Broodfokker weer gepakt, nu in Belgie

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Mo-yi
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Broodfokker weer gepakt, nu in Belgie

Bericht door Mo-yi »

"24 verwaarloosde honden gevonden in maisveld en auto in België: broodfokker Kevin T. uit Deurne weer over de schreef
MET VIDEODEURNE - De Deurnese broodfokker Kevin T. heeft in België weer toegeslagen. Dinsdag werden er in een gemeente vlakbij Leuven 24 verwaarloosde honden gevonden door het Belgische agentschap Dierenwelzijn. De hondjes, 12 chowchows en 12 pomerianen, waren verstopt in een maisveld en in een auto. Dat meldt omroep VRT."

https://www.bd.nl/brabant/24-verwaarloo ... W-SIMHOYpQ

Ik krijg zelf het hele artikel niet te lezen..ook niet via webpage archive
Afbeelding
annnie
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Broodfokker weer gepakt, nu in Belgie

Bericht door annnie »

Honden van de broodfokker in Deurne. (Archiefbeeld). © Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming
24 verwaarloosde honden gevonden in maisveld en auto in België: broodfokker Kevin T. uit Deurne weer over de schreef
MET VIDEODEURNE - De Deurnese broodfokker Kevin T. heeft in België weer toegeslagen. Dinsdag werden er in een gemeente vlakbij Leuven 24 verwaarloosde honden gevonden door het Belgische agentschap Dierenwelzijn. De hondjes, 12 chowchows en 12 pomerianen, waren verstopt in een maisveld en in een auto. Dat meldt omroep VRT.

Jeroen Theunis 08-11-23, 18:25
Laatste update: 18:43

De eigenaren, onder wie de naar België gevluchte Kevin T., probeerden de dieren in Scherpenheuvel-Zichem nog te verstoppen voor de diereninspectie en de politie. De honden die in beslag genomen werden, leefden volgens Dierenwelzijn in erbarmelijke omstandigheden.

Kevin T. is in Nederland wegens ernstige dierenmishandeling veroordeeld tot een gevangenisstraf van 18 maanden, waarvan 9 maanden onvoorwaardelijk. Ook heeft hij een houdverbod opgelegd gekregen. Omdat hij in hoger beroep is gegaan, is hij voorlopig op vrije voeten.

House of Animals
Dat de man uit Deurne weer kan toeslaan, mag geen verrassing heten. Dierenrechtenorganisatie House of Animals heeft de Belgische politie al eerder ingeseind. ,,Deze man verhuist van plek naar plek, waar hij een spoor van dierenleed achterlaat. Hij moet hoe dan ook voor eens en altijd gestopt worden”, zei Karen Soeters van House of Animals eerder.

Ze is lovend over de recente interventie van de Belgische politie, schrijft ze op X. ,,Honden van Kevin T. door Belgische politie in beslag genomen! Hij had ze verstopt in het maisveld, boven op zolder en in zijn auto. Sommige honden zijn helaas zwanger. Hulde voor de voortvarende aanpak van de Belgische politie.”

Het Belgische dierenasiel De Zorghoeve uit Kortenaken is dinsdag door de politie en Dierenwelzijn gevraagd om de honden op te halen. ,,Het ging in eerste instantie om negen honden”, vertelt Iris Cornelis van dierenasiel De Zorghoeve aan de VRT. ,,Zeven honden zaten verstopt in een bench in het maïsveld. We wisten dat er nog meer honden waren, maar die konden we niet meteen vinden. Uiteindelijk hebben we nog vijftien hondjes gevonden in een auto. Ze zaten in een bench met een deken erover.”

Verrassingen
Ook het dierenasiel vermoedt dat het om broodfokkers gaat. ,,Van de 24 honden is er zeker een chowchow drachtig. Bij de pomerianen zijn dat er zeker twee”, aldus Cornelis tegen de Vlaamse nieuwszender. ,,Maar mogelijk komen we nog voor verrassingen te staan, de kans is groot dat er nog meer hondjes gedekt zijn. Het is dan wel duidelijk wat de bedoeling van de eigenaars was.”

Het Belgische parket heeft de zaak nu verder in behandeling. Het dierenasiel geeft aan dat de 24 honden die in beslag zijn genomen, nog niet geadopteerd kunnen worden.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

thanx
Afbeelding
annnie
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Asje

Ik vind het wel fascinerend dat iemand er maar door mee blijft gaan. Ik kan er al met mijn hoofd niet bij dat iemand er geen moeite mee heeft om steeds die verwaarloosde dieren te zien wetende dat het zijn verantwoordelijkheid is.

Maar het is ondertussen toch ook geen snel en makkelijk geld meer verdienen voor die lul, nu hij op de radar van allerlei dierenwelzijnsorganisaties staat
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

annnie schreef: 08 nov 2023, 20:54 Asje

Ik vind het wel fascinerend dat iemand er maar door mee blijft gaan. Ik kan er al met mijn hoofd niet bij dat iemand er geen moeite mee heeft om steeds die verwaarloosde dieren te zien wetende dat het zijn verantwoordelijkheid is.

Maar het is ondertussen toch ook geen snel en makkelijk geld meer verdienen voor die lul, nu hij op de radar van allerlei dierenwelzijnsorganisaties staat
filmpje van die Karin Soeters, die hem heeft kunnen achterhalen waar hij in Belgie zit, ging naar hen toe, wees hem op zn straf die nog openstaat..ze werd gelijk uitgefoeterd en uitgescholden door die man..die herkent haar al en denkt; kut..zij weer
en maar doorgaan..honden gaan verstoppen terwijl hij toch wel weet dat hij weer "ontdekt" is
IQ van een garnaal zo'n vent
Afbeelding
alinelaila
Posts in topic: 1
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

annnie schreef: 08 nov 2023, 20:54
Ik vind het wel fascinerend dat iemand er maar door mee blijft gaan.
Echt exact wat ik tegen m'n collega zei. Hij heeft natuurlijk wat 'vriendjes' waar hij mee samenwerkt en waar hij nog wat partijtjes honden heeft zitten, dus als de boel dan weer is weggehaald haalt hij daar weer wat op denk ik.
Maar zo willens en wetens doorgaan, terwijl er nu al zo veel in beslag is genomen, ja dat vind ik toch ook wel fascinerend. En dan verder ook niks veranderen aan de situatie, dus keer op keer zitten die honden er weer bar slecht bij. Hij vindt het dan zelf allemaal wel acceptabel ofzo? Bizar.
Barkley

Bericht door Barkley »

De honden zijn in dit geval gewoon voorwerpen waar geld aan te verdienen valt. Geen enkel empathisch vermogen
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Barkley schreef: 09 nov 2023, 13:09 De honden zijn in dit geval gewoon voorwerpen waar geld aan te verdienen valt. Geen enkel empathisch vermogen
maar ook weinig zakelijk inzicht zou ik dan zeggen, de hele toko loopt toch gewoon beter met een wat betere verzorging van de dieren? Hoeft-ie ook niet op de vlucht en honden te verstoppen. Gewoon je werk goed doen, maar dat is voor deze meneer blijkbaar te moeilijk.
Tineke

Bericht door Tineke »

Pauline schreef: 10 nov 2023, 14:48
Barkley schreef: 09 nov 2023, 13:09 De honden zijn in dit geval gewoon voorwerpen waar geld aan te verdienen valt. Geen enkel empathisch vermogen
maar ook weinig zakelijk inzicht zou ik dan zeggen, de hele toko loopt toch gewoon beter met een wat betere verzorging van de dieren? Hoeft-ie ook niet op de vlucht en honden te verstoppen. Gewoon je werk goed doen, maar dat is voor deze meneer blijkbaar te moeilijk.
En voor die pomeriaantjes zal wel een markt zijn maar voor grote hoeveelheden Chows twijfel ik toch een beetje.
Die zijn lang niet zo populair.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Tineke schreef: 10 nov 2023, 15:06
En voor die pomeriaantjes zal wel een markt zijn maar voor grote hoeveelheden Chows twijfel ik toch een beetje.
Zou hij die niet gewoon gebruiken voor schattige, fluffy, beer-achtige mixjes? Qua uiterlijk zullen het dan wel heel schattige pups worden en dat ze voor de helft chowchow zijn, is niet iets waardoor mensen die überhaupt bij zo'n broodfokker kopen zich door zullen laten afschrikken, of wat er misschien niet eens bij verteld wordt.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Diana schreef: 11 nov 2023, 09:18
Zou hij die niet gewoon gebruiken voor schattige, fluffy, beer-achtige mixjes? Qua uiterlijk zullen het dan wel heel schattige pups worden en dat ze voor de helft chowchow zijn, is niet iets waardoor mensen die überhaupt bij zo'n broodfokker kopen zich door zullen laten afschrikken, of wat er misschien niet eens bij verteld wordt.
Bij mijn weten heb ik geen chowmixen voorbij zien komen , de asiels hebben nu best wat chows zitten van hem.
Er zitten ook wel wat kekke kleuren tussen dus wellicht dat dat mixen zijn maar weer teruggefokt met een chow.
Misschien was dat het doel , chows in andere kleuren fokken .
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Tineke schreef: 11 nov 2023, 14:03
Diana schreef: 11 nov 2023, 09:18

Bij mijn weten heb ik geen chowmixen voorbij zien komen , de asiels hebben nu best wat chows zitten van hem.
Er zitten ook wel wat kekke kleuren tussen dus wellicht dat dat mixen zijn maar weer teruggefokt met een chow.
Misschien was dat het doel , chows in andere kleuren fokken .
Misschien dat ze dan toch wel in trek zijn bij mensen die geen benul hebben van rassen en rasgebonden eigenschappen en denken dat het een soort schattige beertjes zijn?
Afbeelding
Plaats reactie