het zeker niet als er fietsers achterop komen, voor zover ik op een weg loop waar geen stoep is.
Toch merk ik dat alleen fietsers zonder licht een probleem lijken te hebben?
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Oh maar ik let zelf ook wel goed op.
Het is alleen verrot onhandig als je met je eigen uit angst reactieve hond fietst, nog net niet als een kerstboom opgetuigd (lichtband, lampje aan tuig, reflecterende stiksels aan halsband) en dan nog nét zo'n hond-baas combinatie kunt ontwijken.
Puur omdat ze gewoon vrijwel onzichtbaar zijn terwijl ze beter zichtbaar zijn als ze aan de verlichte kant vd straat zouden lopen of op zijn minst iets van reflectie hebben, al is het maar in de stiksels vd halsband/tuig.

Ik weet dat die van mij kan uitvallen, dat corrigeer ik al direct met een zachte lijncorrectie (mijn hand iets kantelen zodat ze weet dat ze op mij moet letten), er ruim omheen fietsen wanneer mogelijk en een 'dóórrrrrlopen! :hmmm:' als we de situatie naderen.
Moet je alleen wel de tijd hebben om dat te doen natuurlijk en als mensen zo ongeveer onzichtbaar zijn wordt dat verrot lastig. :P
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Barkley
Posts in topic: 1

Bericht door Barkley »

Fred is ook zo'n hond waar andere honden een punt bij willen maken. Helaas is de consequentie wel dat Fred daardoor andere reuen echt niet ok vind en uitvalt als hij onzeker is. Nu lopen wij al niet meer op drukke tijden maar het blijft vervelend.
Het blijft me verbazen dat ik vaak hoor "ja, snauw maar een keer hoor, dan leert hij het wel af". Mijn hond weegt 55 kilo, jouw hond 5. Lijkt je dit echt een goed idee? Wat ben je denkende :roll:
Plaats reactie