Couperen
Couperen
Ik kwam deze Boxer tegen, een hondje uit een Bosnisch asiel. Ik dacht dat het een pup was maar ze blijkt al twee jaar oud te zijn.
Baasje heeft haar net vier dagen en is er helemaal verguld mee. Het was ook een lieverd.
Maar zegnouzelluf, die rare oren is toch geen gezicht. Om het over dat gebitje maar niet te hebben
Baasje heeft haar net vier dagen en is er helemaal verguld mee. Het was ook een lieverd.
Maar zegnouzelluf, die rare oren is toch geen gezicht. Om het over dat gebitje maar niet te hebben
- Doyaquba
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Re: Couperen
Gets, mager ook zo te zien aan die heupbotten...
Nee geef mij maar oren en staart. Maar gelukkig is de nieuwe baas er blij mee
Nee geef mij maar oren en staart. Maar gelukkig is de nieuwe baas er blij mee
Rescue of bewust aangeschaft?
Maar idd als de baas er blij mee is
Maar idd als de baas er blij mee is
Ja, broodmager. Ze was van een echtpaar dat ging scheiden en toen de pup van acht maanden naar de dierenarts brachten om in te laten slapen. Lekker makkelijk.
Die heeft haar naar het asiel gebracht.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ach ja, je kan er maar van af wezen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Het viel mij ook meteen op hoe mager ze was.
Dat couperen is een beetje mislukt, maar ik vind haar er wel aandoenlijk uitzien.
Is een onderbeet niet 'normaal' voor een boxer?
Dat couperen is een beetje mislukt, maar ik vind haar er wel aandoenlijk uitzien.
Is een onderbeet niet 'normaal' voor een boxer?
Dat arme beest. Zonde van de oren. Wat fijn dat ze blij met haar zijn. Ze ziet er inderdaad aandoenlijk uit.
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
lillijk maar lief.
Fijn dat ze goed terecht is gekomen.
Fijn dat ze goed terecht is gekomen.
- Doyaquba
Bek hoort in elk geval gesloten te zijn, geen zichtbare tanden. Ondervoorbeet is normaal maar geen centenbak. Mag geen grote afstand tussen boven en onder zitten (volgens standaard). Natuurlijk hebben sommigen dat maar "normaal" zou ik het niet noemen
Fijn dat ze bij deze mensen nu is en weer gezond kan worden. Overigens geen verrassing dan dat ze zo mager is na zo lang in een asiel als jonge hond
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Welke: Groenendaeler
Dank je voor de uitleg!
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind boxers geweldig en van mij mogen ze inderdaad een onderbeet hebben.
Maar dan kan je bek nog wel normaal dicht. Maar goed, ik zou er ook geen andere om nemen.
Maar dan kan je bek nog wel normaal dicht. Maar goed, ik zou er ook geen andere om nemen.
Niet bepaald moeders mooiste.
Wat ze met die oren hebben uitgespookt vind ik wat raadselachtig, dit is toch niet het "gewone" couperen?
Of kan dat op deze manier mislukken?
Als de baas er blij mee is krijgt deze hond een fijn leventje.
Gelukkig dus voor het hondje
Wat ze met die oren hebben uitgespookt vind ik wat raadselachtig, dit is toch niet het "gewone" couperen?
Of kan dat op deze manier mislukken?
Als de baas er blij mee is krijgt deze hond een fijn leventje.
Gelukkig dus voor het hondje
Ik heb staan gillen om die oren. Ze stonden gewoon helemaal achterstevoren.
Dat is natuurlijk ergens door een boer op een keukentafel gedaan.
Doyaquba schreef:Overigens geen verrassing dan dat ze zo mager is na zo lang in een asiel als jonge hond
Nee hè. Dat vreet aan zo’n hondje.
Sommige honden kunnen prima in een roedel/kennel aarden, maar een boxer heeft toch echt wel menselijk contact en een huiselijke situatie nodig.
Leuk van lelijkheid
Fijn dat ze nu op een fijne plek zit.
Fijn dat ze nu op een fijne plek zit.
Nanna schreef:Ik heb staan gillen om die oren. Ze stonden gewoon helemaal achterstevoren.
Niet lang genoeg getaped na couperen.
Je schreef toch met 7 maanden het asiel in? Wat ik weet van Amerikaanse vrienden met coupeer rassen daar gebeurd dat met een week of 12 en zijn ze daarna nog wel een paar maanden aan het stutten en plakken als de bedoeling is lange staande oren. Echt dat ziet er niet uit. Hele constructies met tape en stokjes
- Doyaquba
Mn grootouders hebben ooit 3 weken boxer in pension (kennels) gebracht voor vakantie. Broodmager kregen ze haar terug, ze vertikte het te eten daar. Totaal in de stress. Daarna mocht de hond altijd mee.Crutz schreef: ↑07 nov 2023, 07:45Doyaquba schreef:Overigens geen verrassing dan dat ze zo mager is na zo lang in een asiel als jonge hond
Nee hè. Dat vreet aan zo’n hondje.
Sommige honden kunnen prima in een roedel/kennel aarden, maar een boxer heeft toch echt wel menselijk contact en een huiselijke situatie nodig.
Onze logeerboxers hebben nooit moeite gehad met eten maar goed dan liggen ze wel 50% van de tijd in huis en 50% met roedel buiten of even slapen in kennel.
Die oren is inderdaad door gebrek aan tapen. Sowieso al een reden om het nooit te doen, die hele constructies en de nazorg ervan. Om maar niet te spreken over broeiende ontstekingen onder die lagen tape.
Die Dober van mijn Russische buurman is het ook bij mislukt die had het tapen ook niet door.