Deurhekjes

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
CatnDog
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Deurhekjes

Bericht door CatnDog »

:LOL: Voor mensen die hun honden niet kunnen opvoeden.
GoldenGizmo
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Lijkt me heel handig wanneer je voordeur direct in je woonruimte uitkomt zoals je bij Amerikaanse huizen veel ziet. Gelukkig heb je hier in Nederland huizen en appartementen met een aparte hal/gang tussen de voordeur en de woonkamer. (ik heb in ieder geval nog nooit een huis/appartement gezien waarbij je vanuit de voordeur niet eerst in een aparte ruimte stapt)

Ik zou dus gewoon mijn hond niet meenemen naar de voordeur wanneer er iemand aan de deur komt. Goedkopere optie :F:
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Zinodo schreef: 10 nov 2023, 13:10
CatnDog schreef: 10 nov 2023, 13:09 :LOL: Voor mensen die hun honden niet kunnen opvoeden.
Ja of kersverse buitenlanders, opvangers, herplaatsers met onbekend gedrag, weetjewel alles behalve perfecte pups.
Die kan je toch ook opvoeden? Als je daar vanaf dag 1 meteen begint, hebben ze het zo door. We keilen niet naar buiten.
Omega
Posts in topic: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Of voor een avontuurlijke pup/jonge hond, haar intentie is niet om weg te lopen, maar er is zoveel te doen op straat..
Wij hebben eigenlijk alleen in de winter de kamerdeur dicht omdat het anders snel te warm wordt in de kamer. Ben dan maar eens sneller bij de deur dan een ik-wil-overal-van-op-de-hoogte-blijven hond.
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik heb een hekje (2 kennelpaneeltjes waarvan 1 met 'poortje') in mijn gang, de honden blijven daar achter wanneer ik mijn voordeur open doe.
Ideaal ook wanneer je pakketten aanneemt of de boel tegen elkaar open zet.
Of wanneer Mahdu weer een spelletje 'pak me dan' doet, dan gooi ik het hekje open en lok hem daarheen ok het hekje vlot dicht te doen achter hem.
Het hele huis door om je hond te vangen of een stukje van ±2*1,60m scheelt nogal. :F:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
thom
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

CatnDog schreef: 10 nov 2023, 13:15
CatnDog schreef: 10 nov 2023, 13:09 :LOL: Voor mensen die hun honden niet kunnen opvoeden.
Ja of kersverse buitenlanders, opvangers, herplaatsers met onbekend gedrag, weetjewel alles behalve perfecte pups.
Die kan je toch ook opvoeden? Als je daar vanaf dag 1 meteen begint, hebben ze het zo door. We keilen niet naar buiten.
Voorkomen is beter dan genezen toch ?
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
GoldenGizmo

Zinodo schreef: 10 nov 2023, 13:19
Ja hoor maar een extra veiligheid lijkt me wel op zijn plaats in sommige gevallen. Kan me nog iemand herinneren die op vakantie was en wiens hond op deze manier van de oppas vermist is geraakt. Dan zit je daar met je goeie gedrag op vakantie.
Goed, ik ben ook een grote fan van deuren zoals Gizmo het omschrijft, maar toch hebben daar veel mensen moeite mee. Zeker als er ook kinderen in het spel zijn. Of oma's.

Goed, ik wist niet dat ik gelijk moest gaan verdedigen waarom iemand dit mogelijk wel handig zou gaan vinden maar vooruit.
Nee hoor, je hoeft je niet te verdedigen. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor sommige mensen heel handig kan zijn. Maar ik denk wel dat dat bij huisindelingen die anders zijn dan we hier gewend zijn vaker het geval is dan bij de meesten hier. Ik had er inderdaad ook nog niet aan gedacht dat kinderen die deur ook open kunnen laten staan. In dergelijke gevallen kan zo'n hekje inderdaad heel handig zijn, zeker bij een nieuwe hond in huis, want die komen nou eenmaal over het algemeen niet volledig opgevoed :ok:
Omega schreef: 10 nov 2023, 13:19 Of voor een avontuurlijke pup/jonge hond, haar intentie is niet om weg te lopen, maar er is zoveel te doen op straat..
Wij hebben eigenlijk alleen in de winter de kamerdeur dicht omdat het anders snel te warm wordt in de kamer. Ben dan maar eens sneller bij de deur dan een ik-wil-overal-van-op-de-hoogte-blijven hond.

Nou ja, je hoeft niet per se eerder bij de deur te zijn natuurlijk, je kunt ook eerst de hond naar de woonkamer brengen en de tussendeur dichtmaken voor je de voordeur opent. Maar ja, dat werkt niet met de tijd die je tegenwoordig vaak krijgt van de pakketbezorger :mep:
Sandra

Bericht door Sandra »

Zou wat zijn geweest voor een stel hier in het dorp, hond uit het buitenland. Na 3 maanden hier toch ontsnapt en doodgereden..
HillieS
Posts in topic: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

T ziet er zeker handig uit!
Zou er ook zoiets voor een schuifdeur zijn? Nu zitten we altijd te klooien met een los hekje. Maar komende zomer met een dan sowieso kruipende, misschien al lopende baby is een los hekje geen goed plan natuurlijk.
En nee, de honden (en baby) mogen niet zonder toezicht de tuin in. Want er zijn er, hè Yara, die dan gaten gaan graven achter de vlinderstruik :hmmm:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 10 nov 2023, 13:58
HillieS schreef: 10 nov 2023, 13:55 T ziet er zeker handig uit!
Zou er ook zoiets voor een schuifdeur zijn? Nu zitten we altijd te klooien met een los hekje. Maar komende zomer met een dan sowieso kruipende, misschien al lopende baby is een los hekje geen goed plan natuurlijk.
En nee, de honden (en baby) mogen niet zonder toezicht de tuin in. Want er zijn er, hè Yara, die dan gaten gaan graven achter de vlinderstruik :hmmm:
Yara :LOL:
Ik denk die extra wide dan?
https://www.dog-g8.com/products/extra-wide-g8
Ik zie geen reden waarom je het niet aan een schuifdeur zou kunnen vastmaken.
Ik ga er eens naar kijken en t hier in de groep gooien, al zal Yara tegen stemmen :mrgreen:
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Zinodo schreef: 10 nov 2023, 13:19
Ja hoor maar een extra veiligheid lijkt me wel op zijn plaats in sommige gevallen. Kan me nog iemand herinneren die op vakantie was en wiens hond op deze manier van de oppas vermist is geraakt. Dan zit je daar met je goeie gedrag op vakantie.
Goed, ik ben ook een grote fan van deuren zoals Gizmo het omschrijft, maar toch hebben daar veel mensen moeite mee. Zeker als er ook kinderen in het spel zijn. Of oma's.

Goed, ik wist niet dat ik gelijk moest gaan verdedigen waarom iemand dit mogelijk wel handig zou gaan vinden maar vooruit.
Haha, nee hoor. Ik kan heel goed inzien dat dit voor veel mensen heel handig is.
Loraine

Bericht door Loraine »

Hier verderop in de wijk is er trouwens iemand die zo'n klemhekje voor babies aan de buitenkant in het deurkozijn heeft bevestigd.
Die kan dus ook de voordeur wagenwijd openzetten zonder dat de hond/kind naar buiten kan. :lol1:
Afbeelding
GoldenGizmo

Voor kinderen kan dat ook handig zijn inderdaad, ik heb jaren geleden eens van iemand gehoord met een peuter en een klein hondje. Peuter had het voor elkaar gekregen de voordeur open te krijgen. Voordat de ouders dat door hadden, had ofwel de peuter, ofwel het hondje, (ik weet het niet meer, misschien ook allebei) al midden op straat gestaan (gelukkig woonden ze in een rustige buurt en niet aan een drukke weg :schrik: ). Het werkt natuurlijk wel alleen tot de kleine doorheeft hoe je deze open moet maken :zweep:
Loraine

Bericht door Loraine »

Dit was geen harmonicahekje gelukkig maar zo een met een knijp-duw vergrendeling of hoe ze dat ook noemen.
Die zijn wat lastiger te openen is mijn ervaring. :mrgreen:

Maar dat vinden veel mensen ook van het hekje wat ik heb staan terwijl dat letterlijk hendel omhoog 'draaien' en schuiven is.
Maar als ze het eenmaal doorhebben schuiven ze beide hendels erop, ben al een aantal keer nog nét niet over dat hekje heen gekletterd omdat ik zelf alleen de bovenste hendel erop zet en automatisch doorloop. :')
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Handig hoor ,ik heb zo’n ondernemend hondje en gebruik een babyhekje. Want hoe leer je anders een hond dat hij niet mag krabben aan de deur terwijl jij je pakje aanpakt?😉 dan moet je al met z’n tweeën zijn
Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

En als je zelf naar buiten wilt? Moet je dan eerst die hele contraptie losmaken?
Sterre

Bericht door Sterre »

Oh die Duitse Staande. Precies mijn Sterre. Zij is er al sinds 2016 niet meer. Ze is 15,5 geworden. Ook een wildebras buiten. Maar binnen niet. En de deurbel en mensen aan de deur interesseerde haar niets. Ze kwam nooit kijken. Dus dat hekje was bij haar niet nodig. Maar mijn hart maakte een sprongetje omdat die hond zo op haar leek. Inclusief die lange tong als ze buiten had gerend🥰.
Loraine

Bericht door Loraine »

Nanna schreef: 10 nov 2023, 16:31 En als je zelf naar buiten wilt? Moet je dan eerst die hele contraptie losmaken?
Die uit de openingspost kun je geloof ik zo opzij schuiven/losklikken vd deur oid wanneer de deur nog dicht is.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Zinodo schreef: 10 nov 2023, 13:01 Voor opvangers, buitenlanders en allerlei andere halfwildelingen.

Lijkt me heel handig. Er zijn genoeg honden vermist geraakt omdat ze door de voordeur zijn geglipt.
Prijs valt ook mee, 70 pond.
https://linktr.ee/TheDogG8Co?fbclid=PAA ... NaAhlefEes
Ik dacht ik deel het even, misschien heeft iemand er wat aan.
Is zeker handig, zie best veel vermissingen op Facebook waarbij de hond de deur uitgeglipt is.
Wij wonen in een flat dus ze kunnen hoogstens de galerij op. Maar ik heb een klein halletje en ik doe altijd de deur dicht achter me. Ze mogen niet mee naar de voordeur. Blijven maar mooi in de keuken, en soms wil ik dat ook niet dan moeten ze in de grote hal blijven dan doe ik de keukendeur ook dicht. Ons kleine halletje komt uit in de keuken, dus visite moeten altijd door de keuken.
Afbeelding

Tanja en Anne
Plaats reactie