Meeko de pup
-
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Re: Meeko de pup
Oh en Brego was met 14 weken ook vast een agressieve herder en hij kon vast niet los lopen.
Je gaat nogal wat horen met een pup.
Je gaat nogal wat horen met een pup.
- Diana
- Posts in topic: 22
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ah, wat leuk om te lezen, gaat hartstikke goed! Hopelijk voel jij je zelf ook snel beter
- Zamunda
- Posts in topic: 59
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Heerlijk hoe het gaat joh! Niet druk maken over het niet zonder jou kunnen zijn, het is af en toe wel lastig (je wil ook weleens iets zonder plakpup doen ) maar komt goed. Murf is ook een enorme plakker en gaat in mans armen zitten krijsen als ik weg loop . Maar dat is wel alleen als hij op een andere plek dan de slaapkamer en ren is. In de slaapkamer en ren voelt hij zich steeds meer op zijn gemak en kan ik hem nu al even alleen laten om naar de wc te gaan. Ik ga nu beginnen om hem ook met heel korte poses even aan de werkkamer te wennen, met mij erbij.
Komt wel goed, het is allemaal zóveel nieuws waar ze aan moeten wennen!
Komt wel goed, het is allemaal zóveel nieuws waar ze aan moeten wennen!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Haha ja pas op hoor, straks gaat die gemene herder je nog aanvallen van achter omdat ie bij het stoplicht heeft staan krijsen
wat een zalige verhalen weer zeg, wat fijn ook dat het zo goed gaat met Manu! En die foto dat hij naast Uma rent is toch ook om op te vreten
wat een zalige verhalen weer zeg, wat fijn ook dat het zo goed gaat met Manu! En die foto dat hij naast Uma rent is toch ook om op te vreten
Hij heeft Manu z’n runderneus gejat en lag heel triomfantelijk te kluiven. Manu liet het ook wel afpakken, wel met wat gemopper, maar verder nul actie. Hij mag best wat meer voor zichzelf opkomen
Meeko vindt mij echt de veilige haven ja, logisch ook hoor! Ik vind het ook helemaal niet gek en ook niet vervelend. Hij doet verder alles zo boven verwachting dat dit voor nu het enige is wat we dus gaan oefenen Verder doe ik alles gewoon als normaal en Meeko draait mee. Hij vond het oppakken even stom dus heb ik een paar keer beloond voor het in m’n armen springen en dat heeft hij nu als standaard ingezet. Slimme
Hij gaat ook al keurig zitten als ik stil ga staan. Vanavond maar beginnen met de clicker aanleren. Ik heb zo’n vermoeden dat Meeko dat heel tof gaat vinden.
De bench en ren moet ik leuker maken dus ik geef eten en kluifjes daarin. Ik heb zijn hoek nu wel op een rustige plek waar hij niet in een doorgang staat maar daardoor wel wat uit zicht. Misschien helpt het nog wel als ik het meer in zicht zet. Ik heb nu maar een kussen in de keuken gelegd en dat vond hij een heel goed plan.
Hij is echt heel stoer. We liepen net langs de tennisbaan waar ze met veel herrie aan het opbouwen zijn voor de tijdelijke binnenbaan. Ik vond het echt hard geluid maar Meeko stond met z’n staart overeind en z’n neus aan het hek: wat is dat? Echt dapper. Alleen was de bejaarde en kreupele Shih Tzu die we daarna tegenkwamen wel errug eng. In zijn blaffende vlucht knalde hij nog tegen Manu aan
Hij sliep op de bank, lekker knock out en onverstoorbaar. Maar wel op een kussen en een deken en als je dan 6x uitrekt en 8x draait wil je nog wel eens glijden. Ik zag het gebeuren en was net niet op tijd want daar ging hij weer BOF! Hij schrok zich rot en moest heel veel kusjes van mama. Krijsen! Hij ging face first. Ik denk dat de straat tegenover zich nog afgevraagd heeft hoe hard wij onze honden niet slaan. Arm kind.
Meeko vindt mij echt de veilige haven ja, logisch ook hoor! Ik vind het ook helemaal niet gek en ook niet vervelend. Hij doet verder alles zo boven verwachting dat dit voor nu het enige is wat we dus gaan oefenen Verder doe ik alles gewoon als normaal en Meeko draait mee. Hij vond het oppakken even stom dus heb ik een paar keer beloond voor het in m’n armen springen en dat heeft hij nu als standaard ingezet. Slimme
Hij gaat ook al keurig zitten als ik stil ga staan. Vanavond maar beginnen met de clicker aanleren. Ik heb zo’n vermoeden dat Meeko dat heel tof gaat vinden.
De bench en ren moet ik leuker maken dus ik geef eten en kluifjes daarin. Ik heb zijn hoek nu wel op een rustige plek waar hij niet in een doorgang staat maar daardoor wel wat uit zicht. Misschien helpt het nog wel als ik het meer in zicht zet. Ik heb nu maar een kussen in de keuken gelegd en dat vond hij een heel goed plan.
Hij is echt heel stoer. We liepen net langs de tennisbaan waar ze met veel herrie aan het opbouwen zijn voor de tijdelijke binnenbaan. Ik vond het echt hard geluid maar Meeko stond met z’n staart overeind en z’n neus aan het hek: wat is dat? Echt dapper. Alleen was de bejaarde en kreupele Shih Tzu die we daarna tegenkwamen wel errug eng. In zijn blaffende vlucht knalde hij nog tegen Manu aan
Hij sliep op de bank, lekker knock out en onverstoorbaar. Maar wel op een kussen en een deken en als je dan 6x uitrekt en 8x draait wil je nog wel eens glijden. Ik zag het gebeuren en was net niet op tijd want daar ging hij weer BOF! Hij schrok zich rot en moest heel veel kusjes van mama. Krijsen! Hij ging face first. Ik denk dat de straat tegenover zich nog afgevraagd heeft hoe hard wij onze honden niet slaan. Arm kind.
- Alfilillo
- Posts in topic: 19
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Wat leuk om te lezen Manuma. Ik denk dat Manu op een gegeven moment wel wat meer op zijn strepen gaat staan, maar nu heeft Meeko nog puppenkrediet.
Dat had mijn leasepuppy ook. Die zat dan in de ren en ik zat achter de computer te werken. Daar zat welgeteld een halve meter afstand tussen. Maar het feit dat ze er niet uit kon was genoeg reden om het op een krijsen en huilen te zetten Ik heb een beetje de combinatie van oefenen en het moet maar even toegepast. Als het kon, ging ik erbij zitten in de ren. Dan sliep ze zo en kon ik eruit en doorwerken. Soms ging dat niet en dan zorgde ik voor wat te knagen, brokjes, speeltjes en iets als een kong/toppl met een beetje leverworst/smeerkaas. Soms hielp dat genoeg en ging ze daarna slapen of ik deed de ren alweer open voor ze er erg in had dat hij dicht was. En soms ging dat niet en dan kwam er weer een orkaan aan geluid uit. Dat had ik de buren uitgelegd, dus het was iets makkelijker om het dan maar even te laten gaan. Uiteindelijk ging het steeds beter en was het allemaal oke.Manuma schreef: ↑12 okt 2021, 11:55 Hij vindt even alleen blijven wel echt heel moeilijk. De ren of bench gaat echt niet, hij wil overal bij zijn. Zelfs al ligt hij bij Manu of Uma. Dat wil ik toch wel even meer oefenen. En dan heb ik het trouwens niet over echt weg zijn maar als ik in de keuken ben een paar meter verderop is het echt gillen
- Zamunda
Hahaha, heerlijk verhaal weer . Wat een dapper ding is het ook.
Ik had al gelezen dat de ren niet in een doorloop moest staan maar wel weer zo dat de pup alles kan zien (en er zo dus 'bij' is). Dus had toen de woonkamer weer verbouwd en hij lijkt wel echt goedgekeurd door de smurf. Maar dus wel met hulp van de katten die hem graag vermaken als hij in de ren zit .
Ik had al gelezen dat de ren niet in een doorloop moest staan maar wel weer zo dat de pup alles kan zien (en er zo dus 'bij' is). Dus had toen de woonkamer weer verbouwd en hij lijkt wel echt goedgekeurd door de smurf. Maar dus wel met hulp van de katten die hem graag vermaken als hij in de ren zit .
- malinois
- Posts in topic: 12
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Dat opkomen voor zichzelf komt vanzelf. Xygan liet zijn kauwplaat zelfs uit zijn bek halen door puppy Xanu. Die mocht alles. Als hij bij me lag op de bank en Xanu kwam eraan dan liep Xygan weg. Tot Xanu een maand of 6 a 7 was. Toen kreeg ie op zn donder als hij iets aan eten wilde afpakken en opstaan was ook over. Puppycredits raken vanzelf opManuma schreef:Hij heeft Manu z’n runderneus gejat en lag heel triomfantelijk te kluiven. Manu liet het ook wel afpakken, wel met wat gemopper, maar verder nul actie. Hij mag best wat meer voor zichzelf opkomen 1:
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Even tussendoor. Ik reageer later uitgebreider!
Hij vond de paarden heel eng. Zeker toen er één vlak naast hem brieste vloog hij weg. Hij moest even herstellen en kwam toen bij mijn benen snoepjes halen. Bewust even in z’n mand gelegd en erbij gezeten, paarden gekeken en nu ligt hij te slapen terwijl ik het paard poets vlakbij hem.
Mijn dappere puppewup
Hij vond de paarden heel eng. Zeker toen er één vlak naast hem brieste vloog hij weg. Hij moest even herstellen en kwam toen bij mijn benen snoepjes halen. Bewust even in z’n mand gelegd en erbij gezeten, paarden gekeken en nu ligt hij te slapen terwijl ik het paard poets vlakbij hem.
Mijn dappere puppewup
- Yvette
- Posts in topic: 39
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Wat een heerlijke herkenbare verhalen. Het vergaat ons ook zo momenteel, op de nachten na dan. Maar even alleen laten durf ik nog helemaal niet, hij moet dan echt in de ren of een bench want hij wil overal aan kauwen en bij voorkeur aan snoeren en meubels. Maar opgesloten (nou ja, in een royale ren, je kunt het amper opsluiten noemen) gilt hij regelmatig de hele boel bij elkaar en als dat niet direct helpt zet ie geweld in Voor in de auto moet ik eigenlijk ook maar even een stalen bench regelen, dan kan ik in elk geval hem heel eventjes in de auto laten als het moet.
Wel heel fijn dat het met Manu zo goed klikt, hij zal straks gerust minder mogen maar daar is niks mis mee, ze vinden hun evenwicht wel. Hopelijk knapt Uma ook snel weer op. En jij ook uiteraard
Wel heel fijn dat het met Manu zo goed klikt, hij zal straks gerust minder mogen maar daar is niks mis mee, ze vinden hun evenwicht wel. Hopelijk knapt Uma ook snel weer op. En jij ook uiteraard
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- Borderbende
- Posts in topic: 10
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
ah kijk dat kleine hoopje dan liggen bij de paarden. Zoet. Wat is de wereld groot he... hihihiihi
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Zamunda
Och dat prutsje en wat een lekker mandje voor hem . Murphy vindt de paarden ook zo groot en dan hebben ze nog niet eens gebriest in zijn bijzijn.
Die foto's bij de paarden.
En wat fijn dat het met Manu zo goed gaat samen, een zorg minder.
Hopelijk is Uma weer snel beter, naar dat ze weer zo ziek is.
En wat fijn dat het met Manu zo goed gaat samen, een zorg minder.
Hopelijk is Uma weer snel beter, naar dat ze weer zo ziek is.
Er komt een uitgebreidere update hoor. Het gaat heel goed, hij is lekker stout en ondeugend en zet de boel regelmatig op stelten.
Hij rent regelmatig met een pak luiers door het huis, kauwt op de riemen van mijn vriend, graaft een bed in de wasmand en bespringt mijn neus met die vlijmscherpe tanden als ik nietsvermoedend lig te slapen
Kind en pup tegelijk is vooral poep ruimen en trappen op en af vliegen. Het huis ligt vol met speelgoed van Meeko en alle losse spullen staan nu opgestapeld op de eettafel en het aanrecht waardoor we nu op de bank avondeten. De opbergmand onder de salontafel is een paar hoeken armer geworden en het rozenboeket ligt in duizend stukjes over de vloer.
Terwijl ik toch ook de hele dag opruim
Het is genieten. Iedereen vindt elkaar leuk en ik heb er nog geen moment spijt van gehad
Hij heeft oneindige energie. Ik heb een kort filmpje van onze ochtendwandeling. Scherm verkeerd gehouden maar soit.
Hij rent regelmatig met een pak luiers door het huis, kauwt op de riemen van mijn vriend, graaft een bed in de wasmand en bespringt mijn neus met die vlijmscherpe tanden als ik nietsvermoedend lig te slapen
Kind en pup tegelijk is vooral poep ruimen en trappen op en af vliegen. Het huis ligt vol met speelgoed van Meeko en alle losse spullen staan nu opgestapeld op de eettafel en het aanrecht waardoor we nu op de bank avondeten. De opbergmand onder de salontafel is een paar hoeken armer geworden en het rozenboeket ligt in duizend stukjes over de vloer.
Terwijl ik toch ook de hele dag opruim
Het is genieten. Iedereen vindt elkaar leuk en ik heb er nog geen moment spijt van gehad
Hij heeft oneindige energie. Ik heb een kort filmpje van onze ochtendwandeling. Scherm verkeerd gehouden maar soit.
Nikki vond paarden in begin ook doodeng.
Heb haar paar keer mee genomen naar vriendin die 3 grote paarden heeft en nu is ze niet bang meer.
Mooie foto's in dat mandje en met je zoon
Heb haar paar keer mee genomen naar vriendin die 3 grote paarden heeft en nu is ze niet bang meer.
Mooie foto's in dat mandje en met je zoon
Wat een lieve foto met je zoontje en wat klinkt het herkenbaar hoog stapelen en steeds hoger want de pup springt steeds hoger hier vliegt ook telkens een laars door de kamer of een schoen in de mand. En nu kan hij nog niet eens op de bank afstandsbediening en mobiel is veilig gesteld en bril .
Mijn pups trokken altijd de sokjes uit van de baby dus die moest verplicht een maillot aan. En berg je kinderschoentjes op want die zijn duur !
Mijn pups trokken altijd de sokjes uit van de baby dus die moest verplicht een maillot aan. En berg je kinderschoentjes op want die zijn duur !
- Zamunda
Manuma schreef: ↑15 okt 2021, 13:01 Er komt een uitgebreidere update hoor. Het gaat heel goed, hij is lekker stout en ondeugend en zet de boel regelmatig op stelten.
Hier loopt de smurf nog niet los in huis (want eerst moeten de katten dat veilig genoeg vinden anders gaat die smurf natuurlijk een heeeeeel leuk jaagspelletje ontdekken) en zo te lezen kan ik daar heel blij om zijn .
Maar het klinkt héél gezellig met je actieve ondeugende streepje, gaaf hoor .
- Zamunda
Hier zeven kleuren stront . Ik had hem nog niet bekeken want wilde hem later met geluid aan kijken maar werd nu nieuwsgierig... ondanks dat uit het bericht van billy bleek dat het goed ging kneep ik 'm alsnog .
Maar wat is ie leuk joh Manuma, wat rent ie heerlijk met je honden mee en wat gaat ie herkenbaar schattig zitten .
Haha Meeko laat zich dus echt niet opsluiten hè. Ook niet in de ren. Dus die laat ik gewoon een feestje bouwen in huis. Hij loopt zelfs alle trappen op en af
Gisteravond was ik hem kwijt en vond ik hem op de kamer bij mijn zoontje, allebei in diepe slaap Nadeel is alleen dat zodra Meeko wakker wordt, gelijk z’n hand aan z’n pyjama uit het bed probeert te trekken
We zijn elke ochtend in het parkje met de brug. Ik had de eerste keer ook wat kriebels maar hij is echt heel handig. Het is eigenlijk een fietsbaan met allerlei mountainbike trainparcoursen en ook obstakels. Die obstakels gebruik ik ook om te oefenen en te spelen en ook dat doet Meeko heel goed en makkelijk. Ik ben dus niet bang dat hij springt, hij is eigenlijk heel slim. Hij gaat overal kijken en even proberen maar met heel veel zelfbehoud. Ik ben nooit zo heel voorzichtig Als ik denk dat ze het kunnen laat ik het ze ook wel doen. Meeko weet heel goed wat de rand is en is zelfs op de stoeprand al heel bewust van de diepte. Zoals ik al zei loopt hij ook al trappen uit zichzelf. Ik moet wel een survivalhond hè
Ik ben begonnen met de clicker en wat oefeningetjes buiten.
Ze gaan heel leuk met zijn drieën, zo schattig. Manu is echt de grote broer en Uma tante. Manu heeft vandaag voor het eerst een spelbuiging naar hem gedaan maar is vooral zijn grote steun
Meeko ligt nu soms zelfs beneden bij Manu te slapen. Wij wonen in een drive in woning en Manu heeft zijn eigen kamer beneden waar hij lekker kan pitten en zo de tuin in kan lopen. Ligt die kleine frummel erbij en hupst heel blij de tuin in voor een plas zodra hij wakker is. Zo knap
Dat aan mij hangen wordt dus al minder en ik moet bekennen dat dat wel fijn voelt Nu hoop ik niet dat ik hem net zo’n zelfstandig mormel maak als die andere twee
Gisteravond was ik hem kwijt en vond ik hem op de kamer bij mijn zoontje, allebei in diepe slaap Nadeel is alleen dat zodra Meeko wakker wordt, gelijk z’n hand aan z’n pyjama uit het bed probeert te trekken
We zijn elke ochtend in het parkje met de brug. Ik had de eerste keer ook wat kriebels maar hij is echt heel handig. Het is eigenlijk een fietsbaan met allerlei mountainbike trainparcoursen en ook obstakels. Die obstakels gebruik ik ook om te oefenen en te spelen en ook dat doet Meeko heel goed en makkelijk. Ik ben dus niet bang dat hij springt, hij is eigenlijk heel slim. Hij gaat overal kijken en even proberen maar met heel veel zelfbehoud. Ik ben nooit zo heel voorzichtig Als ik denk dat ze het kunnen laat ik het ze ook wel doen. Meeko weet heel goed wat de rand is en is zelfs op de stoeprand al heel bewust van de diepte. Zoals ik al zei loopt hij ook al trappen uit zichzelf. Ik moet wel een survivalhond hè
Ik ben begonnen met de clicker en wat oefeningetjes buiten.
Ze gaan heel leuk met zijn drieën, zo schattig. Manu is echt de grote broer en Uma tante. Manu heeft vandaag voor het eerst een spelbuiging naar hem gedaan maar is vooral zijn grote steun
Meeko ligt nu soms zelfs beneden bij Manu te slapen. Wij wonen in een drive in woning en Manu heeft zijn eigen kamer beneden waar hij lekker kan pitten en zo de tuin in kan lopen. Ligt die kleine frummel erbij en hupst heel blij de tuin in voor een plas zodra hij wakker is. Zo knap
Dat aan mij hangen wordt dus al minder en ik moet bekennen dat dat wel fijn voelt Nu hoop ik niet dat ik hem net zo’n zelfstandig mormel maak als die andere twee
- Zamunda
Die smurf hier ook niet hoor . Maar ik heb het geluk dat ik de eerste week zo ongeveer continu bij hem kan zijn, dus ben steeds een tijdje met hem in de ren gaan zitten als hij wakker was (samen spelen, hem zelf laten spelen en ook steeds zijn eten gegeven in de ren). In het begin ging hij zelfs in mijn vest mee naar de wc . Op een gegeven moment mocht ik wel eventjes naar de wc van hem, soms wel met beetje piepen maar meestal waren een paar rondgestrooide brokjes wel okee.
Uiteindelijk kon ik even op de bank gaan zitten maar ook dat was niet elke keer een succes als ik het niet goed getimed had (wel hielpen de katten dus flink mee om hem te vermaken en af te leiden dus echt een gelukje, denk dat het anders nog wel lastiger was geweest). Maar met zo heel rustig hem zich prettig doen voelen in de ren is het nu toch gelukt dat hij er zelfs in slaap gevallen is terwijl ik op de bank zat.
Met nog een baby in huis is dat überhaupt geen optie natuurlijk, hier kan los in huis dan gewoon weer niet nog ivm de katten. Maar heerlijk hoor dat Meeko gewoon zo lekker meedraait bij jullie, echt genieten van hoe hij er een feestje van bouwt bij jullie !
Wat ongelofelijk zoet . Oh wat gaan die twee een geweldige band hebben, wat een geluk! Hahaha, heerlijk hoe Meeko zijn maatje erbij probeert te slepen .Gisteravond was ik hem kwijt en vond ik hem op de kamer bij mijn zoontje, allebei in diepe slaap Nadeel is alleen dat zodra Meeko wakker wordt, gelijk z’n hand aan z’n pyjama uit het bed probeert te trekken
Gaaf hoor!We zijn elke ochtend in het parkje met de brug. Ik had de eerste keer ook wat kriebels maar hij is echt heel handig. Het is eigenlijk een fietsbaan met allerlei mountainbike trainparcoursen en ook obstakels. Die obstakels gebruik ik ook om te oefenen en te spelen en ook dat doet Meeko heel goed en makkelijk. Ik ben dus niet bang dat hij springt, hij is eigenlijk heel slim. Hij gaat overal kijken en even proberen maar met heel veel zelfbehoud. Ik ben nooit zo heel voorzichtig Als ik denk dat ze het kunnen laat ik het ze ook wel doen. Meeko weet heel goed wat de rand is en is zelfs op de stoeprand al heel bewust van de diepte. Zoals ik al zei loopt hij ook al trappen uit zichzelf. Ik moet wel een survivalhond hè
Wat mooi! En neuh, al zou je het willen dan zou het nog niet lukken om hem zo zelfstandig te maken dus dat zit wel goed .Ze gaan heel leuk met zijn drieën, zo schattig. Manu is echt de grote broer en Uma tante. Manu heeft vandaag voor het eerst een spelbuiging naar hem gedaan maar is vooral zijn grote steun