Dog parks
- CatnDog
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Dog parks
Wat vinden jullie van het fenomeen hondenparken/losloopweides?
Als voorbeeld een video. Ik zie hier veel grote honden die 'hun mannetje staan'. Huskymixen, pitbullmixen, herdermixen, doodles.
Vinden honden dit leuk? Of zijn ze vooral bezig om zich staande te houden?
Vinden baasjes dit leuk? De baasjes staan voornamelijk een beetje met elkaar te kletsen/roddelen. Vinden jullie dat ze efficient ingrijpen/te laat ingrijpen?
Zijn dit te veel honden bij elkaar of kan dit prima?
Graag jullie mening
Toevoegingen:
ik neem aan dat dit allemaal (vroeg)gecastreerde honden zijn.
De man die de video heeft gemaakt maakt gebruik van een e-collar (die zet hij ook in, rond 27 minuten).
Er is een incident tussen een bully en een herder rond de 37 minuten.
De man die de video heeft gemaakt - en de vaste kliek die regelmatig dit park 'claimt' - vindt dat zijn/hun honden heel sociaal zijn.
Als voorbeeld een video. Ik zie hier veel grote honden die 'hun mannetje staan'. Huskymixen, pitbullmixen, herdermixen, doodles.
Vinden honden dit leuk? Of zijn ze vooral bezig om zich staande te houden?
Vinden baasjes dit leuk? De baasjes staan voornamelijk een beetje met elkaar te kletsen/roddelen. Vinden jullie dat ze efficient ingrijpen/te laat ingrijpen?
Zijn dit te veel honden bij elkaar of kan dit prima?
Graag jullie mening
Toevoegingen:
ik neem aan dat dit allemaal (vroeg)gecastreerde honden zijn.
De man die de video heeft gemaakt maakt gebruik van een e-collar (die zet hij ook in, rond 27 minuten).
Er is een incident tussen een bully en een herder rond de 37 minuten.
De man die de video heeft gemaakt - en de vaste kliek die regelmatig dit park 'claimt' - vindt dat zijn/hun honden heel sociaal zijn.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 05 nov 2023, 20:03, 3 keer totaal gewijzigd.
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Re: Dog parks
Ik zou hier niet heengaan met mijn honden. Inmiddels door een beetje ‘gekleurd’ door diverse ganging-up scenario’s, dit zou ik niet riskeren met die stafford-achtige honden en huskies.
In de laatste minuten loopt het ook wat uit de hand.
Heb niet de volledige 40 minuten gekeken maar ik vind niet echt dat de eigenaren op tijd dingen afkappen. Die gestroomde Stafford is heel druk en zorgt dat de energie verandert.
In de laatste minuten loopt het ook wat uit de hand.
Heb niet de volledige 40 minuten gekeken maar ik vind niet echt dat de eigenaren op tijd dingen afkappen. Die gestroomde Stafford is heel druk en zorgt dat de energie verandert.
Nee hoor. En zeker allerlei ziektes oplopen of aangevallen worden.
Ik heb hier een pracht van een achtertuin in de vorm van bos en hei, waarom zou ik dan in zo’n drollentuin mn honden gaan staan zappen.
Ze zouden het ook helemaal niet leuk vinden. Ze willen wandelen, geen interactie met allerlei bijters.
Ik heb hier een pracht van een achtertuin in de vorm van bos en hei, waarom zou ik dan in zo’n drollentuin mn honden gaan staan zappen.
Ze zouden het ook helemaal niet leuk vinden. Ze willen wandelen, geen interactie met allerlei bijters.
moet er even niet aan denken, ook al niet aan de intermenselijke acties, van alle honden experts
- CatnDog
Laatst ben ik zo'n omheind hondenpark voorbij gelopen en er stond maar één man in het park met zijn husky. In plaats van dat hij wat interactie had met zijn hond (de hond was zich straal aan het vervelen, moest vast uit zichzelf gaan rennen ofzo?), stond hij in een hoek te telefoneren.
Ik denk dat de hondeneigenaars zelf niet veel zin hebben om hun handen uit de mouwen te steken en echt wat te ondernemen met hun hond.
'Ik breng mijn hond toch naar een hondenpark.' Daar moet hij dan aan zijn trekken komen. Ik denk dat veel honden dus veel liever iets leuks zouden ondernemen met hun baasje, dan in zo'n park te worden gedropt, waarna ze het zelf moeten uitzoeken.
Ik denk dat de hondeneigenaars zelf niet veel zin hebben om hun handen uit de mouwen te steken en echt wat te ondernemen met hun hond.
'Ik breng mijn hond toch naar een hondenpark.' Daar moet hij dan aan zijn trekken komen. Ik denk dat veel honden dus veel liever iets leuks zouden ondernemen met hun baasje, dan in zo'n park te worden gedropt, waarna ze het zelf moeten uitzoeken.
Hier verderop is een klein hondenparkje. Misschien twintig meter lang.
Ligt vol stront en er staat eeuwig een rare vent met twee Ambulls in.
Je denkt toch zeker niet dat ik geschift ben?
Ligt vol stront en er staat eeuwig een rare vent met twee Ambulls in.
Je denkt toch zeker niet dat ik geschift ben?
- Budkes
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Ook nog niet misschien dat ik daar heen ga. Ik vind het helemaal niets en al die honden barsten van de stress.
- CatnDog
Bedoel je dat honden in hondenparken in het algemeen onder hoge stress staan of heb je een specifiek voorbeeld uit dit filmpje waar je de stress duidelijk waarneemt?
Ik heb dit filmpje niet bekeken, maar wel eerder filmpjes gezien.
De bazen zijn niet met hun hond bezig en vinden dat de hondjes zich reuze leuk met elkaar vermaken, terwijl ik er diverse bij zag die er met de dood in hun schoenen(pootjes) liepen vanwege bullyen (domineren, beletten dat het hondje naar zijn baas gaat, weghouden van water drinken enz.) en door een groepje andere honden en in een hoek gedreven worden.
Geen haar op mijn hoofd die mijn hond daar tussen wil zetten.
De meeste mensen zien het absoluut niet als het niet goed gaat.
Dus nee laat maar.
Als je zoiets in de buurt hebt ga er dan maar eens kijken als er wat honden zijn.
Zonder je hond mee te nemen bedoel ik dan
De bazen zijn niet met hun hond bezig en vinden dat de hondjes zich reuze leuk met elkaar vermaken, terwijl ik er diverse bij zag die er met de dood in hun schoenen(pootjes) liepen vanwege bullyen (domineren, beletten dat het hondje naar zijn baas gaat, weghouden van water drinken enz.) en door een groepje andere honden en in een hoek gedreven worden.
Geen haar op mijn hoofd die mijn hond daar tussen wil zetten.
De meeste mensen zien het absoluut niet als het niet goed gaat.
Dus nee laat maar.
Als je zoiets in de buurt hebt ga er dan maar eens kijken als er wat honden zijn.
Zonder je hond mee te nemen bedoel ik dan
Nee, ik wandel liever. Liefst alleen, lekker rustig. Vind dit soort groepsactiviteiten voor de honden ook wel wat link, ook omdat er bullys en husky’s tussenzitten.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik heb het filmpje niet bekeken, maar ik begin er niet aan. De middagwandeling vond ik al een ergernis, want het was even droog en vele ouders moesten de kinderen hoognodig uitlaten.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo zou ter plekke sterven van angst, die neem ik al niet mee naar normale plekken waar ik loslopende andere honden tegen ga komen. Dat moet ik echt controleren en dat gaat hier natuurlijk van z'n lang zal ze leven niet gebeuren. Aloy zou dit echt totaal niet leuk vinden, die vindt andere honden spannend en een hondenpark als dit zou al ons harde werk en onze vooruitgang binnen 5 seconden compleet om zeep helpen. Ik loop wel met haar in losloopgebieden hoor, dat gaat altijd gewoon goed en als het te druk is lopen we gewoon door, geen probleem. Maar in zo'n hondenpark als dit is dat natuurlijk geen optie, dus ik pas. Vind het ook altijd een recept voor gedonder.
Het filmpje zelf heb ik trouwens niet gekeken want daarvoor had ik even geen tijd.
Het filmpje zelf heb ik trouwens niet gekeken want daarvoor had ik even geen tijd.
Laatst gewijzigd door Frootje op 05 nov 2023, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik ga heel soms even met ze naar het Goffertpark. Prachtige velden maar als er andere honden zijn ga ik weg.
Mira en zeker Echo zijn stelselmatig de slimste en de snelste honden in de combi en daar maken ze gewoon lelijk gebruik van en degraderen andere honden tot speelgoed.
Agressie hebben ze niet maar heel hard in de oren van een verlegen herderteef blaffen vinden ze maar wat lollig. Hopelijk komt ze dan achter je aan en mag ze dat ook verliezen.
Niks aan.Gemeen.
Mira en zeker Echo zijn stelselmatig de slimste en de snelste honden in de combi en daar maken ze gewoon lelijk gebruik van en degraderen andere honden tot speelgoed.
Agressie hebben ze niet maar heel hard in de oren van een verlegen herderteef blaffen vinden ze maar wat lollig. Hopelijk komt ze dan achter je aan en mag ze dat ook verliezen.
Niks aan.Gemeen.
- CatnDog
Zou je fictief een groep honden bij elkaar kunnen bedenken die zo'n hondenpark wel een succes zouden vinden?EchoMira schreef: ↑05 nov 2023, 21:52 Ik ga heel soms even met ze naar het Goffertpark. Prachtige velden maar als er andere honden zijn ga ik weg.
Niks aan.Gemeen.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan happy-go-lucky allemansvrienden, zoals sommige labradors (nee, ze zijn niet allemaal dol op alles en iedereen, maar fictief) of wellicht stoicijnse types die gewoon hun gang gaan en het ze toch geen bal kan schelen dat er nog 20 andere honden tegelijkertijd op een veldje staan?
Ik was laatst in een kattencafé en het viel me op dat veel van de katten dus echt stoicijnse types waren die mensen aanzagen voor meubilair. Het kan ze echt minder dan niets schelen dat er iedere dag vreemde figuren zitten.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Overigens vind ik het in het aangezicht van het oeverloze gezeik over hondenpoep en blijvende behoefte om je honden gewoon even te laten recreeren nog steeds een prima verdienmodel om er gewoon een soort uitlaatmanege op na te houden.
De behoefte en de mogelijkheid is er gewoon om voor 7,50 per uur een veilig perceel bosen met een vijver en een hok fazanten er in de te verhuren.
Maar dan wil je niet De´Neldrio met zijn pauwerbriets tegen komen. Of behoeftige praatjesvrouwtjes. Dan wil ik het echt even afgeschermd hebben.
De behoefte en de mogelijkheid is er gewoon om voor 7,50 per uur een veilig perceel bosen met een vijver en een hok fazanten er in de te verhuren.
Maar dan wil je niet De´Neldrio met zijn pauwerbriets tegen komen. Of behoeftige praatjesvrouwtjes. Dan wil ik het echt even afgeschermd hebben.
- Jackira
- Honden: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Ik zou daar alleen naar toe gaan als er verder niemand is, maar alleen als het niet anders kan. Ik ben meer van de wandelingen.
Zelf blijf ik wel eens even staan praten met een bekende bij een strandje tijdens de wandeling. Ik merk dan dat honden veel meer in een verdedigende modus gaan als je stil staat. Dus zodra er meer honden aankomen lopen we weer verder. Ik hou niet van grote groepen honden ongeacht het ras. Als je een aantal honden hebt die graag (op)jagen en een ander hond die graag het konijn wil zijn en uitdaagt gaat het ook al snel mis. Daar hoef je geen pittige rassen voor bij elkaar te hebben.
Bepaalde rassen ontwijk ik trouwens altijd, ongeacht de situatie. Dus voor mij hoeven die speelweides niet.
Zelf blijf ik wel eens even staan praten met een bekende bij een strandje tijdens de wandeling. Ik merk dan dat honden veel meer in een verdedigende modus gaan als je stil staat. Dus zodra er meer honden aankomen lopen we weer verder. Ik hou niet van grote groepen honden ongeacht het ras. Als je een aantal honden hebt die graag (op)jagen en een ander hond die graag het konijn wil zijn en uitdaagt gaat het ook al snel mis. Daar hoef je geen pittige rassen voor bij elkaar te hebben.
Bepaalde rassen ontwijk ik trouwens altijd, ongeacht de situatie. Dus voor mij hoeven die speelweides niet.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hier bijna om de hoek zit zo'n omheind hondenveld, ik gooi die van mij er alleen in als er voor mij bekende en bewezen betrouwbare honden lopen of als het veld leeg is.
Meestal blijven we er hooguit een kwartiertje, puur om iig Dívka even te laten uitrazen en ze nog even de gelegenheid te geven om rond te scharrelen en snuffelen.
Zo in zo'n groep als in het filmpje begin ik niet aan.
Dívka vindt vreemde honden eng, gaat hysterisch lopen doen en wordt vervolgens achterna gejaagd.
Mahdu wordt vaak ondersteboven gekegeld en is al een aantal keer met rugklachten weer uit zi'n situatie vertrokken, die loopt bij bepaalde honden al met een uitdrukking rond.
Meestal blijven we er hooguit een kwartiertje, puur om iig Dívka even te laten uitrazen en ze nog even de gelegenheid te geven om rond te scharrelen en snuffelen.
Zo in zo'n groep als in het filmpje begin ik niet aan.
Dívka vindt vreemde honden eng, gaat hysterisch lopen doen en wordt vervolgens achterna gejaagd.
Mahdu wordt vaak ondersteboven gekegeld en is al een aantal keer met rugklachten weer uit zi'n situatie vertrokken, die loopt bij bepaalde honden al met een uitdrukking rond.
Kodi zou het geweldig vinden maar die vind bijna elke hond prima en als ze hem niet dulden nou dan zoekt ie een ander.
Wij hebben hier " de ijsbaan" zomers is dat een speelweide voor honden en in de winter wordt het onder water gezet
Alles rend daar gezellig. Heb je klote hond dan loop je daar niet ( ik liep er dus nooit met Leo) maarrrrrrrrrrrr je moet er sociaal doen en kirrend lachen hoe leuk het is.
Ik hoef vast niet te zeggen dat ik het ontwijk he? Sorry ko
Wij hebben hier " de ijsbaan" zomers is dat een speelweide voor honden en in de winter wordt het onder water gezet
Alles rend daar gezellig. Heb je klote hond dan loop je daar niet ( ik liep er dus nooit met Leo) maarrrrrrrrrrrr je moet er sociaal doen en kirrend lachen hoe leuk het is.
Ik hoef vast niet te zeggen dat ik het ontwijk he? Sorry ko
- CatnDog
Exact. Je krijgt veel eerder confrontaties als je stil blijft staan.Jackira schreef: ↑05 nov 2023, 22:22 Ik zou daar alleen naar toe gaan als er verder niemand is, maar alleen als het niet anders kan. Ik ben meer van de wandelingen.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Heb alleen het begin gezien, langer hield ik niet vol.
De meeste honden vervelen zich en willen interactie met hun baas, ze hebben helemaal geen behoefte om alleen maar met de andere honden bezig te zijn. Stilstaan op zo'n plek zorgt er alleen maar voor dat ze rottigheid gaan bedenken. Dat merk ik al als ik onderweg eens een praatje maak met iemand als ik met de hus onderweg ben.
Er is geen hondenpark hier in de buurt en als die er was ging ik er niet heen, we gaan wel lekker wandelen, ook goed voor mijn beweging. Sociale contacten heeft ze genoeg in de hus met bekende honden, vreemde honden vindt ze meestal niet eens leuk.
De meeste honden vervelen zich en willen interactie met hun baas, ze hebben helemaal geen behoefte om alleen maar met de andere honden bezig te zijn. Stilstaan op zo'n plek zorgt er alleen maar voor dat ze rottigheid gaan bedenken. Dat merk ik al als ik onderweg eens een praatje maak met iemand als ik met de hus onderweg ben.
Er is geen hondenpark hier in de buurt en als die er was ging ik er niet heen, we gaan wel lekker wandelen, ook goed voor mijn beweging. Sociale contacten heeft ze genoeg in de hus met bekende honden, vreemde honden vindt ze meestal niet eens leuk.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik ga ook niet naar hondenparken, maar ik deed het wel eens met Amoz en Taartje. Taartje was inderdaad van het type superstoïcijns, die deed gewoon haar eigen ding (graven), keek niet op of om naar andere honden (hooguit toonde ze een keer interesse in een grote stoere reu) en kon zich heel goed staande houden tussen andere honden, van welk type dan ook. Amoz vond het leuk om nieuwe honden te ontmoeten en daar wat mee rond te rennen of flink mee te stoeien. Maar dat waren ook alle twee honden die langer dan vijf jaar in een asiel hadden gezeten in een grote groep van 25-30 honden, dus die konden heel goed omgaan met grote groepen honden. Maar dan nog keek ik wel wat voor soort honden er op het veld waren en liepen we door als ik het te veel honden vond of de energie me niet beviel (gespannen, te opgewonden, gepats, bepaalde rassen, etc.).CatnDog schreef: ↑05 nov 2023, 22:06Zou je fictief een groep honden bij elkaar kunnen bedenken die zo'n hondenpark wel een succes zouden vinden?EchoMira schreef: ↑05 nov 2023, 21:52 Ik ga heel soms even met ze naar het Goffertpark. Prachtige velden maar als er andere honden zijn ga ik weg.
Niks aan.Gemeen.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan happy-go-lucky allemansvrienden, zoals sommige labradors (nee, ze zijn niet allemaal dol op alles en iedereen, maar fictief) of wellicht stoicijnse types die gewoon hun gang gaan en het ze toch geen bal kan schelen dat er nog 20 andere honden tegelijkertijd op een veldje staan?
Ik was laatst in een kattencafé en het viel me op dat veel van de katten dus echt stoicijnse types waren die mensen aanzagen voor meubilair. Het kan ze echt minder dan niets schelen dat er iedere dag vreemde figuren zitten.
Van mijn huidige honden zou alleen Arlo het misschien leuk vinden, ook een hond die twee jaar in een asiel in een groep honden heeft gezeten. Hij vindt alle andere honden leuk en wil als het aan hem ligt ook met elke andere hond spelen. Ik zou het met hem desondanks niet zo snel doen, omdat hij niet zo sterk in zijn schoenen staat als Amoz en Taartje en misschien een pispaaltje zou kunnen worden, op zo'n veld met zo veel honden zou dat snel kunnen omslaan in een heel negatieve ervaring.
Mijn andere honden zou ik hier totaal geen plezier mee doen: Amy vindt grote groepen vreemde en drukke honden eng, en Mila en Fayah willen rust, in beweging zijn, een omgeving waarin ze veel kunnen snuffelen en lekker met mij bezig zijn. Af en toe een of een paar andere honden tegenkomen vinden ze prima en als het een leuke hond is ook best leuk, maar hun interesse ligt daar gewoon niet. Ze zouden alleen maar bij mij blijven staan met een vragende blik: gaan we nog wat doen of hoe zit dat?
Bij Pien haar vorige baas kon ze nog wel eens voor zich zelf te beginnen en door wat zij hier liet zien aan de riem als we een kat/konijn/eend tegen kwamen had ik er niet zoveel vertrouwen in om haar los te durven laten. Hiervoor heb ik het omheinde losloopgebied gebruikt in Blaricum om haar te leren komen en het vertrouwen voor mij zelf op de bouwen. Het gebied is ongeveer 300 x 300 maar Pien vond het helemaal niet leuk als honden kwamen buurten om te spelen dus al snel liep ik daar met haar 's morgens vroeg zodra het ook maar iets licht werd om zo min mogelijk honden tegen te komen maar daar bouwde ik zelf de spanning weer mee op want als ik dan een hond tegemoet zag komen in de verte kreeg ik de kriebels waarom die daar liep want er moest wel iets mis met dat beest zijn als je zo achterlijk vroeg gaat wandelen met je hond.
Ik zag veel kleine schermutselingen: honden die op je af rennen al dan niet om gezellig te buurten maar te lomp voor haar om te spelen en honden die totaal niet luisteren als ze geroepen worden. Dit geeft mij een onveilig gevoel wat ik waarschijnlijk overbracht naar Pien welke angstig elke hond direct afsnauwde die een praatje kwam maken en met haar staart tussen haar benen naar mij kwam.
Blij dat we zover zijn dat Pien luistert op z'n teckels en we nu los lopen in het bos en op de hei en weten we, en gedragen we ons beiden weer hoe het hoort en gaan ontmoetingen zoals ze horen te gaan. De honden die we tegenkomen gedragen zich ook anders dan de honden op het omheinde gebied. Er zit voor mij een groot verschil in wandelen met je hond en af en toe een hond tegenkomen of ze bij elkaar te brengen en stier maar lekker uit.
Ik zag veel kleine schermutselingen: honden die op je af rennen al dan niet om gezellig te buurten maar te lomp voor haar om te spelen en honden die totaal niet luisteren als ze geroepen worden. Dit geeft mij een onveilig gevoel wat ik waarschijnlijk overbracht naar Pien welke angstig elke hond direct afsnauwde die een praatje kwam maken en met haar staart tussen haar benen naar mij kwam.
Blij dat we zover zijn dat Pien luistert op z'n teckels en we nu los lopen in het bos en op de hei en weten we, en gedragen we ons beiden weer hoe het hoort en gaan ontmoetingen zoals ze horen te gaan. De honden die we tegenkomen gedragen zich ook anders dan de honden op het omheinde gebied. Er zit voor mij een groot verschil in wandelen met je hond en af en toe een hond tegenkomen of ze bij elkaar te brengen en stier maar lekker uit.
- ellen en de birmanen
aan het eind van mijn straat ligt een veld wat omheind is voor de honden. als er niemand is gooi ik mijn honden daar weleens op. maar ik hou angstvallig de 2 hekken in de gaten en zodra ik vermoed dat er iemand zijn hond er bij wil gooien lijn ik sowieso Ecco aan en ga van het veld af.
ik heb nl geen zin in confrontaties. ze zullen ook niet vragen of hun hond erbij kan. ik vind het nogal wat om een vreemde hond in een roedel honden te doen en er maar vanuit te gaan dat het goed gaat.
ik heb nl geen zin in confrontaties. ze zullen ook niet vragen of hun hond erbij kan. ik vind het nogal wat om een vreemde hond in een roedel honden te doen en er maar vanuit te gaan dat het goed gaat.
- CatnDog
Ik zou Zeno er ook geen plezier mee doen. Hij vindt het inimiderend, grote groepen honden. We komen weleens een hus tegen en daar heeft hij heilig respect voor. Hij heeft nooit de neiging gehad om 'leuk samen te gaan spelen'. Het komt zelden voor op straat dat ik zie dat hij een hond leuk vindt. Blaffende honden vindt hij ook helemaal niks. Dat snapt hij zelfs niet. Hij blaft zelf nooit naar andere honden op straat. Ik heb vanuit de hondentraining (van pups af aan) altijd meegekregen dat het verstandiger is om je hond te leren dat hij niets met vreemde honden moet, zodat hij niet bij iedere hond die je passeert in de lijn hangt om te gaan buurten. Ik denk dat hij alleen behoefte zou hebben aan contact met vreemde (intacte) teefjes. Gaan we ook niet doen.Diana schreef: ↑06 nov 2023, 07:00 Ik ga ook niet naar hondenparken, maar ik deed het wel eens met Amoz en Taartje. Taartje was inderdaad van het type superstoïcijns, die deed gewoon haar eigen ding (graven), keek niet op of om naar andere honden (hooguit toonde ze een keer interesse in een grote stoere reu) en kon zich heel goed staande houden tussen andere honden, van welk type dan ook. Amoz vond het leuk om nieuwe honden te ontmoeten en daar wat mee rond te rennen of flink mee te stoeien. Maar dat waren ook alle twee honden die langer dan vijf jaar in een asiel hadden gezeten in een grote groep van 25-30 honden, dus die konden heel goed omgaan met grote groepen honden. Maar dan nog keek ik wel wat voor soort honden er op het veld waren en liepen we door als ik het te veel honden vond of de energie me niet beviel (gespannen, te opgewonden, gepats, bepaalde rassen, etc.).
Van mijn huidige honden zou alleen Arlo het misschien leuk vinden, ook een hond die twee jaar in een asiel in een groep honden heeft gezeten. Hij vindt alle andere honden leuk en wil als het aan hem ligt ook met elke andere hond spelen. Ik zou het met hem desondanks niet zo snel doen, omdat hij niet zo sterk in zijn schoenen staat als Amoz en Taartje en misschien een pispaaltje zou kunnen worden, op zo'n veld met zo veel honden zou dat snel kunnen omslaan in een heel negatieve ervaring.
Mijn andere honden zou ik hier totaal geen plezier mee doen: Amy vindt grote groepen vreemde en drukke honden eng, en Mila en Fayah willen rust, in beweging zijn, een omgeving waarin ze veel kunnen snuffelen en lekker met mij bezig zijn. Af en toe een of een paar andere honden tegenkomen vinden ze prima en als het een leuke hond is ook best leuk, maar hun interesse ligt daar gewoon niet. Ze zouden alleen maar bij mij blijven staan met een vragende blik: gaan we nog wat doen of hoe zit dat?
Verder is hij net zoals Mila en Fayah het type dat bij me zou staan met 'gaan we aub wat doen?' Dat doet hij hier bijvoorbeeld ook in de tuin. Hij gaat zichzelf niet vermaken door te graven zoals Taartje dat deed.