ben er ook weer

Hier kun je jezelf even voorstellen, als je dat wilt
Plaats reactie
Pauline
Posts in topic: 4
Contacteer:

ben er ook weer

Bericht door Pauline »

... onder dezelfde naam, zowel op het forum als in het echt.
Nog steeds hondloos, dat komt t.z.t. wel weer. Ooit begonnen met een bouvier, in de tijd dat dat een aansprekender type hond was dan nu, en daarna in de Hollandse herders geraakt waarvan ik er inmiddels 4 heb gehad. Twee kortharen, een lang- en een ruwhaar, alle reuen.
Ook zonder eigen exemplaar in huis blijf ik wel betrokken bij het ras; ik fotografeer zowel levende honden als oude foto's voor het archief, en over een paar weken komt hopelijk m'n boekje uit over het uiterlijk van de hollander.
Random
Posts in topic: 2

Re: ben er ook weer

Bericht door Random »

Welkom Pauline.

ik was vroeger bang van bouviers tot mijn moeder er eentje nam. Nou had die al ongecoupeerde oren, dus dat zag er al aardiger uit, maar dat was zo'n schat van een beest, dat het ras bij mij aan sympathie won. Nu zie je ze bijna nooit meer. Hollandse herders ken ik niet zo goed.

Ik ben benieuwd naar je foto's.
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

kooi schreef: 14 sep 2021, 18:56 ik was vroeger bang van bouviers tot mijn moeder er eentje nam. Nou had die al ongecoupeerde oren, dus dat zag er al aardiger uit, maar dat was zo'n schat van een beest, dat het ras bij mij aan sympathie won.
Bij ons was het net omgekeerd: mijn moeder zag op tegen het idee van een bouvier in huis, maar uiteindelijk viel de hond haar alleszins mee. Moest (jawel) 's avonds bij haar op de bank komen liggen als voetenwarmer.....

Even gekeken of ik zo gauw iets digitaals had: dit zijn Barousch de bouvier en Lennert de eerste Hollandse herder. Foto uit 1984 of 1985.

Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Hoi Pauline, welkom!
Afbeelding
Random
Posts in topic: 2

Bericht door Random »

Pauline schreef: 14 sep 2021, 19:48
kooi schreef: 14 sep 2021, 18:56 ik was vroeger bang van bouviers tot mijn moeder er eentje nam. Nou had die al ongecoupeerde oren, dus dat zag er al aardiger uit, maar dat was zo'n schat van een beest, dat het ras bij mij aan sympathie won.
Bij ons was het net omgekeerd: mijn moeder zag op tegen het idee van een bouvier in huis, maar uiteindelijk viel de hond haar alleszins mee. Moest (jawel) 's avonds bij haar op de bank komen liggen als voetenwarmer.....

Even gekeken of ik zo gauw iets digitaals had: dit zijn Barousch de bouvier en Lennert de eerste Hollandse herder. Foto uit 1984 of 1985.

Afbeelding
Leuk zo'n foto van lang geleden. Onze Sannie was van 1984. 15 jaar is ze geworden.
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

@kooi: 15 jaar, zoo dat is oud voor een bouvier, toch? Barousch is 11 jaar geworden, 10 jaar een perfect gezonde hond geweest en toen nog een jaar gesukkeld na een herseninfarct.

Ik doe niet zoveel met digitale fotografie, heb van de andere honden zonder al te veel zoeken wel 'iets' om hier te laten zien. Barousch en Lennert heb ik als pup gekregen (resp. 3 en 5 maanden); de honden daarna waren volwassen herplaatsers.

- De drie variëteiten bij elkaar. Links ruwhaar Ercoles, mijn hond in de tweede helft van de jaren '90. (de kort- en langhaar zijn niet van mij)
Afbeelding

- Chico, de hond van de jaren '0. Kleinzoon van Lennert.
Afbeelding

- En de laatste tot nu toe, die mij vergezelde in de jaren '10: langhaar Zorro.
Afbeelding
Floortje
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Gaaf, die oude foto's!
Afbeelding
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Floortje schreef: 15 sep 2021, 09:07 Gaaf, die oude foto's!
Mocht je je eens wat nader in het ras willen verdiepen: het archief in Utrecht is open voor bezoek. Adres vind je op www.hollanderhuis.nl/doka.htm
Plaats reactie