Kijktip: Met Bromet naar hondencursus
- Cooper
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Re: Kijktip: Met Bromet naar hondencursus
Ik vond het ook interessant om te zien hoeveel verschillende manieren van trainen er zijn. Er zijn gewoon meerdere wegen die naar Rome leiden en je pikt eruit wat bij je past.
- hakunamatata
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Behalve die stuiterbal was het vooral een aflevering vol dominantietheorie trainers met hun quickfix.
De makers hebben wel echt steeds honden weten vast te leggen die er vandoor gaan
De makers hebben wel echt steeds honden weten vast te leggen die er vandoor gaan
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- *Esther
- Posts in topic: 12
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ik begreep ook dat baasje alleen was. Vroeg me af wat hij doordeweeks deed met de hond. Zit de hond veel in de bench?
Dat buitenlandertje. Halti om. Had gedacht dat we dat stadion al achter ons hadden gelaten.
- Mo-yi
- Posts in topic: 18
- Welke: Malamute-husky
Je iets afvragen is wat anders als "er vanuit gaan dat..."
Ik had wel het idee dat ie iig erg zn best doet.
Die halti direct begreep ik ook niet zo
- alinelaila
- Posts in topic: 1
- Welke: Friese Stabij
Ik zat echt te wachten tot die hond zich uit de halti zou rukken en er vandoor zou gaan. Viel me eigenlijk alles mee dat ie later redelijk ontspannen mee liep.
En dan die vrouw waarvan de hond was doodgeschoten. 'Ja, maar ik ben gewoon heel goed met honden en dat ie een schaap pakte is nou eenmaal instinct, maar hij stond super onder appél'. Jaja.
- GoldenGizmo
- Welke: Golden retriever
Als hij super onder appèl stond, en alsnog een schaap pakte, dan neem ik aan dat zij het commando had gegeven om dat schaap te pakken.alinelaila schreef: ↑02 nov 2023, 12:38Ik zat echt te wachten tot die hond zich uit de halti zou rukken en er vandoor zou gaan. Viel me eigenlijk alles mee dat ie later redelijk ontspannen mee liep.
En dan die vrouw waarvan de hond was doodgeschoten. 'Ja, maar ik ben gewoon heel goed met honden en dat ie een schaap pakte is nou eenmaal instinct, maar hij stond super onder appél'. Jaja.
- CatnDog
- Posts in topic: 48
- Welke: Groenendaeler
Haha, iets te veel geduld misschien. Ik vond het ook wel een mooi stel, hoor. Ondanks het ADHD-gehalte was hij wel blij met zijn hond.
- CatnDog
Ik kende die Sabeau niet, maar ik neem aan dat ze onder de methode van Cesar Millan te werk gaat? Je zag dat die negen honden aardig onder appel stonden.
Dat een hond met een sterke jachtdrift alsnog onder dat appel vandaan kan schieten, vind ik niet zo vreemd. Als die hond normaliter nog nooit was weggerend, begrijp ik dat je daar niet op anticipeert en daar zelf door verrast bent. De conclusie 'een hond blijft een roofdier' heeft ze daarna in haar oren geknoopt.
Ook vond ik dat de angstige hond er tot mijn verrassing met zo'n gentle leader wel degelijk op vooruit ging. Beter dan de angst het initiatief te laten nemen. Maar ik vraag af wat er dan gebeurt als de gentle leader wordt afgedaan.
Dat een hond met een sterke jachtdrift alsnog onder dat appel vandaan kan schieten, vind ik niet zo vreemd. Als die hond normaliter nog nooit was weggerend, begrijp ik dat je daar niet op anticipeert en daar zelf door verrast bent. De conclusie 'een hond blijft een roofdier' heeft ze daarna in haar oren geknoopt.
Ook vond ik dat de angstige hond er tot mijn verrassing met zo'n gentle leader wel degelijk op vooruit ging. Beter dan de angst het initiatief te laten nemen. Maar ik vraag af wat er dan gebeurt als de gentle leader wordt afgedaan.
- Josefien
- Posts in topic: 10
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Peter met zijn Harry vond ik tof, een leuke combi. Dat laissez-faire, niet hoeven presteren, maar plezier hebben stond voorop. Dat hij nog even moet uitvogelen wat nu echt bij zijn hond en bij hem past, was wel duidelijk. Ze komen er wel met zijn beiden, want Harry is zijn alles.
Eigenlijk snapte ik het gebruik van die gentle leader wel. Niet zozeer voor de hond, maar meer voor de eigenaren. Dat ze zelfverzekerder met haar op pad konden, het gevoel kregen dat ze vat op haar hadden. Ze waren naar mijn mening net wat te lief, vergoeilijkend, waardoor ze juist de hond bevestigden in haar gedrag. Hopelijk is de uitkomst dat dat ding slechts een middel was om een doel te bereiken en lopen ze inmiddels zonder gentle leader (Bromet moet echt een follow-up maken )
Sabeau mag eerst wel eens haar eigen problematiek aanpakken, dat was toch niet serieus te nemen......
Eigenlijk snapte ik het gebruik van die gentle leader wel. Niet zozeer voor de hond, maar meer voor de eigenaren. Dat ze zelfverzekerder met haar op pad konden, het gevoel kregen dat ze vat op haar hadden. Ze waren naar mijn mening net wat te lief, vergoeilijkend, waardoor ze juist de hond bevestigden in haar gedrag. Hopelijk is de uitkomst dat dat ding slechts een middel was om een doel te bereiken en lopen ze inmiddels zonder gentle leader (Bromet moet echt een follow-up maken )
Sabeau mag eerst wel eens haar eigen problematiek aanpakken, dat was toch niet serieus te nemen......
Ik vond die man met Harry ook zo leuk samen. Hij was echt gek op hem. En dat was heel knap want wat een vreselijke puber was het
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik heb dan weer niks met zo'n man. Heeft geen idee waar ie t over heeft, neemt een jachthond en vindt t weglopen wel erg vervelend....
Ik vond die vrouw t dan wel netjes doen. Alle honden bij elkaar en toch normaal over straat. Geen gezeik gewoon meedraaien. Ook de herplaatsers en opvangers van niet al te simpele rassen. Ze woonde daar ook wel lekker volgens mij.
Ik vond die vrouw t dan wel netjes doen. Alle honden bij elkaar en toch normaal over straat. Geen gezeik gewoon meedraaien. Ook de herplaatsers en opvangers van niet al te simpele rassen. Ze woonde daar ook wel lekker volgens mij.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Célie
- Posts in topic: 14
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ik moest wel lachen dat zij zo trots vertelde dat ze naar Cesar was geweest voor opleiding en dat die Bromet dan weer heel droog vroeg Wie, zij weer Cesar Milan, Bromet weer O die ken ik niet, zijCatnDog schreef: ↑02 nov 2023, 13:18 Ik kende die Sabeau niet, maar ik neem aan dat ze onder de methode van Cesar Millan te werk gaat? Je zag dat die negen honden aardig onder appel stonden.
- Célie
- Contacteer:
Ze liep toch keurig met die honden zonder te trekken op dr badslippertjes!
- CatnDog
Haha, ja. Bromet doet even netjes alsof hij die naam nog nooit heeft gehoord. Op haar website staat ze ook volmondig aan de bezoekers mee te delen dat ze les heeft gehad van Cesar Millan EN Martin Gaus.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 03 nov 2023, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- CatnDog
Ze timmert wel aardig aan de weg. Ze heeft wel centjes als ze even naar Amerika kan vliegen om les te krijgen van niemand minder dan Cesar Millan.malinois schreef: ↑03 nov 2023, 08:42 Ik heb dan weer niks met zo'n man. Heeft geen idee waar ie t over heeft, neemt een jachthond en vindt t weglopen wel erg vervelend....
Misschien komt ze uit het Gooi.
Het adres is Zuid Scharwoude
- Diana
- Posts in topic: 15
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, precies dat. Het was wel een mooi contrast van die 9 honden van die Sabeau waarvan meer dan de helft nogal bedrukt meeliep, die zonder enig enthousiasme op haar commando's reageerden en die totaal geen bewegingsvrijheid kregen, naar Harrie die alle ruimte kreeghakunamatata schreef: ↑02 nov 2023, 10:42 Behalve die stuiterbal was het vooral een aflevering vol dominantietheorie trainers met hun quickfix.
Dat werken zonder voer bij het hierkomen wierp ook bepaald geen vruchten af bij de buitenlandse hond met halti.
Die Sabeau had nogal wat vechttypes erbij. Als ik u niet ontrief vind ik het totaal geen probleem dat die geen ‘bewegingsvrijheid’ krijgen. Hou maar mooi bij je.
- malinois
- Contacteer:
Ik kom liever haar tegen met die 9 honden onder controle dan die pipo die minder dan niks over zn hond te vertellen heeft. Ook nooit zal hebben want hij heeft echt geen idee waar t over gaat.Diana schreef:Ja, precies dat. Het was wel een mooi contrast van die 9 honden van die Sabeau waarvan meer dan de helft nogal bedrukt meeliep, die zonder enig enthousiasme op haar commando's reageerden en die totaal geen bewegingsvrijheid kregen, naar Harrie die alle ruimte kreeghakunamatata schreef: ↑02 nov 2023, 10:42 Behalve die stuiterbal was het vooral een aflevering vol dominantietheorie trainers met hun quickfix.
Dat werken zonder voer bij het hierkomen wierp ook bepaald geen vruchten af bij de buitenlandse hond met halti.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
- hakunamatata
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Nou ik niet hoor. Zij liet ze ook gewoon loslopen en de honden volledig onderdrukken vind ik geen goede controle. Daar heb ik totaal geen vertrouwen in. Dan kom ik liever een jolige Harrie tegen. Die zich vrij voelt en daardoor veel normaler hondengedrag zal laten zien in contact met een andere hond. Plus ik vond die eigenaar helemaal niet zo verkeerd. Onervaren en onhandig misschien, maar hij wilde tenminste wel en zo iemand kun je nog veel leren. Ik kwam op fb een bericht tegen dat hij het intussen erg leuk doet met training en niet meer dat doldwaze zoals in het begin dat gefilmd was.
Dat contrast was inderdaad wel bijzonder wat Diana zegt. Hoe zouden ze bij die mensen komen. Het zijn wel steeds bijzondere figuren.
Dat contrast was inderdaad wel bijzonder wat Diana zegt. Hoe zouden ze bij die mensen komen. Het zijn wel steeds bijzondere figuren.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- Diana
Ik kom ze liever allemaal niet tegenmalinois schreef: ↑06 nov 2023, 00:25Ik kom liever haar tegen met die 9 honden onder controle dan die pipo die minder dan niks over zn hond te vertellen heeft. Ook nooit zal hebben want hij heeft echt geen idee waar t over gaat.Diana schreef:Ja, precies dat. Het was wel een mooi contrast van die 9 honden van die Sabeau waarvan meer dan de helft nogal bedrukt meeliep, die zonder enig enthousiasme op haar commando's reageerden en die totaal geen bewegingsvrijheid kregen, naar Harrie die alle ruimte kreeghakunamatata schreef: ↑02 nov 2023, 10:42 Behalve die stuiterbal was het vooral een aflevering vol dominantietheorie trainers met hun quickfix.
Zoals ik schreef: ik vond het nogal uitersten. Die losgeslagen Viszla vond ik verder niet gevaarlijk of zo. Mijn honden zouden hem wel superirritant vinden en ik moet er zelf ook niet aan denken zo'n losgeslagen hond te hebben waarvoor zit en blijf al te veel gevraagd is. Maar dat is een kwestie van training en iets waarvan de eigenaar het meeste 'last' heeft (hij leek er niet zo mee te zitten). Niet veel anders dan alle andere losgeslagen labs, goldens etc. die je tijdens een wandeling tegenkomt: irritant, maar meer ook niet.
Zo'n roedel van negen loslopende honden kan natuurlijk in een mum van tijd wel gevaarlijk worden als er één het opeens in zijn bol krijgt. Door hoe de honden op haar zit-commando reageerden, had ik eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ze echt veel controle over de honden had, maar meer dat ze een kunstje liet zien van het lopen met een roedel niet-trekkende honden.
- malinois
- Contacteer:
Juist omdat hij er niet mee zat, heb ik daar echt minder dan niks mee. Met zo'n hond ook zeker niet want dat is hetzelfde als een lompe labrador met een plaat voor zn kop. Hij heeft totaal geen idee wat er fout kan gaan met dat gedrag en hoe.Diana schreef:Ik kom ze liever allemaal niet tegenmalinois schreef: ↑06 nov 2023, 00:25Ik kom liever haar tegen met die 9 honden onder controle dan die pipo die minder dan niks over zn hond te vertellen heeft. Ook nooit zal hebben want hij heeft echt geen idee waar t over gaat.Diana schreef: Ja, precies dat. Het was wel een mooi contrast van die 9 honden van die Sabeau waarvan meer dan de helft nogal bedrukt meeliep, die zonder enig enthousiasme op haar commando's reageerden en die totaal geen bewegingsvrijheid kregen, naar Harrie die alle ruimte kreeg
Zoals ik schreef: ik vond het nogal uitersten. Die losgeslagen Viszla vond ik verder niet gevaarlijk of zo. Mijn honden zouden hem wel superirritant vinden en ik moet er zelf ook niet aan denken zo'n losgeslagen hond te hebben waarvoor zit en blijf al te veel gevraagd is. Maar dat is een kwestie van training en iets waarvan de eigenaar het meeste 'last' heeft (hij leek er niet zo mee te zitten). Niet veel anders dan alle andere losgeslagen labs, goldens etc. die je tijdens een wandeling tegenkomt: irritant, maar meer ook niet.
Zo'n roedel van negen loslopende honden kan natuurlijk in een mum van tijd wel gevaarlijk worden als er één het opeens in zijn bol krijgt. Door hoe de honden op haar zit-commando reageerden, had ik eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ze echt veel controle over de honden had, maar meer dat ze een kunstje liet zien van het lopen met een roedel niet-trekkende honden.
Zij hield er 1 steeds vast. Dat deed ze niet voor niks denk ik. Ze liep op achteraf stukken waar ze ze los liet, ook niet voor niks. Ze is tenminste iemand die weet wat ze bij zich heeft en wat er fout kan gaan. En dat ze dan onder flink appel lopen dat is dan maar zo, dat is ook nodig als je met zo'n grote groep wandeld. Het heeft mn voorkeur niet maar met zo'n grote groep honden van dit kaliber zou ik t ook op die manier doen: kop dicht en lopen en geen gezeik. Dat kun je niet anders want dan gaat t fout.
- Diana
Dat laatste denk ik ook wel hoor, ik vind het dan ook niet zo verstandig om met zo'n grote groep te gaan lopen. Vandaar dat ik ze liever niet tegen zou komen. Ik heb niet het idee dat er zeker niets fout zou kunnen gaan als ik naar het filmpje kijk.malinois schreef: ↑06 nov 2023, 09:10Juist omdat hij er niet mee zat, heb ik daar echt minder dan niks mee. Met zo'n hond ook zeker niet want dat is hetzelfde als een lompe labrador met een plaat voor zn kop. Hij heeft totaal geen idee wat er fout kan gaan met dat gedrag en hoe.Diana schreef:Ik kom ze liever allemaal niet tegen
Zij hield er 1 steeds vast. Dat deed ze niet voor niks denk ik. Ze liep op achteraf stukken waar ze ze los liet, ook niet voor niks. Ze is tenminste iemand die weet wat ze bij zich heeft en wat er fout kan gaan. En dat ze dan onder flink appel lopen dat is dan maar zo, dat is ook nodig als je met zo'n grote groep wandeld. Het heeft mn voorkeur niet maar met zo'n grote groep honden van dit kaliber zou ik t ook op die manier doen: kop dicht en lopen en geen gezeik. Dat kun je niet anders want dan gaat t fout.
Met die Viszla zou ik me daar met mijn honden geen zorgen om maken. Ze zouden hem stom en irritant vinden, maar ik zou niet bang zijn dat er in een mum van tijd iets mis zou kunnen gaan.
- Célie
- Contacteer:
Nou aan het accent te horen komt ze daar niet oorspronkelijk weg, idd meer het gooi ofzo. Maar dat filmpje was volgens mij ergens anders want was echt in het buitengebied niet midden in zuid scharwoude waar haar adres is.
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Mij stond het vooral tegen dat die roedel van 9 zo gedrukt leek. Het zal ongetwijfeld nodig zijn om te voorkomen dat de vlam in de pan slaat met dit type honden.
Maar ik heb er helemaal geen lol aan als mijn honden er zo bij zouden lopen, aangelijnd of los.
Ze moeten wel luisteren hoor en zoals die vizsla is wel erg van god los en als ik hem zou tegenkomen zou ik ook nijdig worden als hij ons komt lastigvallen. Maar er zat tenminste wel levensvreugde in
Maar ik heb er helemaal geen lol aan als mijn honden er zo bij zouden lopen, aangelijnd of los.
Ze moeten wel luisteren hoor en zoals die vizsla is wel erg van god los en als ik hem zou tegenkomen zou ik ook nijdig worden als hij ons komt lastigvallen. Maar er zat tenminste wel levensvreugde in