BRONAls een verbod op de Amerikaanse bully XL in Groot-Brittannië werkelijkheid wordt, betekent dat zeker 246 van deze honden zullen worden afgemaakt. Dat blijkt uit een rondgang van Sky News.
De Britse regering is van plan het hondenras te verbieden na een reeks aanvallen op mensen, die voor een aantal fataal afliep. "Het is duidelijk dat dit niet gaat om een handjevol slecht getrainde honden. Het is een gedragspatroon en zo kan het niet doorgaan", zei premier Rishi Sunak er in september over.
De minister van Binnenlandse Zaken noemt de hondensoort 'dodelijk gevaarlijk voor kinderen' en laat met spoed onderzoeken of ze dit ras kan verbieden. Na 31 december mag het dier niet meer legaal gehuisvest of verkocht worden.
Eigenaren van de dieren mogen ze in het openbaar nog wel laten zien, mits gecastreerd, gemuilkorfd en aangelijnd. En ze hebben tot 1 februari de tijd om een ontheffing aan te vragen voor het bezitten van het ras.
Spuitje dreigt voor 246 honden door Brits verbod bully XL
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Spuitje dreigt voor 246 honden door Brits verbod bully XL
Re: Spuitje dreigt voor 246 honden door Brits verbod bully XL
Ja. Maak maar af. Sneu voor die honden maar wel een duidelijk signaal
tja, het brevet van onvermogen van mensen om er verantwoord mee om te gaan, voor die honden valt het denk ik wel mee denk ik die krijgen een prik en worden niet meer wakker..denk dat sommige eigenaren het er zwaarder mee zal hebben
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Welke: Groenendaeler
Zijn deze 246 honden bully's die al in een asiel zaten/in beslag zijn genomen? Of honden die zijn afgestaan?
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Dat denk ik ook altijd. Die honden merken niet zo heel veel van het feit dat ze er straks niet meer zijn. Een sneu idee is het natuurlijk altijd maar daar denken die honden zelf niet over na. Overigens denk ik dat de meeste eigenaren die hun hond graag zien wel gewoon ontheffing zullen aanvragen, dus als ze zich aan de voorwaarden houden hoeven hun honden natuurlijk niet te worden ingeslapen.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Als je het iemand kwalijk wil nemen kun je je bij de fokkers vervoegen.
Zie ik al de eerste ix ix el bully met een jodenster op lopen? Want daar is dat slag altijd goed in. Als Murdermouth een passerende kleuter uit elkaar trekt had die koter hem maar niet aan moeten kijken.
Maar o wee als het vice versa is. We magge ook niks en se pakkuh alles af. Maar ja, zoveel geld aftikken om zo’n mormel te mogen houden gaat dan ook weer te ver want hoe bekostig je dan je bier en shag.
Dus hop naar het asiel.
Maar o wee als het vice versa is. We magge ook niks en se pakkuh alles af. Maar ja, zoveel geld aftikken om zo’n mormel te mogen houden gaat dan ook weer te ver want hoe bekostig je dan je bier en shag.
Dus hop naar het asiel.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
De Nederlandse bully-eigenaren hoeven zich alvast geen zorgen te maken als de PVV in het kabinet komt. Dion Graus heeft goede banden met de bully-lobby.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Waar komt die 246 nou vandaan? Wat een rare titel.. gok zomaar dat er wel meer zijn
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
De geregistreerde of al ingeleverde honden mss?
- GoldenGizmo
- Welke: Golden retriever
Teckeltoos had niet het hele artikel in de quote staan. Verderop in het artikel staat het volgende:
Momenteel leven er volgens Sky News zeker 246 bully XL-honden in opvangcentra. Als zij geen baasje vinden voor de honden, betekent dat dat de dieren moeten worden afgemaakt.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Oh haha ok, duidelijk.
Nouja, ik vind het sneu voor de liefhebbende baasjes (als die er zijn) maar voor die honden is het niet per se zielig want weten die beesten veel. Ze levenslang in de opvang houden is niet per se beter lijkt me
Nouja, ik vind het sneu voor de liefhebbende baasjes (als die er zijn) maar voor die honden is het niet per se zielig want weten die beesten veel. Ze levenslang in de opvang houden is niet per se beter lijkt me