Witte teckel.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Teckel
- Susam
- Posts in topic: 1
- Welke: Podengo kruising
Re: Witte teckel.
de vacht ziet er ook niet teckelachtig uit, zo wollig? ai ai ai
- Teckeltoos
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Het lijkt eerder een kruising en deze is niet pigmentloos. Dit lijkt hetzelfde wit als van een witte herder bvb en dat wit heeft geen connectie met gebreken.
Teckels heb je ook extreem bont, daar hangt veel wit wel samen met gebreken zoals doofheid, blindheid en misvormingen.
Teckels heb je ook extreem bont, daar hangt veel wit wel samen met gebreken zoals doofheid, blindheid en misvormingen.
Die wimpers boven die donkere ogen.
Dat is alleen als dat extreme bont veroorzaakt wordt door twee merles te kruisen.Mizzsylver schreef: ↑26 nov 2023, 08:26 Het lijkt eerder een kruising en deze is niet pigmentloos. Dit lijkt hetzelfde wit als van een witte herder bvb en dat wit heeft geen connectie met gebreken.
Dit dus
Bij een gewone piebald is er op dat gebied niets loos.
Hier zit onmiskenbaar een ander ras in.Teckeltoos schreef: ↑26 nov 2023, 06:22 Dit kwam ik op facebook tegen.
Allemaal "schattig" reacties maar ik twijfel. Moet je dit willen. Is het fokken van/met zo'n kleur niet vragen om problemen ?
Er is vroeger wel een poging gedaan om echt witte teckels te fokken, maar dat is grotelijks mislukt vanwege (ik dacht?) gezondheidsproblemen.
Bij de witte herder komt toch doofheid voor?Mizzsylver schreef: ↑26 nov 2023, 08:26 Het lijkt eerder een kruising en deze is niet pigmentloos. Dit lijkt hetzelfde wit als van een witte herder bvb en dat wit heeft geen connectie met gebreken.
Die witte tokkel fok is geprobeerd door een kennis van me in lang vervlogen tijden.
Dat deed ze door merles met elkaar te kruisen en we weten allemaal inmiddels waar dat toe leidde.
In mijn kenneltijd liep daar nog een exemplaar van rond. Geen ogen, zo doof als wat. Kromme poten. Evengoed vijftien geworden
Dat deed ze door merles met elkaar te kruisen en we weten allemaal inmiddels waar dat toe leidde.
In mijn kenneltijd liep daar nog een exemplaar van rond. Geen ogen, zo doof als wat. Kromme poten. Evengoed vijftien geworden
- hakunamatata
- Posts in topic: 1
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Lijkt wel een AI plaatje.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Nee niet wat gerelateerd aan wit is. Ik vind het ook zo raar dat ze de bear test moeten doen want het heeft er niks mee te maken. Zal wel wat van vroeger zijn.ranetje schreef: ↑26 nov 2023, 12:04Bij de witte herder komt toch doofheid voor?Mizzsylver schreef: ↑26 nov 2023, 08:26 Het lijkt eerder een kruising en deze is niet pigmentloos. Dit lijkt hetzelfde wit als van een witte herder bvb en dat wit heeft geen connectie met gebreken.
Waar heeft het dan wel mee te maken?Mizzsylver schreef: ↑26 nov 2023, 14:18Nee niet wat gerelateerd aan wit is. Ik vind het ook zo raar dat ze de bear test moeten doen want het heeft er niks mee te maken. Zal wel wat van vroeger zijn.ranetje schreef: ↑26 nov 2023, 12:04Bij de witte herder komt toch doofheid voor?Mizzsylver schreef: ↑26 nov 2023, 08:26 Het lijkt eerder een kruising en deze is niet pigmentloos. Dit lijkt hetzelfde wit als van een witte herder bvb en dat wit heeft geen connectie met gebreken.
Want er zijn echt doof geboren witte herders.
Nu geloof ik wel minder dan een aantal jaren geleden.
Als dat erfelijk is, lijkt me die beartest helemaal geen slecht idee.
Dan kan je zien of er doofheid is, want eenzijdige doofheid is heel moeilijk te zien.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Is toch geen wit maar een creme dacht ik? wat is daar niet gezond aan dan?Teckeltoos schreef: ↑26 nov 2023, 07:19
Er zou idd ander bloed bij in zitten maar die kleur lijkt mij niet gezond.
- Teckeltoos
Die lichte ogen en die roze neus in combinatie met de witte vacht deden bij mij alarmbellen af gaan. Blijkt dus niet terecht.Célie schreef: ↑27 nov 2023, 15:46Is toch geen wit maar een creme dacht ik? wat is daar niet gezond aan dan?Teckeltoos schreef: ↑26 nov 2023, 07:19
Persoonlijk blijf ik het zo'n modekleurtje vinden die naar mijn mening niet teckelig is.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ik vroeg het daarom ook hoor, ik wist niet of er bij creme gezondheidsdingen speelde.Teckeltoos schreef: ↑27 nov 2023, 16:00Die lichte ogen en die roze neus in combinatie met de witte vacht deden bij mij alarmbellen af gaan. Blijkt dus niet terecht.Célie schreef: ↑27 nov 2023, 15:46Is toch geen wit maar een creme dacht ik? wat is daar niet gezond aan dan?Teckeltoos schreef: ↑26 nov 2023, 07:19
Persoonlijk blijf ik het zo'n modekleurtje vinden die naar mijn mening niet teckelig is.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Meh. Dit is een leverneusje met ongetwijfeld best wat bijzonder overeenkomstige kleurgenen maar ik heb niet zo 1-2-3 commentaar over wat er ongezond aan is ten opzichte van een rode teckel of een korthaar dapple.Teckeltoos schreef: ↑26 nov 2023, 06:22 Dit kwam ik op facebook tegen.
Allemaal "schattig" reacties maar ik twijfel. Moet je dit willen. Is het fokken van/met zo'n kleur niet vragen om problemen ?
Teckels zijn door de bank genomen best gezond als je het bewegingsapparaat niet meetelt.
Gecastreerde langharen?
Teckels zijn best aardig gezond op ogen en rug na.
Teckels zijn best aardig gezond op ogen en rug na.