Zal (chemische) castratie kunnen helpen in dit geval?

S.V.
Posts in topic: 2

Re: Zal (chemische) castratie kunnen helpen in dit geval?

Bericht door S.V. »

Cooper schreef: 21 sep 2023, 08:28 Net echt een verschrikkelijke wandeling gehad. Teveel om op te noemen ging mis :ruzie: . Vanmiddag weer een herkansing. :19:.
:knuffel1:
even afstand nemen recupereren en vanmiddag, met verse moed, lange lijn er aan en gaan
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Hazel, mijn Grote Poedel, kreeg ik met een half jaar. Te stout voor woorden. Eerste tijd aan longeerlijn gelopen. Lange tijd. Zelfs hondentrainers vonden het geen goed plan. Ze moet los lopen. Ja, mijn neus. Eerst maar eens laten zien wat de bedoeling is en dan kan je de vrijheid misschien aan. Dat heeft echt een tijd geduurd.
Afbeelding
Cooper
Posts in topic: 39
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Hij liep niet los, lange lijn. Dat kan hij voorlopig wel vergeten.
Trekken, ieder grasspriet besnuffelen, totaal geen aandacht voor mij.
Smoushond
Posts in topic: 18

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 21 sep 2023, 10:53 Hij liep niet los, lange lijn. Dat kan hij voorlopig wel vergeten.
Trekken, ieder grasspriet besnuffelen, totaal geen aandacht voor mij.
Heel normaal gedrag voor een 1 jarige. Er is vast een loopse teef in de buurt. Volgende keer omdraaien en andere route kiezen want als je dezelfde route loopt als die teef heeft gelopen dan loop je inderdaad een uur met een trekkende kwijlende niet luisterende puber reu 😂
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 12

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 21 sep 2023, 08:28 Net echt een verschrikkelijke wandeling gehad. Teveel om op te noemen ging mis :ruzie: . Vanmiddag weer een herkansing. :19:.
Je maakt me wel nieuwsgierig ;)
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

Net weer terug. Ging prima. Inderdaad een andere route genomen. Het wemelt hier momenteel van de loopse teefjes dus al zal overal wel wat te geilneven zijn. Maar deze ronde ging echt goed :cheer: .
Smoushond
Posts in topic: 18

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 21 sep 2023, 12:57 Net weer terug. Ging prima. Inderdaad een andere route genomen. Het wemelt hier momenteel van de loopse teefjes dus al zal overal wel wat te geilneven zijn. Maar deze ronde ging echt goed :cheer: .
:cheer:
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Mooie opsteker :ok:
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

Zojuist terug uit het bos. Cooper is alleen maar bezig geweest met het berijden van andere honden. Hij is nu bijna 15 maanden. Ik zit toch echt te denken om een keer chemisch te castreren. Het is een tijdelijk iets dus wordt het 'm niet dan zien we wel weer verder.
Crutz

Bericht door Crutz »

Cooper schreef:Zojuist terug uit het bos. Cooper is alleen maar bezig geweest met het berijden van andere honden. Hij is nu bijna 15 maanden. Ik zit toch echt te denken om een keer chemisch te castreren. Het is een tijdelijk iets dus wordt het 'm niet dan zien we wel weer verder.
Opvoeden zit hem niet in z’n ballen ;-)
Cooper

Bericht door Cooper »

Crutz schreef: 31 okt 2023, 14:50
Cooper schreef:Zojuist terug uit het bos. Cooper is alleen maar bezig geweest met het berijden van andere honden. Hij is nu bijna 15 maanden. Ik zit toch echt te denken om een keer chemisch te castreren. Het is een tijdelijk iets dus wordt het 'm niet dan zien we wel weer verder.
Opvoeden zit hem niet in z’n ballen ;-)
Dit valt er voor mij niet uit op te voeden. Totaal gefixeerd op die pik. :jank:
Cooper

Bericht door Cooper »

Ik kan ook niet eens meer fatsoenlijk visite ontvangen. Hij luistert gewoon niet en eindigt dan altijd in de bench waar hij eerst een half uur zit te gillen.
ranetje

Bericht door ranetje »

Tijdens de wandeling aan de (lange) lijn en afleiden als hij wil wippen.
Zo mogelijk ook wat meer zelf met de hond doen qua spelletjes tijdens wandeling in bos of park.
Hij hoeft niet per se contact te maken met andere honden hé?
Thuis bij bezoek aan een korte lijn bij jou (in een mand of op een matje).
Het kan best zijn dat het dan weer over gaat naarmate hij volwassener wordt.
Castratie is de andere optie en geen garantie dat het minder wordt.
Claire wordt op training liefdevol belaagd/besprongen door een gecastreerde reu als die de kans krijgt :P

De uiteindelijke beslissing is aan jou :ok:
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Cooper schreef: 31 okt 2023, 14:58 Ik kan ook niet eens meer fatsoenlijk visite ontvangen. Hij luistert gewoon niet en eindigt dan altijd in de bench waar hij eerst een half uur zit te gillen.
hier kan Kiara ook nog niet los met visite (en met de kinderen moet ik ook managen met ook de kinderen sturen op hun gedrag)
lijntje er aan en anders in de bench. Maar gillen in de bench? is dat niet gewoon bench training gone wrong? Dat zou ik dan sowieso oppakken, zoek eens op crate games
Nanna

Bericht door Nanna »

Als hij zo hyperseksueel is zou ik die ballen eraf laten rukken.
Klaar ermee.
Ja, het is hier op het forum not done maar wij hoeven niet samen te leven met een reu die zo gefixeerd is op het nalopen van zn lul. Als baas ga je zo’n hond ook minder leuk vinden.
Mijn eigen reuen heb ik nooit laten castreren op één na en dat was de beste beslissing ooit.
Cooper

Bericht door Cooper »

Crutz schreef: 31 okt 2023, 16:41
Cooper schreef: 31 okt 2023, 14:58 Ik kan ook niet eens meer fatsoenlijk visite ontvangen. Hij luistert gewoon niet en eindigt dan altijd in de bench waar hij eerst een half uur zit te gillen.
hier kan Kiara ook nog niet los met visite (en met de kinderen moet ik ook managen met ook de kinderen sturen op hun gedrag)
lijntje er aan en anders in de bench. Maar gillen in de bench? is dat niet gewoon bench training gone wrong? Dat zou ik dan sowieso oppakken, zoek eens op crate games
Welnee, het is pure dwingelandij van hem. Hij vindt de bench normaliter prima. Hij heeft er zojuist de halve middag in gelegen (met het deurtje open) en slaapt er 's nachts ook zonder problemen in. Bij het alleen thuis blijven gaat hij er ook huppelend in omdat hij dan weet dat er een goed gevulde kong in wacht.
Dit alles is hij vergeten zodra er visite is :S: .
Diana
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Nanna schreef: 31 okt 2023, 16:42 Als hij zo hyperseksueel is zou ik die ballen eraf laten rukken.
Klaar ermee.
Ja, het is hier op het forum not done maar wij hoeven niet samen te leven met een reu die zo gefixeerd is op het nalopen van zn lul. Als baas ga je zo’n hond ook minder leuk vinden.
Mijn eigen reuen heb ik nooit laten castreren op één na en dat was de beste beslissing ooit.
Ik zou het in zo'n geval ook doen.
Echt niet zomaar zonder nadenken en ik zou ook zeker niet over één nacht ijs gaan, maar als ik er niet meer doorkwam met trainen en mijn eigen hond er niet meer leuk door zou vinden, zou ik het wel doen.
Contact met andere honden vind ik voor een hond die dat leuk vindt en zonder soortgenoten woont, ook heel belangrijk. Als die ballen houden betekent dat hij geen contact meer met andere honden kan hebben (voorlopig), is het nog maar de vraag waarmee je zijn levenskwaliteit het meest vermindert.
Het is natuurlijk niet gezegd dat castreren al deze problemen oplost, en het is zeker ook geen vervanging voor trainen, dat zal evengoed nog moeten gebeuren.
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

Nanna schreef: 31 okt 2023, 16:42 Als hij zo hyperseksueel is zou ik die ballen eraf laten rukken.
Klaar ermee.
:LOL: ik zal ze er niet meteen af laten rukken. Eerst een ronde chemisch proberen. Als dat het gewenste resultaat geeft dan gaan we voor het echie.
Nanna

Bericht door Nanna »

Cooper schreef: 31 okt 2023, 16:57
Klaar ermee.
:LOL: ik zal ze er niet meteen af laten rukken. Eerst een ronde chemisch proberen. Als dat het gewenste resultaat geeft dan gaan we voor het echie.
Ik zie dat hij een langhaar is met een gladde snoet. Hou wel rekening met vachtverandering. Die mooie glans gaat eraf en hij krijgt waarschijnlijk pluis.
Cooper

Bericht door Cooper »

Nanna schreef: 31 okt 2023, 17:17
Ik zie dat hij een langhaar is met een gladde snoet. Hou wel rekening met vachtverandering. Die mooie glans gaat eraf en hij krijgt waarschijnlijk pluis.
Dat is inderdaad 1 van de dingen die ik dan wel erg jammer vind. Hij is qua uiterlijk echt heel mooi.
Maar dit gedrag is vreselijk. :dunno: .
ellen en de birmanen
Posts in topic: 6

Bericht door ellen en de birmanen »

heb nog even geduld. hij zit nu aan de top van zijn hormonenoorlog, rond anderhalf jaar gaat het afzwakken. het is een fase en die gaat over.
blondie

Bericht door blondie »

Maar wanneer krijgt hij de kans dan en doet hij het op alles en iedereen of bij bepaalde spanning of onderdanige honden of zo..
Onze jonge hond besteeg een golden reu op strand die wilde spelen, het was combi van opwinding maar ik dacht toch ook een idee te krijgen dat hij even ging testen bij honden in hoeverre hij "zijn mannetje kon staan" Week ervoor met zijn pa kwam hij van koude kermis thuis en bij bestijgen van de Golden greep ik in, en IK vond dat zijn gedrag niet hyperseksueel was of uiting van stress.
Voor mijn gevoel was hij aan het inschatten hoever hij kon gaan bij honden.

Hij hield alleen geen rekening met mij, dus ik greep in. Ik trok hem eraf, ik liet weten zijn gedrag niet ok te vinden en beperkte zijn verdere vrije contact met andere vreemde honden, en ook bij bekenden die zich het zouden laten gebeuren greep ik in.
In zijn geval zat er geen seksuele opwinding in, dus voor Cooper en jouw inschatting daarover kan ik niet oordelen.

Aak is niet gecastreerd en ook nog nooit chemisch gecastreerd, leefde jaren met een teef in huis die 2x per jaar loops werd en ook dat was te kaderen.

Ik zeg dit niet als oh zo goed was ik, maar kijk goed naar waarom hij nu doet zoals hij doet, echt hyper seksueel of is hij zijn grenzen aan het aftasten en komt hij er nu mee weg omdat jij te laat of niet inspeelt op zijn gedrag.
blondie

Bericht door blondie »

Gillen in de bench en gedoe met visite zie ik ook weer los van berijden van andere honden buiten.

Hier is voor met name Aki duidelijk waarom ik hem in een bench doe bij bepaalde visite. Chara kon niet in een bench in begin en kan dat nu wel, en Glory hoor je niet als ze in de bench wordt gedaan, maar eigenlijk doen we het hier niet.. tenzij iemand heel bang is voor honden.
Bij te druk doen sommeer ik ze nu wel naar een plek op een bepaald moment en de een gaat in een stoel liggen, de ander zelf al in een bench en weer een ander in de mand..
Ben ik te laat mee begonnen moet ik bekennen, was/is soms chaos hier bij visite (mensen kunnen/willen ook niet de honden negeren als wij zeggen dat op dat moment te doen.... :roll: ) maar dat gedrag ligt niet aan het hebben van ballen of dat de dames intact zijn of niet intact..

Echt puur mijn/onze sturing in huis bij drukte.
Cooper

Bericht door Cooper »

Het valt trouwens wel mee met hoe lang zijn vacht is hoor.
Afbeelding
Dus qua vacht ontploffing zou het nog wel mee kunnen vallen.
Wat betreft sturing in huis bij visite klopt het wel dat mijn gezag vaak ondermijnt wordt. Ach hij hoeft niet in de bench hoor en dat soort gezemel. Andere gezinsleden vinden het ook snel sneu. Gevolg: totale chaos en ik ben weer de boeman.
Dat moet überhaupt maar eens afgelopen zijn. Hij gaat de bench in en geen gezeik.
Nanna

Bericht door Nanna »

Teckels hebben ook geen lange vacht maar slechts bevedering zoals dat zo mooi heet.
Toch kunnen die ontploffen na castratie…

Afbeelding
Plaats reactie