Gestoomd (blik)voer

malinois
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Gestoomd (blik)voer

Bericht door malinois »

Crutz schreef:
malinois schreef:
Crutz schreef:

Koelbox?
Geen plek. We moeten 12 honden en 12 mensen meenemen, 24 opklapbenches (1 per hond in t hotel en 1 in de hal) en 24 tassen in 2 auto's, een hondenaanhanger en het dock dive dock meenemen. Niemand kan iets meer meenemen dan dit. En dit wordt al proppen.

12 honden en 12 mensen met 2 auto’s?? Ik ging met eigen vervoer ;-)
Dat gaat niet, de boot is vol. Mocht dat niet t geval geweest zijn, is dat uberhaupt niet betaalbaar voor mij. De overtocht met auto is vreselijk duur. Er gaat een bus met kennels, een auto met 6 vaks aanhanger. In de auto kunnen 7 mensen en in de bus 5. En dan dus de aanhanger met t dock. Daar gaat alle bagage en spullen in en op. Het is even behelpen maar ook alleen tot de boot. Op de boot hebben we een hut en die overtocht duurt t langst (16 uur).
De hond mag een tas mee en de eigenaar dus 2 tassen. In die van de hond moet dan dus t voer badjassen, handdoeken, trainingsmateriaal etc. Nou ja als dat niet past neem ik wel een broek minder mee. Dan gaat t wel bij mij in.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Crutz
Posts in topic: 5

Bericht door Crutz »

malinois schreef:
Crutz schreef:
malinois schreef:Geen plek. We moeten 12 honden en 12 mensen meenemen, 24 opklapbenches (1 per hond in t hotel en 1 in de hal) en 24 tassen in 2 auto's, een hondenaanhanger en het dock dive dock meenemen. Niemand kan iets meer meenemen dan dit. En dit wordt al proppen.

12 honden en 12 mensen met 2 auto’s?? Ik ging met eigen vervoer ;-)
Dat gaat niet, de boot is vol. Mocht dat niet t geval geweest zijn, is dat uberhaupt niet betaalbaar voor mij. De overtocht met auto is vreselijk duur. Er gaat een bus met kennels, een auto met 6 vaks aanhanger. In de auto kunnen 7 mensen en in de bus 5. En dan dus de aanhanger met t dock. Daar gaat alle bagage en spullen in en op. Het is even behelpen maar ook alleen tot de boot. Op de boot hebben we een hut en die overtocht duurt t langst (16 uur).
De hond mag een tas mee en de eigenaar dus 2 tassen. In die van de hond moet dan dus t voer badjassen, handdoeken, trainingsmateriaal etc. Nou ja als dat niet past neem ik wel een broek minder mee. Dan gaat t wel bij mij in.

Gothenburg toch? 12, vanaf jou misschien 14 uur met de auto. Ik had het wel geweten. Niks 16 uur op een boot en met z’n allen opgepropt zitten.
Crutz
Posts in topic: 5

Bericht door Crutz »

Dan is je voer probleem ook direct opgelost. Want 2x 16 uur aan boord met ander voer waar hij toch op kan reageren lijkt me ook niet fijn
malinois
Posts in topic: 10
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Crutz schreef:Dan is je voer probleem ook direct opgelost. Want 2x 16 uur aan boord met ander voer waar hij toch op kan reageren lijkt me ook niet fijn
Tja dit is georganiseerd dus ik kan niet zelf wat wensen. We gaan als team dus moeten ons maar even aanpassen. Alles is ook al betaald en geregeld in augustus dus wat vervoer betreft is er niets meer aan te passen.
Omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan qua voer begin ik er dus ook al eerder mee. Nu om te testen en ruim vooraf zet ik hem helemaal over. Hij heeft wat voeding best een sterke maag maar ik zit niet op enorme hopen poep te wachten. Daarom dus maar geen brok. En misschien is er wel kvv op loopafstand te krijgen daar, dan gaat al t niet gebruikte voer mee terug of geef t daar weg als er interesse voor zou zijn. Dan kan ik t gewoon per dag halen wat nodig is. Wat ik al schreef, Renske gaf prima ontlasting maar hij eet t en daar heb je t mee gehad. Hij vindt t niet heel geweldig. Ik ga even de tip van Maart nu natrekken en ondertussen de andere aangedragen merken even uitpluizen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Heleboelie
Posts in topic: 1

Bericht door Heleboelie »

Boelie is een heel kieskeurige eter, die Renske ook niks vond en het meeste blikvoer gaat er ook niet in.
Thuis eet hij alleen KVV, maar deze Alpha Spirit vond hij prima te hachelen op vakantie.
Verkrijgbaar bij Zooplus, niet goedkoop, wel meerdere varianten ook.
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

kloesje schreef: 12 nov 2023, 23:00 Jan van Driel heeft van die worsten vlees (voor buiten de vriezer) wellicht is dat een idee?
Carnis heeft ook van die vlees worsten.

Mijn honden vinden dit in ieder geval een prima alternatief, de gestoomde vlees maaltijden niet zo
Deze heb ik mee genomen op mijn trip naar Ierland. Mijn honden deden/doen het er prima op. Voor Perry heb ik ze nog, ivm het lage vetgehalte. En ze zijn goed betaalbaar.
Ik dacht in de aanbieding 900 gram voor 2.95.
Perry krijgt nu nog Hert en wild zwijn.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

malinois schreef: 15 nov 2023, 19:59
Crutz schreef:Dan is je voer probleem ook direct opgelost. Want 2x 16 uur aan boord met ander voer waar hij toch op kan reageren lijkt me ook niet fijn
Tja dit is georganiseerd dus ik kan niet zelf wat wensen. We gaan als team dus moeten ons maar even aanpassen. Alles is ook al betaald en geregeld in augustus dus wat vervoer betreft is er niets meer aan te passen.
Omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan qua voer begin ik er dus ook al eerder mee. Nu om te testen en ruim vooraf zet ik hem helemaal over. Hij heeft wat voeding best een sterke maag maar ik zit niet op enorme hopen poep te wachten. Daarom dus maar geen brok. En misschien is er wel kvv op loopafstand te krijgen daar, dan gaat al t niet gebruikte voer mee terug of geef t daar weg als er interesse voor zou zijn. Dan kan ik t gewoon per dag halen wat nodig is. Wat ik al schreef, Renske gaf prima ontlasting maar hij eet t en daar heb je t mee gehad. Hij vindt t niet heel geweldig. Ik ga even de tip van Maart nu natrekken en ondertussen de andere aangedragen merken even uitpluizen.
Misschien heb je het al geschreven en heb ik eroverheen gelezen, maar heb je ook al verschillende brokken geprobeerd, ook brokken met een heel hoog gehalte aan dierlijke eiwitten (zoals Orijen, Nutrivet Energetic, o.i.d.)? Mijn honden poepen helemaal niet echt meer op dergelijke brokken dan op kvv. Mila heeft juist op bijvoorbeeld Orijen snel last van té harde ontlasting en superkleine, harde keuteltjes. Ik weet dat elke hond anders is, maar ik kan me toch bijna niet voorstellen dat er dan bij andere honden opeens heel grote hopen uit komen?
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 2
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Diana schreef: 16 nov 2023, 16:02 Misschien heb je het al geschreven en heb ik eroverheen gelezen, maar heb je ook al verschillende brokken geprobeerd, ook brokken met een heel hoog gehalte aan dierlijke eiwitten (zoals Orijen, Nutrivet Energetic, o.i.d.)? Mijn honden poepen helemaal niet echt meer op dergelijke brokken dan op kvv. Mila heeft juist op bijvoorbeeld Orijen snel last van té harde ontlasting en superkleine, harde keuteltjes. Ik weet dat elke hond anders is, maar ik kan me toch bijna niet voorstellen dat er dan bij andere honden opeens heel grote hopen uit komen?
Ik kan me ook niet voorstellen dat op alle brokken het dikke hopen ellende is :lol1:

Wat ik me wel kan voorstellen is dat een hond die helemaal geen brok gewend is vanaf pup het best een week of langer kan duren voordat de spijsvertering er een beetje fatsoenlijk mee om kan gaan.
Ik voer voornamelijk vers maar gebruik ook brok. Als beloning en in puzzels/zoekspelletjes. Vind het toch wel handig dat ze er tegen kunnen.
Ik vind farmina een fijn merk. Echt compleet met goed opneembare mineralen en omega's in goede verhoudingen.
https://www.zooplus.nl/search/results?q ... ayout=list
Afbeelding
Plaats reactie