Ik vind die koorden best leuk om te zien, maar is het ook echt praktisch? Als mijn honden lopen te krabben, dan sta ik klaar met een stofkam. Teken vind ik meestal ook wel voordat ze zich vol kunnen zuigen. Hoe doe je dat met zo'n viltvacht?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Kells schreef: ↑01 mei 2023, 22:18
Ik vind die koorden best leuk om te zien, maar is het ook echt praktisch? Als mijn honden lopen te krabben, dan sta ik klaar met een stofkam. Teken vind ik meestal ook wel voordat ze zich vol kunnen zuigen. Hoe doe je dat met zo'n viltvacht?
Teken worden depressief van zo’n vacht. Werk je er maar doorheen…
Ze hebben wel eens een teek op hun (geknipte) kop maar verder niet. En ja, ze zijn prima af te voelen.
Als de ondervacht maar vrij genoeg is. Ik ben opgegroeid met een poedelbouvier kruising.
Natuurlijk kun je niet alles navoelen maar de kans dat daar een teek zit is best klein.
EchoMira schreef: ↑01 mei 2023, 22:59
Als de ondervacht maar vrij genoeg is. Ik ben opgegroeid met een poedelbouvier kruising.
Natuurlijk kun je niet alles navoelen maar de kans dat daar een teek zit is best klein.
De ondervacht is langer dan de bovenvacht en zit daar derhalve in verstrengeld. Echt een ‘onder’vacht is er dus niet.
Hier kun je het wat beter zien. Het worden warrels. Als je ze uit elkaar haalt kijk je zo op de blote huid.
Geen verstikkende fleece ondervacht dus wat de labberdoedels vaak moeten verduren.
Ze hebben wel eens een teek op hun (geknipte) kop maar verder niet. En ja, ze zijn prima af te voelen.
Hebben ze geen bloot buikje waar teken langs kunnen komen? En hoe ontdek je vlooien?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Hebben ze geen bloot buikje waar teken langs kunnen komen? En hoe ontdek je vlooien?
Ze hebben een bloot buikje omdat ik dat kaalknip
En als ze vlooien hebben zie je de poepjes en ze gaan net als gewone stervelinghonden zitten bijten bij hun staart. Ze hebben echt, en dit klop ik even af, in geen jaren vlooien gehad.