Zal (chemische) castratie kunnen helpen in dit geval?
Re: Zal (chemische) castratie kunnen helpen in dit geval?
Hier in de buurt loopt een franse bull die ook een chip kreeg.
Vanwege het feit dat hij op de kleinkinderen wipte…ik had er een hard hoofd in maar verdomd, het werkte. Hij werd gezeglijker en wipte nergens meer op. Na een half jaar dacht ie toch weer te beginnen
Toen is ie definitief gecastreerd en het probleem was over.
‘ s Heeren wegen kunnen ondoorgrondelijk zijn
Vanwege het feit dat hij op de kleinkinderen wipte…ik had er een hard hoofd in maar verdomd, het werkte. Hij werd gezeglijker en wipte nergens meer op. Na een half jaar dacht ie toch weer te beginnen
Toen is ie definitief gecastreerd en het probleem was over.
‘ s Heeren wegen kunnen ondoorgrondelijk zijn
- CatnDog
- Posts in topic: 13
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Maar goed, mijn ervaring met een chip (nou ja, die van Zeno dan ) is natuurlijk ook slechts één ervaring en het was in mijn geval niet per se een extreem slechte/goede ervaring.
Zeno is trouwens geen kussen-wipper of een reu die 's nachts gaat janken en weg wil lopen omdat hij de loopse teefjes achterna wil gaan. Bij hem is het meer 'lekkere geurtjes en als het goed ruikt er bovenop'. Ik geef hem daar zo min mogelijk de kans toe en/of grijp in.
Wippen op een persoon heeft Zeno slechts 1 x in zijn leven gedaan en toen had ik iets steviger opgetreden dan gemiddeld. Dat mens-wippen was eenmalig. Dat was trouwens op de eigenares van een hond die hij lekker vond ruiken, maar ik wil het gewoon niet hebben.
Ik heb er bij Zeno ook geen chip in gestopt omdat ik gedragsproblemen wilde oplossen. Het was meer het (hond)sociale aspect waar ik op had gehoopt. Je hoort nog weleens dat gecastreerde reuen meer hondenvrienden hebben dan intacte reuen. Maar dat heb ik dus niet zo ervaren.
Zeno is trouwens geen kussen-wipper of een reu die 's nachts gaat janken en weg wil lopen omdat hij de loopse teefjes achterna wil gaan. Bij hem is het meer 'lekkere geurtjes en als het goed ruikt er bovenop'. Ik geef hem daar zo min mogelijk de kans toe en/of grijp in.
Wippen op een persoon heeft Zeno slechts 1 x in zijn leven gedaan en toen had ik iets steviger opgetreden dan gemiddeld. Dat mens-wippen was eenmalig. Dat was trouwens op de eigenares van een hond die hij lekker vond ruiken, maar ik wil het gewoon niet hebben.
Ik heb er bij Zeno ook geen chip in gestopt omdat ik gedragsproblemen wilde oplossen. Het was meer het (hond)sociale aspect waar ik op had gehoopt. Je hoort nog weleens dat gecastreerde reuen meer hondenvrienden hebben dan intacte reuen. Maar dat heb ik dus niet zo ervaren.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 02 nov 2023, 16:27, 3 keer totaal gewijzigd.
- Fenneke
- Posts in topic: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Mijn Amos was een gecastreerde reu ( herplaatser en ws om dezelfde reden die jij aanvoert gecastreerd) en ik vond dat voor hemzelf niet leuk.
Reuen wilden op hem rijden en teven zagen hem niet zitten want geen echte reu. Hij hing dus wat tussen wal en schip.
Ik zag duidelijk verschil in gedrag met mijn niet gecastreerde reuen. Allen herplaatsers trouwens.
Ik zou alleen castreren bij medische noodzaak en niet omdat ze een periode lastig ( kunnen) zijn.
Maar ik merk aan je reacties dat de keuze eigenlijk al vast staat. Ik ben benieuwd hoe je het ervaart.
Reuen wilden op hem rijden en teven zagen hem niet zitten want geen echte reu. Hij hing dus wat tussen wal en schip.
Ik zag duidelijk verschil in gedrag met mijn niet gecastreerde reuen. Allen herplaatsers trouwens.
Ik zou alleen castreren bij medische noodzaak en niet omdat ze een periode lastig ( kunnen) zijn.
Maar ik merk aan je reacties dat de keuze eigenlijk al vast staat. Ik ben benieuwd hoe je het ervaart.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Alfilillo
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Alfil is ook gecasteerd. Helaas veel te vroeg, dat had ik nu absoluut nooit gedaan.
Hij heeft echter nooit last van intacte reuen die hem willen bespringen. En zo ken ik veel gecastreerde reuen die geen andere reuen aantrekken. Hoeft echt niet.
Hij heeft echter nooit last van intacte reuen die hem willen bespringen. En zo ken ik veel gecastreerde reuen die geen andere reuen aantrekken. Hoeft echt niet.
Op mijn castraatNewfoundlander is ook nooit gereden. Hij bleef gewoon een heer van stand. En daar rij je niet op.
Bertus rent elke dag met een gecastreerde reu . Ze hebben dikke lol samen . Maar als er een teef loops is in de buurt dan wil Bertus niet rennen of spelen maar alleen maar rijden op die gecastreerde reu dan lijn ik hem aan en wandel een paar dagen ergens anders
Dikke kans dat er ook een loopse teef in het bos heeft gelopen en dan slaan die hormonen op die leeftijd nu eenmaal op hol
Bertus werd na 15 maanden rustiger en kreeg ook nog een erg onzekere periode volgens mij is dat normaal
-
- Posts in topic: 11
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Omdat ik gewoon niet wist hoe ermee om te gaan dat hij moeilijk deed met andere reuen. Hij was jong en wist het zelf ook niet dus dan ga je je hond blootstellen aan die dingen niet werken om je eigen ergenris weg te nemen.
Ondertussen is er geen hond die twee hanen samen zet zonder heibel te verwachten.
Het is gewoon heel ongezond. Milder dan schildkliermedicatie kan het niet zijn en daar doe je je hond ook niet even aan omdat hij te druk voor je is.
Hem gewoon niet uitlaten is eerlijker dan dit. Ben je ook van je probleem af.
Dapper heb ik toen gewoon heel lang niet los gelaten en langs het spoor wandelen enzo. Balletje gooien op zondagmiddag op een industrieterrein.
Je hoeft toch dat hele park niet in?
Ik vind het verigens een beeldige hond. Echt heel leuk. Dat vind ik er ook zonde van.
Een intacte reu wordt pezig oud en een castraat heeft het moeilijk op zijn ouwe dag.
- Cooper
- Posts in topic: 39
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Ik heb gisteren een implantaat laten inbrengen voor een half jaartje. Tegelijkertijd ga ik door met opvoeden en trainen bij de hondenschool. Ik hoop dat ik 'm dan zodanig op de rit heb dat ik aan het eind het halve jaar niet tot definitieve castratie over hoef te gaan. Ik zie het als hulpmiddel voor nu. Zijwieltjes voor mij als baas.
Veel van de forummers hier zijn zeer ervaren hondenopvoeders ik ben dat niet. Ik sta dus achter deze beslissing maar ik waardeer jullie opvoed tips en spiegel die jullie mij voor houden zeer.
Veel van de forummers hier zijn zeer ervaren hondenopvoeders ik ben dat niet. Ik sta dus achter deze beslissing maar ik waardeer jullie opvoed tips en spiegel die jullie mij voor houden zeer.
Prima toch. Nou hopen dat het net dat zetje geeft!
Ik ben ook benieuwd
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 6
en zorg dat je met de rest van de familie op 1 lijn komt.
- CatnDog
Goed dat je de knoop hebt doorgehakt.
Vond hij de prik nog vervelend, of viel het wel mee?
Vond hij de prik nog vervelend, of viel het wel mee?
Prima hoor, dit vind ik een betere dan de ballen er af
Als je uitlegt wat onduidelijkheid voor problemen oplevert helpt dat misschien om iedereen op een lijn te krijgen?
Dat lijkt me ook.ellen en de birmanen schreef: ↑04 nov 2023, 15:38 en zorg dat je met de rest van de familie op 1 lijn komt.
Als je uitlegt wat onduidelijkheid voor problemen oplevert helpt dat misschien om iedereen op een lijn te krijgen?
-
- Posts in topic: 2
Het kan zijn dat het gedrag de eerste weken na de chemische castratie verergert in plaats van verbetert. Daar moet je dan even doorheen bijten.
Gemiddeld werkt een chemische castratie/suprelorin een maand of 6 maar wij hebben honden in de praktijk die die periode niet redden zowel als honden die langer dan een jaar effect ervan hebben.
Gemiddeld werkt een chemische castratie/suprelorin een maand of 6 maar wij hebben honden in de praktijk die die periode niet redden zowel als honden die langer dan een jaar effect ervan hebben.
- Cooper
Ja, de dierenarts heeft het inderdaad goed uitgelegd.Kelperuaantjes schreef: ↑05 nov 2023, 08:04 Het kan zijn dat het gedrag de eerste weken na de chemische castratie verergert in plaats van verbetert. Daar moet je dan even doorheen bijten.
De gezinsleden zijn ook moeilijk trainbaar dus bij hun geldt ook, herhalen herhalen herhalen. Anders castreer ik hun ook .
Nee, zonder gekheid. Iedereen is hier gek op Cooper maar soms wordt er verkeerd met hem omgegaan. Dat is niet fair richting hem dus daar moet aan gewerkt worden.
Merk je al wat?
- Cooper
Het rijden op benen e.d. is verdwenen dus dat is fijn . Ik zie ook verandering van z'n ballen nu, de boel krimpt.
- Cooper
De wandelingen zijn rustiger aan het worden. Er hoeft niet meer aan ieder grassprietje gesnuffeld te worden dus minder getrek aan de riem.
- *Esther
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ik denk dat het idee 'we doen er wat aan' ook zorgt voor meer rust bij jullie. En dan wordt de hond ook wat rustiger in gedrag.
- *Esther
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Win-win toch. Als het maar fijner wordt voor jullie allemaal!
- CatnDog
Merk je al iets qua verandering in zijn vacht?
En hoe is zijn eetgedrag? Komt hij aan in gewicht?
En hoe is zijn eetgedrag? Komt hij aan in gewicht?