Anne piept van pijn

Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Anne piept van pijn

Bericht door Gudrun »

Zo, niks echt ernstigs gelukkig.
Hopelijk knapt ze snel op met rust en pijnstilling!
Vicky
Posts in topic: 1
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Ik hoop dat ze snel herstelt.
Afbeelding
Bo en de honden
Mirri

Bericht door Mirri »

Oh jeetje dat is ff schrikken! Hoe gaat het nu met Anne?
Random

Bericht door Random »

Ja dat zijn van die dingen. Gelukkig lijkt het mee te vallen.
Mizzsylver
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Beterschap! Wat een dramaqueen maar pijn is ook niet fijn. Hopelijk slaat de pijnstilling snel aan :ok:
Afbeelding
Gonnie
Posts in topic: 34

Bericht door Gonnie »

Zamunda schreef: 14 okt 2021, 18:10 Ze zal vanmorgen toch wel veel pijn gehad hebben (of erg geschrokken zijn van de pijn) aangezien ze zich helemaal niet meer verroerde. Hopelijk loopt het met een sisser af!
Dat denk ik ook wel, ze wilde net ook niet mee naar buiten, maar ja, ik wil toch wel dat ze minstens een keer plast, heb geen zin om mijn huis te laten verpissen.
Heb haar van het kussen afgehaald wel met de riem, niet te hard getrokken natuurlijk, maar wel zo dat ze op stond en zelf mee liep.
Gelukkig liep ze al ietsje pietsje sneller. Nog wel stram en een beetje mank. Maar ik denk dat ze bang was dat ik haar op zou tillen, maar zo lang ze mee loopt hoeft dat niet.
Nu zou toch een huis met een tuin wel fijner zijn. Kan ik de deur een beetje open laten staan en kan ze de tuin zelf in als ze nodig moet.
Tamara schreef: 14 okt 2021, 19:01 Arme Anne, ze zal ook wel moe zijn van de dag en de schrik en het bezoek aan de dierenarts. Ik hoop ook dat het snel over is.
Dat denk ik ook wel, ze kwam toen ze moest eten gelukkig wel zelf naar haar eten toe, vanochtend nog niet.
Gudrun schreef: 14 okt 2021, 19:25 Zo, niks echt ernstigs gelukkig.
Hopelijk knapt ze snel op met rust en pijnstilling!
Hoop ik ook, maar het gaat al ietsje beter, maar blijf voorlopig van haar schouder af.
Vicky schreef: 14 okt 2021, 19:35 Ik hoop dat ze snel herstelt.
Ik ook. Maar zal vast wel.
Mirri schreef: 14 okt 2021, 19:47 Oh jeetje dat is ff schrikken! Hoe gaat het nu met Anne?
Gaat iets beter. Gelukkig maar.
kooi schreef: 14 okt 2021, 19:48 Ja dat zijn van die dingen. Gelukkig lijkt het mee te vallen.
Ja, rot dingen, zeker omdat er niet echt iets is gebeurd, ja een beetje gek over de drempel heen gelopen gisteravond zei Gerard. Maar of het toen ook is gebeurd is nog maar de vraag, maar wie weet, misschien is ze uitgegleden over de keukenvloer.
Mizzsylver schreef: 14 okt 2021, 20:27 Beterschap! Wat een dramaqueen maar pijn is ook niet fijn. Hopelijk slaat de pijnstilling snel aan :ok:
Ja, ze houdt wel van een beetje drama. De dierenarts deed haar toch echt wel meer pijn dan ik, en dan alleen maar binnensmonds piepen. Haha.
Afbeelding

Tanja en Anne
Lieske_1977

Bericht door Lieske_1977 »

Gonnie schreef: 14 okt 2021, 20:49 Ja, ze houdt wel van een beetje drama. De dierenarts deed haar toch echt wel meer pijn dan ik, en dan alleen maar binnensmonds piepen. Haha.
Door de stress bij de dierenarts komt adrenaline vrij en dat werkt pijnstillend. Ga er maar gerust vanuit dat ze verrekte van de pijn. De dierenarts heeft eens over Joy gezegd toen hij niets vond bij lichamelijk onderzoek (terwijl ze 100% zeker pijn had): ‘Ik kan haar kop van haar romp trekken en dan geeft ze nog geen kik.’

Hopelijk is het inderdaad een verrekte spier en wordt de pijn snel minder.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Lieske_1977 schreef: 14 okt 2021, 21:03
Gonnie schreef: 14 okt 2021, 20:49 Ja, ze houdt wel van een beetje drama. De dierenarts deed haar toch echt wel meer pijn dan ik, en dan alleen maar binnensmonds piepen. Haha.
Door de stress bij de dierenarts komt adrenaline vrij en dat werkt pijnstillend. Ga er maar gerust vanuit dat ze verrekte van de pijn. De dierenarts heeft eens over Joy gezegd toen hij niets vond bij lichamelijk onderzoek (terwijl ze 100% zeker pijn had): ‘Ik kan haar kop van haar romp trekken en dan geeft ze nog geen kik.’

Hopelijk is het inderdaad een verrekte spier en wordt de pijn snel minder.
O ja, natuurlijk dat zal het wel zijn, haar hart ging ook flink tekeer zei de dierenarts. En ze zei dat het goed was dat we gekomen waren, ik voelde me eerst een beetje voor aap staan. Haha.
Afbeelding

Tanja en Anne
Hakkene
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Gonnie schreef:
Izzie_Lot schreef: 14 okt 2021, 15:38 Gelukkig lijkt het niets ernstigs, laat ze maar vlot weer opknappen.

Izzie is ook een diva, daar hoef je maar naar te wijzen en ze stort zich krijsend met wegrollende ogen ter aarde. Dat is wel handig om te weten, ze klinkt gewoon anders als de pijn echt heel erg is. Trut :mrgreen:
Echt he, schrik me elke keer een hoedje als ze zo gilt. En dan bij de dierenarts alleen maar binnensmonds piepen.
Voelde me echt voor paal staan.
Hahaha dat kan ik me voorstellen. Zo zat ik een keer in de wachtkamer met jet, die een verbandje om haar poot had. En die heel zielig haar pootje optilde iedere keer als er iemand de wachtkamer binnenkwam. En de mensen dan met grote smekende ogen aankijken. Ze heeft nog nooit zoveel knuffels gehadAfbeelding
Zamunda
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Gonnie schreef: 14 okt 2021, 20:49Dat denk ik ook wel, ze wilde net ook niet mee naar buiten, maar ja, ik wil toch wel dat ze minstens een keer plast, heb geen zin om mijn huis te laten verpissen.
Heb haar van het kussen afgehaald wel met de riem, niet te hard getrokken natuurlijk, maar wel zo dat ze op stond en zelf mee liep.
Gelukkig liep ze al ietsje pietsje sneller. Nog wel stram en een beetje mank. Maar ik denk dat ze bang was dat ik haar op zou tillen, maar zo lang ze mee loopt hoeft dat niet.
Nu zou toch een huis met een tuin wel fijner zijn. Kan ik de deur een beetje open laten staan en kan ze de tuin zelf in als ze nodig moet.
Een tuin zou wel fijn zijn ja, maar gelukkig dat ze toch al iets wil/kan lopen, hopelijk voelt ze zich morgen alweer nog een stukje beter.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Hakkene schreef: 14 okt 2021, 22:45
Gonnie schreef:
Izzie_Lot schreef: 14 okt 2021, 15:38 Gelukkig lijkt het niets ernstigs, laat ze maar vlot weer opknappen.

Izzie is ook een diva, daar hoef je maar naar te wijzen en ze stort zich krijsend met wegrollende ogen ter aarde. Dat is wel handig om te weten, ze klinkt gewoon anders als de pijn echt heel erg is. Trut :mrgreen:
Echt he, schrik me elke keer een hoedje als ze zo gilt. En dan bij de dierenarts alleen maar binnensmonds piepen.
Voelde me echt voor paal staan.
Hahaha dat kan ik me voorstellen. Zo zat ik een keer in de wachtkamer met jet, die een verbandje om haar poot had. En die heel zielig haar pootje optilde iedere keer als er iemand de wachtkamer binnenkwam. En de mensen dan met grote smekende ogen aankijken. Ze heeft nog nooit zoveel knuffels gehadAfbeelding
Honden zijn echt bijdehand.
Zamunda schreef: 14 okt 2021, 23:41 [quote=Gonnie post_id=23791 time=<a href="tel:1634237382">1634237382</a> user_id=185]Dat denk ik ook wel, ze wilde net ook niet mee naar buiten, maar ja, ik wil toch wel dat ze minstens een keer plast, heb geen zin om mijn huis te laten verpissen.
Een tuin zou wel fijn zijn ja, maar gelukkig dat ze toch al iets wil/kan lopen, hopelijk voelt ze zich morgen alweer nog een stukje beter.
[/quote]

Het gaat vandaag al een stuk beter. Ze kwam vanochtend haar mand uit toen ik hun eten klaar aan het maken was. Had me van tevoren al aangekleed zodat ik als ze klaar was met eten gelijk naar buiten kon. Ze liep best goed, gisteren wilde ze nog gelijk terug naar huis na het plassen en plaste ze dichtbij de uitgang. Maar nu liep ze naar het eind van het pad, en wilde toen wel terug, maar ben vlakbij de ingang nog een stukje naar links gegaan zodat ze ook zou poepen, en dat deed ze toen snel.
Nu ligt ze weer lekker op haar kussen, dadelijk maar even met Tanja alleen naar het bos, als dat lukt want die twee willen meestal nooit zonder de ander naar het bos.
Afbeelding

Tanja en Anne
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Gelukkig lijkt het mee te vallen en ik ben heel benieuwd hoe Tanja het vond alleen in het bos 😉
Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Goed om te lezen dat het weer beter gaat!
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Tineke schreef: 15 okt 2021, 07:40 Fijn dat het weer beter gaat Gonnie.
Zeker fijn.
Smoushond schreef: 15 okt 2021, 07:42 Gelukkig lijkt het mee te vallen en ik ben heel benieuwd hoe Tanja het vond alleen in het bos 😉
Nou, honden hebben net als kinderen de gave om je voor lul te zetten.
Toen ik met Tanja weg ging regende het al zachtjes, maar ze liep toch door keek wel even achterom of Anne nog kwam maar toen ze niks zag liep ze vrolijk door.
En in het bos ging het nog harder regenen, dus ik zei tegen Tanja: Zullen we weer naar huis geen? Maar nee, ze liep nog net zo vrolijk door.
Pas toen we ruim een half uur in het bos waren en het keihard begon te regenen wilde ze terug toen ik zei: Zullen we nu dan naar huis gaan?

Echt hoor, denk je je hond te kennen, doen ze toch iets anders dan je dacht.

Vond het jammer dat het keihard ging regenen vond het wel lekker weer even alleen naar het bos, in principe loop ik toch wel alleen want Gerard loopt zo langzaam dat hij aardig ver achter loopt. En als ik alleen ben kan ik eens een andere route lopen en langer lopen dan anderhalf uur.
_Tiny_ schreef: 15 okt 2021, 08:57 Goed om te lezen dat het weer beter gaat!
Ja, echt fijn dat het iets beter gaat. Belt net de dierenarts, ik dacht zo die is er snel bij om naar Anne te vragen, vroeg ze hoe het met Tanja haar teen ging en we hadden gisteren Tanja ook mee, had ze het toen ook kunnen vragen, haha.
Was gewoon een beetje in de war toen ze vroeg hoe het met Tanja ging.
Afbeelding

Tanja en Anne
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Heel veel sterkte met haar, hopelijk valt het allemaal mee. :flower:
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Rosanne schreef: 15 okt 2021, 11:00 Heel veel sterkte met haar, hopelijk valt het allemaal mee. :flower:
Ja, hoor. Het gaat al beter. Zal wel door de pijnstilling komen, ze springt zelfs weer op de bank of het bed en er weer af. Dat deed ze gisteren niet.
Soms denk ik dat ik beter geen pijnstilling kan geven. Haha. Dan houdt ze zich wat rustiger. Gisteren heeft ze zowat de hele dag op haar kussen gelegen. En nu loopt ze van kamer naar kamer, ligt er maar net aan waar wij zijn. Als mijn man naar zijn slaapkamer gaat gaat ze er ook heen.
Ze loopt nog wel een beetje stram, maar het komt vast wel goed. Het gaat vandaag in ieder geval een stuk beter.
Afbeelding

Tanja en Anne
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Fijn dat het beter gaat :ok:

Pijnstilling werkt vaak ook ontstekingsremmend dus soms handig voor vlottere genezing.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

pioenroos schreef: 15 okt 2021, 14:33 Fijn dat het beter gaat :ok:

Pijnstilling werkt vaak ook ontstekingsremmend dus soms handig voor vlottere genezing.
Ja, daarom blijf ik het ook geven, zo leuk vond ik gisteren dat gegil niet als ik haar schouder even aanraakte.
Afbeelding

Tanja en Anne
Zamunda
Posts in topic: 4
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Gelukkig dat het alweer een stuk beter gaat.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Gonnie schreef: 15 okt 2021, 13:54
Rosanne schreef: 15 okt 2021, 11:00 Heel veel sterkte met haar, hopelijk valt het allemaal mee. :flower:
Ja, hoor. Het gaat al beter. Zal wel door de pijnstilling komen, ze springt zelfs weer op de bank of het bed en er weer af. Dat deed ze gisteren niet.
Soms denk ik dat ik beter geen pijnstilling kan geven. Haha. Dan houdt ze zich wat rustiger. Gisteren heeft ze zowat de hele dag op haar kussen gelegen. En nu loopt ze van kamer naar kamer, ligt er maar net aan waar wij zijn. Als mijn man naar zijn slaapkamer gaat gaat ze er ook heen.
Ze loopt nog wel een beetje stram, maar het komt vast wel goed. Het gaat vandaag in ieder geval een stuk beter.
Heel fijn dat het al een stuk beter gaat. 😊 Vreselijk als je diertjes wat mankeren. :ugh:
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Sekreetje
Posts in topic: 3

Bericht door Sekreetje »

Goed dat het weer beter met Anne gaat!
Afbeelding
Tiny
Welke: Siberian Husky

Bericht door Tiny »

Wat fijn dat het weer beter met haar gaat.
Afbeelding

in liefdevolle herinnering
Jeda 14-12-2004 -23-07-2010
Beau 08-11-2001- 30-07-2011
Akira 01-11-2009 -16-08-2021
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Zamunda schreef: 15 okt 2021, 15:25 Gelukkig dat het alweer een stuk beter gaat.
Inderdaad, al vind ik wel dat ze nu ineens wel erg druk doet. Ze springt ineens weer overal op en af.
Sekreetje schreef: 15 okt 2021, 19:41 Goed dat het weer beter met Anne gaat!
Zeker.
Tiny schreef: 15 okt 2021, 19:56 Wat fijn dat het weer beter met haar gaat.
Dat is zeker fijn, ze wilt zelfs alweer stoeien met Tanja, maar dat probeer ik nog te voorkomen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Plaats reactie