een record tijd
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 13
Re: een record tijd
mensen lopen weleens te mopperen op hun dierenarts, maar de praktijk waar ik kom is het hele team goud waard. ze zijn niet goedkoop maar ik betaal met liefde de rekeningen. net als nu zijn ze er voor mij, al bel ik midden in de nacht.
vanavond lekker weer op tijd mijn bed in. Roos nog even masseren, vind ze gelukkig lekker, dan lekker slapen.
vanavond lekker weer op tijd mijn bed in. Roos nog even masseren, vind ze gelukkig lekker, dan lekker slapen.
Wat fijn dat je zo goed geholpen wordt. Het gaat met de pups en Roos een stuk beter nu?
- ellen en de birmanen
we hebben gister de pups terug gehaald. helaas is in de nacht van donderdag en vrijdag alsnog een pupje overleden.
Roos was heel blij dat we haar pups terug brachten en is er ook niet bij weg te slaan. ze zijn allemaal aangekomen maar het voeden gaat door. gelukkig is dit weekend een vriendin van mij over uit zeeuws vlaanderen die ook sonde voeding kan geven, dus de nacht hebben we opgedeeld. ik heb vannacht geslapen en zij ligt nu te slapen.
hopen dat we de ellende hebben gehad.
Roos was heel blij dat we haar pups terug brachten en is er ook niet bij weg te slaan. ze zijn allemaal aangekomen maar het voeden gaat door. gelukkig is dit weekend een vriendin van mij over uit zeeuws vlaanderen die ook sonde voeding kan geven, dus de nacht hebben we opgedeeld. ik heb vannacht geslapen en zij ligt nu te slapen.
hopen dat we de ellende hebben gehad.
- Kells
- Posts in topic: 7
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik hoop het ook. Jullie hebben nu wel genoeg ellende gehad.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Wat heftig allemaal Ellen! Verdrietig ook dat er nog een pup het niet heeft gered. Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal beter met ma en de pups.
Hoe gaat het nu?
- ellen en de birmanen
afgelopen zaterdag is helaas een 3e pup overleden en vreesden we voor het leven van nog een pup. gelukkig hebben we die op gang kunnen houden. ik stond bijna te huilen van opluchting toen ik haar aan de tepel zag bij Roos. toen dacht ik; deze dame is sterk genoeg om er doorheen te komen.
ze krijgen nu om de 4 uur sonde voeding want ze pakken geen speen. wel hangen ze bij Roos aan de tepel.
verder zijn de oogjes open, ik merk wel iets achterstand maar dat is nogal logisch omdat ze de eerste week niet of nauwelijks voeding binnen hebben gekregen.
Roos doet het ook goed, maar geeft nog wel iets van pus uit de tepels die gaat dus weer op de AB, puur voor de zekerheid.
hier hing het teefje voor het eerst aan de tepel bij Roos
dit was afgelopen nacht om half 2 toen ik voor de voeding kwam, alle 4 in slaap
- Kells
- Posts in topic: 7
- Welke: Ierse Setters
Wat jammer dat er weer eentje het niet gered heeft. Hopelijk komt het goed met het viertal en groeien ze een beetje. Ze zijn nu nog zo klein.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ohhh, fijn dat het toch iets beter lijkt te gaan nu. Nog niet helemaal uit de zorgen, maar hopelijk gaat het nu wel in een stijgende lijn.
Wat een zorgen toch
Ik hoop dat je nu door het ergste heen bent en dat ze steeds meer en beter gaan groeien
Ik hoop dat je nu door het ergste heen bent en dat ze steeds meer en beter gaan groeien
- Célie
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Wat een zorgen en verdriet, ik hoop dat het nu de goede kant blijft opgaan.
wat een zorgen nog steeds
hopelijk gaat het nu de goede kant op verder
hopelijk gaat het nu de goede kant op verder
- HillieS
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat naar zeg!
Nu hopelijk alleen maar vooruitgang
Nu hopelijk alleen maar vooruitgang
- Anneke
- Posts in topic: 1
- Welke: Havanezer
Ach, wat triest. Een nestje klinkt zo leuk, maar dit is de keerzijde en die is helemaal niet leuk. Ik duim dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.
Anneke en Bobbie
- CatnDog
- Posts in topic: 5
- Welke: Groenendaeler
Ik duim voor jullie dat het vanaf nu goed blijft gaan.
- ellen en de birmanen
weer even een update van de 3 musketiers.
vanmorgen hebben ze voor het eerst een papje gehad van puppymelk met rc startermousse, dat moesten ze van een schoteltje oplikken. dat zijn ze niet gewend dus was een kliederboel van jewelste maar... ze hebben er van gegeten cq opgelikt . ze zijn natuurlijk alleen maar de sonde gewend dus de smaak van melk kennen ze ook niet echt.
vanavond krijgen ze ze het weer en dan hopen dat het een stukje beter gaat zodat ze hopelijk ergens volgende week het gewoon eten en ik de sonde af kan gaan bouwen.
normaal begin ik met 4 weken ze over te zetten op vaste voeding maar met dit nest gaat niks normaal. gelukkig zit de groei er nog steeds in, langzaam maar gestaag en soms wil ik teveel te snel, geduld....erg weinig
vanmorgen na het voeden lekker uitbuiken.
vanmorgen hebben ze voor het eerst een papje gehad van puppymelk met rc startermousse, dat moesten ze van een schoteltje oplikken. dat zijn ze niet gewend dus was een kliederboel van jewelste maar... ze hebben er van gegeten cq opgelikt . ze zijn natuurlijk alleen maar de sonde gewend dus de smaak van melk kennen ze ook niet echt.
vanavond krijgen ze ze het weer en dan hopen dat het een stukje beter gaat zodat ze hopelijk ergens volgende week het gewoon eten en ik de sonde af kan gaan bouwen.
normaal begin ik met 4 weken ze over te zetten op vaste voeding maar met dit nest gaat niks normaal. gelukkig zit de groei er nog steeds in, langzaam maar gestaag en soms wil ik teveel te snel, geduld....erg weinig
vanmorgen na het voeden lekker uitbuiken.
- *Esther
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Wat een schatjes! Maar wat een zorgen. Was je van plan wat aan te houden eigenlijk?
- ellen en de birmanen
ja ik hou het teefje. in overleg met het gastgezin waar Roos in zit (mijn dierenarts) heb ik besloten om Roos uit de fok te halen. de kans is groter nl dat ze bij een volgende dracht weer een borstontsteking krijgt en dan misschien erger. daar zit niemand op te wachten.
het teefje gaat ook naar een gastouder die bij mij om de hoek woont en de schoonzus is van mijn dierenarts. we gaan wel kijken hoe ze uit gaat groeien.
vanmiddag heeft het teefje zelf 40 ml uit het flesje gedronken, de heren zaten alleen maar op de speen te kauwen, weer een stapje voorwaarts.
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 1
- Welke: Golden retriever
Hoe gaat het inmiddels met de pups en hun moeder?
- ellen en de birmanen
de puppen doen het goed. we zitten inmiddels op 4 vaste voedingen per dag. geen sonde voeding meer, gelukkig.
sinds vandaag eten 2 van de 3 harde brokjes, ze drinken water. vaak liggen ze nog te lurken bij Roos en die laat het gewoon toe. ook speelt ze met de pups.
ondertussen is de werpkist eruit en hebben ze meer ruimte gekregen.
Ze zien er goed uit
Gelukkig is het zwaarste deel nu wel geweest met die sondevoeding.
Heerlijk dat ze het eten nu zelf naar binnen kunnen werken
Gelukkig is het zwaarste deel nu wel geweest met die sondevoeding.
Heerlijk dat ze het eten nu zelf naar binnen kunnen werken
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
O, wat fijn. Dan kunnen jullie eindelijk genieten.
Ze zijn prachtig.
Ze zijn prachtig.
- HillieS
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Fijn zeg!