Ik ook
Hond erbij in 2024
-
- Posts in topic: 11
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 10
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: Hond erbij in 2024
Wil jij er zelf ook een? Is dit de eerste keer dat Mojo zou gaan dekken eigenlijk? Als iemand karel vroeg zou ik sowieso een pup ervan willen nmlKelperuaantjes schreef: ↑29 nov 2023, 07:14Volgens mij nog niet heel veel. Hopelijk wel voldoende om de plannen te laten doorgaan.Sandra&co schreef: ↑28 nov 2023, 22:31Dat nest volg ik sowieso met grote interesse. Is er al veel belangstelling?Kelperuaantjes schreef: ↑28 nov 2023, 21:15
Leuke kruisingpup van Hollandse Herder x Mojo misschien?
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 1
- Welke: Golden retriever
Ik zou dolgraag willen, vooral omdat we dit jaar nog van 1 naar 0 honden zullen gaan
Maar we gaan begin volgend jaar ook van 0 naar 1 kind, en een nieuwe hond (zeker een pup, en eigenlijk wil ik een pup) en een baby tegelijk zou ik niemand aanraden, en al helemaal niet iemand die niet gezond is zoals ik. Dus helaas, dat worden een paar hondloze jaren. Als we voor een pup gaan, zal dat zeker nog 4 of misschien zelfs 6 jaar duren. Mocht het allemaal heel goed lopen, en ik kom 'toevallig' een heel goed passende herplaatser tegen, dan heel misschien over 2 of 3 jaar. Tot die tijd geniet ik dan hier maar mee van jullie honden
Maar we gaan begin volgend jaar ook van 0 naar 1 kind, en een nieuwe hond (zeker een pup, en eigenlijk wil ik een pup) en een baby tegelijk zou ik niemand aanraden, en al helemaal niet iemand die niet gezond is zoals ik. Dus helaas, dat worden een paar hondloze jaren. Als we voor een pup gaan, zal dat zeker nog 4 of misschien zelfs 6 jaar duren. Mocht het allemaal heel goed lopen, en ik kom 'toevallig' een heel goed passende herplaatser tegen, dan heel misschien over 2 of 3 jaar. Tot die tijd geniet ik dan hier maar mee van jullie honden
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 3
het is nuet de bedoeling, maar zeg nooit nooit. 5 is voorlopig wel genoeg en dan alle logeerhonden die komen.
Nee, 4 is al 2 over de max van mijn kerel en 1 over mijn max.
Als Vida een jaar of 5 is mag ik weer gaan kijken
Als Vida een jaar of 5 is mag ik weer gaan kijken
Een kind is ook leuk en als het goed is doe je daar heel wat langer mee. Gefeliciteerd!GoldenGizmo schreef: ↑29 nov 2023, 08:57 Ik zou dolgraag willen, vooral omdat we dit jaar nog van 1 naar 0 honden zullen gaan
-
- Posts in topic: 11
Mojo heeft al een keer een nest gehad voor Stichting Hulphond, met een standaard Poedel.sabine schreef: ↑29 nov 2023, 08:52Wil jij er zelf ook een? Is dit de eerste keer dat Mojo zou gaan dekken eigenlijk? Als iemand karel vroeg zou ik sowieso een pup ervan willen nmlKelperuaantjes schreef: ↑29 nov 2023, 07:14Volgens mij nog niet heel veel. Hopelijk wel voldoende om de plannen te laten doorgaan.
In principe willen wij er geen, we zitten behoorlijk vol met 4 honden waarvan eentje nog lekker aan het puberen is. Maar je weet nooit hoe alles loopt natuurlijk.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Begrijpelijk! Ben erg benieuwd wel! Hopelijkgaat het door!
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Nee, dat staat in het geheel niet op de planning.
Hopelijk mag ik nog lang van mijn viertal genieten. En als het een drietal wordt, houd ik het voorlopig daarbij en komt er weer ruimte om af en toe een hond op te vangen.
Hopelijk mag ik nog lang van mijn viertal genieten. En als het een drietal wordt, houd ik het voorlopig daarbij en komt er weer ruimte om af en toe een hond op te vangen.
Ja
Ik denk dat het inmiddels twee jaar geleden is dat ik van plan was om Jip een leuke teef te laten dekken, maar toen we zijn hartaandoening ontdekte was dat direct van de baan. Daarna heb ik veel rondgekeken, maar nooit durven besluiten om een derde hond erbij te nemen. Ik zag uiteindelijk toch teveel beren op de weg. Toen Jip wegviel wist ik wel dat Abel niet lang alleen zou blijven, ik vind één hond toch wel een beetje saai. Ook voor Abel. Dus ik kijk erg uit naar de komst van Mia. We hebben gekozen voor een contractvorm waarbij we na vier weken pas definitief hoeven te beslissen of ze opvanghond of eigen hond wordt (opvang met intentie tot adoptie). Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat ze blijft, dat is echt wel waar we voor gaan!
Ik denk dat het inmiddels twee jaar geleden is dat ik van plan was om Jip een leuke teef te laten dekken, maar toen we zijn hartaandoening ontdekte was dat direct van de baan. Daarna heb ik veel rondgekeken, maar nooit durven besluiten om een derde hond erbij te nemen. Ik zag uiteindelijk toch teveel beren op de weg. Toen Jip wegviel wist ik wel dat Abel niet lang alleen zou blijven, ik vind één hond toch wel een beetje saai. Ook voor Abel. Dus ik kijk erg uit naar de komst van Mia. We hebben gekozen voor een contractvorm waarbij we na vier weken pas definitief hoeven te beslissen of ze opvanghond of eigen hond wordt (opvang met intentie tot adoptie). Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat ze blijft, dat is echt wel waar we voor gaan!
- annnie
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
De kans is groot op een ja, toevallig gisteren een mail gestuurd naar de stichting waar ik Ronja vandaan heb om te polsen of wat ik gedachte heb mogelijk is. Nog zo'n langpotig geval vanaf de zomer zou leuk zijn. Maar het kan ook heel goed 2025 worden
Nee, waarschijnlijk niet. Drie honden vindt mijn vriend te veel en Finn moet gewoon nog een poos mee. Wel kriebelt het bij mij heel erg. Finn is 13 en Tess wordt komend voorjaar ook alweer 7, dus een leuke jonge hond om mee aan de slag te gaan en een speelmaatje voor Tess lijkt me erg leuk. Maar daarvoor zal ik dus nog moeten praten als brugman (tegen beter weten in ).
Hoe doe je dat?
- thom
- Posts in topic: 5
- Welke: Farah het Portugese meisje
Nee, hier zeker geen uitbreiding. Wist tot 18 maart niet eens dat we ineens zonder hond zouden zitten. Sinds vorige maand hebben we Quin en daar zijn we meer dan gelukkig mee.
Ons Portugese meisje Farah.
Heel misschien een nestje van Pien waar er dan heel misschien eentje van blijft.
Meneer Nanna wil helemaal geen honden. Ik heb er vier.
De dag dat ik aan mn partner moet vragen of ik iets mág is de dag dat ik me voor de trein gooi. Geldt omgekeerd precies zo. Ik zie het al dat ik hem iets ga verbieden…..het is mn partner, niet een klein kind.
Dat houdt natuurlijk wel in dat ik zorg draag voor de honden. Het meeste uitlaatwerk, voeren, verzorgen en dierenarts. Maar goed, ik wou ze dus dat is prima.
De dag dat ik aan mn partner moet vragen of ik iets mág is de dag dat ik me voor de trein gooi. Geldt omgekeerd precies zo. Ik zie het al dat ik hem iets ga verbieden…..het is mn partner, niet een klein kind.
Dat houdt natuurlijk wel in dat ik zorg draag voor de honden. Het meeste uitlaatwerk, voeren, verzorgen en dierenarts. Maar goed, ik wou ze dus dat is prima.
Ik kreeg laatst te horen dat als ik er nog een 3e bij wil dat dat prima is. En als het een pup wordt, is dat ook prima MAAR dan moet ik wel het eerste jaar thuis blijven en betaald man alles zolang hij maar geen pup op hoeft te voeden.
Het is dat ik het voor Lou echt niet eerlijk vind om er nog een hond bij te nemen, want de deal met man vind ik wel een goede.
Het is dat ik het voor Lou echt niet eerlijk vind om er nog een hond bij te nemen, want de deal met man vind ik wel een goede.
Owh maar als ik ooit dood ga zijn de honden het eerste wat het huis uit gaat, hoe leuk hij ze verder ook vind.
Maar hij vind 2 zat genoeg en 4 gewoon veel te veel
Timing lange adem en goede argumenten waarom ik vond dat het moest.
Plus ik zou eigenlijk Kenzi laten dekken en dat was ook wel een beetje tijdsgebonden
Goede deal jaYbbihs schreef:Ik kreeg laatst te horen dat als ik er nog een 3e bij wil dat dat prima is. En als het een pup wordt, is dat ook prima MAAR dan moet ik wel het eerste jaar thuis blijven en betaald man alles zolang hij maar geen pup op hoeft te voeden.
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Heel erg misschien.
Ik verwacht in 2024 het laatste nest van Segno, dus het is wel de bedoeling daarvan iets aan te houden. Uit de eerste twee nesten heb ik niets zelf gehouden.
Maarrrrrr van het nest van afgelopen zomer is een pup op nogal dramatische wijze overleden. Deze familie staat op de lijst voor het volgende nest, en ik heb wel besloten dat zij echt meer behoefte hebben aan een pup dan ik. Ze missen het zo, en willen zo graag iets kunnen afsluiten. En zo'n nieuwe druktemaker in huis dwingt je nou eenmaal om vooruit te kijken, weet ik uit ervaring. Dus mocht er maar één teefje zijn, gaat die naar hen. Dan kijk ik uit naar een kleinkind van Segno in de toekomst.
Ik verwacht in 2024 het laatste nest van Segno, dus het is wel de bedoeling daarvan iets aan te houden. Uit de eerste twee nesten heb ik niets zelf gehouden.
Maarrrrrr van het nest van afgelopen zomer is een pup op nogal dramatische wijze overleden. Deze familie staat op de lijst voor het volgende nest, en ik heb wel besloten dat zij echt meer behoefte hebben aan een pup dan ik. Ze missen het zo, en willen zo graag iets kunnen afsluiten. En zo'n nieuwe druktemaker in huis dwingt je nou eenmaal om vooruit te kijken, weet ik uit ervaring. Dus mocht er maar één teefje zijn, gaat die naar hen. Dan kijk ik uit naar een kleinkind van Segno in de toekomst.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Segno krijgt gewoon genoeg teefjes, probleem opgelost.ConfuocoTollers schreef: ↑29 nov 2023, 14:41 Heel erg misschien.
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Daar gaan we voor. Moeder natuur mag bepalenOmega schreef: ↑29 nov 2023, 16:07Segno krijgt gewoon genoeg teefjes, probleem opgelost.ConfuocoTollers schreef: ↑29 nov 2023, 14:41 Heel erg misschien.
Ach, hij woont er ook mee samen en het is notabene zijn eigen huis. Dus ik respecteer een nee ook.Nanna schreef: ↑29 nov 2023, 13:33 Meneer Nanna wil helemaal geen honden. Ik heb er vier.
En hij is in een jaar tijd van 0 huisdieren naar 2 honden, meerdere konijnen en 3 kippen gegaan, dus misschien is het een kwestie van tijd voor hij hond nr3 ook goed vindt
En thuis mogen blijven en de hond betaald krijgen, wat een top deal! Misschien moeten we even wandelen met z'n vieren, dan mogen de mannen even praten samenYbbihs schreef: ↑29 nov 2023, 14:06 Ik kreeg laatst te horen dat als ik er nog een 3e bij wil dat dat prima is. En als het een pup wordt, is dat ook prima MAAR dan moet ik wel het eerste jaar thuis blijven en betaald man alles zolang hij maar geen pup op hoeft te voeden.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik wilde graag twee teven in mijn laatste nest en ik kreeg zeven reutjes.Omega schreef: ↑29 nov 2023, 16:07Segno krijgt gewoon genoeg teefjes, probleem opgelost.ConfuocoTollers schreef: ↑29 nov 2023, 14:41 Heel erg misschien.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.