Lou heeft ergens pijn upd p2 d'r elleboog...

Ybbihs
Posts in topic: 8

Lou heeft ergens pijn upd p2 d'r elleboog...

Bericht door Ybbihs »

Ik had het ergens in een ander topic al benoemd; het gaat niet zo goed met Lou. Ze trekt zich met regelmaat terug, wou niet meer met vriend lopen en begon buiten mensen aan te vliegen.
2 weken terug bij de dierenarts geweest en we vermoeden allebei een snel verergerend dementieel beeld, maar om toch pijn uit te sluiten hebben we 3 weken rimadyl mee gekregen. En die krijgt ze nu 2 weken en ik heb een ander hondje.
Vrolijker, enthousiaster, minder terug getrokken en mijn vriend kan weer gewoon met haar wandelen. :cheer:

Aanstaande maandag worden er röntgenfoto's gemaakt van heupen, rug en ellebogen als eerste stap in de zoektocht naar waar haar pijn vandaan komt.

Ik ben zo blij, hoe stom dat ook mag klinken. Maar aan pijn kunnen we iets doen, aan een dementieel beeld niet. ;)
Laatst gewijzigd door Ybbihs op 18 okt 2021, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nanna

Re: Lou heeft ergens pijn

Bericht door Nanna »

Fijn dat de rimadyl werkt. Nu maar hopen op gewoon een ouderdomskwaaltje en niet iets ernstigs.
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Nanna schreef: 14 okt 2021, 11:09 Fijn dat de rimadyl werkt. Nu maar hopen op gewoon een ouderdomskwaaltje en niet iets ernstigs.
Artrose lijkt bvb geen onlogische gedachte gezien haar leeftijd en bouw. Vandaar ook de foto's.
Sowieso zijn er nog nooit foto's gemaakt en ze zou niet de eerste hond uit het buitenland zijn waar vanalles naar de klote blijkt te zijn door de mentaliteit daar. ;)
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Hylos schreef: 14 okt 2021, 11:08 Ach, wat naar zeg.
Maar kan me goed voorstellen dat je hier blij mee bent.
Als die pijn weggehaald kan worden heb je Lou terug zo te horen.

Hopelijk is het snel te vinden en makkelijk te verhelpen!
Voor nu iig fijn dat de Rimadyl helpt!
Ja, gek ergens he. Blij zijn met pijn. En het fijne is ook nog dat als we er echt niet achter komen waar die pijn zit, nouja dan mag ze de rest van haar prinsessenleven gewoon pijnstillers vreten. Ook goed. Zolang ze maar vrolijk is :)
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 3

Bericht door ranetje »

Wat goed dat het voor jullie duidelijkheid brengt waar het probleem zat van haar verandering in gedrag. :ok:
Hopelijk kan je door de foto's nog iets meer informatie krijgen.
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Wat fijn dat pijnstillers helpen! Ben benieuwd of er iets duidelijks te zien is op de foto's.
Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Sneu dat ze pijn heeft maar fijn dat je dat nou weet. En duimen dat er iets behandelbaars uit komt.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Izzie_Lot

Bericht door Izzie_Lot »

Pijn is natuurlijk ruk maar daar is iets aan te doen. De weg kwijt zijn zou ik ook naarder vinden.
Ben benieuwd of jullie een oorzaak kunnen vinden en haar gericht kunnen gaan helpen.
runninggirl
Posts in topic: 1
Honden: 3

Bericht door runninggirl »

Ybbihs schreef: 14 okt 2021, 11:06 En die krijgt ze nu 2 weken en ik heb een ander hondje.
Vrolijker, enthousiaster, minder terug getrokken en mijn vriend kan weer gewoon met haar wandelen. :cheer:

Aanstaande maandag worden er röntgenfoto's gemaakt van heupen, rug en ellebogen als eerste stap in de zoektocht naar waar haar pijn vandaan komt.

Ik ben zo blij, hoe stom dat ook mag klinken. Maar aan pijn kunnen we iets doen, aan een dementieel beeld niet. ;)
Dat is (vind ik ook) wel een opluchting hoor, dat je in ieder geval weet dat er iets pijn doet. Hopelijk is het iets simpels als beginnende artrose.
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Ik snap dat je blij bent dat het pijn is. Als de oorzaak nou ook nog gevonden kan worden zou dat helemaal mooi zijn.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Hoe oud is Lou?
Hopelijk iets waar bijvoorbeeld supplementen ook ondersteuning bij kunnen geven, dan kun je de pijnstillers hopelijk nog even weglaten straks. Maar het is fijn dat ze daar in elk geval wel een stuk vrolijker van wordt. Dat kun je inderdaad altijd nog blijven geven mocht dat nodig zijn.
Geen ander tuig toevallig?
Afbeelding
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 14 okt 2021, 11:18 Ahhh wat een opluchting!
Na ja, het is alsnog ruk natuurlijk, maar hier kun je wel iets mee. Loutje toch ❤️
Foto’s lijken me idd geen slecht idee, gezien mijn ervaring🙈
Ik moest meteen aan jou denken.

Fijn dat je verschil merkt met de pijnstilling!
Afbeelding
Babs
Honden: 1
Welke: Babstaard kruising van een mix

Bericht door Babs »

Al is pijn natuurlijk ook niet alles maar daar kan gelukkig wel wat aan gedaan worden.
Hopelijk is het maar iets kleins en krijgen jullie snel duidelijkheid wat het probleem is.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Ik hoop dat je er snel achter komt waar de pijn vandaan komt. Nooit leuk een hond met pijn.
Afbeelding

Tanja en Anne
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik hou jullie op de hoogte!
Zazoe schreef: 14 okt 2021, 12:41 Merk je zelf niets aan haar als je haar bevoelt op rug/poten oid? Zazoe en Milo wilden bijvoorbeeld nooit graag geaaid worden op de rug en draaiden dan heel onopvallend wat bij. Verder niets.

Foto's lijken me een goed plan, hopelijk valt het mee, maar als de pijnstiller nu al zo werken is er in ieder geval nog wat vooruitgang.
Ik kan overal aan zitten, alles bewegen en indrukken. :dunno:
Persistence schreef: 14 okt 2021, 13:07 Hoe oud is Lou?
Hopelijk iets waar bijvoorbeeld supplementen ook ondersteuning bij kunnen geven, dan kun je de pijnstillers hopelijk nog even weglaten straks. Maar het is fijn dat ze daar in elk geval wel een stuk vrolijker van wordt. Dat kun je inderdaad altijd nog blijven geven mocht dat nodig zijn.
Geen ander tuig toevallig?
Lou is geschat op 9,5 nu.
Tuigje heeft ze al 4 jaar hetzelfde zowel haar gewone wandeltuig als 'hike'tuig.
En inderdaad, als we weten waar de pijn vandaan komt, kunnen we hopelijk nog wat met supplementen maar anders vreet ze maar lekker Rimadyl ;)
Afbeelding
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Ergens “fijn” dat de Rimadyl werkt maar natuurlijk minder leuk dat ze ergens zoveel pijn van had dat ze zich terugtrok.
Hopelijk vind je de oorzaak en is er wat aan te doen.
In plaats van dagelijks rimadyl kun je ook kijken naar Trocoxil, dat hoef je na een startdosis slechts 1x per maand te geven.
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Ybbihs schreef: 14 okt 2021, 20:02 Lou is geschat op 9,5 nu.
Had haar jonger geschat!
Afbeelding
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ik kan me voorstellen dat je liever dit hebt dan dementie. Nu kan de grote zoektocht dus beginnen naar waar de pijn vandaan komt. Hopelijk wordt er iets behandelbaars gevonden :ok:
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Mijn ouwe oops heeft de laatste 3 jaar van zijn leven op pijnstillers gestaan. Hij is bijna 17 geworden en had arthrose, we hebben het op zijn 13e niet verder meer laten onderzoeken hij deed het prima op pijnstillers. Een gebroken knie werd hem fataal op zijn bijna 17e. Kortom het zou kunnen dat nooit echt duidelijk wordt waar de pijn zich precies bevind. Soms zijn ze gewoon oudjes aan worden en die eten ook vaker paracetamol zei mijn dierenarts.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Hewi schreef: 16 okt 2021, 12:00 Mijn ouwe oops heeft de laatste 3 jaar van zijn leven op pijnstillers gestaan. Hij is bijna 17 geworden en had arthrose, we hebben het op zijn 13e niet verder meer laten onderzoeken hij deed het prima op pijnstillers. Een gebroken knie werd hem fataal op zijn bijna 17e. Kortom het zou kunnen dat nooit echt duidelijk wordt waar de pijn zich precies bevind. Soms zijn ze gewoon oudjes aan worden en die eten ook vaker paracetamol zei mijn dierenarts.
Is ook hoor. Ik ga haar niet compleet binnenstebuiten keren om het koste wat kost te moeten weten. Ze moet al met muilkorf om behandeld worden door de dierenarts en maandag voor de foto's gesedeerd worden (helpt me wel herinneren dat ik vraag of ze dan ook even naar haar bek kijken, dat kan normaal nooit met haar muilkorf om :mrgreen: ) Als er uit de foto's niks komt, mag de osteopaat komen en als daar ook niks concreets (want de osteopaat vindt altijd wel wat) uitkomt dan mag ze gewoon pijnstillers vreten.

Vandaag mocht ze mantrailen en de man van 1 van de cursisten is echt een man man, groot en breed. Lou vindt 'm normaal best wel spannend, maar nu vond ze hem hartstikke leuk, zocht zelf contact en was aan 't likken en kwispelen. Ook een andere cursist zei dat ze Lou er een stuk vrolijker uit vindt zien. :I:
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Ybbihs schreef: 16 okt 2021, 13:43 Vandaag mocht ze mantrailen en de man van 1 van de cursisten is echt een man man, groot en breed. Lou vindt 'm normaal best wel spannend, maar nu vond ze hem hartstikke leuk, zocht zelf contact en was aan 't likken en kwispelen. Ook een andere cursist zei dat ze Lou er een stuk vrolijker uit vindt zien. :I:
Wat een verschil!
Die pijnstillers hebben dus enorm veel effect :ok:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Nou, ik heb haar achter gelaten hoor. Ohh ik ben daar zo slecht in :jank:
Ik mocht gelukkig bij haar blijven tot ze helemaal onder zeil was.
En omdat ze toch onder zeil is, worden naast foto's ook gelijk haar nagels geknipt, wratjes onder haar bek bekeken en wordt gekeken naar haar tanden en waar nodig tandsteen verwijderd. Allemaal van die dingen die normaal nauwelijks kunnen dus daar maken we nu maar ff gebruik van. ;)
Ze bellen me zodra ze een heel klein beetje bij begint te komen en dan mag ik met haar in de praktijk wachten tot ze goed genoeg is om naar huis te gaan.
Afbeelding
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Ik ga heel hard duimen dat ze iets vinden wat goed te behandelen is :ok: :ok: :ok:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Tamara

Bericht door Tamara »

Succes vandaag en sterkte! Ik hoop ook dat ze iets van een oorzaak vinden op de foto's!
Afbeelding
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

sterkte vandaag! Wat fijn dat je er bent als ze wakker wordt :ok:
Afbeelding
Plaats reactie