Hond erbij in 2024
- Célie
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Re: Hond erbij in 2024
Nee, Oes is herplaatst omdat ze de andere hond in huis op wilde vreten dus daar gaan we niks bij plaatsen. En als Oes er niet meer is dan wil ik een poedel(tje).
- CatnDog
- Posts in topic: 10
- Welke: Groenendaeler
Geen plannen, tenzij er iets bijzonders zou gebeuren.
Voorbeeld: verhuizende buurman. Als hij had gevraagd of ik zijn hondje zou willen overnemen, dan had ik het gedaan. Gevoelige schat van een beest. Ze mocht me ook - ze vond Zeno alleen wat veel hond.
Voorbeeld: verhuizende buurman. Als hij had gevraagd of ik zijn hondje zou willen overnemen, dan had ik het gedaan. Gevoelige schat van een beest. Ze mocht me ook - ze vond Zeno alleen wat veel hond.
- HillieS
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Als het goed is niet. En mocht Jamie, hij is inmiddels 13, er van tussen gaan, weten we ook nog niet zeker of we een pup door Yara willen laten opvoeden
Maar goed, hopelijk niet dus.
Maar goed, hopelijk niet dus.
- nevache
- Posts in topic: 2
- Honden: 7
Zeven honden is al best veel, en sowieso 5 meer dan manlief grappig vindt. Met de deal dat ik de meeste zorg en opvoeding doe, kwamen er afgelopen voorjaar 3 Spanjaarden < 2jr bij en daar kan hij op zich prima mee leven. Maar méér dan 7 gaat het echt niet worden. En met Brass van 15 zal het eerder aftellen naar 6 worden komend jaar, vrees ik.
- kloesje
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Hier geen plannen voor een pup erbij. Pup is bijna 8 maanden oud en die mag eerst stabiel zijn voordat er een ander bij de rest kan.
Ik verwacht pas over 4 jaar een pup erbij.
Mocht er een hond/ pup terug komen, dan is deze altijd welkom
Ik verwacht pas over 4 jaar een pup erbij.
Mocht er een hond/ pup terug komen, dan is deze altijd welkom
- Hondenpoot
Hier komt niks bij. Twee jonge honden vol energie, ik hoef me niet te vervelen. Ik zou heel graag in de toekomst een nestje fokken met Vie, maar dat stel ik het liefst zo lang mogelijk uit zodat er wat leeftijdsverschil is. En iedereen in het gezin moet het dan ook wel zien zitten.
- Josefien
- Honden: 3
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Nee, wat mij betreft. Mr. J. wil graag een Edison-type erbij, en dan wel een herplaatser. Hij ging er altijd vanuit dat staande jachthonden neuroten zijn, overdreven druk en zenuwlijwers. Maar nu hij Edison meemaakt is hij compleet omgedraaid. Het clowneske, energieke en tegelijkertijd aartsluie hondje heeft hem compleet ingepakt
En daarnaast zijn er nog 2 logeerhonden, waarvan de eigenaren zich afvragen of ze niet beter definitief hier op hun plek zijn, in plaats van een prikkelrijke stadse omgeving.
Ik houd mijn poot stijf, 3 is momenteel genoeg. Ook voor Javier (onze senior) moet het allemaal wel te behappen zijn.
En daarnaast zijn er nog 2 logeerhonden, waarvan de eigenaren zich afvragen of ze niet beter definitief hier op hun plek zijn, in plaats van een prikkelrijke stadse omgeving.
Ik houd mijn poot stijf, 3 is momenteel genoeg. Ook voor Javier (onze senior) moet het allemaal wel te behappen zijn.
- Susam
- Posts in topic: 25
- Welke: Podengo kruising
ik zou er best nog wel eentje of 100 bij willen, maar ik snap nooit hoe mensen dat financieel doen plus ik denk dat ik dan rijp zou zijn voor een gesticht of sanatorium of opname elders. Ik zie in mijn Podenco groepen soms wel 8 adoptanten, hoe betaalt men dierenarts, vaccinaties, fatsoenlijk voer, halsbanden, tuigjes en auto sets enzovoorts? Ik koop een hoop onzin voor Sambal, dat vind ik zelf natuurlijk het leukst en nu hoef ik daar vaak niet over na te denken. Ik heb altijd grote rassen gehad met enorme dierenarts kosten, dus die overweging speelt zeker ook mee.
Nee dat ligt niet in de lijn der verwachting want dat zou betekenen dat Abra en Jimi er niet meer zouden zijn.
Voor nu houden we het op twee honden, we hebben sowieso gedeeltelijk ook nog de zorg voor Jans en Tinus dus daar gaat ook nog wat tijd inzitten.
Voor nu houden we het op twee honden, we hebben sowieso gedeeltelijk ook nog de zorg voor Jans en Tinus dus daar gaat ook nog wat tijd inzitten.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Hier komt er een Mechelaar teefje bij .
Op termijn is dat dan het liefje van Yax .
Perle schreef:Hier komt er een Mechelaar teefje bij .
-
- Honden: 2
Nee.
Ik hoop dat onze beide mannen gezond en wel 2024 door komen. Als Manu weg valt denk ik dat ik het ook even bij Meeko wil laten. We hebben er net een baby bij en op twee kinderen en twee honden tegelijk letten is best wel intensief. Eigenlijk vooral die ouwe Manu want die heeft ineens een trucendoos geopend. Mij was een brave hond beloofd op deze leeftijd, mensen
Ik houd het echt op maximaal twee honden. Ooit komt er wel weer een leuke buitenlandse hond bij. Een Galgo, Podenco of iets anders windhondachtigs. Die mag mijn vriend wel kiezen. Die mist zijn Umaatje nog steeds.
Ik hoop dat onze beide mannen gezond en wel 2024 door komen. Als Manu weg valt denk ik dat ik het ook even bij Meeko wil laten. We hebben er net een baby bij en op twee kinderen en twee honden tegelijk letten is best wel intensief. Eigenlijk vooral die ouwe Manu want die heeft ineens een trucendoos geopend. Mij was een brave hond beloofd op deze leeftijd, mensen
Ik houd het echt op maximaal twee honden. Ooit komt er wel weer een leuke buitenlandse hond bij. Een Galgo, Podenco of iets anders windhondachtigs. Die mag mijn vriend wel kiezen. Die mist zijn Umaatje nog steeds.
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kijken, maar behalve dierenartskosten en voer hoef je geen kapitalen aan je hond(en) kwijt te zijn als je dat niet wilt of niet hebt. Ik koop bijvoorbeeld bijna nooit nieuwe halsbanden, tuigjes, etc. Ik hergebruik alles tot het van ellende uit elkaar valt Voor mijn laatste hond die erbij kwam, Fayah, heb ik alleen 2 puppytuigjes gekocht waar ze na 2 weken alweer uitgegroeid was à € 4 per stuk of zo - gewoon het goedkoopste dat er was, wetende dat ze er zo uitgegroeid zou zijn. Nu gebruik ik voor haar het jachtlijntje van een van mijn vorige honden die er inmiddels niet meer is, dat is nog prima en ze is sowieso zelden aangelijnd. Ik koop voor de lange termijn dan liever één keer iets goeds dat 20 of 30 jaar meegaat Daarom heb ik ook allemaal honden van ongeveer dezelfde grootte en gewichtSusam schreef: ↑30 nov 2023, 06:03 ik zou er best nog wel eentje of 100 bij willen, maar ik snap nooit hoe mensen dat financieel doen plus ik denk dat ik dan rijp zou zijn voor een gesticht of sanatorium of opname elders. Ik zie in mijn Podenco groepen soms wel 8 adoptanten, hoe betaalt men dierenarts, vaccinaties, fatsoenlijk voer, halsbanden, tuigjes en auto sets enzovoorts? Ik koop een hoop onzin voor Sambal, dat vind ik zelf natuurlijk het leukst en nu hoef ik daar vaak niet over na te denken. Ik heb altijd grote rassen gehad met enorme dierenarts kosten, dus die overweging speelt zeker ook mee.
Wel doe ik cursussen en hondensport met mijn honden - op dit moment alleen met Fayah - en dat is dan bij mij juist weer een behoorlijke kostenpost. Had ik dat geld niet, dan zou ik gewoon iets doen waar geen cursussen/hondenscholen voor nodig zijn.
Sinds ik meer dan 2 honden heb, ben ik wel overgestapt naar een wat goedkoper voer, omdat ik het met het dure kvv dat Mila de eerste jaren kreeg echt niet meer kon betalen voor vier honden. Maar er is voer in allerlei prijsklassen en duur is echt niet altijd beter.
Bij mij ligt de grens om allerlei redenen op vier, en financiële draagkracht is ook een van die redenen. Maar ik ben dan ook alleen. Als ik maar voor de helft van de kosten op zou hoeven draaien, zou er wat dat betreft wellicht ook meer ruimte zijn.
-
- Posts in topic: 5
Nee, was het niet van plan. Geen hond of andere dieren meer.
Ik betaal alleen voerkosten. Met riemen doe ik een eeuwigheid, naar kapper, cursus of dierenarts gaan ze nooit. Ook niet voor entingen.
Af en toe een zak longetjes als snack maar dat zijn ook de kosten niet.
Mijn honden vervreten per maand denk ik voor zestig a zeventig euro. En dat zijn dus precies de kosten die ik maak voor vier honden. Koopje.
Mijn honden vervreten per maand denk ik voor zestig a zeventig euro. En dat zijn dus precies de kosten die ik maak voor vier honden. Koopje.
- nevache
- Posts in topic: 2
- Honden: 7
Hier net zo. Ze eten KVV en dat is de structurele kostenpost (1 hond van 9kg, 3 van ±20kg en 3 van ±30kg), maar die wordt deels in natura betaald door het leveren van paardenhooi.Nanna schreef: ↑30 nov 2023, 10:37 Ik betaal alleen voerkosten. Met riemen doe ik een eeuwigheid, naar kapper, cursus of dierenarts gaan ze nooit. Ook niet voor entingen.
Er is een spaarpot voor incidentele dierenartskosten (gelukkig zelden nodig). Verder is er een kapstok vol riemen, tuigen en halsbanden die zelden gebruikt worden dus eeuwig meegaan. En een krat speeltjes waar af en toe eens wat uit gesloopt wordt. In hun wei staat wat behendigheidsspul, boomstammetjes en ander vermaak. Maar dat zijn geen of eenmalige kosten.
Géén honden is uiteraard goedkoper.
Oh, en de honden zijn op 1 na allemaal goedkope tweedehandsjes - dus er is niet zo heel veel geld in de aanschaf gaan zitten,
Ik heb me een paar jaar geleden heilig voorgenomen nooit meer dan 500 euro voor een hond te betalen.
Alleen Panni was 800 maar daar staat gratis Rozi tegenover. Csikasz was 500 en Katus 300.
En dat alles uit HD geteste kampioensouders en alles er op en eraan qua entingen.
Ik denk niet dat ik ooit nog een hond koop maar gewitmaornooitnie. Ik heb mezelf al eerder verbaasd.
Maar dan nog, niet meer dan 500 euro.
Die fancy fokkersprijzen van ver over de 100O of zelfs 2000 euro ben ik niet bereid te betalen. Wat een ander doet moet ie zelf weten.
Alleen Panni was 800 maar daar staat gratis Rozi tegenover. Csikasz was 500 en Katus 300.
En dat alles uit HD geteste kampioensouders en alles er op en eraan qua entingen.
Ik denk niet dat ik ooit nog een hond koop maar gewitmaornooitnie. Ik heb mezelf al eerder verbaasd.
Maar dan nog, niet meer dan 500 euro.
Die fancy fokkersprijzen van ver over de 100O of zelfs 2000 euro ben ik niet bereid te betalen. Wat een ander doet moet ie zelf weten.
- Mo-yi
- Posts in topic: 9
- Welke: Malamute-husky
Ik ben zelf meer een persoon die het liever bij 1 houdt. Al heeft mn vorige hond Wolf en pup Mo-yi wel een tijdje overlapt en dat ging prima, maar hij was senior en zij een stuiterende pup dus extra rondes lopen wel.
Ik heb me wel vaak afgevraagd of ik haar niet tekort doe, zo alleen met mij ( en poes ), maar soit..dat is dan zo. Voor mn gevoel doen we het heel prima zo.
Mocht ik qua tuin meer ruimte hebben dan zou twee wel leuk zijn, wat meer ruimte om te ravotten enzo.
Ik heb altijd gedacht dat ik nooit zonder hond zou zijn, en als Mo er niet meer is dan komt er uiteindelijk wel een andere hond anders kom ik nooit mn huis nog uit en alleen in het bos lopen doe ik denk ik ook niet.
Toch ga ik laatste tijd wel twijfelen. Maar goed, in 2024 iig niet nee
Ik heb me wel vaak afgevraagd of ik haar niet tekort doe, zo alleen met mij ( en poes ), maar soit..dat is dan zo. Voor mn gevoel doen we het heel prima zo.
Mocht ik qua tuin meer ruimte hebben dan zou twee wel leuk zijn, wat meer ruimte om te ravotten enzo.
Ik heb altijd gedacht dat ik nooit zonder hond zou zijn, en als Mo er niet meer is dan komt er uiteindelijk wel een andere hond anders kom ik nooit mn huis nog uit en alleen in het bos lopen doe ik denk ik ook niet.
Toch ga ik laatste tijd wel twijfelen. Maar goed, in 2024 iig niet nee
- Susam
begrijp ik!Diana schreef: ↑30 nov 2023, 10:13Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kijken, maar behalve dierenartskosten en voer hoef je geen kapitalen aan je hond(en) kwijt te zijn als je dat niet wilt of niet hebt. Ik koop bijvoorbeeld bijna nooit nieuwe halsbanden, tuigjes, etc. Ik hergebruik alles tot het van ellende uit elkaar valt Voor mijn laatste hond die erbij kwam, Fayah, heb ik alleen 2 puppytuigjes gekocht waar ze na 2 weken alweer uitgegroeid was à € 4 per stuk of zo - gewoon het goedkoopste dat er was, wetende dat ze er zo uitgegroeid zou zijn. Nu gebruik ik voor haar het jachtlijntje van een van mijn vorige honden die er inmiddels niet meer is, dat is nog prima en ze is sowieso zelden aangelijnd. Ik koop voor de lange termijn dan liever één keer iets goeds dat 20 of 30 jaar meegaat Daarom heb ik ook allemaal honden van ongeveer dezelfde grootte en gewichtSusam schreef: ↑30 nov 2023, 06:03 ik zou er best nog wel eentje of 100 bij willen, maar ik snap nooit hoe mensen dat financieel doen plus ik denk dat ik dan rijp zou zijn voor een gesticht of sanatorium of opname elders. Ik zie in mijn Podenco groepen soms wel 8 adoptanten, hoe betaalt men dierenarts, vaccinaties, fatsoenlijk voer, halsbanden, tuigjes en auto sets enzovoorts? Ik koop een hoop onzin voor Sambal, dat vind ik zelf natuurlijk het leukst en nu hoef ik daar vaak niet over na te denken. Ik heb altijd grote rassen gehad met enorme dierenarts kosten, dus die overweging speelt zeker ook mee.
Wel doe ik cursussen en hondensport met mijn honden - op dit moment alleen met Fayah - en dat is dan bij mij juist weer een behoorlijke kostenpost. Had ik dat geld niet, dan zou ik gewoon iets doen waar geen cursussen/hondenscholen voor nodig zijn.
Sinds ik meer dan 2 honden heb, ben ik wel overgestapt naar een wat goedkoper voer, omdat ik het met het dure kvv dat Mila de eerste jaren kreeg echt niet meer kon betalen voor vier honden. Maar er is voer in allerlei prijsklassen en duur is echt niet altijd beter.
Bij mij ligt de grens om allerlei redenen op vier, en financiële draagkracht is ook een van die redenen. Maar ik ben dan ook alleen. Als ik maar voor de helft van de kosten op zou hoeven draaien, zou er wat dat betreft wellicht ook meer ruimte zijn.
Sambal krijgt barf of kvv en dan soms nog brokken erbij, dat is een enorme kostenpost, de kauwmaterialen en snoepjes ook, we trainen nog veel en positief dus beloninkjes maar wil niet dat hij te zwaar wordt dus die light zooi is ook al heel duur. Ik geef belachelijk veel uit aan manden en matjes en truien, daar ben ik heel eerlijk in en dat mag zeker wat minder, ik vind dat zelf het leukste en sambal wil liefst met dit weer 6 truien aan maar welke poppetjes erop staan boeit m uiteraard geen meter. anti ontsnappingstuigjes zijn duur, rond de 75 als je eentje wilt die langer houdt en hij heeft nu zijn derde. Priveles en verlatingsangsttraject zijn enorm duur. Ik heb online ontzettend veel aan scholing gedaan, kost bergen.
Let wel, ik heb altijd rescue Berners gehad, eentje uit broodfok, eentje in beslag genomen en die hadden natuurlijk de nodige gezondheidsproblemen (los van wat er sowieso met het ras aan de hand is) dus dierenartskosten, daarvan had ik 6 x naar China kunnen gaan.
- Susam
oh ja hondenbelasting, dat ook! wordt hopelijk 2025 afgeschaft hier, die onzin.Sandra&co schreef: ↑30 nov 2023, 10:52 Idem hier. Ik koop zelden iets nieuws omdat ik genoeg heb liggen. Voer is 60,- per 2 maanden (trouwens, minder nu, want Sofi krijgt ander voer tegenwoordig). Entingen doen we niet meer en naar de dierenarts ben ik toch ook al zo'n 3 jaar niet hoeven gaan - grotendeels omdat ik probeer honden te kopen die niet na de geboorte van ellende al uit elkaar vallen. Cursussen doe ik niet (alleen een gratis cursusje hier in de buurt) want vind gewoon wandelen met trucjes tussendoor veel leuker.
Hondenbelasting is wel duur. Ik meen de eerste hond 80,- en de 2e (en alle volgende) hond 180,-.
Hoe doe je dat zonder bv een kennelhoest enting als je eventueel bij andere honden gaat of laat? (ik weet niet of je dat doet?) hier als je bv op cursus gaat, moet ie verplicht kennelhoest hebben. (edit typo, ik zie niks zonder leesbril)
niet alle cursussen vragen een kennelhoest vaccinatie, ook niet alle pensionsSusam schreef: ↑30 nov 2023, 13:31oh ja hondenbelasting, dat ook! wordt hopelijk 2025 afgeschaft hier, die onzin.Sandra&co schreef: ↑30 nov 2023, 10:52 Idem hier. Ik koop zelden iets nieuws omdat ik genoeg heb liggen. Voer is 60,- per 2 maanden (trouwens, minder nu, want Sofi krijgt ander voer tegenwoordig). Entingen doen we niet meer en naar de dierenarts ben ik toch ook al zo'n 3 jaar niet hoeven gaan - grotendeels omdat ik probeer honden te kopen die niet na de geboorte van ellende al uit elkaar vallen. Cursussen doe ik niet (alleen een gratis cursusje hier in de buurt) want vind gewoon wandelen met trucjes tussendoor veel leuker.
Hondenbelasting is wel duur. Ik meen de eerste hond 80,- en de 2e (en alle volgende) hond 180,-.
Hoe doe je dat zonder bv een kennelhoest enting als je eventueel bij andere honden gaat of laat? (ik weet niet of je dat doet?) hier als je bv op cursus gaat, moet ie verplicht kennelhoest hebben. (edit typo, ik zie niks zonder leesbril)
hondenscholen accepteren vaak ook voor de DHP de titeluitslag
hoezo al 3 ontsnappingstuigjes? Sambal zo hard gegroeid? De kleinere maat is dan vast gebruikt nog wel veel vraag naar als ze zo duur zijnSusam schreef: ↑30 nov 2023, 13:25begrijp ik!Diana schreef: ↑30 nov 2023, 10:13Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kijken, maar behalve dierenartskosten en voer hoef je geen kapitalen aan je hond(en) kwijt te zijn als je dat niet wilt of niet hebt. Ik koop bijvoorbeeld bijna nooit nieuwe halsbanden, tuigjes, etc. Ik hergebruik alles tot het van ellende uit elkaar valt Voor mijn laatste hond die erbij kwam, Fayah, heb ik alleen 2 puppytuigjes gekocht waar ze na 2 weken alweer uitgegroeid was à € 4 per stuk of zo - gewoon het goedkoopste dat er was, wetende dat ze er zo uitgegroeid zou zijn. Nu gebruik ik voor haar het jachtlijntje van een van mijn vorige honden die er inmiddels niet meer is, dat is nog prima en ze is sowieso zelden aangelijnd. Ik koop voor de lange termijn dan liever één keer iets goeds dat 20 of 30 jaar meegaat Daarom heb ik ook allemaal honden van ongeveer dezelfde grootte en gewichtSusam schreef: ↑30 nov 2023, 06:03 ik zou er best nog wel eentje of 100 bij willen, maar ik snap nooit hoe mensen dat financieel doen plus ik denk dat ik dan rijp zou zijn voor een gesticht of sanatorium of opname elders. Ik zie in mijn Podenco groepen soms wel 8 adoptanten, hoe betaalt men dierenarts, vaccinaties, fatsoenlijk voer, halsbanden, tuigjes en auto sets enzovoorts? Ik koop een hoop onzin voor Sambal, dat vind ik zelf natuurlijk het leukst en nu hoef ik daar vaak niet over na te denken. Ik heb altijd grote rassen gehad met enorme dierenarts kosten, dus die overweging speelt zeker ook mee.
Sambal krijgt barf of kvv en dan soms nog brokken erbij, dat is een enorme kostenpost, de kauwmaterialen en snoepjes ook, we trainen nog veel en positief dus beloninkjes maar wil niet dat hij te zwaar wordt dus die light zooi is ook al heel duur. Ik geef belachelijk veel uit aan manden en matjes en truien, daar ben ik heel eerlijk in en dat mag zeker wat minder, ik vind dat zelf het leukste en sambal wil liefst met dit weer 6 truien aan maar welke poppetjes erop staan boeit m uiteraard geen meter. anti ontsnappingstuigjes zijn duur, rond de 75 als je eentje wilt die langer houdt en hij heeft nu zijn derde. Priveles en verlatingsangsttraject zijn enorm duur. Ik heb online ontzettend veel aan scholing gedaan, kost bergen.
Let wel, ik heb altijd rescue Berners gehad, eentje uit broodfok, eentje in beslag genomen en die hadden natuurlijk de nodige gezondheidsproblemen (los van wat er sowieso met het ras aan de hand is) dus dierenartskosten, daarvan had ik 6 x naar China kunnen gaan.
- Susam
Crutz schreef: ↑30 nov 2023, 14:17hoezo al 3 ontsnappingstuigjes? Sambal zo hard gegroeid? De kleinere maat is dan vast gebruikt nog wel veel vraag naar als ze zo duur zijnSusam schreef: ↑30 nov 2023, 13:25begrijp ik!Diana schreef: ↑30 nov 2023, 10:13
Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kijken, maar behalve dierenartskosten en voer hoef je geen kapitalen aan je hond(en) kwijt te zijn als je dat niet wilt of niet hebt. Ik koop bijvoorbeeld bijna nooit nieuwe halsbanden, tuigjes, etc. Ik hergebruik alles tot het van ellende uit elkaar valt Voor mijn laatste hond die erbij kwam, Fayah, heb ik alleen 2 puppytuigjes gekocht waar ze na 2 weken alweer uitgegroeid was à € 4 per stuk of zo - gewoon het goedkoopste dat er was, wetende dat ze er zo uitgegroeid zou zijn. Nu gebruik ik voor haar het jachtlijntje van een van mijn vorige honden die er inmiddels niet meer is, dat is nog prima en ze is sowieso zelden aangelijnd. Ik koop voor de lange termijn dan liever één keer iets goeds dat 20 of 30 jaar meegaat Daarom heb ik ook allemaal honden van ongeveer dezelfde grootte en gewicht
hij zou 5 maanden oud zijn bij aankomst maar bleek tien weken, plus 2 zijn er ram doorgescheurd.
- Susam
blijkbaar niet alle, maar die waar ik ben geweest dus welCrutz schreef: ↑30 nov 2023, 14:16niet alle cursussen vragen een kennelhoest vaccinatie, ook niet alle pensionsSusam schreef: ↑30 nov 2023, 13:31oh ja hondenbelasting, dat ook! wordt hopelijk 2025 afgeschaft hier, die onzin.Sandra&co schreef: ↑30 nov 2023, 10:52 Idem hier. Ik koop zelden iets nieuws omdat ik genoeg heb liggen. Voer is 60,- per 2 maanden (trouwens, minder nu, want Sofi krijgt ander voer tegenwoordig). Entingen doen we niet meer en naar de dierenarts ben ik toch ook al zo'n 3 jaar niet hoeven gaan - grotendeels omdat ik probeer honden te kopen die niet na de geboorte van ellende al uit elkaar vallen. Cursussen doe ik niet (alleen een gratis cursusje hier in de buurt) want vind gewoon wandelen met trucjes tussendoor veel leuker.
hondenscholen accepteren vaak ook voor de DHP de titeluitslag